abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2005 @ 11:24:13 #276
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31021917
Nee, het was bedoeld als commentaar op het commentaar betreffende de bewaarplicht, maar misschien had ik dat er nog even bij moeten zetten.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 29 september 2005 @ 11:25:35 #277
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31021952
Wat die database betreft voor kids, daar kleven wel enige ontzettend goede punten aan.

Wij denken dat de overheid ons niet genoeg vertrouwd, maar vertrouwen wij de overheid wel genoeg?

De wereld is een spiegel.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:30:03 #278
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31022097
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:49 schreef MaxPower het volgende:

[..]

En waarna de regering die angst misbruikt om maatregelen door te drukken die in een politiestaat niet zouden misstaan.
Geef alsjeblieft één voorbeeld van een situatie waar in Nederland jouw mensenrechten zijn geschaad door de "politiestaat".
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_31022181
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Geef alsjeblieft één voorbeeld van een situatie waar in Nederland jouw mensenrechten zijn geschaad door de "politiestaat".
Het overal verplicht zijn je te kunnen identificeren, ze een willekeurige voorbijganger kunnen arresteren als deze zich niet kan legitimeren.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 29 september 2005 @ 11:32:51 #280
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31022183
Nederland, het land waarin een agent met een lollie in zijn mond al smakkend aan je vraagt wat "wij" aan het doen zijn op een niet nader te noemen hangplek

(yes, it happened to me, it was hilarious)
  donderdag 29 september 2005 @ 11:38:19 #281
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31022356
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:32 schreef Hallulama het volgende:
Nederland, het land waarin een agent met een lollie in zijn mond al smakkend aan je vraagt wat "wij" aan het doen zijn op een niet nader te noemen hangplek

(yes, it happened to me, it was hilarious)
Jeez, dan voel je je veilig.
Bij ons kwam er een vrouw, die erg in de war was, binnen mijn huis, helemaal van de kaart.
Politie gebeld, uiteindelijk die vrouw zelf naar buiten gewerkt, na 1 1/2 uur en 2 telefoontjes nog geen politie. Eikels.
Pas toen die vrouw naakt op de straat lag (ja ze kleedde zichzelf uit :S) kwam de politie, omdat er nu ws, wel erg veel mensen belden.
Brief geschreven, dat het niet normaal is en dat ik de volgende keer de moeite van het bellen niet neem, krijg ik een mail dat het allemaal heel spijtig is enzo, als ik wil kan ik slachtofferhulp bellen....

Jezus, kom gewoon op tijd, voor boetes zijn ze ALTIJD op tijd
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:39:49 #282
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31022400
Zeg, naast die lollie had hij ook gewoon een pistool op zak hoor

Maar ja, hij wist natuurlijk dat het onzin is om op een pistool te sabbelen, dat smaakt helemaal niet lekker
  donderdag 29 september 2005 @ 11:41:27 #283
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31022458
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Het overal verplicht zijn je te kunnen identificeren, ze een willekeurige voorbijganger kunnen arresteren als deze zich niet kan legitimeren.
Ik had het eigenlijk over mensenrechten. Niet over een wet waar je het niet mee eens bent.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:43:59 #284
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31022533
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:39 schreef Hallulama het volgende:
Zeg, naast die lollie had hij ook gewoon een pistool op zak hoor

Maar ja, hij wist natuurlijk dat het onzin is om op een pistool te sabbelen, dat smaakt helemaal niet lekker
Ach, wat heb je aan een pistool, als je door een 14 jarig meisje neergemept wordt en niet meer kan schieten
Hey, oom agent traint 4 keer per jaar met zelfverdediging hoor
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:45:12 #285
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31022556
Het komt toch ook van twee kanten.

Je kunt toch gewoon vriendelijk zeggen "gaat uw gang" als iemand je vraagt of hij of zij je mag fouilleren?

Maak gelijk een praatje, hoe gaat het met u, is het zwaar werk, hebben jullie 't erg druk momenteel, wat zijn je dromen, wat zijn je grootste angsten?
pi_31022748
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat we in een politiestaat leven? Ik zeg alleen dat maatregelen als grootschalige data-opslag niet zouden misstaan in een politiestaat.
pi_31022752
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:24 schreef Hallulama het volgende:
Nee, het was bedoeld als commentaar op het commentaar betreffende de bewaarplicht, maar misschien had ik dat er nog even bij moeten zetten.
Ha ha bewaarplicht. Het jusititiele apparaat is niet eens in staat geweest om yildiz te traceren met google en de cahche daarvan. Ik heb nul komma nul vertrouwen in de meeste dienders. Als we de ontwikkeling van dit verhaal zien en gewoon tot de conclusie kunnen komen dat weblogs wel achter de dader kunnen komen is er toch echt iets geod mis in het opsporings apparaat wanneer er hiervoor als opsporing verzocht moet ingeschakeld worden.

Dan zouden we moeten geloven dat men ook nog preventief bezig kan gaan om toekomstige terroristen te gaan vinden. Dat is denk ik ook de reden dat de politiek maar zoveel politie op straat plaatst, die agenten zijn niet geschikt om recherche werk te doen, en geeft de mensen een gevoel van schijnveiligheid.
  donderdag 29 september 2005 @ 12:20:38 #288
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31023593
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:51 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat we in een politiestaat leven? Ik zeg alleen dat maatregelen als grootschalige data-opslag niet zouden misstaan in een politiestaat.
Kortom je loopt gewoon een beetje ongefundeerd te rellen.

Dat mag, we wonen hier niet in een politiestaat.
pi_31023907
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:20 schreef Viajero het volgende:
Kortom je loopt gewoon een beetje ongefundeerd te rellen.
Maar omgekeerd heb ik ook niet echt het idee dat jij ons uit kunt leggen hoe we over een paar jaar ons veilig kunnen gaan voelen met een bewaarplicht en nu al die identificatieplicht.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 29 september 2005 @ 12:44:51 #290
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31024240
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:31 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar omgekeerd heb ik ook niet echt het idee dat jij ons uit kunt leggen hoe we over een paar jaar ons veilig kunnen gaan voelen met een bewaarplicht en nu al die identificatieplicht.
Het zijn onderdelen van een scherpere controle door de politie op de burger.
En in dit land waar alles (geweld, roof, belastingontduiking, intimidatie, etc etc) gewoon werd getolereerd ben ik daar altijd voor. Als ze een relmarok/kamper/joego/tokkie/etc kunnen oppakken omdat hij zich niet kan legitimeren dan is dat wmb pure winst voor de potentiele slachtoffers van dit tuig.

Zolang het de onschuldige burger niet schaadt, wat is het probleem?
  donderdag 29 september 2005 @ 12:53:17 #291
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31024444
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Viajero het volgende:

Het probleem betreffende de acceptatie van sommigen zit hem in de angst ontstaan door een gebrek aan vertrouwen in de toekomst, wat op zijn beurt weer is te danken aan kennis van het verleden.

(persoonsregister, nazi's, joden)
pi_31024491
quote:

[..]

Het zijn onderdelen van een scherpere controle door de politie op de burger.
En in dit land waar alles (geweld, roof, belastingontduiking, intimidatie, etc etc) gewoon werd getolereerd ben ik daar altijd voor. Als ze een relmarok/kamper/joego/tokkie/etc kunnen oppakken omdat hij zich niet kan legitimeren dan is dat wmb pure winst voor de potentiele slachtoffers van dit tuig.

Scherpere controle, waarom reageer je dan niet op mijn verhaaltje dat ze met goed recherche werk wel yildiz allang hadden kunnen vinden en hij niet eens op opsporing verzocht hoefde te komen.

En leuk dat je de belastingontduiking noemt. kijk eens hoe moelijk het is gebleken om de aandelen handel met voorkennis zaak rond te krijgen tegen (pieper volgens mij) ?

Verder hebben we nog de bouwfraude gehad waarbij alles met een schikking geregeld werd, terwijl de klokkeluider zwaar van achter genomen werd. Nee dat geeft de burger echt vertrouwen in het harde optreden tegen individuen zonder de juiste connecties.
pi_31024646
Dat er in nederland relatief gezien de meeste joden zijn opgepakt kwam door het geweldige administratiesysteem dat we hadden. Nu zetten ze weer een geweldig administratiesysteem op en kan het woordje joden vervangen worden door elk ander willekeurig woord. Iedereen is wel schuldig aan iets.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:01:47 #294
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31024655
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Scherpere controle, waarom reageer je dan niet op mijn verhaaltje dat ze met goed recherche werk wel yildiz allang hadden kunnen vinden en hij niet eens op opsporing verzocht hoefde te komen.

En leuk dat je de belastingontduiking noemt. kijk eens hoe moelijk het is gebleken om de aandelen handel met voorkennis zaak rond te krijgen tegen (pieper volgens mij) ?

Verder hebben we nog de bouwfraude gehad waarbij alles met een schikking geregeld werd, terwijl de klokkeluider zwaar van achter genomen werd. Nee dat geeft de burger echt vertrouwen in het harde optreden tegen individuen zonder de juiste connecties.
Al die dingen zijn ook niet opgelost doordat er politie op straat loopt. Politie maar afschaffen dan?
Het is geen wondermedicijn, maar wel een stap in de goede richting.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:05:33 #295
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31024738
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:53 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het probleem betreffende de acceptatie van sommigen zit hem in de angst ontstaan door een gebrek aan vertrouwen in de toekomst, wat op zijn beurt weer is te danken aan kennis van het verleden.

(persoonsregister, nazi's, joden)
En mensen die zich nog iets meer in het verleden verdiepen weten dat de Nazi's zonder de wetteloosheid en chaos van het Weimar regime lang niet zo makkelijk aan de macht waren gekomen.

Hoe meer criminelen beschermd worden, hoe meer mensen gaan roepen om een sterke leider.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:10:20 #296
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31024850
Daar heeft u natuurlijk ook weer een punt mee ja, ik bedoel, we gaan er toch niet vanuit dat het verleden zich NOGMAALS zal herhalen

(nooit meer Auswitch, gevolgd door nooit meer Srebrenica)
  donderdag 29 september 2005 @ 13:12:36 #297
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31024892
Gelukkig is Donner van plan om ook te gaan werken aan preventie, naast repressie.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:12:55 #298
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31024899
Nou..... zou zomaar kunnen....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31024945
quote:
Als ze een relmarok/kamper/joego/tokkie/etc kunnen oppakken omdat hij zich niet kan legitimeren dan is dat wmb pure winst voor de potentiele slachtoffers van dit tuig.

Zolang er nog mensen zijn die braaf naar de politie gaan om aangifte te doen van iets waarvan ze getuige zijn en als dank een boete krijgen omdat ze hun identificatie niet bij zich hebben, kan ik nou niet echt zeggen dat het de onschuldige burger niet schaadt...

Wow, vol alweer? Yildiz is de lul (deel 2)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')