quote:Op woensdag 21 september 2005 21:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik doe niet mee! ( Bij wijze van TVP. )
Je liegt!quote:Op woensdag 21 september 2005 21:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
't Hart?
Photobucketquote:Op woensdag 21 september 2005 22:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
GRMBL!
Kent er iemand nog een andere host buiten dat verdomde ImageShack?
Kassa!quote:Op woensdag 21 september 2005 22:39 schreef wyccie het volgende:
De eerste is van Picasso?
quote:
quote:Op woensdag 21 september 2005 22:54 schreef wyccie het volgende:
Die van Van Gogh, is dat het schilderij van zo'n Frans dorpje?
quote:Op woensdag 21 september 2005 22:56 schreef wyccie het volgende:
Damien Hirst?
Ollie B. Bommel?quote:Op woensdag 21 september 2005 23:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Die beer die geen beeer is...
Ja, ik weet wie beeer en Ollie B. Bommel zijn.... RJP.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een semi-Fokker...Laten we 't daar op houden.
Even spraakmakend. Conceptioneel vaak. 'Is dat nou kunst ?''Kan mijn neefje van 6 ook.'quote:Op donderdag 22 september 2005 00:43 schreef cioran63 het volgende:
Wat heeft ie nou met Beuys van doen?
quote:Op donderdag 22 september 2005 00:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ah, ik ben wel bekend met z'n werk...
Ik wist alleen niet dat ie zo lelijk was...
Er zit nog een hele wereld tussen knap en lelijk, hoor...quote:Op donderdag 22 september 2005 00:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Wie heeft jou ooit verteld dat kunstenaars knap zijn dan?
Da's waarquote:Op donderdag 22 september 2005 00:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Er zit nog een hele wereld tussen knap en lelijk, hoor...
Was dat geïnspireerd op Mishima ? Pleegde inderdaad Harakiri.quote:Op donderdag 22 september 2005 01:03 schreef cioran63 het volgende:
O, ja, die Mishima. Die pleegde toch harikiri? Staat vast in die lap tekst. Ooit dat toneelstuk over Markies de Sade gezien, bij de Appel.
Hoeft ook niet maar als je tijd hebt krijg je geen spijt.quote:Op donderdag 22 september 2005 01:06 schreef wyccie het volgende:
Tong, je vindt het vast niet erg als ik dat niet helemaal ga lezen hè?
Madame de Sade (1965), was een stuk van hem. Niet Markies dus.quote:Op donderdag 22 september 2005 01:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was dat geïnspireerd op Mishima ? Pleegde inderdaad Harakiri.
quote:Op donderdag 22 september 2005 01:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik moet pisse...
Hij heeft mij ooit ontmoet, vandaar die conclusie..quote:Op donderdag 22 september 2005 00:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Wie heeft jou ooit verteld dat kunstenaars knap zijn dan?
Ik heb geen enkel idee wie het is Cioran, maar ik vind hem nu al geweldig!!quote:Op donderdag 22 september 2005 01:26 schreef cioran63 het volgende:
Goed, nog een onbetaalbare tip.
Zijn bekendste werk bestaat uit wandelingen, waarbij hij passanten de weg vraagt. Die tekenenen dat op een papiertje, stempel erop en klaar. Weer een kunstwerk.
Tuurlijkquote:Op maandag 26 september 2005 19:20 schreef peaceman het volgende:
Ward Ruyslinck schreef Wierook en tranen
Eegje Schoo ?quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:57 schreef tong80 het volgende:
Met welke ex-minister heeft ie een relatie gehad ?
Volgens mij is ze nu met Berend Boudewijn. Ril iddquote:Op dinsdag 27 september 2005 18:59 schreef NoSigar het volgende:
Hedey d'ancona toch (brrr). Gehad, is dat voorbij?
Ach, gelukje. Toevallig vanmiddag 'Wilt' nog in handen gehad.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:30 schreef tong80 het volgende:
GVD Pyl.je blijft me verbazen
Pablo Picasso?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:37 schreef Tokay het volgende:
Nee, echtgenote en muze van...
Goed hoor, pyl.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:20 schreef pyl het volgende:
Pablo Picasso?
Jacqueline nogwat heette ze, geloof ik.
De foto die ik plaatste, is gemaakt door David Douglas Duncan.quote:Jacqueline Roque was the last of the women in his life, living with him until his death in 1973, dominating his last 20 years of work. Jacqueline became a necessity in Picasso's life, playing the role of secretary, interpreter, agent, cook, driver, nurse, and model. She dedicated this part of her life to Picasso's creativity, and is seen as yet another tragic story.
She seemed to be quite damaged from the intensity and the closeness and the violence of having a relationship with Picasso, as were many of the women in his life. Many people dismiss these last decades of Picasso's life as of much importance, for they only saw the isolation of himself down in the south of France with Jacqueline, and his obsessive paintings of images of women, which are in some way, about Jacqueline and about the relationship between the artist and the muse.
Following Picasso's death, Jacqueline shot herself. And that is the end of the women in Picasso's life.
Wat is er, wat is er, wat zie je???quote:
Lieve pyl, het is gruwelijk, maar ook weer niet zo erg als jij denkt dat het is.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:04 schreef pyl het volgende:
Ik zie een gemutileerd paars/rood onthoofd hoofd.......![]()
Maar ik neem aan dat dat de bedoeling is.
Geen lijk, joh!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:31 schreef pyl het volgende:
Uhm........dat ging over een ingevroren lijk dat per abuis ontdooide, meen ik.![]()
quote:Marc Quinn (born 1964) is a British artist, probably best known for Self, a sculpture of his own head made from his own frozen blood, and Alison Lapper Pregnant, a statue of Alison Lapper currently installed on the fourth plinth at Trafalgar Square.
Quinn was born in London. He studied history and the history of art at Cambridge University, and worked as an assistant to the sculptor Barry Flanagan.
Quinn emerged in the early 1990s as one of the so-called Young British Artists (yBas). He did not show in the 1988 Damien Hirst-curated Freeze exhibition which brought the yBas together for the first time (although he did once share a flat with Hirst), but did show in the Sensation exhibition of 1997 which brought the yBas into the public eye.
Like his contemporary Antony Gormley, Quinn often uses his own body to cast his sculptures. Unlike Gormley, however, Quinn retains distinguishing features, uses unusual materials such as rubber, and presents his sculptures in unconventional ways. The No Visible Means of Escape series, for example, are rubber casts of Quinn's body, some split from the feet to the neck and hung from one half of the feet.
Quinn's best known piece is probably Self (1991, recast 1996), a sculpture of the artist's head made from 4.5 litres (9.5 US pints) of his own frozen blood which he had donated over a period of five months.
As well as modelling himself, Quinn has made a series of sculptures of people either born with limbs missing or who have had them amputated. His portrait of John Sulston, who worked on the Human Genome Project, is in the National Portrait Gallery. It consists of bacteria containing Sulston's DNA in agar jelly.
Self, like many other pieces by the yBas, was bought by Charles Saatchi. There was a rumour in 2002 that the sculpture had been destroyed by builders employed to expand the kitchen for Saatchi's partner, the celebrity chef Nigella Lawson, when they unplugged the freezer in which it was being stored. This proved to be untrue, however, as the piece was exhibited intact by Saatchi when he opened his new gallery in London in 2003.
quote:
Was dat niet de AKO-literatuurprijs?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:04 schreef tong80 het volgende:
Welke prijs won dit boek ?
[afbeelding]
Simone de Beauvoir?quote:
Tja, toen waren de moeders nog streng, hè.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:55 schreef wyccie het volgende:
Het valt me op dat de mannen zulke grote oren hebben!!!!
Die is toch met Martine Bijl?quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:13 schreef tong80 het volgende:
Volgens mij is ze nu met Berend Boudewijn. Ril idd
Als King Lear inderdaad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:16 schreef pyl het volgende:
Gokje op Sir Laurence Olivier.
En daar ben ik het mee eensquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 01:34 schreef cioran63 het volgende:
Nou, dat slaat best wel ergens op.
Slaat inderdaad nergens op. Dat boek is van J.D. Salinger. En...........quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 01:20 schreef NoSigar het volgende:
Tja, ik dacht eerst aan iets van Jack Kerouack. Al zoekende kwam ik erachter dat 'the catcher in the rye' uit dat jaar komt maar dat slaat volgens mij nergens op, dus nu houdt het een beetje op hier...
Charles Bukowskiquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:44 schreef tong80 het volgende:
Van wie ?
"question and answer"
he sat naked and drunk in a room of summer
night, running the blade of the knife
under his fingernails, smiling, thinking
of all the letters he had received
telling him that
the way he lived and wrote about
that--
it had kept them going when
all seemed
truly
hopeless.
putting the blade on the table, he
flicked it with a finger
and it whirled
in a flashing circle
under the light.
who the hell is going to save
me? he
thought.
as the knife stopped spinning
the answer came:
you're going to have to
save yourself.
still smiling,
a: he lit a
cigarette
b: he poured
another
drink
c: gave the blade
another
spin.
Ik wilde het al niet zeggen.....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
De wasmachine...
Lichtenstein...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:36 schreef tong80 het volgende:
Liechtenstein
Ja, dat wist ik ookquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's een dwergstaat...
Oh shit die is zo goed maakt met 50 foto's een gave compositie. Kom niet op de naam damn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik ook
Van wie?
[afbeelding]
Bedoel je eigenlijk die van mij of Tong?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hopper?
Die van jou...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
Bedoel je eigenlijk die van mij of Tong?
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hockney bedoel ik... Die haal ik altijd door elkaar...
Dit is de domste post die ik ooit van je gezien heb Do2...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hopper?
Dan heb je behoorlijk wat posts van mij gemist, AR...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dit is de domste post die ik ooit van je gezien heb Do2...
Ik denk dat ik zo'n 75% toch wel lees..quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Dan heb je behoorlijk wat posts van mij gemist, AR...
Hint: de tekstschrijver schreef onder andere liedjes voor de cabaretgroep Purperquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:11 schreef dartfanaat het volgende:
Ook maar een keer een vraag van mij.
De vader van deze beroemde nederlandse tekstschrijver was naast schilder ook huisarts.
Deze huisarts werd beschreven in Kortooms' boek: "Help, de dokter verzuipt".
Over welke tekstschrijver heb ik het?
En nog een hint: Voor Willeke Alberti schreef hij ookquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:24 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Hint: de tekstschrijver schreef onder andere liedjes voor de cabaretgroep Purper
Eli Asser ?quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:43 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
En nog een hint: Voor Willeke Alberti schreef hij ook
* zegt iedereen welterusten en tot morgen
Nee, helaas...quote:
Zijn initialen zijn: F. W.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:06 schreef dartfanaat het volgende:
Nee, ook niet. Megahint: Ook het lied "Het Dorp" is van zijn hand............
Zei ik toch......ik wist zeker dat je in elk geval z'n naam kende.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:18 schreef tong80 het volgende:
Oh ja, nu herinner ik me de naam.Kwam er maar niet op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |