ik denk dat niet niemand van 20 jaar nog kleedgeld krijgt, en hoeveel het anders zou zijn? beetje moeilijk te zeggen. Maar het zal dan wel 100 euro per maand zijn, in iedergeval genoeg om uberhout un kleding stuk van te kopen anders stelt het ook niks voor.quote:Op zondag 25 september 2005 22:12 schreef Tjalle het volgende:
nou ik ben een thuiswonende hbo student, eerder kreeg ik het bankpasje van mijn ouders mee als ik kleren nodig had, ik ging eens in de 2-3 maanden kleren kopen meestal zo rond de 150 euro, ik werk 2 x in de week 8 uur per week. voor de rest zit ik op College of ben met mijn sport bezig ( Bodybuilding/fitness).
Nou wil mijn moeder ipv eens in de zoveel tijd het pasje mee te geven mij kleedgeld geven zon 25 euro per maand.
Nou vraag i kme af of dit veel of weinig is ... volgens mij wel weinig of ik heb het helemaal verkeerd en moet ik blij zijn dat ik geld krijg.
Waarschijnlijk krijgen ene hoop van jullie helemaal niks. wat zou een gemiddelde 20 jarige thuiswonende student als hij kleedgeld krijgt moeten krijgen? minimaal?
quote:Op zondag 25 september 2005 22:14 schreef Croupouque het volgende:
Dit moet gewoon een grap zijn.
nee 8 uur in de week typo sorryquote:Op zondag 25 september 2005 22:15 schreef IrisVrede het volgende:
lees ik het goed: werk je 16 uur in de week ?
Nou toen ik nog thuis woonde en geld ging verdienen moest ik kostgeld betalen en kleedgeld kreeg ik niet meer
soms als mijn mams in een goede bui was, kreeg ik nog wel eens wat maar ik betaalde verder alles zelf
agree..quote:Op zondag 25 september 2005 23:24 schreef ondeugend het volgende:
Volgens mij ben je een verwend nest.
Zijn ze ook wettelijk verplicht volgens mij hoor, om daaraan bij te dragen als ze kunnen. Als ze niet kunnen is het idee dat het door de stufi wordt gedekt.quote:Op maandag 26 september 2005 01:35 schreef erik-de-perik het volgende:
Is naar mijn mening nog steeds een deel van je opvoeding/ontwikkeling.
Bij ons is het nog niet zover, maar als ouder vind ik dat de stufi in eerste instantie voor de studie bedoeld is en niet als zakgeld. Wat daarnaast nog nodig is, dragen wij als ouders dan wel bij.quote:Op maandag 26 september 2005 01:49 schreef Sessy het volgende:
[..]
Zijn ze ook wettelijk verplicht volgens mij hoor, om daaraan bij te dragen als ze kunnen. Als ze niet kunnen is het idee dat het door de stufi wordt gedekt.
50 euro per week?quote:Op maandag 26 september 2005 11:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Bij ons is het nog niet zover, maar als ouder vind ik dat de stufi in eerste instantie voor de studie bedoeld is en niet als zakgeld. Wat daarnaast nog nodig is, dragen wij als ouders dan wel bij.
Vind één dag in de week werken dus ook wel zat. Kan de rest van de tijd aan de studie en ontspanning besteed worden. Ben persoonlijk van mening dat iemand van 20 jaar zo'n 50 euro per week te besteden moet kunnen hebben aan kleding en ontspanning. Dus wij zouden het aanvullen tot die hoogte.
Hey man, sommige mensen moeten wel zo veel uur draaien om hun studie te kunnen betalen. Ik weet ook wel dat het stereotype van de luie student niet voor niks bestaat, maar je kunt niet iedereen over een kam scheren.quote:Op maandag 26 september 2005 01:33 schreef speknek het volgende:
20-30 uur per week werken? Wat voor onzin studie doe jij nou weer.
Mijn oudste van 13 krijgt 100 euro per maand, voor kleding en zakgeld.quote:Op maandag 26 september 2005 11:20 schreef addie84 het volgende:
[..]
50 euro per week?ik wou dat ik dat te besteden had
Je oudste mag ook niet werken. Het geld moet ergens vandaan komen.quote:Op maandag 26 september 2005 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn oudste van 13 krijgt 100 euro per maand, voor kleding en zakgeld.
Hij zou al folders mogen bezorgen. Zat 13-jarigen hier in de buurt die dat doen.quote:Op maandag 26 september 2005 12:44 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Je oudste mag ook niet werken. Het geld moet ergens vandaan komen.
quote:Op zondag 25 september 2005 22:14 schreef Croupouque het volgende:
Dit moet gewoon een grap zijn.
