Hebben ze daar een goede reden voor dan?quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:10 schreef Danny het volgende:
(...) Een flink aantal collega's is het hier absoluut niet mee eens? (...)
Maar werk jij niet in een beveiligde omgeving, waar de belangen van je werkgever veiligheid kunnen zijn? In een winkel zouden dergelijke belangen imo ontbreken..quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:31 schreef Sjtefan het volgende:
[..]
Hebben ze daar een goede reden voor dan?
Ik moet ook mijn toegangsbadge (inclusief die vreselijke pasfoto) de gehele dag zichtbaar dragen
Da's waar en idd denk ik dat de belangen van mijn werkgever iets groter zijn dan die van een winkel, maar evengoed... mijn punt voor wat betreft de duidelijkheid blijft. Als ik als klant in een winkel kom vind ik het prettig om te kunnen zien hoe iemand heet. Waarom weet ik niet precies eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:39 schreef Alicey het volgende:
Maar werk jij niet in een beveiligde omgeving, waar de belangen van je werkgever veiligheid kunnen zijn? In een winkel zouden dergelijke belangen imo ontbreken..
Het is een jaar of 3 geleden ooit eens ingevoerd inderdaad, maar dat is nooit een daverend succes geworden omdat ze gewoonweg niet gedragen werden of heel vaak kwijt raakten. De OR heeft het iig goedgekeurd destijds al na een discussie over privacy van de werknemer. Maar goed, het lijkt erop dat we die dingen dus regelmatig kwijt gaan zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:35 schreef Garman het volgende:
Het is al heel lang de gewoonte bij B.. om die Naamkaartjes te dragen.
Zal dus wel een beetje de Klad in zijn gekomen en trekken ze de touwtjes dus weer aan.
Hier is het echter een naam die je volledig zelf uitzoekt, en waarbij het ook prima mogelijk is om als kloon iets te roepen zonder dat men weet dat jij het zegt.quote:Op woensdag 28 september 2005 07:58 schreef FlyingFox het volgende:
Doen we hier toch ook. Stel je voor, een forum zonder 'naambordjes'. ''Ja die gast met die blauw met groene avatar met dat rondspringende poppetje erin...'' Lijkt me wat onpractisch.
- Maar wie heeft u dan geholpen?quote:Op woensdag 28 september 2005 08:11 schreef 700MB het volgende:
[..]
Hier is het echter een naam die je volledig zelf uitzoekt, en waarbij het ook prima mogelijk is om als kloon iets te roepen zonder dat men weet dat jij het zegt.
Dat gaat wel heel ver, dat zou ik niet pikkenquote:Op woensdag 28 september 2005 00:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Op mijn kaartje staat mijn privé-adres. Da's geen keuze, maar een relatieve verplichting. (ook hier loopt soms de discussie om dat weg te halen, aangezien daar soms rare dingen mee gebeuren met leuke huisbezoekjes....)
Wat is het nut van je privé adres op je kaartje? Hier hebben we zelfs de mobiele nummers van de kaartjes gehaald om alles via de telefoniste te spelen..quote:Op woensdag 28 september 2005 00:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Op mijn kaartje staat mijn privé-adres. Da's geen keuze, maar een relatieve verplichting. (ook hier loopt soms de discussie om dat weg te halen, aangezien daar soms rare dingen mee gebeuren met leuke huisbezoekjes....)
Of het te verplichten is, weet ik niet, maar waarom is een voornaam niet voldoende, eigenlijk. Dat vind ik in een "laagdrempelige" winkel als een electronica-winkel (en zeker die waar jij werkt) vrij normaal.
Ik denk dat het stamt van vroeger toen de RVS-adviseur nog bij de mensen thuis de premie kwam incasserenquote:Op woensdag 28 september 2005 08:56 schreef highworker het volgende:
[..]
