En wat is er precies kolder aan?quote:
De zaak Nando Rafael heb je niet van dichtbij gevolgd zeker? Bij Nando Rafael ging het namelijk niet om een versnelde naturalisatie, maar slechts om een werkvergunning. Dus inderdaad kolder.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zoals Rafael behandelt is dat is schandalig. Maar die kon geen aanspraak maken op de versnelde naturalistatie voor sporters omdat hij niet gezien werd als een sporter met meerwaarde voor het nederlands elftal. Hij kwam dus gewoon simpelweg niet in aanmerking voor deze regeling, Kalou wel. Pech voor Nando, mazzel voor Kalou.
Zij hebben bepleit dat Kalou een dusdanige meerwaarde is voor het Nederlandse voetbal en de Nederlandse sport dat hij genaturaliseert dient te worden. Wat hun precieze argumentatie is weet ik niet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:40 schreef M0NTANA het volgende:
Maar wat hebben de door jou genoemde Cruyff, van Basten, Koeman en Janssen precies verklaard? Dat Salomon Kalou een nuttige aanvulling is voor Oranje? Dat hij een meerwaarde is voor Oranje? Of dat Salomon Kalou de onbrekende schakel is die Oranje volgend jaar wereldkampioen maakt?
Als het dat laatste is, ben ik het niet met hen eens, maar had Rita Verdonk inderdaad moeten beslissen tot een versnelde naturalisatie. Mochten zij vinden dat Salomon Kalou een nuttige aanvulling of een meerwaarde is voor Oranje, is het terecht dat hij niet in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatie.
Ja, dat zeg ik nou juist. De zaak Rafael ging over compleet andere wetgeving en regelgeving. Het is dus onzin om dit met Kalou te vergelijken. Je kan wel zeggen dat Kalou niet mag omdat Nando ook niet mocht, maar dat is onzin.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De zaak Nando Rafael heb je niet van dichtbij gevolgd zeker? Bij Nando Rafael ging het namelijk niet om een versnelde naturalisatie, maar slechts om een werkvergunning. Dus inderdaad kolder.
Nando kreeg geen werkvergunning, hij wilde helemaal niet genaturaliseerd worden, bij Nando is er nooit een publieke discussie geweest als deze over z'n kwaliteiten, hij kreeg volgens mij geen werkvergunning vanwege z'n leeftijd, maar pin me daar aan vast. Hij is in ieder geval niet uit Nederland gezet, omdat hij niet goed genoeg was.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En wat is er precies kolder aan?
Dat probeerde ik dus ook te zeggen. Ik wou dus zeggen dat het onzin is om Nando met Kalou te vergelijken, iets wat degene waarop ik reageerde deed.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nando kreeg geen werkvergunning, hij wilde helemaal niet genaturaliseerd worden, bij Nando is er nooit een publieke discussie geweest als deze over z'n kwaliteiten, hij kreeg volgens mij geen werkvergunning vanwege z'n leeftijd, maar pin me daar aan vast. Hij is in ieder geval niet uit Nederland gezet, omdat hij niet goed genoeg was.
Maar je deed het in de quote voorkomen alsof de situatie wél vergelijkbaar is, door te zeggen dat Rafael geen meerwaarde heeft (had) en Kalou wel.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat probeerde ik dus ook te zeggen. Ik wou dus zeggen dat het onzin is om Nando met Kalou te vergelijken, iets wat degene waarop ik reageerde deed.
Dan begreep ik je verkeerd, mijn excuses. Laat ik mijn menig samenvatten:quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik nou juist. De zaak Rafael ging over compleet andere wetgeving en regelgeving. Het is dus onzin om dit met Kalou te vergelijken. Je kan wel zeggen dat Kalou niet mag omdat Nando ook niet mocht, maar dat is onzin.
Ik heb het misschien wat onduidelijk geformuleerd. Ik probeerde te zeggen dat Nando geen aanspraak probeerde te maken op versnelde naturalistatie zoals Kalou dat nu doet. Nando is dus inderdaad niet relevant voor de discussie.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar je deed het in de quote voorkomen alsof de situatie wél vergelijkbaar is, door te zeggen dat Rafael geen meerwaarde heeft (had) en Kalou wel.
Maakt verder ook niet uit, want totaal niet relevant voor de discussie.
quote:Zoals eerder gezegd is dat bij voetballers gewoon niet te meten. Het is een teamsport. Je zegt wel makkelijk dat autoriteiten moeten bepalen wie nou zo'n meerwaarde heeft, maar wié bepaald dat precies dan? van Basten en van 't Schip? Als het aan hen lag was van Bommel nu allang Duitser, terwijl hji toch echt door andere autoriteiten als één van de drie beste middenvelders van Europa genomineerd was.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:03 schreef pfaf het volgende:
Klopt, ik zou graag wel antwoord willen op het volgende:
[..]
Dat lijkt me al een mooie basis. Verder heb ik nog geen erkende instanties gehoord met een negatief advies. Net zo min als dat ik topcoaches ed. een negatief advies heb horen geven. Het is momenteel dus een hele waslijst van instanties en personen die de credits hebben om iets te zeggen in deze zaak tegen 1 sociologe die nog nimmer een voetbal in het wild heeft gezien.....quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Erkende instanties, zoals de IND, de KNVB en het NOC/NSF. De betrokkenen uit het kabinet: de staatsecretaris van Sport dus. En experts die hun sporen verdient hebben op het vakgebied: mensen als Cruyff, van Basten, Koeman en Janssen dus.
Geen idee, maar die vreemde regel schijnt er nu eenmaal te zijn. Bedacht door Belgen en soortgelijke "sport"-landen zeker...quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:09 schreef M0NTANA het volgende:
Het moet gewoon helemaal niet bepaald worden, het moet niet eens mogelijk zijn iemand voor een ander land te laten uitkomen in plaats van zijn vaderland. Salomon Kalou is een voetballer uit Ivoorkust en dient ook voor dat land uit te komen, want waarom voor Nederland?
DUIZENDSTE en laatste keer: dat ben ik en velen met mij met je eens. MAAR er is nou eenmaal een wetgeving en daar dienen wij en Verdonk en iedereen anders zich aan te houden. Punt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:09 schreef M0NTANA het volgende:
Het moet gewoon helemaal niet bepaald worden, het moet niet eens mogelijk zijn iemand voor een ander land te laten uitkomen in plaats van zijn vaderland. Salomon Kalou is een voetballer uit Ivoorkust en dient ook voor dat land uit te komen, want waarom voor Nederland?
Hmm, ik blijf het een beetje vaag vinden, waarom hebben v Hanegem of Cruijff iets te zeggen hebben op dat gebied, waarom niet andere trainers? etc..quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
[..]
Dat lijkt me al een mooie basis. Verder heb ik nog geen erkende instanties gehoord met een negatief advies. Net zo min als dat ik topcoaches ed. een negatief advies heb horen geven. Het is momenteel dus een hele waslijst van instanties en personen die de credits hebben om iets te zeggen in deze zaak tegen 1 sociologe die nog nimmer een voetbal in het wild heeft gezien.....
Verdonk houdt zich toch aan de wet?quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
DUIZENDSTE en laatste keer: dat ben ik en velen met mij met je eens. MAAR er is nou eenmaal een wetgeving en daar dienen wij en Verdonk en iedereen anders zich aan te houden. Punt.
Die voelen zich geroepen om voor Kalou te pleiten. En hebben een dusdanige staat van dienst dat ze als experts beschouwd kunnen worden. Van mij mag elke toptrainer zich mengen in de zaak, ik heb nog geen Martin Jols, Foppe de Haans, Co Adriaansen en Louis van Gaalen gehoord die tegen de naturalisatie pleiten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hmm, ik blijf het een beetje vaag vinden, waarom hebben v Hanegem of Cruijff iets te zeggen hebben op dat gebied, waarom niet andere trainers? etc..
Ik ken de exacte notatie van de wet niet, maar als Verdonk als niet-sportexpert met de natte vinger de ene sporter wel en de ander niet naturaliseert en daarbij adviezen van erkende instanties negeert dan is er sprake van willekeur. En dat is juridisch volgens mij prima aan te pakken door Kalou.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Verdonk houdt zich toch aan de wet?
Er staat nergens dat zij verplicht is om Kalou te naturaliseren. Nergens. Er staat dat er de mogelijkheid is om iemand versneld te naturaliseren, wanneer hij of zij op sportief gebied iets kan toevoegen aan Nederland. Verdonk ziet die toevoeging momenteel niet en dus gaat het niet door.
De motivaties van van Basten en Kalou doen er niet toe. Het gaat om iets waar Kalou juridisch gezien gewoon recht op heeft. Dat staat los van welke motivatie dan ook.quote:En wie zegt dat Van Basten het niet doet om een ander land te verzwakken? Dat geintje heeft ie ook al met Yildirim uitgehaald hoor. Voor Nederland laten kiezen, een keer laten spelen en niet meer oproepen.
Hij heeft er geen recht op. Het is een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik ken de exacte notatie van de wet niet, maar als Verdonk als niet-sportexpert met de natte vinger de ene sporter wel en de ander niet naturaliseert en daarbij adviezen van erkende instanties negeert dan is er sprake van willekeur. En dat is juridisch volgens mij prima aan te pakken door Kalou.
[..]
De motivaties van van Basten en Kalou doen er niet toe. Het gaat om iets waar Kalou juridisch gezien gewoon recht op heeft. Dat staat los van welke motivatie dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |