Is dit het?quote:How does it work?
This preparation belongs to a group of medicines known as the 'osmotic laxatives'. It works by causing water to be drawn into the lower bowel. This increases the water content and volume of the stools, making them softer and easier to pass. It is generally used in instances where rapid bowel evacuation is necessary, such as prior to surgery or examination procedures.
Aha. Agressief goedje lijkt me. Succes.quote:Op zondag 25 september 2005 14:22 schreef BaajGuardian het volgende:
ik hou de mensen die ik hier ken even op de hoogte
ik heb morgen Darmonderzoek en moet nu dus mijn darmschoonspoelen dmv die rommel , en gvd ik ben hier nu goed misselijk , ik had het minder erg verwacht omfg ,![]()
Haalt 'ie het of haalt 'ie het niet? En hoe? Waarom? Wanneer?quote:Op zondag 25 september 2005 14:34 schreef Dead-Doll het volgende:
Waarom moet dit in TRU?
Dat is sterk, ik wilde het niet zeggen, maar toen ik me dus zoals gezegd even in je verdiepte en in je 'getrap' kreeg ik de indruk dat je lichamelijk iets onder de leden hebt en daarom je zo afreageerde (met die roep om een ban). Je zegt het nu zelf, dus ik hoop dat ik het nu wel kan zeggen. Ik wens je heel veel beterschap.quote:Op zondag 25 september 2005 14:22 schreef BaajGuardian het volgende:
ik hou de mensen die ik hier ken even op de hoogte
ik heb morgen Darmonderzoek en moet nu dus mijn darmschoonspoelen dmv die rommel , en gvd ik ben hier nu goed misselijk , ik had het minder erg verwacht omfg ,![]()
Ja, dank jequote:Op zondag 25 september 2005 14:42 schreef Mirage het volgende:
Ik denk dat dit topic hier aardig op zijn plaats is... of in lifestyle ?
Succes iig Baaj !
*ziet foto's*quote:Op zondag 25 september 2005 15:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
en ik ging op gegeven moment gewoon met kan drinken en wat te lezen op de plee zitten, en door blijven drinken![]()
ik kan dr niet mee zittenquote:Op zondag 25 september 2005 15:19 schreef Whizzkith het volgende:
[..]
*ziet foto's*
*zal dit beeld voor altijd in zijn hoofd hebben als ik je naam zie*![]()
het drinken of het schijten?quote:Op zondag 25 september 2005 15:41 schreef Unity het volgende:
Probeer het met een rietje?
of een dikke anaalplug .. kennie ook een beetje oefenen voor dat uhm andere onderdeelquote:Op zondag 25 september 2005 15:33 schreef Rens_Wilders het volgende:
Tampon in je ass.
nee dat is van de schijt natuurlijkquote:Op zondag 25 september 2005 15:42 schreef BrauN het volgende:
Tering, d'r is er hier eentje live aan het sterven.
Stinkt dat spul zo erg.., of vanwaar die deo?
omdat zout vochtafdrijvend is? maybe?quote:Op zondag 25 september 2005 16:27 schreef BaajGuardian het volgende:
blegh ik wor echt niet goed van die smaak , ik ga daar morgen wel even klachten over geven , waarom moet die troep zo zout zijn
ik voelme nu alsof mn darmen eruit gescheten worden , pijnlijke aarsch dus ,
nee dit is indd niet *leuk*
wilde dat het al morgen middag was na het onderzoek na al dit..
:I
euhm.. zout houdt toch vocht vast ?quote:Op zondag 25 september 2005 16:32 schreef floopzz het volgende:
[..]
omdat zout vochtafdrijvend is? maybe?
Hou gewoon in gedachte dat het je uiteindelijk ten goede komtquote:Op zondag 25 september 2005 16:27 schreef BaajGuardian het volgende:
blegh ik wor echt niet goed van die smaak , ik ga daar morgen wel even klachten over geven , waarom moet die troep zo zout zijn
ik voelme nu alsof mn darmen eruit gescheten worden , pijnlijke aarsch dus ,
nee dit is indd niet *leuk*
wilde dat het al morgen middag was na het onderzoek na al dit..
:I
da's niet erg slim. Het zout in de darmen zorgt ervoor dat er juist meer water afgestoten wordt waardoor je aan de race gaat.quote:Op zondag 25 september 2005 16:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
euhm.. zout houdt toch vocht vast ?
Ik denk zelf dat dit zo is omdat je anders uitdroogt Baaj.
Ik geef mijn kindjes als ze aan de diarree zijn ook altijd iets "zoutigs" (bouillon bv) en daarna wat te drinken om te voorkomen dat ze uitdrogen.
dat is wat artsen mij tot nu toe voro hebben geschreven als mijn kindjes uit dreigden te drogen.quote:Op zondag 25 september 2005 16:52 schreef Allantois het volgende:
[..]
da's niet erg slim. Het zout in de darmen zorgt ervoor dat er juist meer water afgestoten wordt waardoor je aan de race gaat.![]()
zoals ik t begrepen heb zorgt het middel ervoor dat er een ophoping van vocht ontstaat waardoor de ontlasting dunner wordt en de darmen zo sneller schoon worden.. Door de grote hoeveelheden zout gaat het er dus 'sneller doorheen'.quote:Op zondag 25 september 2005 17:16 schreef Mirage het volgende:
[..]
dat is wat artsen mij tot nu toe voro hebben geschreven als mijn kindjes uit dreigden te drogen.
(door spugen en of diarree )
En tot nu toe heeft dat er meestal voor gezorgd dat ze zich iets fitter voelden.
Zie ook
"
Friso O.R.S. is een suiker/zout preparaat dat helpt uitdroging bij diarree te voorkomen of te behandelen. Binnenkort staat dit product in een nieuw jasje, met een nieuwe naam in het schap bij de apotheek en de drogist.
Bij diarree zijn de darmen geïrriteerd. Dit veroorzaakt buikkrampen waardoor de darmen zich sneller samentrekken dan normaal. Voedsel en vocht gaan zo snel door de darmen, dat die onvoldoende vocht kunnen opnemen. Hierdoor ontstaat de kans op uitdroging.
"
Het enige zinnig dat ik daarop kan zeggen is, hou je ten alle tijde aan dat wat de arts je aangeraden heeft. Als je je hier niet prettig bij voelt moet je contact opemen met de weekend arts of de weekend apotheek om je vragen te stellen.quote:Op zondag 25 september 2005 17:41 schreef BaajGuardian het volgende:
wat als je niet grote hoeveelheden zout gewend bent?
ik ben nu na 2 zakjes al aan de water ipv wat je uberhaupt nog ontlasting kunt noemen
en ik voel me behoorlijk uitgedroogd atm
vooral aan mn aarsch
is het wel verstandig om nog meer in te nemen?
niet de bil , wie poept er nou met zn/haar bil...quote:Op zondag 25 september 2005 18:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik kan me voorstellen dat je bil uitgedroogd voelt, ik neem aan dat je vandaag vaker je billen hebt afgeveegd dan normaal in 2 dagen bij elkaar.
salvador wtf , ga ergens anders lachenquote:Op zondag 25 september 2005 18:03 schreef Salvad0R het volgende:
OMFG ROFL
alsof ik niet weet dat je dat dus wel gaat voelenquote:Op zondag 25 september 2005 18:24 schreef Vigile het volgende:
Morgen wordt geweldig![]()
*ontspant u zich maar even en u voelt die 40 cm écht niet naar binnen gaan*
Aha, sja ik ben iemand die het niet heeft op verdovingen e.d. laat bij de tandarts ook altijd alles doen zonder verdoving (en ja, ik heb wel aardig wat meegemaakt bij de tandarts) zeker valium ofzo zou ik niet nemen..maar dat is persoonlijk ik hou er niet van...quote:Op zondag 25 september 2005 18:31 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
alsof ik niet weet dat je dat dus wel gaat voelen
ik kan iig valium en dergerlijke krijgen
en die kans laat ik niet onbenut
zal me echt niet weer zon dom idee aannemen zoals ooit bij de tandarts toen ik nee dank u zei op de vraag of ik verdoving wilde
maar serieus , ik zie meerop tegen de mogelijke moeilijkheden na het onderzoek dan het onderzoek zelf , deze is namelijk slechts Ongemakkelijk en wat genant te noemen..
daar zet ik me wel overheen.
ontraden wordt nu "verdere consu van betreffende middel"quote:Op zondag 25 september 2005 18:31 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
alsof ik niet weet dat je dat dus wel gaat voelen
ik kan iig valium en dergerlijke krijgen
en die kans laat ik niet onbenut
zal me echt niet weer zon dom idee aannemen zoals ooit bij de tandarts toen ik nee dank u zei op de vraag of ik verdoving wilde
maar serieus , ik zie meerop tegen de mogelijke moeilijkheden na het onderzoek dan het onderzoek zelf , deze is namelijk slechts Ongemakkelijk en wat genant te noemen..
daar zet ik me wel overheen.
In dit geval lijkt me een valium (of 1-2-3) niet verkeerdquote:Op zondag 25 september 2005 18:42 schreef Vigile het volgende:
Aha, sja ik ben iemand die het niet heeft op verdovingen e.d. laat bij de tandarts ook altijd alles doen zonder verdoving (en ja, ik heb wel aardig wat meegemaakt bij de tandarts) zeker valium ofzo zou ik niet nemen..maar dat is persoonlijk ik hou er niet van...
[..]
oops...was niet alles bespreekbaar?quote:Op zondag 25 september 2005 18:43 schreef Vigile het volgende:
-knip-
voor meer info over ervaringen met die 40 cm dient u hier te klikkenquote:Op zondag 25 september 2005 18:24 schreef Vigile het volgende:
Morgen wordt geweldig![]()
*ontspant u zich maar even en u voelt die 40 cm écht niet naar binnen gaan*
valt vies tegen daaroquote:Op zondag 25 september 2005 19:05 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
voor meer info over ervaringen met die 40 cm dient u hier te klikken
![]()
thxquote:Op zondag 25 september 2005 19:37 schreef Refragmental het volgende:
Succes morgen!
ik vond bil wat netter staan dan je anusquote:Op zondag 25 september 2005 18:18 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
niet de bil , wie poept er nou met zn/haar bil...
Misschien, hij is natuurlijk een echte bikkel!quote:Op maandag 26 september 2005 11:21 schreef coz het volgende:
denk je dat ie zo snel daarvan zowel mee klaar is als terug is als zich goed genoeg voelt om er over te praten![]()
quote:Op maandag 26 september 2005 15:04 schreef BaajGuardian het volgende:
nou , ik ben terug , en die valium wedkr nogsteed een beetje
iig , ik ga darae liggen , en kijg infuus
en wat water
tegen di tindroging en toen , later iena naar de kamer gerolt in de bed
en toen , kerrd ik eenwatje met ding in neus voor zurstof
en toen vraagte ik nog aan de knappe (lees UBUER KNAAPEE) ZUESTER en ik vraagte toen nog wertk die spulsnel , ik kreeg valium iets , en zezei zo van ga maar lekke r zlspapen
en ik wert noeg dat ik wael iets voelde ofbewust wad , maar naderhand ishet en e blackout
nut notg
ik ben atm behoortlijk s uf , maat oegd
het was allemala ok
nikserggs gevonend
* ondeugend BaajGuardian instopt, aai over de bol geeft en ' Weltrusten jochie zegt'.quote:Op maandag 26 september 2005 15:04 schreef BaajGuardian het volgende:
en wat water
en toen vraagte ik nog aan de knappe (lees UBUER KNAAPEE) ZUESTER en ik vraagte toen nog wertk die spulsnel , ik kreeg valium iets , en zezei zo van ga maar lekke r zlspapen
en ik wert noeg dat ik wael iets voelde ofbewust wad , maar naderhand ishet en e blackout
nut notg
het was allemala ok
nikserggs gevonend
Gelukkig maarquote:
zo te lezen ga je goed van de planeet van zo'n valiumpjequote:Op maandag 26 september 2005 15:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Ga eerst eens die roes uitslapen kerelquote:Op maandag 26 september 2005 15:45 schreef BaajGuardian het volgende:
die suzter was echt omg , lekkere szuster
gast...er is iets mis gegaan in je jeugdquote:Op maandag 26 september 2005 15:04 schreef BaajGuardian het volgende:
en wat water
nut notg
het was allemala ok
nikserggs gevonend
hij heeft gewoon een lading valium in zijn donder, laat m lekker.quote:Op maandag 26 september 2005 16:28 schreef BennyNL het volgende:
[..]
gast...er is iets mis gegaan in je jeugd
quote:Op maandag 26 september 2005 15:51 schreef Electro-Worm het volgende:
LOL, ik vraag me echt af hoe dat voelt als je dit hebt ingenomen.
en jij bent er blijven steken ?quote:Op maandag 26 september 2005 16:28 schreef BennyNL het volgende:
[..]
gast...er is iets mis gegaan in je jeugd
wel effe alles tsjekkuh hè? ziekenhuizen hebben er ook wel eens een handje van dat er iets "meegenomen wordt" wat je later pas gaat missuh...quote:Op maandag 26 september 2005 19:23 schreef BaajGuardian het volgende:
hey , die valium is OK
valium is ok ole ole , valium is oke oke ole ole
jepjep
goed spul , nergens last van gehad met het onderzoek
baaj is ok ole
maar ben nog niet van de probleem af waarvoor ik er heen ging , tligt iig niet aan mn darmen :p
..of verblijftie nog steeds in de wolken?quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:45 schreef BarraCupraCuda het volgende:
maare leeft Baaj nog????tijd niet meer gezien... misschien zit hij in een kartonnen doos bij het ziekenhuis valium junkie aant spelen?
dan word ik Bertquote:Op vrijdag 30 september 2005 14:50 schreef Motek het volgende:
[..]
..of verblijftie nog steeds in de wolken?via changed personality?
![]()
o my lord straks denktie dattie Ernie is![]()
arm kindquote:Op zondag 7 mei 2006 23:24 schreef Xenwolfie het volgende:
WAAROM HEB IK GEKLIKT OP DIT TOPIC...... Ik heb die tering zooi ook gehad, ik moest continue in een uur 1 liter drinken.... IK WERD GEK.
Even kotsten, brb.
quote:
BaajGuardian kickte hem. Nou ja, leuke inhoudelijke reactie dus dat sluit ik nietquote:
wij begrijpen elkaar dus, wat een hel was het..quote:Op zondag 7 mei 2006 23:24 schreef Xenwolfie het volgende:
WAAROM HEB IK GEKLIKT OP DIT TOPIC...... Ik heb die tering zooi ook gehad, ik moest continue in een uur 1 liter drinken.... IK WERD GEK.
Even kotsten, brb.
eh?quote:Op maandag 8 mei 2006 11:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
hahh, dus binnenkort gaat Baaj z'n valium ervaring posten in UVT
ohw, xi de datum nu pasquote:Op maandag 8 mei 2006 11:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
eh?
het is alweer een behoorlijke tijd geleden hoor.
ik had ook een roesjequote:Op maandag 8 mei 2006 11:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wij begrijpen elkaar dus, wat een hel was het..
ben blij dat het voorbij is..
de colonoscopie zelf heb ik amper wat van gemerkt, ik kreeg een ''vergeet middel'' zoals het hete
en zou op commandos reageren zeiden ze, om te draaien etc.
kan ik ook niks van herinnneren.
het ergste van zon onderzoek is en blijft het drinken van klean prep..
ik word al misselijk bij het tiepen van die naam
sorry Tha_T
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |