abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31482137
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

maar dan nog moet je wel de goede titels weten.
als je iets uit de jaren '90 download dan is het bijna altijd wel goed
jaja, maar ik ben dan ook een wandelende database met goeie titels
  zondag 16 oktober 2005 @ 04:47:16 #227
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31482266
Zolang The Roots nog enigzins aandacht krijgen heb ik nog een sprankje hoop...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_31485375
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 04:47 schreef D1 het volgende:
Zolang The Roots nog enigzins aandacht krijgen heb ik nog een sprankje hoop...
The Roots is ook niet meer wat het geweest is.
pi_31485668
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:20 schreef HAL9000S het volgende:
Ik moet wel zeggen dat de hiphop van tegenwoordig niet meer zo is als dat het in de jaren '90 was, het lijkt er idd op dat de hiphop en rapmuziek aan het vervlakken is. Tegenwoordig zie je nooit meer iets fatsoenlijks in de top40 terugkomen terwijl je vroeger toch zeer respectabele acts als a Tribe called Quest, De la Soul etc. terugvond in de commerciele wereld van de hiphop.
Dat is in het algemeen het grote probleem wat in de afgelopen jaren is ontstaan. De frustratie ten opzichte van de "commerciele" wereld wordt mede veroorzaakt omdat vrijwel iedere interessante act niet meer op MTV/TMF/radio te zien of te horen is (tenzij op een achterlijk tijdstip).

Met name eind jaren 80, begin jaren 90 stond er van alles en nog wat in de hitlijsten wat kwalitatief gezien ook nog wel wat voorstelde, zowel op house, techno als hiphop gebied. Toendertijd was er ook veel wederzijds respect had ik de indruk. Hedentendage is het om te huilen wat je in de mainstream hoort en ziet.

De vervlakking komt door de grote platenmaatschappijen en de media trouwens (het is niet toevallig dat MTV alle concurrentie op aan het kopen is, ook in Duitsland), daardoor vervlakt vervolgens de muziek. Want er wordt nog steeds heel veel boeiende muziek gemaakt, mogelijk zelfs meer dan "vroeger". Maar ja tegenwoordig speelt airplay een rol en gaat het qua verkoop nergens meer over; er komt vrijwel niets boeiend meer in de hitlijsten ten opzichte van pakweg 1988-1993.

Urban of hoe je die bagger wilt noemen scoort zo hoog qua frustratiegehalte omdat het zo extreem door je strot wordt geduwd. Ik probeer alle radiozenders te ontwijken en zap niet langs TMF/MTV/the Box en desondanks kom je nog regelmatig die ellende tegen. Verder denk ik dat liefhebbers van genres waarbij in het vrijwel geen aandacht wordt besteed aan uiterlijk vertoon en sterrendom van artiesten (o.a. house, techno, idm) al helemaal die bling bling onzin niet trekken.

Op zich is het wel jammer, want vroeger heb ik wel eens wat platen op dit gebied gekocht, maar ik negeer het genre tegenwoordig volledig.
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:32:38 #230
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31485748
Ghehe als lurker, part-time hiphop-liefhebber heb ik nog wel een tip: http://www.allmusic.com
Voer je de naam van de artiest in krijg je een lijst met waar die artiest zijn invloeden vandaan heeft vergelijkbare artiesten en artiesten die er weer door beïnvloed zijn.
Dan kom je op allemaal dingen die je nog niet kende.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_31485787
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:32 schreef Sjoewe het volgende:
Ghehe als lurker, part-time hiphop-liefhebber heb ik nog wel een tip: http://www.allmusic.com
Voer je de naam van de artiest in krijg je een lijst met waar die artiest zijn invloeden vandaan heeft vergelijkbare artiesten en artiesten die er weer door beïnvloed zijn.
Dan kom je op allemaal dingen die je nog niet kende.
is inderdaad een hele mooie site. maar daar staat ook niet alles in.
op die manier heb ik wel heel veel kunnen vinden.
pi_31486725
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:43 schreef Yorrit het volgende:

[..]

het sarcasme viel niet op
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_31486812
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:13 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

The Roots is ook niet meer wat het geweest is.
Ik vind dat ze met The Tipping Point in 2004 wederom een zeer respectabel HipHop album hebben afgeleverd!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:07:55 #234
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31488598
Mijn voorkeur ligt kwa rap toch wel bij de gangsterrap van mid jaren '90. Mobb Deep, Nas, Biggie etc
De beste platen komen dan ook voor mij uit die periode, enkele uitzonderingen daar gelaten.

Ik vind dat veel hiphop overgeproduceerd wordt waardoor het de edge verliest die het anders maakte, het gaat toch steeds meer richting pop en steeds minder om het uitdragen van een boodschap.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_31488717
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 13:36 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Ik vind dat ze met The Tipping Point in 2004 wederom een zeer respectabel HipHop album hebben afgeleverd!
ik vond 'm tegenvallen. in ieder geval zwaar minder dan voorgaande albums.
pi_31493954
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:20 schreef HAL9000S het volgende:
Mensen die hun mening baseren op iets wat zij op commerciele muziekzenders als TMF en MTV voorbij zien komen laten alleen maar zien dat zij zelf op een verschrikkelijk oppervlakkige manier met (rap) muziek bezig zijn en zijn dus niet echt serieus te nemen IMHO.

Moet je eens voor de gein zeggen dat rockmuziek kut is omdat Kane en Within tempation zuigen, precies hetzelfde verhaal.
[quote]
quote:
Ik moet wel zeggen dat de hiphop van tegenwoordig niet meer zo is als dat het in de jaren '90 was, het lijkt er idd op dat de hiphop en rapmuziek aan het vervlakken is. Tegenwoordig zie je nooit meer iets fatsoenlijks in de top40 terugkomen terwijl je vroeger toch zeer respectabele acts als a Tribe called Quest, De la Soul etc. terugvond in de commerciele wereld van de hiphop.
Naar mijn mening is zelfs rap niet meer wat het geweest was.
Rap was vroeger lekker opscheppen met een knipoog. Lekker je rap rappen.
Tegenwoordig zijn raps zo politiek georienteerd En ligt de nadruk op blues en ghetto etc.
Alles moet zo 'diep' wat weer niet lukt.

Waaroom gaan ze net gewoon weer lekker opscheppen en laat maar horen hoe goed ze zelf
wel niet zijn. Publiek is de jury.
pi_31495935
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:28 schreef danni het volgende:

[..]

[..]

Waaroom gaan ze net gewoon weer lekker opscheppen en laat maar horen hoe goed ze zelf
wel niet zijn. Publiek is de jury.
dan moet je Willie Wartaal is een Baas op het album van de Jeugd van Tegenwoordig luisteren
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:03:10 #238
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31496025
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:59 schreef jimjim1983 het volgende:

dan moet je Willie Wartaal is een Baas op het album van de Jeugd van Tegenwoordig luisteren
Moet jij niet de gangster uithangen in de hood. \/\/
pi_31496247
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:03 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Moet jij niet de gangster uithangen in de hood. \/\/
haha. hoezo dat? het is zondag
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:17:40 #240
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31496353
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:13 schreef jimjim1983 het volgende:

haha. hoezo dat? het is zondag
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 00:51 schreef kamagurka het volgende:

Omdat je vriendjes dat "cool" vinden, omdat je dan een gangstah denkt te zijn?
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:20:42 #241
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31496423
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:28 schreef drexciya het volgende:

[..]

Met name eind jaren 80, begin jaren 90 stond er van alles en nog wat in de hitlijsten wat kwalitatief gezien ook nog wel wat voorstelde, zowel op house, techno als hiphop gebied.
Geef 's een voorbeeld van een goede hiphopplaat die in de hitlijsten heeft gestaan (er van uitgaande dat je de commerciele hitlijsten bedoelt uiteraard)?

House Of Pain, Whistle, Run DMC, Salt 'n Pepa, Kriss Kross, Vanilla Ice en MC Hammer hebben m.i. alleen in de Top40 gestaan. Vooral die laatste twee waren een lachertje natuurlijk en totaal te verwaarlozen als we het over hiphop hebben.
quote:
Op zich is het wel jammer, want vroeger heb ik wel eens wat platen op dit gebied gekocht, maar ik negeer het genre tegenwoordig volledig.
't Is niet meer zo leuk als vroeger toen je nog leuke 12" inches kon scoren bij de Rhyhtm Import, maar er komt nog wel degelijk interessante muziek uit hoor. 't Is alleen op 1 hand te tellen
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:25:52 #242
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31496536
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:20 schreef cosmick het volgende:

Vooral die laatste twee waren een lachertje natuurlijk en totaal te verwaarlozen als we het over hiphop hebben.
Tuurlijk, er zijn immers zoveel hiphop albums die diamond gegaan zijn.
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:27:36 #243
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31496581
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:25 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Tuurlijk, er zijn immers zoveel hiphop albums die diamond gegaan zijn.
Bemoei je er ff niet mee anders.
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:28:35 #244
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31496608
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:27 schreef cosmick het volgende:

Bemoei je er ff niet mee anders.
Hiphop was op dat moment op z'n hoogtepunt. Mensen kochten heel veel hiphop albums.
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:30:16 #245
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31496645
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:28 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Hiphop was op dat moment op z'n hoogtepunt. Mensen kochten heel veel hiphop albums.
Daaag Angel
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:33:50 #246
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31496719
En vergeet niet de G-Funk rond die periode, en daarnaast natuurlijk "Play That Funky Music".
pi_31498003
...zijn vooral degenen die het een warm hart toedragen.
pi_31501236
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:50 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Ik heb er genoeg meegemaakt en het was altijd erg vet (behalve Large Professor) dus ik weet niet wat je nou slap loopt te lullen, dat het jouw muziek niet is dat weten we nu ook wel. ga dan ook niet naar een optreden.
Dat jij een vooringenomen kwastje bent wat alle hiphop kritiekloos slikt weten we nu ook wel..

Ik vind niets cools aan een of andere over het paard getilde neger die zijn mic loopt onder te spugen en na een nummer al loopt te janken dat iedereen zijn handen in de lucht moet steken en klappen

Ik ben ver ver voor jouw tijd wel ns bij public enemy geweest in de jaap edenhal, dát was gewoon vet! Daar werd gewoon een live-act neergezet, zoals ook goede rockbands dat doen. De meeste hiphop kun je echter beter op cd horen, of eigenlijk beter helemaal niet
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31505059
Zodra mensen het over dope hebben, zouden ze doorverwezen moeten worden naar de Jellinek wat mij betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')