De rookpolitie komt met wat mededelingen. De eerste is al dat Lieske GEEN pindakaas meer mag nemen, nu ze jam heeft. Ze schijnt een likje pindakaas te hebben genomen en daar was BB niet blij mee. Dan over de rest van het gesprek.
Joost: "Het was heel leuk.
Rob: "Als de haan kraait gaan de lichten aan. De lichten mogen dan ook niet meer uit. De hele dag niet"
BB Stem: "Tanja moet zender checken. Tanja zender checken"
Lieske: "Op dat puntje komen we zo".
Roel: "Dus jullie worden een algehele politie?"
Lieske: "Zoiets ja. We hebben 3 of 4 taken nu"
Rob: "Tweede..... er zitten veel filmsterren hier. Veel mensen zoeken camera's en doen dingen IN de camera. Waar BB zich ook erg aan ergert is het fluisteren. Ze zeiden dat dit voor de kijkers is en ze vinden het heel stom als je dan gaat fluisteren. Iedereen moet duidelijk spreken. Ze gaan er op letten. Na 2 waarschuwingen gaat het geld kosten. De zenders worden verwaarloosd. Ze worden vergeten met opstaan, of we liggen er bovenop. En altijd kijken bij batterij wisseling of hij het weer doet. Alleen bij douchen af, verder ALTIJD omhouden. Dat vinden ze belangrijk omdat er anders heel veel leuke tv verloren gaat. Als de batterijgewisseld wordt zorg er dan meteen voor dat de zender daarna ook werkt. Als je uit bed komt, meteen batterijen wisselen."
Joost: "We maken beroerd schoon. Van het eten kun je niet ziek worden, maar wel van het huis. Badkamer is een zooitje en het bubbelbad was ranzig. In de badkamer niet stofzuigen, maar zwabberen en dweilen. Bij stofzuigen komt teveel stof vrij."
Rob: "We moeten veel beter ons best doen om schoon te houden. We hangen en zitten en verder niets. We moeten met z'n allen zorgen dat het huis schoon blijft. Dat wordt op dit moment niet gedaan. "
Joost: "BB heeft geconstateerd dat de mannen beter schoonhouden dan de vrouwen!"
Rob: "Als je hier s 'morgens uit bed komt is het overal een puinhoop."
Linda: "Ik laat thuis ook alles s'avonds staan."
Roel: "Ik vind het hier schoon. Ik heb nog nooit zo;'n schoon huis meegemaakt."
Rob: "Bij mij is alles spik en span"
Linda: "Er is nu al weer drie dagen niet gestofzuigd"
Rob: "We moeten denken aan het fluisteren en zenders en niet meer denken dat we Meryl Streep zijn. Dat moet veranderen.
Lieske benadrukt nogmaals dat het licht gewoon aan blijft en dat dat ook geldt voor Tanja.
Rob: "Nu weten we het en laten we allemaal aan denken."