abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31000985
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:29 schreef Vhiper het volgende:
Ja joh, nog een kostenpost erbij, alsof de koopkracht nog niet genoeg is afgenomen
Het ontbreken van een verplichte premie voor de WW verzekering uit zich natuurlijk op het loonstrookje in een hoger netto inkomen.
pi_31001075
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:36 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het ontbreken van een verplichte premie voor de WW verzekering uit zich natuurlijk op het loonstrookje in een hoger netto inkomen.
Een particuliere inkomensverzekering is uiteraard flink duurder dan de huidige WW.

Zoals ik al zei, nog een kostenpost erbij
pi_31001219
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:39 schreef Vhiper het volgende:
Een particuliere inkomensverzekering is uiteraard flink duurder dan de huidige WW.

Zoals ik al zei, nog een kostenpost erbij
Dat betwijfel ik of die verzekering duurder is. Het is goed mogelijk om voor een hele sector een aparte verzekering op te zetten in de vorm van een non-profit fonds. Geen moeilijke toestanden met winstmarges, aandelen en noem maar op, alleen kosten in de vorm van overheadkosten en een klein uitvoerend personeelsbestand. Het grote voordeel is het maatwerk dat je op deze manier kunt leveren, iedere sector heeft zo zijn eigen karakteristieken. Bovendien maak ik mij er sterk voor dat een kleine organisatie efficienter werkt dan een gigantische overheid met 6 miljoen WW verzekerden.
pi_31001566
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:44 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik of die verzekering duurder is. Het is goed mogelijk om voor een hele sector een aparte verzekering op te zetten in de vorm van een non-profit fonds. Geen moeilijke toestanden met winstmarges, aandelen en noem maar op, alleen kosten in de vorm van overheadkosten en een klein uitvoerend personeelsbestand. Het grote voordeel is het maatwerk dat je op deze manier kunt leveren, iedere sector heeft zo zijn eigen karakteristieken. Bovendien maak ik mij er sterk voor dat een kleine organisatie efficienter werkt dan een gigantische overheid met 6 miljoen WW verzekerden.
Geen verzekeraar die aan een non-profit fonds gaat beginnen. Hoe wil je trouwens aan beginkapitaal komen, om mensen die bijvoorbeeld een week na het invoeren van dat fonds werkloos raken, te betalen? Laat staan dat een kleine verzekeringsgroep vele malen meer kwetsbaar is voor een ontslaggolf dan de huidige WW opzet.

Stel, Philips heeft zijn eigen verzekeringsfondsje voor, stel 10.000 werknemers, nu gaan ze reorganiseren en gooien er 1000 man uit. Een fondsje met 10.000 verzekerden kan dan nooit 1000 uitkeringen financieren.
pi_31001715
Als iedereen in dit land die aan kinderen wil beginnen, dit achterwege laat omdat hij in de toekomst door andere redenen dan persoonlijke wanprestatie wel eens ontslagen zou kunnen worden, kunnen we ons land ten dode opschrijven en is er over 40 jaar geen beroepsbevolking meer... (lange zin, lees 'm nog maar eens rustig na).

Staken is in dit land (gelukkig) nog altijd een recht. Je kunt dan wel lopen schelden op werknemers die zogenaamd een bedrijf kapot maken, maar de realiteit is natuurlijk ook dat diezelfde werknemers het bedrijf jarenlang goed hebben laten draaien. Je kunt werknemers niet zomaar op straat trappen. Werknemers hebben ook rechten. Gelukkig ziet de rechter dat ook in.

Avebe zal nu een fatsoenlijke regeling moeten opstellen en dat is een prima zaak. Als Avebe echt niet tegen een stootje kon, hadden ze op dag 1 van de staking onmiddellijk een beter sociaal plan op tafel gelegd. Het is duidelijk dat Avebe wel wat kan verdragen, gegeven de duur van deze staking...
  woensdag 28 september 2005 @ 16:13:08 #31
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31001982
avebe rekent dat sociale plan natuurlijk gewoon door aan haar klanten of desnoods lagere salarissen voor haar werknemers.

cadeautjes komen niet uit het niets.
maar ook dat had links fok nog niet door
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31002058
quote:
Op woensdag 28 september 2005 16:13 schreef McCarthy het volgende:
avebe rekent dat sociale plan natuurlijk gewoon door aan haar klanten of desnoods lagere salarissen voor haar werknemers.

De salarissen van de overige werknemers liggen vast, die kunnen niet zomaar verlaagd worden (En wederom terecht. Ze kunnen hun andere leveranciers toch ook niet zomaar melden "Jongens, we gaan vanaf nu voor jullie grondstoffen maar eens minder betalen"?)

Doorbelasten aan de klanten kan, maar zal hun concurrentiepositie aantasten. Ik denk dat ze liever hun winstmarge incidenteel aanpassen en het dus gewoon uit hun eigen reserves gaan financieren.
pi_31002124
quote:

maar ook dat had links fok nog niet door
Een 148 werknemers die op straat worden getrapt, in de WW komen en 70% van hun laatstverdiende loon krijgen. Dat kost zeker niets?
  woensdag 28 september 2005 @ 17:38:17 #34
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31003087
quote:
Inderdaad, dus we mogen wel wat terugverwachten voor al die belastingcenten die er naartoe gegaan zijn, toch ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 28 september 2005 @ 18:19:51 #35
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31004402
quote:
Op woensdag 28 september 2005 16:16 schreef Vhiper het volgende:

[..]

De salarissen van de overige werknemers liggen vast, die kunnen niet zomaar verlaagd worden (En wederom terecht. Ze kunnen hun andere leveranciers toch ook niet zomaar melden "Jongens, we gaan vanaf nu voor jullie grondstoffen maar eens minder betalen"?)
tuurlijk wel. Andere partij hoeft daar echte rniet mee akkoord te gaan
quote:
Doorbelasten aan de klanten kan, maar zal hun concurrentiepositie aantasten. Ik denk dat ze liever hun winstmarge incidenteel aanpassen en het dus gewoon uit hun eigen reserves gaan financieren.
ik weet niet hoe ruim avebe in hun winst en reserves zit.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 28 september 2005 @ 18:20:57 #36
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31004433
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:03 schreef dVTB het volgende:

[..]

Een 148 werknemers die op straat worden getrapt, in de WW komen en 70% van hun laatstverdiende loon krijgen. Dat kost zeker niets?
op straat komen ze toch, ze willen alleen nu ook nog allerlei leuke cadeautjes van het bedrijf.
pi_31004952
McCarthy, heb jij een baan?

Jij praat zo makkelijk over dat ontslaan. Ik hoop voor je dat jij het niet hoeft mee te maken, maar als jij je ziel en zaligheid geeft en je wordt zonder pardon aan de kant gezet, dan mag je blij zijn dat er een fatsoenlijk sociaal plan komt.
pi_31006505
Gewoon ontslaan die beroepsstakers. Werklozen genoeg die hun plaatsen in kunnen nemen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 28 september 2005 @ 19:34:15 #39
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31006882
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:37 schreef fortunate_son het volgende:
McCarthy, heb jij een baan?

Jij praat zo makkelijk over dat ontslaan. Ik hoop voor je dat jij het niet hoeft mee te maken, maar als jij je ziel en zaligheid geeft en je wordt zonder pardon aan de kant gezet, dan mag je blij zijn dat er een fatsoenlijk sociaal plan komt.
Als een lagere baanzekerheid ervoor zorgt dat er minder werkelozen zijn, kan ik daar geen argumenten tegen verzinnen. We weten nu toch allemaal wel dat die hoge baanzekerheid enkel leidt tot een weinig dynamische economie?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 28 september 2005 @ 19:37:15 #40
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31006987
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:34 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Als een lagere baanzekerheid ervoor zorgt dat er minder werkelozen zijn, kan ik daar geen argumenten tegen verzinnen.
Het zal door werkgevers gebruikt worden om oudere werknemers te dumpen en in te ruilen tegen goedkopere jongere werknemers, waardoor je een groot gedeelte van de oudere beroepsbevolking buiten het arbeidsproces plaatst.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31007146
Ben het zelden met TS eens, maar nu wel. Ik vind dat werknemers veel te veel rechten en eisen hebben, die alleen maar in het voordeel zijn van de werknemer zelf terwijl de werkgever het zich kan bekijken.
We willen tegenwoordig allemaal als het even kan met 55 met pensioen en nog een smak geld cadeau ook. Oh ja, en ook geen te lange werkweken maken, poeh poeh, we doen al genoeg zeg. En wie gaan dat betalen? Juist, wij zelf, en diegenen die het misschien helemaal niet zo willen.
Want bedrijven hebben geen zin zich in zeurpieten-Nederland te gaan vestigen. Kunnen in andere landen goedkopere en harder werkende mensen vinden.
Zo komt het natuurlijk nooit goed met de economie.
pi_31007235
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:34 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Als een lagere baanzekerheid ervoor zorgt dat er minder werkelozen zijn, kan ik daar geen argumenten tegen verzinnen. We weten nu toch allemaal wel dat die hoge baanzekerheid enkel leidt tot een weinig dynamische economie?
Nu ben ik geen econoom, maar als men geen zekerheid heeft van inkomsten, zal men m.i. toch meer geld gaan sparen en minder gaan uitgeven?
  woensdag 28 september 2005 @ 19:45:45 #43
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31007289
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gewoon ontslaan die beroepsstakers. Werklozen genoeg die hun plaatsen in kunnen nemen.
  woensdag 28 september 2005 @ 19:47:33 #44
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31007356
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het zal door werkgevers gebruikt worden om oudere werknemers te dumpen en in te ruilen tegen goedkopere jongere werknemers, waardoor je een groot gedeelte van de oudere beroepsbevolking buiten het arbeidsproces plaatst.
je hebt geen totaal beeld van de situatie
oudere werknemers worden door allerlei onzin regels onnodig duur gemaakt. Geen wonder dat werkgevers van ze af willen.
  woensdag 28 september 2005 @ 19:49:38 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31007419
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:47 schreef McCarthy het volgende:

[..]

oudere werknemers worden door allerlei onzin regels onnodig duur gemaakt. Geen wonder dat werkgevers van ze af willen.
Wat een onzin... Dus omdat de overheid regels oplegt, moeten werkgevers een vrijbrief krijgen om mensen de WW en Bijstand in te schoppen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 28 september 2005 @ 19:50:21 #46
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31007443
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ben het zelden met TS eens, maar nu wel. Ik vind dat werknemers veel te veel rechten en eisen hebben, die alleen maar in het voordeel zijn van de werknemer zelf terwijl de werkgever het zich kan bekijken.
We willen tegenwoordig allemaal als het even kan met 55 met pensioen en nog een smak geld cadeau ook. Oh ja, en ook geen te lange werkweken maken, poeh poeh, we doen al genoeg zeg. En wie gaan dat betalen? Juist, wij zelf, en diegenen die het misschien helemaal niet zo willen.
Want bedrijven hebben geen zin zich in zeurpieten-Nederland te gaan vestigen. Kunnen in andere landen goedkopere en harder werkende mensen vinden.
Zo komt het natuurlijk nooit goed met de economie.

wauw
  woensdag 28 september 2005 @ 19:53:05 #47
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31007530
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat een onzin... Dus omdat de overheid regels oplegt, moeten werkgevers een vrijbrief krijgen om mensen de WW en Bijstand in te schoppen?
hopeloos gewoon

JIJ: baanzekerheid zal misbruikt worden om oudjes te kicken:

IK: omdat er idiote regels zijn dus werkgevers willen geen oudjes

JIJ: vrijbrief

afslag gemist helaas. De regels moeten natuurlijk verdwijnen

Het gaat hier dus niet om arbo regels. Ik hoop dat je dat nog wel door hebt maar omn allerlei minimumlonen en premies zus en zo.
  woensdag 28 september 2005 @ 19:54:14 #48
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31007560
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:44 schreef fortunate_son het volgende:

[..]

Nu ben ik geen econoom, maar als men geen zekerheid heeft van inkomsten, zal men m.i. toch meer geld gaan sparen en minder gaan uitgeven?
sla eens een blz terug
daar staat mijn antwoord
pi_31007593
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:47 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Men schijnt te vergeten dat veel bedrijven zeer veel te danken hebben aan hun nu oudere werknemers.
Dat daar iets voor teruggegeven wordt door bijvoorbeeld oude lullen dagen is m.i. terecht.
  woensdag 28 september 2005 @ 20:01:05 #50
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31007827
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:55 schreef fortunate_son het volgende:

[..]

Men schijnt te vergeten dat veel bedrijven zeer veel te danken hebben aan hun nu oudere werknemers.
Dat daar iets voor teruggegeven wordt door bijvoorbeeld oude lullen dagen is m.i. terecht.
ze hebben toch al salaris gehad joh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')