Als je in je uppie van een AOW uitkering rond moet komen ben je maar een arme kloot.quote:Op donderdag 22 september 2005 20:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ben je nooit benieuwd hoeveel jij over 40 jaar gaat krijgen als bejaarde?
Die mensen hebben kansen genoeg gehad, zoals bijvoorbeeld een hele grote kans op een huis dat zowat vrij zou kunnen zijn van hypotheek nu. Dan moet je toch echt makkelijk rond kunnen komen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:07 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Als je in je uppie van een AOW uitkering rond moet komen ben je maar een arme kloot.
Die mensen mogen van mij best wat meer krijgen, want ze hebben Nederland weer opgebouwd na de oorlog en hebben lang niet allemaal een aanvullend pensioen.
en:quote:Lans Bovenberg: «Het gaat ook mij niet zozeer om dat tekort. Of dat volgend jaar nu drie of vier procent is, economisch stelt het allemaal weinig voor. Uiteindelijk gaat het erom dat er met het oog op de vergrijzing iets gaat gebeuren met de effectieve pen sioenleeftijd om de solidariteit geboden door de verzorgingsstaat te behouden. Dat is écht het economische kernprobleem in Europa: we gaan veel te vroeg met pensioen en de pensioenstelsels in Frankrijk en Duitsland zijn niet houdbaar. Alleen vanwege het stabiliteitspact worden nu in Frankrijk en zelfs in Duitsland het pensioenstelsel en de arbeidsmarkt hervormd.»
quote:Bovenberg: «Jawel. Het pact is een stimulans om te hervormen. Als Nederland niet aan die drie procent had hoeven voldoen, was er nooit ingegrepen in de sociale zekerheid, in de vut en de pre-pensioenen. We moeten meer in mensen investeren, zodat ze langer kunnen doorgaan. In vergelijking met Amerika gaan we veel te vroeg met pensioen. Akkoord, het is een falen van de nationale politici dat we de externe druk van Europa nodig hebben. Maar het ís nodig.»
Ik heb het artikel waar je in dat andere topic de link van gaf net gelezen. Een aantal passages hebben zeker ook betrekking op deze discussie.quote:
Mede denk ik. Het pact zet landen wel aan om economische problemen niet uit de klauwen te laten lopen en er tijdig wat aan te doen. Door andere oorzaken moet er dus een bepaalde actie ondernomen worden.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:24 schreef McCarthy het volgende:
ik denk eerder dat de globalisering en de stangnatie in de economie er voor zorgen dat ze moeten hervormen. Niet het pact.
Je hebt gelijk, ik bedoelde zk-premiequote:Op vrijdag 23 september 2005 22:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De zorgtoeslag is niet voor iedereen gelijk hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |