Geef alsjeblieft één voorbeeld van een situatie waar in Nederland jouw mensenrechten zijn geschaad door de "politiestaat".quote:Op donderdag 29 september 2005 10:49 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En waarna de regering die angst misbruikt om maatregelen door te drukken die in een politiestaat niet zouden misstaan.![]()
Het overal verplicht zijn je te kunnen identificeren, ze een willekeurige voorbijganger kunnen arresteren als deze zich niet kan legitimeren.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geef alsjeblieft één voorbeeld van een situatie waar in Nederland jouw mensenrechten zijn geschaad door de "politiestaat".
Jeez, dan voel je je veilig.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:32 schreef Hallulama het volgende:
Nederland, het land waarin een agent met een lollie in zijn mond al smakkend aan je vraagt wat "wij" aan het doen zijn op een niet nader te noemen hangplek
(yes, it happened to me, it was hilarious)
Ik had het eigenlijk over mensenrechten. Niet over een wet waar je het niet mee eens bent.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Het overal verplicht zijn je te kunnen identificeren, ze een willekeurige voorbijganger kunnen arresteren als deze zich niet kan legitimeren.
Ach, wat heb je aan een pistool, als je door een 14 jarig meisje neergemept wordt en niet meer kan schietenquote:Op donderdag 29 september 2005 11:39 schreef Hallulama het volgende:
Zeg, naast die lollie had hij ook gewoon een pistool op zak hoor
Maar ja, hij wist natuurlijk dat het onzin is om op een pistool te sabbelen, dat smaakt helemaal niet lekker
Ik zeg toch niet dat we in een politiestaat leven? Ik zeg alleen dat maatregelen als grootschalige data-opslag niet zouden misstaan in een politiestaat.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geef alsjeblieft één voorbeeld van een situatie waar in Nederland jouw mensenrechten zijn geschaad door de "politiestaat".
Ha ha bewaarplicht. Het jusititiele apparaat is niet eens in staat geweest om yildiz te traceren met google en de cahche daarvan. Ik heb nul komma nul vertrouwen in de meeste dienders. Als we de ontwikkeling van dit verhaal zien en gewoon tot de conclusie kunnen komen dat weblogs wel achter de dader kunnen komen is er toch echt iets geod mis in het opsporings apparaat wanneer er hiervoor als opsporing verzocht moet ingeschakeld worden.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:24 schreef Hallulama het volgende:
Nee, het was bedoeld als commentaar op het commentaar betreffende de bewaarplicht, maar misschien had ik dat er nog even bij moeten zetten.
Kortom je loopt gewoon een beetje ongefundeerd te rellen.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:51 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat we in een politiestaat leven? Ik zeg alleen dat maatregelen als grootschalige data-opslag niet zouden misstaan in een politiestaat.
Maar omgekeerd heb ik ook niet echt het idee dat jij ons uit kunt leggen hoe we over een paar jaar ons veilig kunnen gaan voelen met een bewaarplicht en nu al die identificatieplicht.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:20 schreef Viajero het volgende:
Kortom je loopt gewoon een beetje ongefundeerd te rellen.
Het zijn onderdelen van een scherpere controle door de politie op de burger.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:31 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar omgekeerd heb ik ook niet echt het idee dat jij ons uit kunt leggen hoe we over een paar jaar ons veilig kunnen gaan voelen met een bewaarplicht en nu al die identificatieplicht.
Het probleem betreffende de acceptatie van sommigen zit hem in de angst ontstaan door een gebrek aan vertrouwen in de toekomst, wat op zijn beurt weer is te danken aan kennis van het verleden.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Viajero het volgende:
Zolang het de onschuldige burger niet schaadt, wat is het probleem?
Scherpere controle, waarom reageer je dan niet op mijn verhaaltje dat ze met goed recherche werk wel yildiz allang hadden kunnen vinden en hij niet eens op opsporing verzocht hoefde te komen.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het zijn onderdelen van een scherpere controle door de politie op de burger.
En in dit land waar alles (geweld, roof, belastingontduiking, intimidatie, etc etc) gewoon werd getolereerd ben ik daar altijd voor. Als ze een relmarok/kamper/joego/tokkie/etc kunnen oppakken omdat hij zich niet kan legitimeren dan is dat wmb pure winst voor de potentiele slachtoffers van dit tuig.
Al die dingen zijn ook niet opgelost doordat er politie op straat loopt. Politie maar afschaffen dan?quote:Op donderdag 29 september 2005 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Scherpere controle, waarom reageer je dan niet op mijn verhaaltje dat ze met goed recherche werk wel yildiz allang hadden kunnen vinden en hij niet eens op opsporing verzocht hoefde te komen.
En leuk dat je de belastingontduiking noemt. kijk eens hoe moelijk het is gebleken om de aandelen handel met voorkennis zaak rond te krijgen tegen (pieper volgens mij) ?
Verder hebben we nog de bouwfraude gehad waarbij alles met een schikking geregeld werd, terwijl de klokkeluider zwaar van achter genomen werd. Nee dat geeft de burger echt vertrouwen in het harde optreden tegen individuen zonder de juiste connecties.![]()
En mensen die zich nog iets meer in het verleden verdiepen weten dat de Nazi's zonder de wetteloosheid en chaos van het Weimar regime lang niet zo makkelijk aan de macht waren gekomen.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het probleem betreffende de acceptatie van sommigen zit hem in de angst ontstaan door een gebrek aan vertrouwen in de toekomst, wat op zijn beurt weer is te danken aan kennis van het verleden.
(persoonsregister, nazi's, joden)
Zolang er nog mensen zijn die braaf naar de politie gaan om aangifte te doen van iets waarvan ze getuige zijn en als dank een boete krijgen omdat ze hun identificatie niet bij zich hebben, kan ik nou niet echt zeggen dat het de onschuldige burger niet schaadt...quote:Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Viajero het volgende:
Als ze een relmarok/kamper/joego/tokkie/etc kunnen oppakken omdat hij zich niet kan legitimeren dan is dat wmb pure winst voor de potentiele slachtoffers van dit tuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |