abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2005 @ 11:35:48 #181
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30994791
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:32 schreef IntroV het volgende:

[..]

Arme mensen zijn vaker ziek, zwak en misselijk en hebben dus meer zorgkosten nodig.

Arme mensen krijgen vaak huursubsidie.

etc.
Huursubsidie kost ons 1,5 miljard.
Hypotheekrenteaftrek kost ons 9,5 miljard.
Er zijn ongeveer evenveel mensen die huren als mensen die een koopwoning hebben.\
You do the math.

Dat beetje schoolgeld compenseert dat echt niet, hoor.
  woensdag 28 september 2005 @ 11:36:26 #182
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30994804
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:34 schreef IntroV het volgende:
Ze hoeven geen brood te kopen, want dat krijgen ze van de (gesubsidieerde) voedselbank
Iets over een kat en rare sprongen.
  woensdag 28 september 2005 @ 11:36:58 #183
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_30994812
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:32 schreef Silmarwen het volgende:

ja je begrijpt het verkeerd. Het is namelijk slechts een voorstel van een economische raad. Maar als ze het zouden invoeren zou inderdaad iedereen 44% moeten gaan betalen.
Het is een advies.

Een advies wordt vervolgens besproken, aangepast, bediscussieerd. Dan kan er een wetsvoorstel van worden gemaakt. Dit worden besproken en aangepast. Als allerlaatste komt er dan een wet.

Maak niet de fout om et denken dat we over 2 jaar een flat tax hebben van 44% in de vorm die is beschreven in het openingsbericht.

Er gaat nog heel wat aan veranderen en er zitten nog veel meer punten aan die niet zijn opgesomd.
pi_30994835
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:35 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Mensen die minimum verdienen hebben dan ook geen zin meer om te werken. Logisch, want je verdient dan amper wat.
Ik zit dan nog boven het minimum maar inderdaad, als je het mimimum verdient (in mijn branche 1256 euro bruto per maand, daar blijft 1056 euro van over NU, daar blijft dan straks 703 euro van over.....)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30994849
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:36 schreef IntroV het volgende:

[..]

Het is een advies.

Een advies wordt vervolgens besproken, aangepast, bediscussieerd. Dan kan er een wetsvoorstel van worden gemaakt. Dit worden besproken en aangepast. Als allerlaatste komt er dan een wet.

Maak niet de fout om et denken dat we over 2 jaar een flat tax hebben van 44% in de vorm die is beschreven in het openingsbericht.

Er gaat nog heel wat aan veranderen en er zitten nog veel meer punten aan die niet zijn opgesomd.
Ik vind mijn voorstel om dat advies in de prullebak te gooien en vervolgens die prullebak in de fik te steken, toch een beter idee
  woensdag 28 september 2005 @ 11:38:51 #186
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_30994860
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:36 schreef IntroV het volgende:

[..]

Het is een advies.

'

Ik weet wel hoe een advies werkt hoor !
Ik weet heel goed hoe wetten tot stand komen en ik weet heel goed dat dit voorstel er verlopig niet gaat komen

Ik ben niet achterlijk hoor.
pi_30994906
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:38 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik vind mijn voorstel om dat advies in de prullebak te gooien en vervolgens die prullebak in de fik te steken, toch een beter idee
Eensch.

Leuk als dalijk de hele economie op zijn kont ligt hierdoor.
Mensen MOETEN meer gaan verdienen omdat ze anders niet meer kunnen rondkomen, lonen moeten dus stijgen, producten worden duurder, mensen kopen minder --> nog meer inflatie.
Werkeloosheid zal weer stijgen omdat een hoop bedrijven de kosten niet meer kunnen ophoesten van het personeel (hallo, die betalen dan ook 44% MEER dan jij krijgt!)

Huizenmarkt zal in mekaar storten als een plumpudding -> nog meer werkelozen en ene hoop mensen dakloos omdat ze de huren niet meer kunnen betalen.

En het is bullshit dat er ongeveer evenveel huurhuizen als koophuizen zijn. Heb je de wachtlijsten wel eens gezien voor huurhuizen???
Een wachttijd van 5 jaar is niks tegenwoordig.

Nee fijn scenario
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30994941
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze maken bijvoorbeeld ook meer gebruik van culturele voorzieningen, opleidingen maar ook de diverse vormen van infrastructuur.
Wat ze overigens ook zullen doen als dit minder of niet gesubsidieerd zal worden.
[..]
quote:
Het is geloof ik vooral de middengroep die er bij inschiet.
Dat denk ik ook maar het zijn vooral de minima die profiteren van allerlei (subsidie)regelingen terwijl ze in feite minder bijdragen.
  woensdag 28 september 2005 @ 11:41:55 #189
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_30994946
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:38 schreef Silmarwen het volgende:

Ik weet wel hoe een advies werkt hoor
Maar niet iedereen hier weet dat.

Om mensen niet onnodig ongerust te maken gaf ik aan hoe 't gaat met dit soort adviezen.

Het zal niet gaan gebeuren dat 't amper zin heeft om nog aan de slag te gaan voor een laag loon, en dat je beter werkloos kan worden.

Dat is nu al een groot probleem waar van alles tegen geprobeerd wordt. Er zal dus zeker geen wet komen die ons op dat gebied 25 jaar terug in de tijd gooit.
  woensdag 28 september 2005 @ 11:43:25 #190
54772 Silmarwen
pi_30994990
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:41 schreef IntroV het volgende:

[..]

Maar niet iedereen hier weet dat.
Ik gok dat 99,9% van de mensen in POL dat wel weten hoor
quote:
Om mensen niet onnodig ongerust te maken gaf ik aan hoe 't gaat met dit soort adviezen.

Het zal niet gaan gebeuren dat 't amper zin heeft om nog aan de slag te gaan voor een laag loon, en dat je beter werkloos kan worden.
Dat betwijfel ik aangezien de grens er nu al bijna niet meer is en de groot verdieners er weer op vooruit gaan en de minimi er op achteruit.
quote:
Dat is nu al een groot probleem waar van alles tegen geprobeerd wordt. Er zal dus zeker geen wet komen die ons op dat gebied 25 jaar terug in de tijd gooit.
In dit kabinet Laat me niet lachen.
pi_30995000
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Huursubsidie kost ons 1,5 miljard.
Dat zijn inderdaad kosten
quote:
Hypotheekrenteaftrek kost ons 9,5 miljard.
Nee dit levert de huizenbezitter een lagere belasting op, het kost de samenleving verder geen geld (afgezien van de administratieve rompslomp waarschijnlijk).
quote:
Er zijn ongeveer evenveel mensen die huren als mensen die een koopwoning hebben.\
You do the math.

Dat beetje schoolgeld compenseert dat echt niet, hoor.
Appels en peren vergelijken is niet echt wiskundig
pi_30995017
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat ze overigens ook zullen doen als dit minder of niet gesubsidieerd zal worden.
[..]
[..]
Zou het? Het wordt in elk geval een flink stuk minder. En op zo'n moment zouden de prijzen zo hoog worden dat de midden en lage inkomens er helemaal geen gebruik meer van kunnen maken.
quote:
maar het zijn vooral de minima die profiteren van allerlei (subsidie)regelingen terwijl ze in feite minder bijdragen.
Juist en daar zie ik ook geen enkel bezwaar in. Dat is ook het idee achter ons systeem lijkt me, gedeeltelijke herverdeling van welvaart.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 28 september 2005 @ 11:45:53 #193
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30995055
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

[..]

Nee dit levert de huizenbezitter een lagere belasting op, het kost de samenleving verder geen geld (afgezien van de administratieve rompslomp waarschijnlijk).
Zeker wel, dat dat de samenleving geld kost. Iemand die huurt betaalt namelijk ook belasting, en die mag niks aftrekken, waardoor de lastendruk op hun schouders relatief zwaarder is.
pi_30995086
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Appels en peren vergelijken is niet echt wiskundig
Je gaat hier even de mist in volgens mij. Want ook de mensen die geen huizen bezitten betalen mee aan deze aftrek. Al was het alleen maar omdat deze mensen dan relatief meer belasting betalen.

Dit lijkt me eerder breaburns vergelijken met Elstars.
pi_30995158
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou het? Het wordt in elk geval een flink stuk minder. En op zo'n moment zouden de prijzen zo hoog worden dat de midden en lage inkomens er helemaal geen gebruik meer van kunnen maken.
Hoezo, je blijft namelijk het vraag en aanbod principe houden.
[..]
quote:
Juist en daar zie ik ook geen enkel bezwaar in. Dat is ook het idee achter ons systeem lijkt me, gedeeltelijke herverdeling van welvaart.
Hangt er een beetje vanaf tot welk niveau je de welvaart wil herverdelen, het huidige systeem is imo oneerlijk. Een flattax blijft in principe ook oneerlijk maar is wel beter te verdedigen en sluit een klein beetje herverdelen ook niet uit.
  woensdag 28 september 2005 @ 11:50:27 #196
130955 Floripas
Blast from the past
  woensdag 28 september 2005 @ 11:53:04 #197
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30995228
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je gaat hier even de mist in volgens mij. Want ook de mensen die geen huizen bezitten betalen mee aan deze aftrek. Al was het alleen maar omdat deze mensen dan relatief meer belasting betalen.

Dit lijkt me eerder breaburns vergelijken met Elstars.
Hahum. Jij zegt de hele tijd hetzelfde als ik, binnen een kort tijdsbestek.
pi_30995241
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoezo, je blijft namelijk het vraag en aanbod principe houden.
[..]
[..]
Als de prijs veel hoger wordt zal de vraag dus ook dalen. Zeker onder de lage en middeninkomens.
quote:
Hangt er een beetje vanaf tot welk niveau je de welvaart wil herverdelen, het huidige systeem is imo oneerlijk. Een flattax blijft in principe ook oneerlijk maar is wel beter te verdedigen en sluit een klein beetje herverdelen ook niet uit.
Ok en ik vind het huidige systeem redelijk eerlijk. Minst slecht is misschien een beter woord.
pi_30995295
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hahum. Jij zegt de hele tijd hetzelfde als ik, binnen een kort tijdsbestek.
haha samen in gevecht tegen de onwetende kapitalisten.
pi_30995307
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zeker wel, dat dat de samenleving geld kost. Iemand die huurt betaalt namelijk ook belasting, en die mag niks aftrekken, waardoor de lastendruk op hun schouders relatief zwaarder is.
Er zit wel degelijk verschil in, dat de lastendruk relatief zwaarder is voor een huurder klopt maar daarmee betaald hij nog niet mee aan de hypotheekrente aftrek. De huurder betaald domweg het vastgestelde trarief.

Overigens ben ik tegen aftrekposten en zeker tegen de hypotheekrente aftrek (helaas kun je dit niet in 1 keer afschaffen dat heeft Zweden wel laten zien) omdat dit een transparant belastingsysteem in de weg staat en het haast onmogelijk maakt om achter de daadwerkelijke kosten van een woning te komen. Om dezelfde reden ben ik ook voor een laag flattax belastingsysteem.
  woensdag 28 september 2005 @ 11:56:33 #201
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30995317
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:53 schreef du_ke het volgende:
Ok en ik vind het huidige systeem redelijk eerlijk. Minst slecht is misschien een beter woord.
Ik dan weer niet. De lastendruk is nu het zwaarst op de middeninkomens: topinkomens huren fiscalisten in, waardoor ze effectief vrij weinig belasting betalen.

edit: even geherformuleerd.
pi_30995369
Ja het moet wel eenvoudiger en transparanter. De hypoafrtek mag van mij ook wel weg op termijn.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:13:49 #203
3542 Gia
User under construction
pi_30995713
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik dan weer niet. De lastendruk is nu het zwaarst op de middeninkomens: topinkomens huren fiscalisten in, waardoor ze effectief vrij weinig belasting betalen.

edit: even geherformuleerd.
Die huren ze straks ook wel in, zodat ze effectief nog minder belasting betalen.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:20:06 #204
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_30995876
Typisch VVD, moet geloof ik maar even naar de KLB om een topic hierover te openen...
One man can make a difference, Davoice makes the difference
  woensdag 28 september 2005 @ 12:21:39 #205
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30995918
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Die huren ze straks ook wel in, zodat ze effectief nog minder belasting betalen.
Als je een helder systeem hebt, dan valt er niet zoveel te bekonkelen en te bedisselen en af te trekken en vooruit te schuiven en zogenaamd te schenken.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:30:49 #206
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_30996126
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:21 schreef Floripas het volgende:

Als je een helder systeem hebt, dan valt er niet zoveel te bekonkelen en te bedisselen en af te trekken en vooruit te schuiven en zogenaamd te schenken.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:33:03 #207
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30996180
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:30 schreef IntroV het volgende:

[..]

Trek de champagne nog maar niet open. Ik ben géén voorstander van vlaktaks. Ik zie zelfs de 72%schijf wel zitten.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:34:14 #208
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_30996208
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:33 schreef Floripas het volgende:

Trek de champagne nog maar niet open. Ik ben géén voorstander van vlaktaks. Ik zie zelfs de 72%schijf wel zitten.
Hmm, ik had net een fles Dom Perignon Millésimé 1976 geopend.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:36:19 #209
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30996255
Oh, in dat geval ben ik wel voor de vlaktaks. Mag ik langskomen?
  woensdag 28 september 2005 @ 12:39:23 #210
54772 Silmarwen
pi_30996317
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:36 schreef Floripas het volgende:
Oh, in dat geval ben ik wel voor de vlaktaks. Mag ik langskomen?
Van wie ben jij eigenlijk een kloon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')