dat is het wel!quote:Op maandag 26 september 2005 07:55 schreef NoSigar het volgende:
Maar goed, als het toch niet te eten is mis ik weinig.![]()
misschien een heel ei erin gegooid ipv alleen de dooier?quote:Op maandag 26 september 2005 14:11 schreef Skorpija het volgende:
"Vroeger" wel eens majo gemaakt, ook met staafmixer. Soms ging het heel goed, en soms wilde het maar niet dik worden :-(
Geen idee waar het aan lag, denk toch aan de verhoudingen (en misschien een koud ei gebruikt)
mij ook.quote:Op dinsdag 27 september 2005 07:56 schreef NoSigar het volgende:
Dit is de methode van Joop Braakhekke:
In een hoge maatbeker 1 heel ei, theelepeltje mosterd, zout en peper naar smaak,
3 eetlepels azijn of citroensap, 4 dl. olijfolie, staafmixer op de bodem
zetten, inschakelen en langzaam omhoog brengen.
Hem lukt het zo, met een staafmixer en eiwit.
okee, ik heb wel het idee dat het met alleen dooier wat romiger wordt...quote:Op dinsdag 27 september 2005 07:56 schreef NoSigar het volgende:
Dit is de methode van Joop Braakhekke:
In een hoge maatbeker 1 heel ei, theelepeltje mosterd, zout en peper naar smaak,
3 eetlepels azijn of citroensap, 4 dl. olijfolie, staafmixer op de bodem
zetten, inschakelen en langzaam omhoog brengen.
Hem lukt het zo, met een staafmixer en eiwit.
klopt preciesquote:Op woensdag 28 september 2005 18:50 schreef zovty het volgende:
Met de staafmixer moet je een bepaalde techniek gebruiken. Alle ingredienten in een pot, staafmixer op de bodem zetten, dan aanzetten en langzaam omhoog halen tot je een BLOB hoort, dan is je mayo klaar.
Heb ik van horen vertellen.
Een van mijn eerste mislukking was met olijfolie: dat was idd extra vies. Dus sindsdien maar zonnenbloem- of arachideolie gebruikt.quote:
We will never forget!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:26 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Een van mijn eerste mislukking was met olijfolie: dat was idd extra vies. Dus sindsdien maar zonnenbloem- of arachideolie gebruikt.
En vanavond tijdens het eten las ik in de NRC:
"Advies om geen rauwe eieren te eten." (ivm vogelgriep)
Haha, ook de kip die ik erbij at had wel iets langer op mogen staan, trouwens. Mocht ik nooit meer een bericht posten weet dan dat ik gelukkig gestorven ben.
quote:Eiproducten Dion : gepasteuriseerd eigeel, eiwit, heelei.
Pur pac : 6x1 Liter, 9x2 Liter, 5 Liter
Bag-in-Box : 10 Liter en 20 Liter
Container in roestvrij staal : vanaf 500 Liter
Houdbaarheid : ongeveer 4 weken.
Is er geen manier om dit te verlengen?quote:Op zondag 25 september 2005 23:07 schreef Muck het volgende:
[..]
in de koelkast denk ik toch wel een dag of 2, 3
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:26 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Een van mijn eerste mislukking was met olijfolie: dat was idd extra vies. Dus sindsdien maar zonnenbloem- of arachideolie gebruikt.
En vanavond tijdens het eten (van die mayonaise o.m.) las ik in de NRC:
"Advies om geen rauwe eieren te eten." (ivm vogelgriep)
Haha, ook de kip die ik erbij at had wel iets langer op mogen staan, trouwens. Mocht ik nooit meer een bericht posten weet dan dat ik gelukkig gestorven ben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |