Maar waarom noemen ze het dan invoer op die site van schipholquote:Op vrijdag 30 september 2005 09:38 schreef Geqxon het volgende:
Dat het invoeren van producten tot ¤175 gratis is, gaat denk ik alleen maar op voor de producten die je in "niemandsland" koopt, bij de tax-free shop (see-buy-fly). Met niemandsland bedoel ik dan dus de winkels tussen het inchecken in Nederland en het betreden van het andere land. Dit is dan dus ook alleen mogelijk bij vluchten naar het buitenland. (bij mijn vlucht New York > Los Angelos was dit dus niet mogelijk).
Met de douane zou het zo maar kunnen dat hij er zo doorheen loopt (dat is wat ik gelukkig had), of dat ze hem tegenhouden en heel zijn tas overhoop halen. Als je dan een nederlandse nationaliteit hebt, en met een Amerikaans product rondloopt dat tijdens het verblijf in Amerika uitgebracht is, dan heb je wel wat uit te leggen
De tax is overigens per staat regelt, dus de tax van Indiapolis is gelijk aan de tax van de staat Indiana (waar Indiapolis weer de hoofdstad van is)
daar komt dan weer douaneheffing overheenquote:Op donderdag 29 september 2005 21:32 schreef remondepemon het volgende:
weet iemand een site in amerika ofzo die ze overzees willen opsturen. want vindt het toch een aardig verschil. 249 Dollar tegenover 259 Euro.
Bedoel je douanerechten? Die betaal je alleen bij producten > 350 euroquote:Op vrijdag 30 september 2005 09:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
daar komt dan weer douaneheffing overheen
Die taxes zijn nergens te vinden via googlequote:Op vrijdag 30 september 2005 09:47 schreef Geqxon het volgende:
De iPod nano is 7 september in Amerika uitgebracht. Als hij 7 september al in Amerika was, dan moet het wel een Amerikaanse iPod zijn, en dan zal hij gewoon de 19% moeten betalen. Anders moet hij ook die 19% betalen, tenzij hij een bonnetje kan tonen.
Maar als je schiphol uitloopt heb je 2 poortjes: "Ik heb iets aan te geven", en "Ik heb niets aan te geven". Nu loopt iedereen dus door dat tweede poortjemaar ook daar staan ze te controleren. Of er ook een boete opstaat, dat zou ik niet weten.
Verder is de tax in de staat Indiana +/- 8%, maar dit zou ik even dubbel moeten checken.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:05 schreef Manneke_Pils het volgende:
Ff samenvatten:
Als ze hem er niet uit halen bij het poortje ben ik gewoon die 199$ + locale belasting kwijt. toch?
En wat moet hij nou extra betalen als ze hem er wel uit vissen?
Tnx
Verschillende merken. Te koop bij nagenoeg elke telecom winkel waar men ook mobiele telefoons verkoopt. Je kunt trouwens ook poetsen met zilverpoets, werkt ook perfect. Alleen de hele diepe krassen (zoals ik er 4 heb omdat de nano viel en over de grond gleed) zijn heel moeilijk weg te krijgen, maar de oppervlakkige krassen zijn geen probleem zelfs niet op de achterkant.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:52 schreef tonks het volgende:
[..]
Wat is het merk, en waar koop je het?
Kan iemand me vraagie nog ff beantwoorden svpquote:Op vrijdag 30 september 2005 01:34 schreef jojomen4 het volgende:
Hoi Fokkers!
Ik heb een vraagje over de Ipods in het algemeen en de Nano.
Heeft Apple een programma waarmee je een mp3'tje kleiner kunt maken? Wat is de naam van het nieuwe bestandje dan en hoeveel % is het ongeveer van een normale mp3?
Ik wil misschien een Nano kopen als ik over 2 weken naar San Antonio ga maar ik twijfel heel erg. Ben niet zo'n voorstander van Apple omdat ze geen wma's afspelen die bijna de helft zijn van een mp3. Heb hiervoor 2 Creative's gehad maar die zijn allebei stuk gegaan (bij de laatste had ik geen bon meer) in zo'n 6 maanden en vind de nieuwe Creative ook wel weer vet maar ben niet zo stom hem nog eens te kopen![]()
Gegroet! Jojo!
Je kunt muziek in iTunes converteren naar een kleiner mp3tje ja.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:23 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Kan iemand me vraagie nog ff beantwoorden svp![]()
En hoeveel % is dat ongeveer van een normaal mp3'tje?quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:24 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Je kunt muziek in iTunes converteren naar een kleiner mp3tje ja.
Werkte niet bij mijn Aldi medion hub. Had ik al geprobeerd.quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:03 schreef super-muffin het volgende:
Of je koopt een powerd USBhub, stroom kabeltje er in en dan dock kabeltje er bij
WMA afspelen vind ik niet echt een groot voordeel, iTunes zet deze namelijk onmiddelijk om naar AAC, wat je iPod wel kan afspelen. De Rio Carbon heeft een micro Harddisk (neem ik aan), en de Nano heeft flash geheugen . De Carbon is dus fragieler. 6 GB tegenover 4GB is wel weer een voordeel. Natuurlijk speelt het uiterlijk ook een rol, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf beslissen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:51 schreef jojomen4 het volgende:
Owja.. heeft iemand hier al een Nano gekocht.. en wat vind die er van?Ik twijfel tussen een Nano en Rio Carbon met 6GB die wel wma afspeelt.
Als jij in het iPod Nano topic zit, en er posten mensen die ervaring met dat ding hebben, zouden er dan heel misschien geen mensen bij zijn die hem dan ook daadwerkelijk gekocht hebben? Wat denk jij zelf?quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:51 schreef jojomen4 het volgende:
Owja.. heeft iemand hier al een Nano gekocht.. en wat vind die er van?Ik twijfel tussen een Nano en Rio Carbon met 6GB die wel wma afspeelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |