abonnement Unibet Coolblue
pi_30832954


Lost?

Lost is een serie die afgelopen jaar is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Maar waar gaat het dan over?
Lost gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal zit vol geweven met verfijnde character-opbouwing, plotten, mysterieën en meer vreemde dingen. Niet is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.


De hoofdpersonen

Wanneer Lost van de grond komt, en een aantal afleveringen verder is, zijn er veertien hoofdpersonen. Dit getal is aan een wijziging toe na een bepaald aantal afleveringen, maar voor de 'beginners' nemen we gewoon de standaard aantal personages.

Jack



Hij is een dokter. De enige dokter op het eiland. Hij helpt iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor min of meer de leider van de groep. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meeste van de groep goed kan opschieten.

Kate



Zij is een beeldschone vrouw. Toch heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig. Ze reisde namelijk met een US Marshall toen het vliegtuig crashde.

Charlie




Hij is een bassist voor een bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zit hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt.

Hurley



Hij is erg dik. Bevriend met iedereen. Niet beroerd om te helpen. Totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen. En dat breekt hem soms wel eens op. Een stopwoordje bij hem is:'dude'. Dit zal je hem constant horen zeggen.

Boone



Hij is de broer van Shannon. Hij let erg veel op zijn zus. Hij was werkzaam als 'lifeguard' maar moest uiteindelijk zijn zus uit Australie ophalen. Hij, of zijn familie, is erg rijk.

Shannon



Zij is de zus van Boone. Ze is een stereotype verwend kind. Te lui om te helpen, en enkel aan zichzelf denkend. Ze is er van overtuigd dat men snel gered zal worden.

Michael




Hij is de vader van Walt. Hij is naar Australie gekomen om de voogdijschap over Walt te krijgen. Hij heeft zijn zoon een aantal jaren niet meer gezien.

Walt



Hij is de zoon van Michael's. Walt is 9 jaar oud. Hij had een moeder, maar die is dood gegaan. Daarom reist hij nu met Michaeal. Hij heeft ook een hond: Vincent.

Sayid



Hij is een voormalig lid van de Iraqi Republican Guard. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog. Hij is erg goed met electronica.

Sawyer



Hij is een temperament-vol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandeld deze. Hierdoor is hij niet echt geliefd.

Locke




Hij is een mysterieuze man. Ontzettend goed op de hoogte van 'survival' technieken. Is niet echt spraakzaam.

Jin



Hij is een Koreaan. Praat totaal geen Engels, en houdt zich enkel bezig met zichzelf en zijn vrouw Sun. Hierdoor wordt het tweetal niet in de groep opgenomen..

Sun



Zij is ook een Koreaan, en de vrouw van Jin. Zoekt wel contact met de rest van de groep, maar dit wordt niet gewaardereerd door haar man.

Episodes

Een hele gedetailleerde beschrijving van de episodes kun je lezen op http://www.tv.com/lost/show/24313/episode_guide.html

Linkjes

http://www.tvtome.com/Lost/
http://www.imdb.com/title/tt0411008/
http://abc.go.com/primetime/lost/
http://www.lost-tv.com/
http://www.thefuselage.com/
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net/
http://lostfic.com/
http://www.lost-media.com/
http://lost.pagina.nl/
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://www.s8.invisionfree.com/Lost_Online

Op

De openingspost is gemaakt door Stretto.... de OP is te downloaden @ www.ibrahimovic.org/lost/op.txt

[ Bericht 91% gewijzigd door Sc0rPi0n op 23-09-2005 23:34:11 ]
  donderdag 22 september 2005 @ 19:15:44 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30833003
USA is met hoofdletters. Nu staat het zo lelijk.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_30833065
Seizoen 2 episode 1 was gaaf!
Maar: het begint wel een groot soap-gehalte te krijgen; dat springen tussen scenes en flashbacks, om zo commercieel mogelijk "spanning" op te bouwen, hoeft van mij niet...
censuur :O
pi_30833087
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Seizoen 2 episode 1 was gaaf!
Maar: het begint wel een groot soap-gehalte te krijgen; dat springen tussen scenes en flashbacks, om zo commercieel mogelijk "spanning" op te bouwen, hoeft van mij niet...
Dat was toch altijd al?
  donderdag 22 september 2005 @ 19:20:48 #5
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_30833167
Wheee
opgezegd@fok.nl
pi_30833284
nieuw seizoen?
pi_30833385
Hij was weer leuk! Al had ik meteen al wel door dat we Desmond nog wel terug zouden zien
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 22 september 2005 @ 19:29:43 #8
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_30833478
Lelijke topictitel.

Goed topic uiteraard wel verders.
2000 light years from home
pi_30833561
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:27 schreef djenneke het volgende:
Hij was weer leuk! Al had ik meteen al wel door dat we Desmond nog wel terug zouden zien
Ja jij ('wij') wel ja, maar ik vond het een beetje vreemd dat Jack hem meteen herkende, ik weet niet hoe lang geleden dat voor moest stellen, maar als chirurg zie je zoveel verschillende gezichten dat het nogal ondenkbaar is dat hij iemand die hij tijdens het trainen tegenkwam meteen herkent
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_30833587
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:32 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ja jij ('wij') wel ja, maar ik vond het een beetje vreemd dat Jack hem meteen herkende, ik weet niet hoe lang geleden dat voor moest stellen, maar als chirurg zie je zoveel verschillende gezichten dat het nogal ondenkbaar is dat hij iemand die hij tijdens het trainen tegenkwam meteen herkent
Misschien kwam het door dat 'brother'
pi_30833698
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:32 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ja jij ('wij') wel ja, maar ik vond het een beetje vreemd dat Jack hem meteen herkende, ik weet niet hoe lang geleden dat voor moest stellen, maar als chirurg zie je zoveel verschillende gezichten dat het nogal ondenkbaar is dat hij iemand die hij tijdens het trainen tegenkwam meteen herkent
Er zit erg veel "toeval" in de serie.... Ik ben ook benieuwd of ze nog ergens een serieuze verklaring voor gaan geven, want tot nog toe verzinnen ze alleen maar meer problemen/mysteries. Niks mis mee, maar vrijwel niet een film komt uiteindelijk met een geloofwaardige verklaring, en dat zou toch wel zonde zijn.
censuur :O
pi_30833712
heeft iemand een link naar de preview voor ep 2?
pi_30833764
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:32 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ja jij ('wij') wel ja, maar ik vond het een beetje vreemd dat Jack hem meteen herkende, ik weet niet hoe lang geleden dat voor moest stellen, maar als chirurg zie je zoveel verschillende gezichten dat het nogal ondenkbaar is dat hij iemand die hij tijdens het trainen tegenkwam meteen herkent
Het was wel nogal een moment in zijn leven, dus hoe vreemd dat is weet ik eigenlijk niet. Desmond had het over geloven in wonderen, en Jack komt in het ziekenhuis, en zijn a.s. verloofde (niet dat hij dat daar al weer ) geneest plotseling. Ik zou aan zo iemand ook nog wel eens terugdenken, denk ik...
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:36 schreef RemcoDelft het volgende:

