Getrouwde vrouw meldt zich!
Alles is gegaan zoals we wilden en het was een geweldige dag!
Dinsdag avond in bed nog een liefdesverklaring gekregen "jij bent het belangrijkste in mijn leven". Al huilend (samen) in slaap gevallen. Toen ik 's nacht naar de wc ging had ik helemaal dikke rode ogen
![]()
. We hebben beiden slecht gelsapen en waren netjes op tijd wakker. Bij het ontbijt kon MikeAir niet meer dan een beschuitje naar binnen werken, mijn eetlust was wat beter. Uiteindelijk zaten we om half negen kant en klaar in de kamer te wachten op kwart voor negen want dan zouden we weg gaan. We zijn toch maar meteen naar de auto gegaan.
Bij de auto gekomen merkte MikeAir dat er iets onder de ruitewisser zat. Ik stond nog naast de auto en pakte het a4tje en begon voor te lezen, na nderhalve zin heb ik met tranen in mijn ogen het papier aan M gegeven met tranen in mijn ogen. Dit stond er op:
Lieve Jelief en MikeAir
(geacht bruidspaar)
Op je huwelijksdag ga je natuurlijk niet zelf rijden
dus ga te voet naar de receptie en laat je vandaag rijden.
dus wij naar de receptie, onderweg daarheen konden we op de oprijlaan een auto zien staan, M zei 'dat is onze auto' ik ontkende, kon mij niet voorstellen dat we ín zo'n auto zouden rijden.
Buiten stonden mijn zwager en zijn vriendin (mijn beste dinnetje) ons op te wachten naast een Audi A4 cabrio
![]()
De tranen vloeiden alweer bij mij en M was overdonderd. Of we maar even in wilden stappen
Bij aankomst bijhet gemeentehuis waren mijn schoonouders, oma, onze beste vriend en mijn zusje al aanwezig, het wachten was op mijn moeder en zussen. Die kwamen maar niet en kwamen maar niet, dus M belde maar even, ze waren de weg kwijt!!!!!!
![]()
Om half 10 kwam de bode ons halen maar nog geen mams te zien! We hebben de situatie uitgelegd en we konden alvast gaan zitten en de bode zou nog even wachten met de ambtenaar halen. Daar zaten we dan met ons goede gedrag te zenuwpezen. Om kwart voor tien kwam 'het restant'dan toch binnen. Mijn lieve lieve Lotus bracht mijn bruidsboeket mee
![]()
. De ambtenaar werd gehaald en we konden
![]()
!!!
Zoals we wilden was de ceremonie kort en bondig, maar goed ook want vanaf 'geef elkaar de rechterhand als teken van verbondenheid' liepen mijn traantjes weer en kon ik nog net horen dat M werd gevraagd of hij met mij wilde trouwen JA!!!! mijn ja kwam er ternauwernood uit maar was wel hoorbaar! Toen de ringen uitgewisseld en oooh wat zijn ze mooi!
Het tekenen van de akte duurde uiteindelijk het langst. Ondertussen werden er flink foto's genomen door bijna iedereen en zat mijn mams met haar arm zijn mams heen en zaten ze samen te snikken
Een felicitatie van de ambtenaar en succes met de bevalling
In de hal hebben we elkaar allemaal gefeliciteerd, mijn traantjes stroomden nog steeds door!
Weer in de auto, nu maar eerst het dak open gedaan zodat ik makkelijk in kon stappen (probeer dat maar eens met een dikke buik achterin een cabrio stappen!!!) De muziek ging aan, en daar kwamen de traantjes weer. Liefdesliedjes van de Jazzpolitie. Nog een extra rondje om het gemeentehuis heen en op naar het boshuis in Drie. Daar hebben we koffie gedronken en een verschrikkelijk groot stuk appeltaart gegeten. Ook kregen we cadeautjes, de fotoalbums van M, behalve zijnbabyalbum want dat wilde mam nog even houden
![]()
. Een fotolijst met schoolpasfoto's van M en een envelop
je van pa en ma. een envelopje van oma, servetringen (en het vervoer) van zwager en (as) dinnetje en straks de foto's in een album van mams en zussen. Mijn zusje gaf levenslang oppassen
![]()
. De tocht ging hierna verder naar Elspeet waar we eerst nog even wat gekletst hebben en daarna zijn gaan lunchen. Het was ontzettend gezellig en er is geen onvertogen woord gevallen (zoals het hoort!).
Na de lunch was ik echt helemaal op, ik was dan ook blij dat we iedereen weer uit konden zwaaien. Op de kamer stond een fles wijn van een van de medewerkers van het hotel die onze (ja nu ook mijne!) familie persoonlijk kent. We hebben met zijn twee op bed gelegen, ik heb geprobeerd om wat te slapen maar de opwinding was nog te groot. 's middags hebben we onder het genot van veel thee een spelletje Carcasonne gedaan. Voor het eten weer even gerust en na het eten nog een klein wandelingetje gemaakt. De avond gevuld met tv kijken en wat chips en fris. Die wilde huwelijksnacht halen we nog wel een keertje in
Sow, dit is al een heel verhaal geworden. De conclusie is dat we echt een onvergetelijke dag hebben gehad en heel blij zijn dat we het op deze manier hebben gedaan. We zijn nu steeds aan het oefenen met MAN en VROUW
De foto's volgen nog want die hebben we nog niet zelf...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.