Gisteravond was ze in Rotterdam en gezien de prijs (12,50) en het feit dat ik van het genre hou, de gok gewaagd want ik was niet bekend met haar repertoire en de naam zei me enkel wat door wat covers die ik op YT voorbij had ziet komen.
Maar die paar euro zijn goed gespendeerd, wat heeft zij een geweldige én zuivere stem zeg. Ze was aanwezig met een 4 koppige band (drum, toetsenist, 2 gitaristen) en heeft wat ouder werk laten horen en natuurlijk wat nummers van haar laatste album en sporadisch een cover tussendoor. Ze kwam een kwartier later op maar maakte het goed door bijna een half uur langer door te spelen dus uiteindelijk hoor je dan niemand klagen.
Bij enkele nummers bleef de band achterwegen en stond daar enkel dat kleine iele dametje met gitaar of ze haakten pas later in het nummer in. De zaal an sic was in ieder geval uitermate geschikt voor dergelijke artiesten (Lantarenvenster, zaal 1), relatief klein van opzet maar de akoestiek was echt subliem.
Leuke meid, een hoop nummers die ik zo op de achtergrond zou luisteren met een biertje in de tuin en ik heb me geen minuut verveelt. Viel me wel op dat er aardig wat nummers in 'hetzelfde' tempo en een vergelijkbare flow zijn maar door de afwisseling met andere nummers kreeg je niet het gevoel dat het teveel van hetzelfde was. Maar wat een kraakheldere stem en zo knap dat je van een uitbundig nummer na een slok water weer een volledig ingetogen akoestisch nummer ten gehoren weet te brengen.
Prima vermaakt in ieder geval en weer een artiest die een plekje veroverd in m'n Spotify-lijst.
Leuke/lekkere nummers, geweldige stem (aparte sound) en behoorlijk wat interactie met het toch wat stijve en zichzelf benoemde 'upperclass' Rotterdamse jazz-gezelschap dat over het algemeen naar die zaal komt waardoor je weleens het idee krijgt dat ze helemaal niet voor jou komen.
Verschil in albums is wel duidelijk te merken trouwens, maar ik vind het allemaal wel wat hebben.