abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 27 september 2005 @ 21:10:15 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_30981821
Ik werk in een winkel en sinds vandaag moeten wij opeens verplicht een naambordje dragen met daarop onze initialen en achternaam. Een flink aantal collega's is het hier absoluut niet mee eens, en dus is mijn vraag; kan een werkgever verplichten dat wij een naambordje dragen ?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_30981942
Waarom zouden die collega's het daar niet mee eens zijn dan?
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:14:59 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30981950
Er is een week geleden een uitspraak geweest in een zaak tegen een taxichauffeur. Het lag iets anders omdat het om een chauffeurspas ging, maar de uitspraak van de rechter kwam er op neer dat je door het aanvaarden van dat beroep je privacy aan de kant zetten.. iets soortgelijks kan ik me als winkelmedewerker voorstellen.

pauze is net om, kan even niet de uitspraak erbij zoeken
Vampire Romance O+
pi_30982009
Ik werk ook in een winkel (met die Zweedse meubels) en ik en collega's dragen een bordje met alleen de voornaam erop. Van mijn achternaam vind ik het ook totaal niet belangrijk dat een klant die weet.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_30982102
ik wil ook niet dat ik mijn naam bij deze post word weegegeven

nee ik zou het nut er niet van inzien van een naamplaatje.
pi_30982103
Ach in de jaren 40-45 was het ook heel normaal.
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:21:32 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_30982153
Als vrijwilliger in het verzorgingshuis moeten we vanaf nu ook pasjes zichtbaar dragen.. maar das dan net weer anders.. Op zich vind ik het voor een winkel niet zo erg vreemd.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:31:23 #8
41334 Sjtefan
Ik ben niet gek...
pi_30982426
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:10 schreef Danny het volgende:
(...) Een flink aantal collega's is het hier absoluut niet mee eens? (...)
Hebben ze daar een goede reden voor dan?

Ik moet ook mijn toegangsbadge (inclusief die vreselijke pasfoto) de gehele dag zichtbaar dragen, staat ook mijn naam op enzo. Kan niet anders zeggen dan dat zoiets soms ontzettend handig is, vooral als mensen zich niet aan je voorstellen, dan kan je ze toch ineens met hun voornaam aanspreken.
Vooruit, nu zal mijn werkgever iets meer personeel hebben dan de winkel waar jij werkt en is dit vanuit beveiligingsoogpunt makkelijker, maar evengoed.....
... ik ben een vliegtuig
pi_30982594
Wat voor redenen voert de werkgever aan dat initialen en achternaam vermeld worden, en niet bijvoorbeeld alleen de voornaam? Gaat het er niet om dat een klant je aan kan spreken? Een voornaam lijkt mij dan nl. voldoende..
pi_30982620
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:31 schreef Sjtefan het volgende:

[..]

Hebben ze daar een goede reden voor dan?

Ik moet ook mijn toegangsbadge (inclusief die vreselijke pasfoto) de gehele dag zichtbaar dragen
Maar werk jij niet in een beveiligde omgeving, waar de belangen van je werkgever veiligheid kunnen zijn? In een winkel zouden dergelijke belangen imo ontbreken..
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:19:01 #11
41334 Sjtefan
Ik ben niet gek...
pi_30983704
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:39 schreef Alicey het volgende:
Maar werk jij niet in een beveiligde omgeving, waar de belangen van je werkgever veiligheid kunnen zijn? In een winkel zouden dergelijke belangen imo ontbreken..
Da's waar en idd denk ik dat de belangen van mijn werkgever iets groter zijn dan die van een winkel, maar evengoed... mijn punt voor wat betreft de duidelijkheid blijft. Als ik als klant in een winkel kom vind ik het prettig om te kunnen zien hoe iemand heet. Waarom weet ik niet precies eigenlijk.

Tja, mag een werkgever dit van je eisen? Als de werkgever je bedrijfskleding laat dragen, of kledingvoorschriften heeft, waar dit bordje deel van uit maakt dan is er weinig tegen in te brengen denk ik.

@Danny
Maar nogmaals, wat voor redenen voeren jouw collega's (en jij denkelijk ook) dan precies aan om dit bordje niet te hoeven dragen?
... ik ben een vliegtuig
  Admin dinsdag 27 september 2005 @ 22:20:08 #12
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_30983734
Ik ken de redenen van anderen niet, maar wel die van mijzelf. Ik zie de noodzaak niet om met naam te kunnen worden aangesproken. Ik ken de naam van de persoon die tegenover me staat ook niet. Daarnaast is het vrij makkelijk om mijn naam in te tikken in google en te weten wat ik hier op FOK! doe. Ik vind het prima als een FOK!user die weet waar ik werk langskomt en een praatje maakt, maar andersom zou ik het niet graag hebben. Ik maak op mijn werk al uren genoeg om er niet buiten m'n werk om ook nog mee geconfronteerd te worden en het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat de eerste klanten zich melden met vragen
"Hej, ik heb gisteren een pc bij je gekocht, maar ditofdat lukt me niet..."
Prima hoor, zulke vragen, en ik beantwoord ze graag, maar dan niet in mijn spaarzame vrije tijd.
  Admin dinsdag 27 september 2005 @ 22:22:22 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_30983789
en nog ter aanvulling:
een discussie hier online zou serieuze consequenties kunnen hebben op de werkvloer als die persoon als klant privé en werksfeer niet uit elkaar zou kunnen houden.
(ik zal op mijn werk ook nooit iets verkopen aan iemand waarvan ik weet dat deze op FOK! actief is of mij hiervan kent)
pi_30986065
"Ja, maar de verkoper zei...."
- "Welke verkoper? Er werken er hier nogal wat."
"Ehm, meneer Roodbol."
- "Danny heb jij deze meneer een korting beloofd?"
pi_30986232
Danny, verkoop jij pc's?
pi_30986463
Het is al heel lang de gewoonte bij B.. om die Naamkaartjes te dragen.
Zal dus wel een beetje de Klad in zijn gekomen en trekken ze de touwtjes dus weer aan.
pi_30987605
Ik ben bang dat je hier weinig aan kan doen. Het is wel in meer winkels gebruikelijk om een naambordje te dragen. Wel kan ik het mij goed voorstellen dat je hier problemen mee hebt. Ik zou het zelf ook niet prettig vinden als een willekeurige klant mijn achternaam kan aflezen aan een naambordje en nog minder als zij mij daarmee zouden aanspreken. Daarnaast kan je ook te maken krijgen met buitengewoon vervelende klanten of gestoorde klanten, die je privé gaan lastig vallen. Verder heeft zo'n naambordje naar mijn mening ook geen enkele toegevoegde waarde voor een bedrijf of voor de normale klant.

Misschien kan je het probleem (met meerdere collega's) aankaarten bij de OR van jouw bedrijf, als het bedrijf daar genoeg werknemers voor heeft. Een voorstel zou kunnen zijn om het naambordje te vervangen door een functiebadge. Natuurlijk kan het naambordje op een gegeven moment ook kwijtraken
pi_30987709
Op mijn kaartje staat mijn privé-adres. Da's geen keuze, maar een relatieve verplichting. (ook hier loopt soms de discussie om dat weg te halen, aangezien daar soms rare dingen mee gebeuren met leuke huisbezoekjes....)

Of het te verplichten is, weet ik niet, maar waarom is een voornaam niet voldoende, eigenlijk. Dat vind ik in een "laagdrempelige" winkel als een electronica-winkel (en zeker die waar jij werkt) vrij normaal.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Admin woensdag 28 september 2005 @ 07:50:28 #19
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_30990953
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:35 schreef Garman het volgende:
Het is al heel lang de gewoonte bij B.. om die Naamkaartjes te dragen.
Zal dus wel een beetje de Klad in zijn gekomen en trekken ze de touwtjes dus weer aan.
Het is een jaar of 3 geleden ooit eens ingevoerd inderdaad, maar dat is nooit een daverend succes geworden omdat ze gewoonweg niet gedragen werden of heel vaak kwijt raakten. De OR heeft het iig goedgekeurd destijds al na een discussie over privacy van de werknemer. Maar goed, het lijkt erop dat we die dingen dus regelmatig kwijt gaan zijn.
pi_30991004
Doen we hier toch ook. Stel je voor, een forum zonder 'naambordjes'. ''Ja die gast met die blauw met groene avatar met dat rondspringende poppetje erin...'' Lijkt me wat onpractisch.

Of ze het kunnen verplichten, geen idee.
pi_30991118
quote:
Op woensdag 28 september 2005 07:58 schreef FlyingFox het volgende:
Doen we hier toch ook. Stel je voor, een forum zonder 'naambordjes'. ''Ja die gast met die blauw met groene avatar met dat rondspringende poppetje erin...'' Lijkt me wat onpractisch.
Hier is het echter een naam die je volledig zelf uitzoekt, en waarbij het ook prima mogelijk is om als kloon iets te roepen zonder dat men weet dat jij het zegt.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_30991152
quote:
Op woensdag 28 september 2005 08:11 schreef 700MB het volgende:

[..]

Hier is het echter een naam die je volledig zelf uitzoekt, en waarbij het ook prima mogelijk is om als kloon iets te roepen zonder dat men weet dat jij het zegt.
- Maar wie heeft u dan geholpen?
-- Ja, die kale knakker
- Danny?
-- Nee, op zijn bordje stond Kees.

woensdag 28 september 2005 @ 08:49:58 #23
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_30991527
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Op mijn kaartje staat mijn privé-adres. Da's geen keuze, maar een relatieve verplichting. (ook hier loopt soms de discussie om dat weg te halen, aangezien daar soms rare dingen mee gebeuren met leuke huisbezoekjes....)
Dat gaat wel heel ver, dat zou ik niet pikken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_30991589
mijn vriendin loopt in het ziekenhuis ook met een badge met naam, functie en pasfoto rond, dus zo gek is het niet toch?
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_30991614
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:11 schreef Five_Horizons het volgende:

Of het te verplichten is, weet ik niet, maar waarom is een voornaam niet voldoende, eigenlijk. Dat vind ik in een "laagdrempelige" winkel als een electronica-winkel (en zeker die waar jij werkt) vrij normaal.
Wat is het nut van je privé adres op je kaartje? Hier hebben we zelfs de mobiele nummers van de kaartjes gehaald om alles via de telefoniste te spelen..
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_30991990
quote:
Op woensdag 28 september 2005 08:56 schreef highworker het volgende:

[..]

Wat is het nut van je privé adres op je kaartje? Hier hebben we zelfs de mobiele nummers van de kaartjes gehaald om alles via de telefoniste te spelen..
Ik denk dat het stamt van vroeger toen de RVS-adviseur nog bij de mensen thuis de premie kwam incasseren

Het enige waarvoor het handig is, is wanneer je wat bij me komt afgeven o.i.d. (wij werken vanuit huis)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_30992082
Bij ons (ziekenhuis) is de discussie ook net aan de gang. Vooral op de EHBO willen ze geen achternamen op het kaartje aangezien er nog wel eens dreigementen worden geuit op deze afdeling en dan wil je niet dat ze je thuis komen opzoeken.

Maar voor de rest is het alleen maar praktisch. Ten eerste omdat het netter over komt voor de patient, daarnaast kan elke mongool een witte jas aan trekken en zich voordoen als arts of medewerker en das ook niet de bedoeling, en er zijn nog wel eens mensen wat minder goed in namen onthouden en dan kan het ook erg handig zijn.
pi_30992410
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:22 schreef Danny het volgende:
en nog ter aanvulling:
een discussie hier online zou serieuze consequenties kunnen hebben op de werkvloer als die persoon als klant privé en werksfeer niet uit elkaar zou kunnen houden.
(ik zal op mijn werk ook nooit iets verkopen aan iemand waarvan ik weet dat deze op FOK! actief is of mij hiervan kent)
zou je niet met je baas kunnen overleggen om alleen je voornaam te gebruiken? het zou voor mij als klant namelijk niet storend zijn als men een naamkaartje heeft met alleen de voornaam, ook kaartjes met voor en achternaam zijn niet storend, maar het kan me voorstellen dat je liever wat privacy wil behouden.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_30992619
In het geval Roodbol zou ik een heel andere naam op het kaartje willen hebben, al is het alleen maar dat een 'D. Roodbol' kaartje ook wel eens negatieve effecten voor het bedrijf zou kunnen hebben, bijvoorbeeld 245 pubers die komen klagen over een ban
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_30992620
Hetzelfde geldt een beetje voor wat ik op mijn werk niet graag doe: als ik de telefoon aanneem, zou ik officieel moeten zeggen:

'Goedemorgen/-middag u spreekt met *(insert mijn naam)* van *(insert naam bedrijf)*, waarmee kan ik u van dienst zijn?' en dezelfde zin in het Frans.

Nu volsta ik met 'Goedemorgen/-middag, *insert naam bedrijf en afdeling*, waarmee kan ik u van dienst zijn?'

Veel verder laten klanten je ook niet praten, aangezien ze je 9 van de 10 keer onderbreken en met hun verhaal beginnen.

Bij congressen en beurzen en dergelijke moeten we een naamkaartje dragen. Alleen mijn voorletter en mijn achternaam staat er op, en in principe heb ik er niet zo veel problemen mee, maar ik zie niet in dat ik het de klant moet vertel;len aan de telefoon. Alleen als ze erom vragen zeg ik het.

Maar ik ben ook niet zo belangrijk als Danny
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_30992699
quote:
Op woensdag 28 september 2005 09:54 schreef Blinky het volgende:
Hetzelfde geldt een beetje voor wat ik op mijn werk niet graag doe: als ik de telefoon aanneem, zou ik officieel moeten zeggen:

'Goedemorgen/-middag u spreekt met *(insert mijn naam)* van *(insert naam bedrijf)*, waarmee kan ik u van dienst zijn?' en dezelfde zin in het Frans.
Mijn voornaam zeg ik wel, dan hebben bellers evt. een referentie.
pi_30992939
quote:
Op woensdag 28 september 2005 09:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mijn voornaam zeg ik wel, dan hebben bellers evt. een referentie.
Ligt aan de functie. Ik schakel klanten over het algemeen alleen maar door.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  woensdag 28 september 2005 @ 10:48:01 #33
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_30993731
Wij moeten ook officieel van die plaatjes met naam, functie en pasfoto dragen (alle overal's en jasjes hebben er zelfs 'n speciaal vakje voor) maar bijna niemand draagt ze.

Meestal hebben we ze wel op zak (ik heb mijne in m'n beurs zitten) en bij grote incidenten waar bijv. wagens uit verschillende regio's komen doen we ze wel op, dan is het wel handig als iedereen snel kan zien bij welke wagen/regio je hoord.

Maar zolang 't mangement er niet over zeurt worden ze niet dagelijk gedragen, ik weet wel dat er diensten elders in het land zijn die er heel streng naar kijken maar hier valt 't gelukkig nog mee.

Ik stel me toch altijd van te voren voor aan m'n patienten dus zo'n naambordje heeft niet echt een meerwaarde dan.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_30993823
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:11 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ligt aan de functie. Ik schakel klanten over het algemeen alleen maar door.
Ik over het algemeen ook (Vooral bij onderbezetting), maar soms komt het wel eens voor dat ik serieus iets voor een klant doe, en dan kan het zijn dat later iemand anders er weer calls over krijgt.
pi_30994592
Ik heb een toegangsbadge aan mijn broekriem hangen die voorzien is van pasfoto, naam, geldigheidsdatum en pasnummer. Zonder dit pasje ben ik hier niets... ik kan wel naar de WC maar dan heb ik een collega nodig die mij de afdeling weer op laat.

De telefoon neem ik gewoon aan met mijn naam, maar er bellen dan alleen collega's. (Geen klantencontact).

Ik kan mij voorstellen dat het persoonlijker overkomt als je in een winkel de naam van de verkoper weet, maar verder lijkt het mij compleet nutteloos en misschien zelfs ongewenst. (vooral de achternaam).

Als pa tokkie iets koopt wat niet werkt, pakt hij het telefoonboek erbij om te kijken waar je woont en krijg je dat ding door je voorruit heen tegen je kop gesmeten als je thuis lekker op de bank zit.
Don't hurry, be crappy!
pi_30995646
Hey Danny

Ik denk dat er eens moet gekeken worden naar de privacyregeling van het bedrijf. In hoeverre mag het bedrijf persoonlijke gegevens van werknemers aan de klanten meegeven. Want dat is in principe wat er nu gebeurt. Wat is de meerwaarde van het dragen van een naambordje met voorletters en achternaam? Wellicht nuttig in het gevalletje als "Meneer A.B.C de Vries heeft mij toen en toen geholpen en nu vertelt u iets anders!".

De meerwaarde van een achternaam is nihil. Bij Albert Heijn of Ikea zie je ook alleen persoon lopen met de voornaam. Dat werkt prima en ik zie het nut dan ook niet in. Wellicht heeft het nu om de MR in plaats van de OR eens in te schakelen en te kijken naar deze kwestie.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 28 september 2005 @ 15:14:41 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_31000415
Inderdaad leuk als je een heel zeldzame achternaam hebt. Een ontevreden klant kan je dan zo thuis opsporen en je dus in je privéleven treiteren e.d..

Op afstudeerstage draag ik een vreselijk foute badge aan een keycord met mijn voor- en achternaam en een grote T erop om aan te geven dat ik Trainee ben. Vast personeel draagt een badge met foto ipv de T en alleen de voorletters en achternaam.
Ik draag mijn badge altijd zo dat alleen de achterkant, waar niks opstaat, te zien is . is niet heel moeilijk, een badge aan een key cord draait nu eenmaal makkelijk om

Ik zou er wel over praten met je baas, wat hier nu de reden van is, en ook duidelijk je bezwaren aangeven. Wie weet zijn er dan wel andere opties. Mag je ook je eigen nick kiezen .
Fuck the EBU
pi_31000639
De namen staan ook vaak op de kassabon, een verkopernummer lijkt mij ook veiliger.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31225966
Al wat meer nieuws?
pi_31226057
Hier op het werk wordt het binnenkort ook verplicht dat iedereen een naambordje draagt. Al mogen we met het personeel wel kiezen of we er de voor- of achternaam op zetten.
Ik ben er geen voorstander van, klanten hoeven niet te weten wat mijn naam is.
pi_31226200
Ik heb het mijn baas ooit eens geweigerd... wat geen gevolgen heeft gehad.
Misschien had hij een case gehad, maar dan was ik vertrokken denk ik.

Ik vind het trouwens storend als wildvreemden mij bij de naam gaan noemen. Dat gebeurt zonder naamkaartje al vaak genoeg.... sommigen begroeten alsof je een goede vriendin bent terwijl ik me niet kan herinneren ooit meer dan een algemeen gesprekje met ze te hebben gehad.

Werk is werk en privé is privé.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:24:51 #42
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31228339
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:27 schreef RiDo78 het volgende:
Ik heb een toegangsbadge aan mijn broekriem hangen die voorzien is van pasfoto, naam, geldigheidsdatum en pasnummer. Zonder dit pasje ben ik hier niets... ik kan wel naar de WC maar dan heb ik een collega nodig die mij de afdeling weer op laat.

De telefoon neem ik gewoon aan met mijn naam, maar er bellen dan alleen collega's. (Geen klantencontact).

Ik kan mij voorstellen dat het persoonlijker overkomt als je in een winkel de naam van de verkoper weet, maar verder lijkt het mij compleet nutteloos en misschien zelfs ongewenst. (vooral de achternaam).

Pa Tokkie krijgt geen tel.boek meer omdat hij ze rekeningen niet betaald!

OT: ik denk dat Danny hier wel een punt heeft. Voornaam is voldoende voor de klanten. Als klant spreek ik iemand ook liever aan met zijn voornaam dan met zijn achternaam.
Als pa tokkie iets koopt wat niet werkt, pakt hij het telefoonboek erbij om te kijken waar je woont en krijg je dat ding door je voorruit heen tegen je kop gesmeten als je thuis lekker op de bank zit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:28:27 #43
3542 Gia
User under construction
pi_31231857
Danny, Fokkers weten hoe je eruit ziet, hoe je heet en waar je werkt. Staat allemaal in je profiel. Dus voor die mensen hoef je dat naambordje niet te dragen.

De mensen die je niet kennen, de niet-Fokkers, zullen je niet op Fok! lastig gaan vallen met vragen over een bij jou gekochte PC.

Dat Fokkers dat wel kunnen doen is dus eigenlijk een beetje je eigen schuld. Ik zou niet in mijn profiel zetten waar ik werk. (Als ik zou werken)
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:42:10 #44
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31232212
Gia, lees nou ff, het gaat niet om de Fok!kers die weten waar D werkt en bij hem in de winkel komen, maar om de niet-fokkende klanten die niet hoeven te weten wie D is en wat hij naast BCC doet.

OT: ik heb geen idee of een werknemer het verplicht kan stellen, mss kan je het eens aan een vakbond vragen. Anno 2005 vind ik dit best een serieus issue trouwens.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:53:18 #45
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31232494
Bij het bedrijf waar ik werkte (hotel) is daar ook een hele discussie over geweest. Nu hebben ze wel naamplaatjes maar dan met alleen de voornaam . Alleen chefs ed hebben voorletters + achternaam.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_31232597
Ik heb zo een soort van zeldzame achternaam, staat ook maar 1x in het telefoon boek van mijn regio. Zou het niet tof vinden als iemand me op komt zoeken voor iets

Voornaam is ook zo iets als iemand het fout uitspreekt weet ik dat ie 't ergens gelezen heeft En anders niet. Voornaam is ook wel persoonlijk maar daar kan men over het algemeen minder mee en iedereen weet toch wel wie er bedoeld wordt
pi_31232912
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:59 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb zo een soort van zeldzame achternaam, staat ook maar 1x in het telefoon boek van mijn regio. Zou het niet tof vinden als iemand me op komt zoeken voor iets

Voornaam is ook zo iets als iemand het fout uitspreekt weet ik dat ie 't ergens gelezen heeft En anders niet. Voornaam is ook wel persoonlijk maar daar kan men over het algemeen minder mee en iedereen weet toch wel wie er bedoeld wordt
Mijn achternaam is ook zeldzaam in deze regio. We staan dan niet in het telefoonboek, maar zou het niet fijn vinden als klanten mijn familie op een of andere manier herkennen (van m'n achternaam). Als het moet, liever m'n voornaam (ook zeldzaam )
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:37:55 #48
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_31310670
Bij ons is het ook verplicht, ach, wat maakt het nou uit, een naambordje dragen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:00:37 #49
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31311090
Ik vind het aardig normaal, zo vergis je je niet steeds in de namen van je collega's Ik vind het verder ook logisch dat de schaal er bij staat. Dus dat je weet hoe hoog de persoon in rang is. Als klant is het soms nogal vervelend als je een klacht hebt, of een heel verhaal, of je probeert af te dingen terwijl het blijkt dat die persoon niet bevoegd is. Dat zouden ze het best net als bij het leger met streepjes en sterren aan kunnen geven , weet je meteen waar je aan toe bent.

Hete ligt er een beetje aan wat voor zaak het is , als het een zaak is waar veel problemen met klanten zijn (bv een pandjeswinkel) dan zou ik ook liever geen naambordje willen dragen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:03:38 #50
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31311146
wat je ook kan doen is gewoon een naambordje met een andere (niet bestaande)naam gebruiken. Dat deden wij vroeger altijd als we demonstranten moesten afvoeren (toen ik nog bij de overheid werkte) Dit om juridische procedures etc. te voorkomen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31333337
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind het aardig normaal, zo vergis je je niet steeds in de namen van je collega's Ik vind het verder ook logisch dat de schaal er bij staat.
En indien het vrouwen zijn stel ik voor om er ook bij te zetten of ze singel zijn, ze willen neuken en hoeveel kinderen ze later willen hebben.

Want als je dat niet weet, weet je niet hoe je een vrouw moet benaderen.
pi_31333442
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:15 schreef _Denker het volgende:

[..]

Mijn achternaam is ook zeldzaam in deze regio. We staan dan niet in het telefoonboek, maar zou het niet fijn vinden als klanten mijn familie op een of andere manier herkennen (van m'n achternaam). Als het moet, liever m'n voornaam (ook zeldzaam )
Ik heet ook nog Maryse Ben nu toch al 10.000 x op inet te vinden via fok.
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:53:58 #53
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31336662
Ik moet ook een pasje dragen maar hij zit altijd in mijn tas die ik bij me heb.
Als ik de deur ermee wil openen zwaai ik altijd vrolijk met mijn tas voor dat apparaat werkt ook
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31562125
Ik ben ook werkzaam in de elektronica detailhandel en het enige wat ik moet dragen is het shirt van het bedrijf. Zo ben je herkenbaar en kunnen mensen je aanspreken, als ze je naam willen weten vragen ze daar wel naar. Desondanks vind ik het vervelend om mijn naam te geven aan een klant (ook al is het mijn voornaam), want ik krijg dan het vermoeden dat ze bij de kleinste klacht al gelijk mijn naam gaan scanderen en ik dus problemen krijg met de baas..

Klanten en bazen zijn zeikerds
pi_31613110
Bij mij op het werk is het ook zo dat wij een pasje moeten dragen, maar omdat er veel verloop is in het personeel is het dan ook meteen voor iedereen duidelijk dat je er thuishoort, bovendien zit er een chip in die je herkent en allerlei deuren voor je van slot af doet. De deuren van bv. SpaansePolder en Ypenburg herkennen mij, maar de mensen die daar binnen rondlopen herkennen mij alleen aan mijn naampas. Op zich vind ik het niet zo'n probleem, maar als ik buiten het bedrijf ben, wat meestal het geval is, dan draag ik hem dus niet zichtbaar.
Bij mijn dochter op het werk hebben ze naamplaatjes in de winkel met alleen voornaam, en bij mijnzoon, bij de Appie, ruilen ze regelmatig van plaatje, ik zag hem straks weggaan met naamplaatje Ibrahim, dus zal Ibrahim wel zijn plaatje hebben vandaag.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:38:16 #56
64781 bonke
pipo koeie
pi_31613202
als je in een verzorgende sector werkt lijkt me een voor en achternaam niet overbodig omdat je toch een aanspreekpunt bent
in een winkel mogen ze je volgens mij niet verplichten om ook met je achternaam te leuren
voornaam mag wel
pies on joe toe
pi_31621630
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 21:38 schreef bonke het volgende:
als je in een verzorgende sector werkt lijkt me een voor en achternaam niet overbodig omdat je toch een aanspreekpunt bent
in een winkel mogen ze je volgens mij niet verplichten om ook met je achternaam te leuren
voornaam mag wel
Als jouw werkgever dat verplicht: jawel.
Is hier ook het geval. Mijn bouwmarkt is van Franchisenemer veranderd, die stelt dat naambordjes verplicht worden.
pi_31622121
Ik ben er ook voor dat ze het geslacht van de desbetreffende persoon ook op zetten. Ik sprak van de week in een elektronicazaak iemand aan met "meneer", terwijl het een "mevrouw" bleek te zijn.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:39:01 #59
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31623452
Naambordjes verplicht, maar wij moesten om veiligheidsredenen altijd fictieve namen gebruiken dus. wel naambordjes, maar niet met de juiste namen. Het gaat erom dat het uniform er compleet uitziet, niet wat voor naam erop staat.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:47:43 #60
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_31623614
Zou je wel een naambordje willen als je naam er in het rood opstond?
Ik ga naar huis.
pi_31623840
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 11:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Naambordjes verplicht, maar wij moesten om veiligheidsredenen altijd fictieve namen gebruiken dus. wel naambordjes, maar niet met de juiste namen. Het gaat erom dat het uniform er compleet uitziet, niet wat voor naam erop staat.
dat doen ze in de prostitutie ook waar werk jij?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:02:11 #62
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_31623904
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:20 schreef Danny het volgende:
Ik vind het prima als een FOK!user die weet waar ik werk langskomt en een praatje maakt
ik was al even bang dat ik een verbod kreeg
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_31625551
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 12:02 schreef just me het volgende:
ik was al even bang dat ik een verbod kreeg
Als in:
> "Hey Danny! Ik ken jouw van FOK!"
< "Oh jah, wie ben jij dan wel?"
> "Just me!"
< "wacht even.." tiktiktiktik "zooo... een permban.... je KENDE mij van fok!"
Don't hurry, be crappy!
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2005 @ 07:42:50 #64
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_31673612
De 1e keer dat ik Danny daar in die winkel zag wist ik niet eens dat hij in dat filiaal werkte; en als hij niet bezig met klanten is dan ga ik idd wel even een praatje maken, je bent een oldie of niet
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_31676797
Ja, in winkels of bij de McDonald's is dat heel gewoon. Hier op kantoor gelukkig niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † vrijdag 4 november 2005 @ 21:01:30 #66
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_31972091
Danny je had van de week geen naambordje op, hoe moet ik je nou herkennen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Admin vrijdag 4 november 2005 @ 21:54:29 #67
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_31973743
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:01 schreef just me het volgende:
Danny je had van de week geen naambordje op, hoe moet ik je nou herkennen
gewoon aan me kale kop. moet sowieso nog maar zien of ik er na het gesprek dat ze met me willen op het hoofdkantoor nog werk. Ze zijn druk aan het snoeien in het personeelsbestand en grijpen momenteel de vreemdste dingen aan om officiële waarschuwingen te kunnen sturen en de duurdere mensen er zo snel mogelijk uit te werken.
pi_31973781
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:54 schreef Danny het volgende:

[..]

gewoon aan me kale kop. moet sowieso nog maar zien of ik er na het gesprek dat ze met me willen op het hoofdkantoor nog werk. Ze zijn druk aan het snoeien in het personeelsbestand en grijpen momenteel de vreemdste dingen aan om officiële waarschuwingen te kunnen sturen en de duurdere mensen er zo snel mogelijk uit te werken.
En jij valt onder de duurdere mensen? Gaan er al serieuze geruchten dat jij weg zou moeten dan?
  † In Memoriam † vrijdag 4 november 2005 @ 22:10:45 #69
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_31974257
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:54 schreef Danny het volgende:

Ze zijn druk aan het snoeien in het personeelsbestand en grijpen momenteel de vreemdste dingen aan om officiële waarschuwingen te kunnen sturen en de duurdere mensen er zo snel mogelijk uit te werken.
zou wel k*t voor je zijn als je eruit zou moeten!!

dan moet je dus toch maar solliciteren als kassa-juffrouw
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Admin zaterdag 5 november 2005 @ 01:19:34 #70
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_31980521
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:55 schreef Jaguarized het volgende:

En jij valt onder de duurdere mensen?
Ik ben 35, dus ja. Er wordt al 6 maanden gezocht naar een parttime kassiëre. Er zijn al tig sollicitaties binnen, maar het meerendeel kan zo de prullenbak in omdat het mensen zijn die de 18 al zijn gepasseerd. Zelfde voor parttime verkoopmedewerkers trouwens.
quote:
Gaan er al serieuze geruchten dat jij weg zou moeten dan?
Ach, ik ben uitgenodigd om met de regiomanager en de personeelszakenmevrouw te gaan praten op het hoofdkantoor. Dat zal niet zijn omdat ze gezellig koffie met me willen leuten...
pi_31980624
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 01:19 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik ben 35, dus ja. Er wordt al 6 maanden gezocht naar een parttime kassiëre. Er zijn al tig sollicitaties binnen, maar het meerendeel kan zo de prullenbak in omdat het mensen zijn die de 18 al zijn gepasseerd. Zelfde voor parttime verkoopmedewerkers trouwens.
[..]

Ach, ik ben uitgenodigd om met de regiomanager en de personeelszakenmevrouw te gaan praten op het hoofdkantoor. Dat zal niet zijn omdat ze gezellig koffie met me willen leuten...
Jezus, zwaar kut man! Ik hoop het beste voor je!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')