Wat is het nut van je privé adres op je kaartje? Hier hebben we zelfs de mobiele nummers van de kaartjes gehaald om alles via de telefoniste te spelen..
zou je niet met je baas kunnen overleggen om alleen je voornaam te gebruiken? het zou voor mij als klant namelijk niet storend zijn als men een naamkaartje heeft met alleen de voornaam, ook kaartjes met voor en achternaam zijn niet storend, maar het kan me voorstellen dat je liever wat privacy wil behouden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:22 schreef Danny het volgende:
en nog ter aanvulling:
een discussie hier online zou serieuze consequenties kunnen hebben op de werkvloer als die persoon als klant privé en werksfeer niet uit elkaar zou kunnen houden.
(ik zal op mijn werk ook nooit iets verkopen aan iemand waarvan ik weet dat deze op FOK! actief is of mij hiervan kent)
Mijn voornaam zeg ik wel, dan hebben bellers evt. een referentie.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:54 schreef Blinky het volgende:
Hetzelfde geldt een beetje voor wat ik op mijn werk niet graag doe: als ik de telefoon aanneem, zou ik officieel moeten zeggen:
'Goedemorgen/-middag u spreekt met *(insert mijn naam)* van *(insert naam bedrijf)*, waarmee kan ik u van dienst zijn?' en dezelfde zin in het Frans.
Ligt aan de functie. Ik schakel klanten over het algemeen alleen maar door.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn voornaam zeg ik wel, dan hebben bellers evt. een referentie.
Ik over het algemeen ook (Vooral bij onderbezetting), maar soms komt het wel eens voor dat ik serieus iets voor een klant doe, en dan kan het zijn dat later iemand anders er weer calls over krijgt.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:11 schreef Blinky het volgende:
[..]
Ligt aan de functie. Ik schakel klanten over het algemeen alleen maar door.
quote:Op woensdag 28 september 2005 11:27 schreef RiDo78 het volgende:
Ik heb een toegangsbadge aan mijn broekriem hangen die voorzien is van pasfoto, naam, geldigheidsdatum en pasnummer. Zonder dit pasje ben ik hier niets... ik kan wel naar de WC maar dan heb ik een collega nodig die mij de afdeling weer op laat.
De telefoon neem ik gewoon aan met mijn naam, maar er bellen dan alleen collega's. (Geen klantencontact).
Ik kan mij voorstellen dat het persoonlijker overkomt als je in een winkel de naam van de verkoper weet, maar verder lijkt het mij compleet nutteloos en misschien zelfs ongewenst. (vooral de achternaam).
Pa Tokkie krijgt geen tel.boek meer omdat hij ze rekeningen niet betaald!
OT: ik denk dat Danny hier wel een punt heeft. Voornaam is voldoende voor de klanten. Als klant spreek ik iemand ook liever aan met zijn voornaam dan met zijn achternaam.
Als pa tokkie iets koopt wat niet werkt, pakt hij het telefoonboek erbij om te kijken waar je woont en krijg je dat ding door je voorruit heen tegen je kop gesmeten als je thuis lekker op de bank zit.
Mijn achternaam is ook zeldzaam in deze regio. We staan dan niet in het telefoonboek, maar zou het niet fijn vinden als klanten mijn familie op een of andere manier herkennen (van m'n achternaam). Als het moet, liever m'n voornaam (ook zeldzaamquote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:59 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb zo een soort van zeldzame achternaam, staat ook maar 1x in het telefoon boek van mijn regio. Zou het niet tof vinden als iemand me op komt zoeken voor iets
Voornaam is ook zo iets als iemand het fout uitspreekt weet ik dat ie 't ergens gelezen heeftEn anders niet. Voornaam is ook wel persoonlijk maar daar kan men over het algemeen minder mee en iedereen weet toch wel wie er bedoeld wordt
En indien het vrouwen zijn stel ik voor om er ook bij te zetten of ze singel zijn, ze willen neuken en hoeveel kinderen ze later willen hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind het aardig normaal, zo vergis je je niet steeds in de namen van je collega's Ik vind het verder ook logisch dat de schaal er bij staat.
Ik heet ook nog Marysequote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:15 schreef _Denker het volgende:
[..]
Mijn achternaam is ook zeldzaam in deze regio. We staan dan niet in het telefoonboek, maar zou het niet fijn vinden als klanten mijn familie op een of andere manier herkennen (van m'n achternaam). Als het moet, liever m'n voornaam (ook zeldzaam)
Als jouw werkgever dat verplicht: jawel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:38 schreef bonke het volgende:
als je in een verzorgende sector werkt lijkt me een voor en achternaam niet overbodig omdat je toch een aanspreekpunt bent
in een winkel mogen ze je volgens mij niet verplichten om ook met je achternaam te leuren
voornaam mag wel
dat doen ze in de prostitutie ookquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 11:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Naambordjes verplicht, maar wij moesten om veiligheidsredenen altijd fictieve namen gebruiken dus. wel naambordjes, maar niet met de juiste namen. Het gaat erom dat het uniform er compleet uitziet, niet wat voor naam erop staat.
quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:20 schreef Danny het volgende:
Ik vind het prima als een FOK!user die weet waar ik werk langskomt en een praatje maakt
Als in:quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:02 schreef just me het volgende:
ik was al even bang dat ik een verbod kreeg
gewoon aan me kale kop. moet sowieso nog maar zien of ik er na het gesprek dat ze met me willen op het hoofdkantoor nog werk. Ze zijn druk aan het snoeien in het personeelsbestand en grijpen momenteel de vreemdste dingen aan om officiële waarschuwingen te kunnen sturen en de duurdere mensen er zo snel mogelijk uit te werken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:01 schreef just me het volgende:
Danny je had van de week geen naambordje op, hoe moet ik je nou herkennen
En jij valt onder de duurdere mensen? Gaan er al serieuze geruchten dat jij weg zou moeten dan?quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:54 schreef Danny het volgende:
[..]
gewoon aan me kale kop. moet sowieso nog maar zien of ik er na het gesprek dat ze met me willen op het hoofdkantoor nog werk. Ze zijn druk aan het snoeien in het personeelsbestand en grijpen momenteel de vreemdste dingen aan om officiële waarschuwingen te kunnen sturen en de duurdere mensen er zo snel mogelijk uit te werken.
zou wel k*t voor je zijn als je eruit zou moeten!!quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:54 schreef Danny het volgende:
Ze zijn druk aan het snoeien in het personeelsbestand en grijpen momenteel de vreemdste dingen aan om officiële waarschuwingen te kunnen sturen en de duurdere mensen er zo snel mogelijk uit te werken.
Ik ben 35, dus ja. Er wordt al 6 maanden gezocht naar een parttime kassiëre. Er zijn al tig sollicitaties binnen, maar het meerendeel kan zo de prullenbak in omdat het mensen zijn die de 18 al zijn gepasseerd. Zelfde voor parttime verkoopmedewerkers trouwens.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:55 schreef Jaguarized het volgende:
En jij valt onder de duurdere mensen?
Ach, ik ben uitgenodigd om met de regiomanager en de personeelszakenmevrouw te gaan praten op het hoofdkantoor. Dat zal niet zijn omdat ze gezellig koffie met me willen leuten...quote:Gaan er al serieuze geruchten dat jij weg zou moeten dan?![]()
Jezus, zwaar kut man!quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:19 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ben 35, dus ja. Er wordt al 6 maanden gezocht naar een parttime kassiëre. Er zijn al tig sollicitaties binnen, maar het meerendeel kan zo de prullenbak in omdat het mensen zijn die de 18 al zijn gepasseerd. Zelfde voor parttime verkoopmedewerkers trouwens.
[..]
Ach, ik ben uitgenodigd om met de regiomanager en de personeelszakenmevrouw te gaan praten op het hoofdkantoor. Dat zal niet zijn omdat ze gezellig koffie met me willen leuten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |