Is het niet verstandiger om Groen Links of SP te stemmen als je werkelijk een linkse regering wil?quote:Op donderdag 22 september 2005 19:58 schreef Floripas het volgende:
Nee. Ze kunnen ook het CDA kiezen.
quote:Doorbraak in formatie: nieuw zorgstelsel in 2006
6 maart 2003
De onderhandelaars van CDA en PvdA zijn gisteren in de formatiebesprekingen overeengekomen dat per 2006 een nieuw zorgstelsel zal worden ingevoerd. CDA-voorman Balkenende i sprak van een "belangrijke doorbraak". Het nieuwe zorgstelsel was namelijk een potentieel struikelblok in de formatie. De PvdA wilde met invoering wachten tot de wachtlijsten waren opgelost, ook als dat nog jaren zou duren, terwijl het CDA het nieuwe systeem liefst direct wilde invoeren.
In het nieuwe zorgstelsel komt er een basisverzekering voor iedereen, die overeenkomt met het huidige ziekenfonds. Het verschil met het huidige systeem is dat zorgverzekeraars, ook ziekenfondsen, de concurrentie met elkaar moeten aangaan, wat zou moeten leiden tot lagere kosten en kortere wachtlijsten.
De premie voor de basisverzekering zal bestaan uit een vast deel en een inkomensafhankelijk deel. Het is de uitkomst van een compromis tussen CDA, dat enkel een vaste premie wilde, en PvdA, die voor een geheel inkomensafhankelijke premie pleitte. PvdA-leider Bos i zint nog op een manier om mensen met lage inkomens verder te ontzien, waarschijnlijk via de belasting.
alleen anarchisten zijn ook tegen (grote) bedrijven, en daar zit het belangrijke verschilquote:Op donderdag 22 september 2005 19:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry, maar een libertariër is gewoon een anarchist met een stropdas.
In theorie misschien wel, maar als ik een gemiddelde "so cald" anarchist hoor dan is dat een hippie die bemoeienis van niets en niemand wil en die zwaar anti-kapitalistisch is.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:07 schreef Floripas het volgende:
Ana-archos, tegen de staat dus.
Klopt. Maar dat gebruikten ze dan ook om te studeren. In mijn studietijd wist iedereen hoe hij of zij het woord "geld" moest spellen....quote:Op donderdag 22 september 2005 19:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wil niet lullig doen, maar studenten kregen vroeger relatief gezien meer geldt dan nu.
Spel foutje, weet het. Maar daar hebben sommige mensen last van....quote:Op donderdag 22 september 2005 21:47 schreef Lucky8 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat gebruikten ze dan ook om te studeren. In mijn studietijd wist iedereen hoe hij of zij het woord "geld" moest spellen....
Voor ons gewone mensen zijn jullie één pot nat, hoor.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
In theorie misschien wel, maar als ik een gemiddelde "so cald" anarchist hoor dan is dat een hippie die bemoeienis van niets en niemand wil en die zwaar anti-kapitalistisch is.
Een linkse anarchist denkt dat zonder dat de staat iedereen vreedzaam met elkaar gaat leven en een rechtse anarchist denkt dat zonder de staat er nog maar een recht geldt; dat van de sterkste, en ziet dat dan ook graag...quote:Op donderdag 22 september 2005 21:19 schreef MrBadGuy het volgende:
In theorie misschien wel, maar als ik een gemiddelde "so cald" anarchist hoor dan is dat een hippie die bemoeienis van niets en niemand wil en die zwaar anti-kapitalistisch is.
quote:Op donderdag 22 september 2005 23:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Een linkse anarchist denkt dat zonder dat de staat iedereen vreedzaam met elkaar gaat leven en een rechtse anarchist denkt dat zonder de staat er nog maar een recht geldt; dat van de sterkste, en ziet dat dan ook graag...
Allebei maf als je het mij vraagt...
SP wil wel met PvdA, maar de PvdA wil de deur naar het CDA openhouden. De SP zou dan groter moeten worden dan het CDA. Het programma van de PvdA komt met 80% overeen met dat van de SP. Ik weet niet in welke mate het overeen komt met het CDA, maar in ieder geval veel minder. Ik begrijp het lonken naar het CDA van de PvdA dus niet zo goed. Iemand een theorie?quote:Op donderdag 22 september 2005 20:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Is het niet verstandiger om Groen Links of SP te stemmen als je werkelijk een linkse regering wil?
Bakellende...quote:Op donderdag 22 september 2005 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kom op zeg. Bakellende riep al voor de verkiezingen dat ie met de VVd wilde regeren. En toen de pvda wel erg dichtbij kwam in de onderhandelingen gooide het CDA ineens van alles en nog wat omhoog.
Goh ... wat een slap commentaar zeg.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor, studentje. Je hebt helemaal gelijk.
Zakgeld al gekregen deze week?
Ik ben zelf niet ervoor om de staat helemaal af te schaffen, maar wel om haar sterk te verkleinen. Ik denk niet dat dat als gevolg zal hebben dat de armen of de zwakkeren er op achteruit zullen gaan, maar dat is een hele off-topic discussiequote:Op donderdag 22 september 2005 23:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Een linkse anarchist denkt dat zonder dat de staat iedereen vreedzaam met elkaar gaat leven en een rechtse anarchist denkt dat zonder de staat er nog maar een recht geldt; dat van de sterkste, en ziet dat dan ook graag...
Allebei maf als je het mij vraagt...
Dat het gewoon namen van personen zijn ... of wil je beweren dat er een complot achter zitquote:Op dinsdag 27 september 2005 15:04 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Bush, Blaire, Balkenende, Bouterse, Breznjev, Bin Laden, Berlusconi, Bos, Bernard, Boutrous Gali, Brunswijk, Batista, Benedictus, beginnen net als de TS met een " b " kindertjes.
En wat leert ons dat??
Peiling: links verliest meerderheidquote:Peiling: links verliest meerderheid
Als er nu verkiezingen gehouden zouden worden, zou links geen meerderheid in de Tweede Kamer meer hebben. Dit blijkt uit de laatste peiling van Interview NSS en het tv-programma NOVA. De PvdA, SP en GroenLinks zouden nu 75 zetels halen, wat de helft van het aantal kamerzetels is. Links had de afgelopen weken een meerderheid van één of twee zetels.
De regerende partij zou volgens de jongste peiling op 65 zetels uitkomen, een daling van dertien zetels ten opzichte van nu. Het CDA en de VVD hebben beiden een zetel meer dan vorige week, en komen uit op 34 en 26 zetels. Het zetelaantal van D66 blijft gelijk met vijf zetels.
De PvdA heeft deze week een zetel erbij gewonnen en staat nu op vijftig. Het SP komt op veertien zetels uit, een minder dan vorige week. GroenLinks en ChristenUnie verliezen eveneens een zetel en staan nu op elf en vijf zetels. De SGP heeft nog steeds twee zetels. Geert Wilders, de Partij voor de Dieren, en de LPF bezitten nu elk een zetel.
PvdA/CDA is niet mogelijk, omdat? Paars 3 zie ik niet als meest logische keus hoor.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:00 schreef dVTB het volgende:
Met een verkiezingsuitslag zoals de huidige peiling aangeeft, is er maar één werkbare coalitie denkbaar: Paars 3.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |