Jelief, ik las net een stukje terug in het topic en zag dat je erg veel last van je schaambot hebt. Ik heb dit ook gehad in de zwangerschap (in het begin, in het midden even niet en de laatste 2 maanden vaak staan huilen van de pijn..). Ik weet niet of je VK het je gezegd heeft maar 't is belangrijk dat je goed op je houding en de stand van je benen let, dus:
-Rechtop staan, probeer niet te 'waggelen' met lopen, het voelt welliswaar heerlijk, maar is niet goed voor je banden (waar een deel van de pijn door veroorzaakt wordt).
-als je in bed omdraait je benen bij elkaar doen (knieen tegen elkaar) en dan draaien. Ik deed het in etappes, benen bij elkaar (pijnlijk) benen opzij laten 'vallen' (maar dan rustig) en dan zelf meedraaien, op het laatst hielp mijn mannetje me mee
![]()
-als je rechtop staat en je wilt je omdraaien (om iets achter je te zien, of bijvoorbeel in de keuken, van aanrecht naar fornhuis) dan niet vannuit je middel draaien maar alles tegelijk draaien (dus met stappen).
Pfff, 't is een lijst maar zo voorkom je wel dat het erger wordt. Na de bevalling heb ik nog 3 dagen heel erg veel pijn gehad (vooral in bed met omdraaien, uitstappen enz). En ineens ging het weg, heb er nu amper last van!
Succes!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
SaraMerel Ukje