Je kunt je ook afvragen of je als 13 jarige nou een mobiel moet hebben. Ok het kan handig zijn, maar als je 13 bent en elke maand 50 euro door heen jaagt, dan klopt er toch iets niet. Ik beschouw een mobiel voor een 13-jarige toch iets als een luxe. Maar goed, 100 euro voor een kind is zo gek niet, ook gezien alles tegenwoordig zo duur is. Daarnaast levert folders rondbrengen ook geen kapitaal op. Iemand van 20 is een ander verhaal, die verdient zo 8 euro per uur, en daar kan je toch goed mee leven. Anders moet je maar 6 weken in je vakantie werken, dat is toch al gauw 2000. Bijbaantje tijdens je studie, daarnaast nog stuffie, daar kan je redelijk goed mee leven.quote:Op maandag 26 september 2005 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij zou al folders mogen bezorgen. Zat 13-jarigen hier in de buurt die dat doen.
Die 100 euro is overigens zijn kinderbijslag. Daar moet hij dan ook echt alles van doen. Dus, bijvoorbeeld ook een bekeuring betalen. Als hij een mobieltje wil, dan mag hij dat zelf kopen, maar geen abbootje en alle kosten zijn voor hem. Vind 100 euro dan echt niet zo gek veel.
Hij gaat er trouwens ook heel zuinig mee om. Vind het een goede manier om te leren met geld om te gaan.
Hij heeft ook geen mobiel, vindt dat zelf ook zonde van het geld.quote:Op maandag 26 september 2005 12:59 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen of je als 13 jarige nou een mobiel moet hebben. Ok het kan handig zijn, maar als je 13 bent en elke maand 50 euro door heen jaagt, dan klopt er toch iets niet. Ik beschouw een mobiel voor een 13-jarige toch iets als een luxe. Maar goed, 100 euro voor een kind is zo gek niet, ook gezien alles tegenwoordig zo duur is.
Maar TS moet van het geld wat hij met die 8 uur werken verdient ook nog allerlei kosten betalen. Hij/zij houdt daar al weinig van over.quote:Iemand van 20 is een ander verhaal, die verdient zo 8 euro per uur, en daar kan je toch goed mee leven. Anders moet je maar 6 weken in je vakantie werken, dat is toch al gauw 2000. Bijbaantje tijdens je studie, daarnaast nog stuffie, daar kan je redelijk goed mee leven.
50 euro in de maand aan kledinggeld? Het is geen live-8 ofzoquote:Op maandag 26 september 2005 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij heeft ook geen mobiel, vindt dat zelf ook zonde van het geld.
[..]
Maar TS moet van het geld wat hij met die 8 uur werken verdient ook nog allerlei kosten betalen. Hij/zij houdt daar al weinig van over.
Ik ben van mening dat de ouders die aan zouden kunnen vullen tot 50 euro. Dus hetgeen TS zelf te besteden heeft, aanvullen. Misschien is die 25 euro dan al wel genoeg, misschien ook niet.
Ouders zijn dat uiteraard niet verplicht, overigens... (dat zou wat worden, zeg...)quote:Op maandag 26 september 2005 01:49 schreef Sessy het volgende:
[..]
Zijn ze ook wettelijk verplicht volgens mij hoor, om daaraan bij te dragen als ze kunnen. Als ze niet kunnen is het idee dat het door de stufi wordt gedekt.
Dat TS maar 8 uur werkt, is zijn eigen schuld, dan moet hij maar meer werken. Zo druk heb je het ook weer niet met de studie, dus beetje werken mag best. En verstandig omgaan met geld is ook een kunst.quote:Op maandag 26 september 2005 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij heeft ook geen mobiel, vindt dat zelf ook zonde van het geld.
[..]
Maar TS moet van het geld wat hij met die 8 uur werken verdient ook nog allerlei kosten betalen. Hij/zij houdt daar al weinig van over.
Ik ben van mening dat de ouders die aan zouden kunnen vullen tot 50 euro. Dus hetgeen TS zelf te besteden heeft, aanvullen. Misschien is die 25 euro dan al wel genoeg, misschien ook niet.
Niet alleen kleedgeld. Ook voor zaken als ontspanning, eens een bioscoopje, een cd'tje zo nu en dan. Vind dat dat toch moet kunnen.quote:Op maandag 26 september 2005 13:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
50 euro in de maand aan kledinggeld? Het is geen live-8 ofzo
Moest je daar kleren, schoenen e.d. voor kopen?quote:Op maandag 26 september 2005 13:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
50 euro in de maand aan kledinggeld? Het is geen live-8 ofzo
En trouwens, 100 euro in de maand voor een 13 jarige.
Ik kreeg net aan 5 of 10 gulden zakgeld per week ofzo, nog geen 10 jaar geleden.
En dat stopte op mn 16e.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |