quote:
Op zondag 25 september 2005 14:41 schreef darLin het volgende:@Roellie: jep, heb het er met hem over gehad. We zijn beide heel open minded over dat soort dingen. Op ons verlanglijstje staat bijv. ook nog een parenclub. Maar mijn vriend zegt wel altijd: als jij iemand anders dan mij mag pijpen/neuken, dan mag ik iemand anders beffen/neuken. Hahaha. Wel zo eerlijk natuurlijk...
... niet mee eens. Dat soort eerlijkheid werkt niet goed. Dat kun je pas doen als je er echt achter staat. Anders trek je dat emotioneel niet.
Voorbeeld: Als hij er geen probleem mee heeft om jou met een andere man te zien: Prima.
Betekent dat automatisch dat jij er ook geen probleem mee hebt als hij iets met een ander meisje doet? Nou, nee dus. Maar vanwege het 'als jij mag dan mag ik ook' eerlijkheidsprincipe kun je wel in de situatie komen dat je denkt dat je hem dit niet kunt weigeren ... terwijl je er niet achter staat, en dus wel twijfelt.
Die twijfel is normaal in een relatie, en als de ander met een ander sext... dat versterkt die gevoelens.
Je loopt het risico dat je uit elkaar groeit omdat hij jouw twijfel niet accepteert. En jij bent tegelijkertijd bezig die twijfel te onderdrukken én te voeden.