abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31051019
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:38 schreef Geqxon het volgende:
Dat het invoeren van producten tot ¤175 gratis is, gaat denk ik alleen maar op voor de producten die je in "niemandsland" koopt, bij de tax-free shop (see-buy-fly). Met niemandsland bedoel ik dan dus de winkels tussen het inchecken in Nederland en het betreden van het andere land. Dit is dan dus ook alleen mogelijk bij vluchten naar het buitenland. (bij mijn vlucht New York > Los Angelos was dit dus niet mogelijk).

Met de douane zou het zo maar kunnen dat hij er zo doorheen loopt (dat is wat ik gelukkig had), of dat ze hem tegenhouden en heel zijn tas overhoop halen. Als je dan een nederlandse nationaliteit hebt, en met een Amerikaans product rondloopt dat tijdens het verblijf in Amerika uitgebracht is, dan heb je wel wat uit te leggen

De tax is overigens per staat regelt, dus de tax van Indiapolis is gelijk aan de tax van de staat Indiana (waar Indiapolis weer de hoofdstad van is)
Maar waarom noemen ze het dan invoer op die site van schiphol Beetje vaag, als ze dan invoer bedoelen van de Tax-free zone naar 100 meter verder - Nederland...

--

Die Tax komt nog bovenop die $199 erbij dan zeker? Ik ga dan maar eens even googlen wat dat is...

--

En wat zou er dan gebeuren, als ze hem stoppen bij de douane en die iPod zien?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_31051071
Ja in principe komt die tax op de 199 dollar. En tja als ze hem bij de douane zien moet je invoerrechten betalen.
Wat je wel kunt doen is wat Geqxon al zegt hem ergens kopen waar geen belasting is, op het vliegveld bijvoorbeeld dan blijft ie 199 dollar en dat is idd omgerekend 166 euro en kun je hem dus met een lachend gezicht aan de douane laten zien.
pi_31051082
De iPod nano is 7 september in Amerika uitgebracht. Als hij 7 september al in Amerika was, dan moet het wel een Amerikaanse iPod zijn, en dan zal hij gewoon de 19% moeten betalen. Anders moet hij ook die 19% betalen, tenzij hij een bonnetje kan tonen.

Maar als je schiphol uitloopt heb je 2 poortjes: "Ik heb iets aan te geven", en "Ik heb niets aan te geven". Nu loopt iedereen dus door dat tweede poortje maar ook daar staan ze te controleren. Of er ook een boete opstaat, dat zou ik niet weten.

Verder is de tax in de staat Indiana +/- 8%, maar dit zou ik even dubbel moeten checken.
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:49:40 #79
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31051134
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:32 schreef remondepemon het volgende:
weet iemand een site in amerika ofzo die ze overzees willen opsturen. want vindt het toch een aardig verschil. 249 Dollar tegenover 259 Euro.
daar komt dan weer douaneheffing overheen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_31051155
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:49 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

daar komt dan weer douaneheffing overheen
Bedoel je douanerechten? Die betaal je alleen bij producten > 350 euro
pi_31051476
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:47 schreef Geqxon het volgende:
De iPod nano is 7 september in Amerika uitgebracht. Als hij 7 september al in Amerika was, dan moet het wel een Amerikaanse iPod zijn, en dan zal hij gewoon de 19% moeten betalen. Anders moet hij ook die 19% betalen, tenzij hij een bonnetje kan tonen.

Maar als je schiphol uitloopt heb je 2 poortjes: "Ik heb iets aan te geven", en "Ik heb niets aan te geven". Nu loopt iedereen dus door dat tweede poortje maar ook daar staan ze te controleren. Of er ook een boete opstaat, dat zou ik niet weten.

Verder is de tax in de staat Indiana +/- 8%, maar dit zou ik even dubbel moeten checken.
Die taxes zijn nergens te vinden via google
Heb ik eindelijk een site, ligt de pagina met de taxes eruit
Op de site van Indianapolis staat zelf ook niks, zelfs geen search, dus dat schiet ook niet op..

Dus mocht je ergens weten waar je die belasting kan checken, graag
--

Mn oom is trouwens gistermiddag vertrokken voor zaken en komt zaterdag terug ofzo & kijkt dus tussendoor of hij dat ding voor mij kan kopen. Dus hoe zit het dan met die 19%, wanneer moet je die nou betalen?!

--

Hij heeft trouwens iets van een KLM-goldcard ofzo en kan iig. apart instappen, zonder 2 uur vantevoren aanwezig te zijn & met uitstappen heeft hij ook iets wat sneller is dan normaal.
Al moet hij natuurlijk nog wel gewoon door de douane..
Maar omdat hij altijd maar weinig bij heeft (zaken alleen) pakken ze hem er meestal niet uit, bij het poortje niets aan te geven.

Ff samenvatten:
Als ze hem er niet uit halen bij het poortje ben ik gewoon die 199$ + locale belasting kwijt. toch?
En wat moet hij nou extra betalen als ze hem er wel uit vissen?

Tnx
pi_31051528
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:05 schreef Manneke_Pils het volgende:

Ff samenvatten:
Als ze hem er niet uit halen bij het poortje ben ik gewoon die 199$ + locale belasting kwijt. toch?
En wat moet hij nou extra betalen als ze hem er wel uit vissen?

Tnx

En als het goed is moet je als ze hem aanhouden bij de douane gewoon de Nederlandse tax betalen(19% dus). Dacht ik tenminste.
pi_31051588
ALS je die 19% moet betalen, dan is dat bij het betreden van nederland (ofwel, het verlaten van de aankomsthal). Hier heb je dus 2 poortjes: "Ik heb wat aan te geven" en "Ik heb niks aan te geven". Maar bij het 2e poortje doen ze zo nu en dan nog wel willekeurige steekproeven. Maar als je bv. alleen een beetje handbagage hebt, is er weinig aan de hand.

Heb je de iPod nano volledig met doos en bon ingepakt, en ze komen er achter tijdens het zoeken in je tas, dan ben je best te pineut. Of er ook een boete is, dat weet ik niet.

Als ze hem er niet uithalen, dan ben je inderdaad 199 + de locale belasting kwijt.

Verder kan ik die verdamte taxes ook nergens vinden
pi_31051672
Mits de Nano onder de catogorie "Geluids- en beeldapparatuur - CD Spelers" valt (ik kan niks passenders vinden), dan heb je ook nog 9.5% douanerechten. Deze betaal je alleen als je meer dan ¤10 verschuldigt bent.

9,5% van 165,502329 (199 dollar) = 15,7227213

Die komen er mogelijk ook bij, maar dit heb ik gevonden in de sectie over het bestellen via internet, dus of dat ook bij schiphol telt, dat weet ik zo even niet.
pi_31051741
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:52 schreef tonks het volgende:

[..]

Wat is het merk, en waar koop je het?
Verschillende merken. Te koop bij nagenoeg elke telecom winkel waar men ook mobiele telefoons verkoopt. Je kunt trouwens ook poetsen met zilverpoets, werkt ook perfect. Alleen de hele diepe krassen (zoals ik er 4 heb omdat de nano viel en over de grond gleed) zijn heel moeilijk weg te krijgen, maar de oppervlakkige krassen zijn geen probleem zelfs niet op de achterkant.

Als bescherming ga ik er nu (tijdelijk totdat de tube binnen is) doorzichtig plakfolie (speciaal voor lcd schermen) op doen die je bij een fotozaak kunt kopen (voor ¤4.- per 10 vellen en met 1 vel kun je 1 nano beschermen ). Moet het nog wel op maat knippen dan, maar dan is i.i.g. de nano beschermt tegen krassen. De plakfolie is hetzelfde spul als op de nano zat toen hij nieuw binnenkwam.
pi_31051784
Ik denk dat dat alleen zo is, als ze je eruit vissen.

Nu hopen dat ze hem nog op voorraad hebben, anders weten we straks nog niks

en heb ik geen nano
pi_31051835
Je ging toch voor de 2gb variant?
pi_31051846
Ja.

In het zwart.
pi_31051999
Aha. De 4gb had namelijk wat "tekorten" in het magazijn
pi_31052719
Dat zal nu toch ondertussen ook wel verholpen zijn lijkt me?

Ach boeie, de 2GB was er blijkbaar genoeg
pi_31053006
Hah, maar voor 199 dollar kun je ook een 4gb kopen.

Je zult alleen wel een paar keer je "veters moeten strikken"
pi_31055606
Die taxes nog steeds niet kunnen vinden

Maarja, binnenkort laat ik wel weten hoe het allemaal zit, wat het gekost heeft en wat het had kunnen kosten

Nu is het gewoon afwachten!
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:23:11 #93
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31060887
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:34 schreef jojomen4 het volgende:
Hoi Fokkers!

Ik heb een vraagje over de Ipods in het algemeen en de Nano.

Heeft Apple een programma waarmee je een mp3'tje kleiner kunt maken? Wat is de naam van het nieuwe bestandje dan en hoeveel % is het ongeveer van een normale mp3?

Ik wil misschien een Nano kopen als ik over 2 weken naar San Antonio ga maar ik twijfel heel erg. Ben niet zo'n voorstander van Apple omdat ze geen wma's afspelen die bijna de helft zijn van een mp3. Heb hiervoor 2 Creative's gehad maar die zijn allebei stuk gegaan (bij de laatste had ik geen bon meer) in zo'n 6 maanden en vind de nieuwe Creative ook wel weer vet maar ben niet zo stom hem nog eens te kopen

Gegroet! Jojo!
Kan iemand me vraagie nog ff beantwoorden svp
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_31060925
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:23 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Kan iemand me vraagie nog ff beantwoorden svp
Je kunt muziek in iTunes converteren naar een kleiner mp3tje ja.
pi_31060956
http://tweakers.net/meuktracker/10436

En zet de MP3 bitrate dan op 32kbit
  vrijdag 30 september 2005 @ 17:41:47 #96
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31062846
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:24 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Je kunt muziek in iTunes converteren naar een kleiner mp3tje ja.
En hoeveel % is dat ongeveer van een normaal mp3'tje?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  vrijdag 30 september 2005 @ 17:51:34 #97
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31063072
Owja.. heeft iemand hier al een Nano gekocht.. en wat vind die er van? Ik twijfel tussen een Nano en Rio Carbon met 6GB die wel wma afspeelt.
pi_31064082
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:03 schreef super-muffin het volgende:
Of je koopt een powerd USBhub, stroom kabeltje er in en dan dock kabeltje er bij
Werkte niet bij mijn Aldi medion hub. Had ik al geprobeerd.
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:51 schreef jojomen4 het volgende:
Owja.. heeft iemand hier al een Nano gekocht.. en wat vind die er van? Ik twijfel tussen een Nano en Rio Carbon met 6GB die wel wma afspeelt.
WMA afspelen vind ik niet echt een groot voordeel, iTunes zet deze namelijk onmiddelijk om naar AAC, wat je iPod wel kan afspelen. De Rio Carbon heeft een micro Harddisk (neem ik aan), en de Nano heeft flash geheugen . De Carbon is dus fragieler. 6 GB tegenover 4GB is wel weer een voordeel. Natuurlijk speelt het uiterlijk ook een rol, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf beslissen.

[ Bericht 52% gewijzigd door EvilWasp op 30-09-2005 18:34:33 ]
pi_31068664
crap, douane rechten. dan houd het op. een vriend van mij is student, dan doe ik het via hem. scheelt toch wat centen.

thanks for the info.
見なさい! 日本語!
pi_31068918
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:51 schreef jojomen4 het volgende:
Als jij in het iPod Nano topic zit, en er posten mensen die ervaring met dat ding hebben, zouden er dan heel misschien geen mensen bij zijn die hem dan ook daadwerkelijk gekocht hebben? Wat denk jij zelf?

LEZEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')