Er zit erg veel "toeval" in de serie.... Ik ben ook benieuwd of ze nog ergens een serieuze verklaring voor gaan geven, want tot nog toe verzinnen ze alleen maar meer problemen/mysteries. Niks mis mee, maar vrijwel niet een film komt uiteindelijk met een geloofwaardige verklaring, en dat zou toch wel zonde zijn.
Ik neem aan dat je "toeval" niet voor niets tussen haakjes hebt gezet: Duidelijk is toch dat alles nou juist helemaal niet zo toevallig is... (de nummers, de samenkomst van juist die mensen, etc.).
Ik verwacht dat veel dingen in Lost mysterieus zullen blijven, af en toe iets wordt opgelost om vervolgens weer iets nieuws mysterieus' terug te krijgen...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30833923
Nog een toevoeging: stadion-man zei letterlijk:
"I was almost a doctor once"
"I'm training ... for a race around the world ... impressive I know" (dit vond ik al arrogant eigenlijk om te zeggen)
"Just one thing ... what if you did fix her?"
"But what if you did?"
"Ah, and you don't believe in miracles?"
"Right"
...
"See you in another life"

Heeft hij een Iers accent?
*edit* Australisch zou ook kunnen... Lang geleden kon ik ze nog allemaal herkennen...

[ Bericht 11% gewijzigd door RemcoDelft op 22-09-2005 19:50:46 ]
censuur :O
pi_30833951
Australisch accent toch?
pi_30834138
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:36 schreef Timmai het volgende:
heeft iemand een link naar de preview voor ep 2?
http://www.lostlinks2.net/promo.htm

Nog een extra scene uit de 1e aflevering:
http://www.lostlinks2.net/promo2.htm

Ik dacht trouwens ook dat het een Iers accent was.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:52:18 #18
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_30834160
vanaf 20 niet meer gezien, binnenkort maar eens oppikken...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_30834725
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:38 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het was wel nogal een moment in zijn leven, dus hoe vreemd dat is weet ik eigenlijk niet. Desmond had het over geloven in wonderen, en Jack komt in het ziekenhuis, en zijn a.s. verloofde (niet dat hij dat daar al weer ) geneest plotseling. Ik zou aan zo iemand ook nog wel eens terugdenken, denk ik...
[..]

Ik neem aan dat je "toeval" niet voor niets tussen haakjes hebt gezet: Duidelijk is toch dat alles nou juist helemaal niet zo toevallig is... (de nummers, de samenkomst van juist die mensen, etc.).
Ik verwacht dat veel dingen in Lost mysterieus zullen blijven, af en toe iets wordt opgelost om vervolgens weer iets nieuws mysterieus' terug te krijgen...
Huh? Zijn aanstaande verloofde? Zij was toen toch al verloofd? Heb ik nou wat gemist?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_30834918
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:08 schreef Molluck het volgende:

[..]

Huh? Zijn aanstaande verloofde? Zij was toen toch al verloofd? Heb ik nou wat gemist?
Het zijn flashback en deze flashback speelde nog voor de flashbacks uit seizoen 1, waarschijnlijk (want dat weten we volgens mij nog niet zeker) is de vrouw die hij in deze aflevering heeft gered de vrouw waarmee hij zich later verloofd. En waarschijnlijk is hij naar het eiland gevlucht omdat hij niet met haar kon trouwen.
-
pi_30835160
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:08 schreef Molluck het volgende:

[..]

Huh? Zijn aanstaande verloofde? Zij was toen toch al verloofd? Heb ik nou wat gemist?
Het eerste seizoen zie je dat hij op het punt staat iemand te trouwen, iemand die hem dankbaar is omdat zij zonder hem nooit meer zou hebben kunnen lopen...

Ben ik trouwens de enige die denkt dat Desmond een Schots accent heeft?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30835220
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:20 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het eerste seizoen zie je dat hij op het punt staat iemand te trouwen, iemand die hem dankbaar is omdat zij zonder hem nooit meer zou hebben kunnen lopen...

Ben ik trouwens de enige die denkt dat Desmond een Schots accent heeft?
Ik hoorde ook al iets schots of iers, een bekende van onze rockzanger misschien?
-
pi_30835284
Ik hoorde meer iets australisch met dat mate
  donderdag 22 september 2005 @ 20:23:38 #24
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_30835286
TVP
Zit nu nog bij 1.21 maar vannacht hopelijk bij 2.1
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_30835582
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:22 schreef splendor het volgende:

[..]

Ik hoorde ook al iets schots of iers, een bekende van onze rockzanger misschien?
Bij mijn weten is zijn accent toch echt uit Manchester afkomstig...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30835755
Ik heb er de hele zomer naar uitgekeken en ik ben niet teleurgesteld, ik heb nu alleen nog meer vragen dan ervoor (hoe zit het nou met die numméééérs!!)


Maar hoe dan ook... Een aflevering zonder Sawyer is toch niet compleet
pi_30836486
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:14 schreef splendor het volgende:

[..]

Het zijn flashback en deze flashback speelde nog voor de flashbacks uit seizoen 1, waarschijnlijk (want dat weten we volgens mij nog niet zeker) is de vrouw die hij in deze aflevering heeft gered de vrouw waarmee hij zich later verloofd. En waarschijnlijk is hij naar terechtgekomen op het eiland gevlucht door de vliegtuigcrash, omdat hij niet met haar kon trouwen op zoek was naar zijn vader toch? Na die zoektocht vertelt hij nog een grietje dat overigens hetzelfde vliegtuig als hij zal nemen[stoelnr. 42 vlucht 815], dat hij niet meer getrouwd is (oftewel: wel was).
Dat weten we wel degelijk zeker hoor.
Ik tenminste wel
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30836828
tonks ik heb een nieuwe op gemaakt (http://www.ibrahimovic.org/lost/op.txt).

Zou je zo vriendelijk willen zijn om die te gebruiken?
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_30837318
Hier trouwens een link met alles over de bekende cijfers 4-8-15-16-23-42

http://thelostnumbers1.greatestjournal.com/
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30837577
Stretto ik krijg de OP niet gewijzigd
pi_30837781
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:52 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat weten we wel degelijk zeker hoor.
Ik tenminste wel
Ohja natuurlijk
Het is ook al zolang geleden dat ik seizoen 1 gezien heb, ik weet het af en toe ook niet meer en dan gooi ik dingen door elkaar
-
pi_30837991
Geweldige opening

Weer een week wachten
Fuck you Jane Austen!
pi_30838020
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:15 schreef tonks het volgende:
Stretto ik krijg de OP niet gewijzigd
Als er een modje hier meeleest...........help ons
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_30838142
Wat een mooie 1e aflevering van een nieuw seizoen super aflevering, jammer met al die flashbacks want die zijn soms langdradig en irritant!

Geweldig einde, weer een mysterie erbij.
pi_30838143
Ik vraag me trouwens af hoe lang desmond op dat eiland zit

Dat ongeluk met jacks verloofde is een paar jaar geleden maar geen 16 iig ziet jack er niet 16 jaar jonger uit toen. Desmond kan daar dus hooguit 5 jaar ofzo zitten. Dus dat franse vrouwtje moet er dus al langer zitten dan desmond. wanneer zou die grot dan gebouwd zijn :/
pi_30838231
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:20 schreef djenneke het volgende:

Ben ik trouwens de enige die denkt dat Desmond een Schots accent heeft?
Volgens mij was et ook Schots.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_30839422
2x01 was GENIAAAL mensen. Wat heb ik weer genoten

De cliffhanger.... aaaaaarrrgghhhhhhhhh

Kijkcijfers USA: 23 miljoen kijkers (Ja dat is heul veel )

* wolfrolf aait Lost
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_30839508
Gaaf weer zeg Mán, wat heb ik het gemist en wat ben ik blij dat het er weer is. Ik had al zo'n vermoeden dat onze vriend Desmond op het eiland terug zou komen, maar had niet gezien dat die vrouw Jacks verloofde was

(... en het wordt steeds mysterieuzer...)
Seriously!?
pi_30840096
quote:
dat die vrouw Jacks verloofde was
Die miste ik ook even ...
censuur :O
pi_30840108
Duncan....ik bedoel Desmond is een Schot.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  donderdag 22 september 2005 @ 22:34:00 #41
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_30840574
Ik vond het begin echt wazig, dacht eerst dat dit een flashback was van iemand, ik bedoel wie gebruikt er nu nog een platenspeler en een Commodore (?).

Maar wat een topaflevering weer, het begint meteen super
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_30840710
Echt een geniale aflevering
En wat een cliffhanger

Kortom: Seizoen 2 gaat kont schoppen
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  donderdag 22 september 2005 @ 22:48:29 #43
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_30841110
Yeah, Lost is back!

Lekker vage aflevering, zoals het hoort!

Ik vond die commodore erg fascinerend... daar is vast "iets belangrijks" mee aan de hand. (Island Control?)

Het lijkt erop dat de virus(/ziekte)-verhaallijn zich verder gaat ontwikkelen, met dat "quarantaine" en die injectiespuit... Ik begin het idee te krijgen dat de makers daadwerkelijk een idee hebben van waar het verhaal heengaat!

Kan niet wachten op de volgende ep!
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_30841443
Bizar weer
pi_30841717
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:32 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ja jij ('wij') wel ja, maar ik vond het een beetje vreemd dat Jack hem meteen herkende, ik weet niet hoe lang geleden dat voor moest stellen, maar als chirurg zie je zoveel verschillende gezichten dat het nogal ondenkbaar is dat hij iemand die hij tijdens het trainen tegenkwam meteen herkent
Je gaat even compleet voorbij aan de intense gebeurtenissen waarin de ontmoeting plaats vond.
  donderdag 22 september 2005 @ 23:10:32 #46
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_30842009
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:32 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ja jij ('wij') wel ja, maar ik vond het een beetje vreemd dat Jack hem meteen herkende, ik weet niet hoe lang geleden dat voor moest stellen, maar als chirurg zie je zoveel verschillende gezichten dat het nogal ondenkbaar is dat hij iemand die hij tijdens het trainen tegenkwam meteen herkent
Antwoord 1: BOEIUH! Het is een tv-serie... en ik heb nog nooit een tv-serie gezien waarin iemand een "mysterieus persoon uit het verleden" niet direct herkende.

Antwoord 2: De flashbacks zie ik altijd als "herinneringen die door iemands hoofd spoken". Zodoende dacht Jack dus aan een situatie waarin hij hoop begon te verliezen/"er niet meer in geloofde"... en dacht hij dus terug aan die vreemde man die suggereerde dat hij in wonderen moest geloven en telkens "brother" zei. Als hij diezelfde dag nog aan die man terugdacht, is het niet raar dat hij hem nu herkent.

[ Bericht 21% gewijzigd door Zhenar op 22-09-2005 23:36:21 ]
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_30842475
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:10 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Antwoord 1: BOEIUH! Het is een tv-serie... en ik heb nog nooit een tv-serie gezien waarin iemand een "mysterieus persoon uit het verleden" niet direct herkende.

Antwoord 2: De flashbacks zie ik altijd als "herinneringen die door iemands hoofd spoken". Zodoende dacht Jack dus aan een situatie waarin hij hoop begon te verliezen/"er niet meer in geloofde"... en dacht hij dus terug aan die vreemde man die suggereerde dat hij in wonderen moest geloven en telkens "brother" zei. Als hij diezelfde dag nog aan die man terugdacht, is het niet raar dat hij hem nu herkent.
Volgens mij quote je de verkeerde, brother..
  donderdag 22 september 2005 @ 23:29:19 #48
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_30842765
Net gekeken en had dit niet verwacht. Er mooie episode weer. Ben echt benieuwd hoe ze dit verder gaan uitbouwen en of die gasten op de boot er ook mee te maken hebben.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 22 september 2005 @ 23:36:55 #49
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_30842998
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:21 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Volgens mij quote je de verkeerde, brother..


Idd. Ik zocht terug naar die post en nam niet de moeite hem daadwerkelijk te lezen.

Maarja... BOEIUH.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_30843488
leuke avatar Zhenar :-)

Volgens mij is dat geen Commodore, maar een Apple ][e
I love it when a plan comes together !
  donderdag 22 september 2005 @ 23:58:23 #51
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_30843764
22 gezien..23,24,25 nu..en dan morgenochtend 2.1..tot dan
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:04:33 #52
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30843959
Succes! Hoor je d'r ook bij .
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_30844439
See you in another life krijgt toch een andere betekenis als ik had verwacht
Benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_30844686
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:19 schreef Steve-O het volgende:
See you in another life krijgt toch een andere betekenis als ik had verwacht
Benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen .
Inderdaad. Als Jack dan aan Locke vraagt: Is this your destiny? lijkt het mij eerder dat het om het lot van Jack draait. Het lijkt mij geen toeval dat Desmond en Jack elkaar daar in dat stadion hebben ontmoet...
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:41:43 #55
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_30845309
Ben ook wel benieuwd naar ep3

"We go into the hatch in the first episode (airing Sept. 21) and sort of see what's in there, but it isn't really explained to us until the middle of Episode 3," he teased.

"That episode is going to blow away anyone who has ever said, 'You guys don't give enough answers.' "
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:53:53 #56
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_30845691
GROTE MYSTERIEUZE SPOILER OVER EINDE SEIZOEN 2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  vrijdag 23 september 2005 @ 01:04:24 #57
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_30845970
Oe das wel een domper als dat zo is hoor..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_30846702
ik ga die spoiler maar niet lezen dan, als jij het over een domper hebt
Jupiler is goed
  vrijdag 23 september 2005 @ 02:34:38 #59
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_30847548
Net 24,25 gezien..
en de eerste minuten van 2.01..
WOW..Het roept inderdaad meer vragen op dan antwoorden..
Morgen meer
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_30847977
Net 2.01 gekeken.
Wat een superaflevering heeft het wachten wel goed gemaakt.
Maar toen ik die man zag in het stadion, dacht ik die zien we vaker terug.
Maar ben benieuwd naar 2.02.
pi_30848763
Ik vraag me af of 'the others' /de mensen die die gast ontvoerd hebben van dat gangen stelsel weten en ik vraag me ook af of de andere personages die dude ook al een keer gezien hebben (maybe in volgende flashbacks dat ze hem allemaal al keer gezien hebben:P) Want echt 100% toeval zal het toch niet zijn?
pi_30852867
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:04 schreef Euc- het volgende:
Oe das wel een domper als dat zo is hoor..
Juist niet eigenlijk...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30853012
Ben ik de enige die de aflevering een beetje vond tegenvallen? Alwéér een Jack flashback. Die Desmond (overigens leek het mij ook een Schot) was wel cool, al was het in dat stadion natuurlijk gelijk al duidelijk dat hij die kerel in de hatch was. Verder is de verhaallijn natuurlijk wel lekker opgeschoten, maar miste ik het broeierige eilanders-sfeertje. We hebben eigenlijk nauwelijks iets gezien van de andere castaways. En ik miste Sawyer en Jin zo erg...
Nu ja, misschien waren mijn verwachtingen gewoon iets te hoog gespannen door dat lange wachten. In ieder geval zijn we weer bezig, dat is wel heel lekker...
mooi he, alles
pi_30854870
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:37 schreef Aurelium het volgende:
ik ga die spoiler maar niet lezen dan, als jij het over een domper hebt
ik ga em ook niet lezen, enigste grote domper zou zijn als Evangeline lilly (kate) eruit geschreven word, dat zou een ramp zijn
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_30855066
Deze aflevering smaakte weer naar meer! Kan niet wachten tot volgende week
pi_30855942
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:35 schreef phileine het volgende:
Ben ik de enige die de aflevering een beetje vond tegenvallen? Alwéér een Jack flashback. Die Desmond (overigens leek het mij ook een Schot) was wel cool, al was het in dat stadion natuurlijk gelijk al duidelijk dat hij die kerel in de hatch was. Verder is de verhaallijn natuurlijk wel lekker opgeschoten, maar miste ik het broeierige eilanders-sfeertje. We hebben eigenlijk nauwelijks iets gezien van de andere castaways. En ik miste Sawyer en Jin zo erg...
Nu ja, misschien waren mijn verwachtingen gewoon iets te hoog gespannen door dat lange wachten. In ieder geval zijn we weer bezig, dat is wel heel lekker...
je vraagt teveel.....

de aflevering was geweldig..
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:44:35 #67
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_30856527
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:46 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

ik ga em ook niet lezen, enigste grote domper zou zijn als Evangeline lilly (kate) eruit geschreven word, dat zou een ramp zijn
Als Kate niet meer meedoet, kijk ik niet meer! Simpel
censuur :O
pi_30856866
Het was een Ier, lees ik op Amerikaanse forums. Die zullen de accenten wel beter herkennen. Grappig overigens dat jullie hier zo weg zijn van Evangeline, terwijl die daar juist wordt uitgekotst.

Wat me stoorde aan de aflevering was dat het vooral draaide om de drie stereotype karakters die sinds het begin van het seizoen vorig jaar nauwelijks karakterontwikkelingen hebben doorgemaakt. Jack de hoekige getroubleerde held, Locke de mysterieuze waarvan je nog steeds niet weet of hij goed of slecht is, Kate die zoals altijd peinzend droevig kijkt, iedereen doorheeft en zich als een soort supervrouw in het luik werpt. Ok, Kate was eigenlijk deze aflevering niet zo irritant als anders. De flashback van Jack vond ik enorm saai omdat je al op het moment dat hij verstond wat dat meisje zei in de ER al wist dat zij Sarah was en dat hij haar zou genezen en met haar (al dan niet) zou trouwen. Dat Desmond in het luik zou zitten was ook duidelijk vanaf het moment dat er zoveel moeite werd gedaan hem te introduceren in het stadion. Er was wat mij betreft weinig verrassingselement (behalve Walt), terwijl die onvoorspelbaarheid juist is waarom ik zo van Lost hou.

De paar dingetjes die ik dan wel interessant vond: Shannon die nog steeds aan het instorten is. Sayid die haar wel wil helpen maar niet goed met haar instorting kan omgaan. Walt die op zo'n creepy manier in het bos opduikt. Was dat een hallucinatie of kwam hij zijn hond ophalen? Wat is de rol van Desmond in de wonderbaarlijke genezingen van Sarah en Locke? En het moment dat Jack beneden de boel ging verkennen, de muziek die losbarstte met die enorme lampen. Dat was wel lekker overweldigend bombastisch.
mooi he, alles
pi_30857225
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:59 schreef phileine het volgende:
Het was een Ier, lees ik op Amerikaanse forums. Die zullen de accenten wel beter herkennen. Grappig overigens dat jullie hier zo weg zijn van Evangeline, terwijl die daar juist wordt uitgekotst.

Wat me stoorde aan de aflevering was dat het vooral draaide om de drie stereotype karakters die sinds het begin van het seizoen vorig jaar nauwelijks karakterontwikkelingen hebben doorgemaakt. Jack de hoekige getroubleerde held, Locke de mysterieuze waarvan je nog steeds niet weet of hij goed of slecht is, Kate die zoals altijd peinzend droevig kijkt, iedereen doorheeft en zich als een soort supervrouw in het luik werpt. Ok, Kate was eigenlijk deze aflevering niet zo irritant als anders. De flashback van Jack vond ik enorm saai omdat je al op het moment dat hij verstond wat dat meisje zei in de ER al wist dat zij Sarah was en dat hij haar zou genezen en met haar (al dan niet) zou trouwen. Dat Desmond in het luik zou zitten was ook duidelijk vanaf het moment dat er zoveel moeite werd gedaan hem te introduceren in het stadion. Er was wat mij betreft weinig verrassingselement (behalve Walt), terwijl die onvoorspelbaarheid juist is waarom ik zo van Lost hou.

De paar dingetjes die ik dan wel interessant vond: Shannon die nog steeds aan het instorten is. Sayid die haar wel wil helpen maar niet goed met haar instorting kan omgaan. Walt die op zo'n creepy manier in het bos opduikt. Was dat een hallucinatie of kwam hij zijn hond ophalen? Wat is de rol van Desmond in de wonderbaarlijke genezingen van Sarah en Locke? En het moment dat Jack beneden de boel ging verkennen, de muziek die losbarstte met die enorme lampen. Dat was wel lekker overweldigend bombastisch.
Er zijn ook Amerikaanse fora die denken dat Desmond een australier is. Enig onderzoek leverde mij op dat de man Henry Ian Cusick geboren is in Peru, zoon van een Peruaanse moeder, en een Schotse vader. Ik denk dus toch wel Schots.
bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Ian_Cusick
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:25:31 #70
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_30859410
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:35 schreef phileine het volgende:
Ben ik de enige die de aflevering een beetje vond tegenvallen? Alwéér een Jack flashback. Die Desmond (overigens leek het mij ook een Schot) was wel cool, al was het in dat stadion natuurlijk gelijk al duidelijk dat hij die kerel in de hatch was. Verder is de verhaallijn natuurlijk wel lekker opgeschoten, maar miste ik het broeierige eilanders-sfeertje. We hebben eigenlijk nauwelijks iets gezien van de andere castaways. En ik miste Sawyer en Jin zo erg...
Nu ja, misschien waren mijn verwachtingen gewoon iets te hoog gespannen door dat lange wachten. In ieder geval zijn we weer bezig, dat is wel heel lekker...
Ik ben ook niet zo van de Jack-Flashbacks, maar dit was er tenminste eindelijk eentje met een mysterie ipv (alleen maar) een dramatisch/romantisch achtergrondverhaaltje.

Kan iemand in een spoiler plaatsen over wie de volgende aflevering gaat? Ik hoorde namelijk...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wil graag weten of dat klopt.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:52:27 #71
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_30860335
Zhenar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
censuur :O
pi_30860988
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:32 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ja jij ('wij') wel ja, maar ik vond het een beetje vreemd dat Jack hem meteen herkende, ik weet niet hoe lang geleden dat voor moest stellen, maar als chirurg zie je zoveel verschillende gezichten dat het nogal ondenkbaar is dat hij iemand die hij tijdens het trainen tegenkwam meteen herkent
Uhm, iemand die tegen hem zegt 'what if you did fix her?' en over 'miracles' praat en hij dan terug gaat naar het ziekenhuis en ze tegen al zijn verwachtingen in wel haar tenen kan bewegen en dat uiteindelijk z'n verloofde wordt.. die onthoud je echt wel hoor
pi_30861108
Ok, dan houden we het op een Schot

*op handen zit om de spoiler niet te bekijken*
mooi he, alles
pi_30861663
Het kriebelt wel erg om die spoilers te bekijken ja
pi_30863087
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:16 schreef phileine het volgende:
Ok, dan houden we het op een Schot

*op handen zit om de spoiler niet te bekijken*
Desmond - (DEZ-mond) from a surname based on an old name for the territory of South Munster. Demond.

Van http://www.ncf.carleton.ca/~bj333/HomePage.boys.html Een site met Traditioneel Ierse namen.

En die spoilers heb ik echt geen behoefte aan. Het gaat er bij deze serie voor een groot gedeelte om dat je met heel veel vraagtekens zit. Houden zo!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')