Zo kan je aan de gang blijven,quote:Op woensdag 21 september 2005 16:57 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Kijk, ik zeg niet dat je automatisch een moordenaar bent wanneer je chocolade zou eten, maar wanneer je weet dat er mensen gedwongen arbeid moeten verrichten zodat jij kunt genieten van je chocolade, dan is een opmerking als 'geen zin in' natuurlijk niet echt relaxed. Wel?
Nonsens, zodra er van dit soort praktijken sprake is kun je niet meer spreken van een liberale of libertarische samenleving (wat heeft dit overigens met dit topic te maken?)quote:Op woensdag 21 september 2005 15:59 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat is dan het verschil tussen theorie en praktijk..
Geen zin hebben in en gedwongen worden op straffe van de dood lijken me 2 totaal verschillende dingen.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo kan je aan de gang blijven,
misschien heeft die knakker die werkt aan de rubberboom ook wel helemaal geen zin in zn baan om iedere dag rubber van de boom af te halen. Maar moet ie wel omdat hij zn hypotheek moet betalen.
Nou, smaakt jouw kauwgom daar anders van, of koop jij dan maar geen nieuwe band meer voor je fiets?
Nee? Nou dan.
quote:Op woensdag 21 september 2005 13:55 schreef BennyNL het volgende:
verbod op chocola als deel van een plan om overgewicht tegen te gaan lijkt me wel een goed idee
Butterscotch roeleert grooten tijd!quote:Op woensdag 21 september 2005 22:49 schreef Loedertje het volgende:
![]()
[..]
![]()
je zal echt niet dik worden van een lekkere dikke supergrote extra bittere chocoladereep van Verkade per dag hoor
Moet je tegenwoordig ook al een hypotheek afsluiten voor een lemen hut?quote:Op woensdag 21 september 2005 16:59 schreef Bastard het volgende:
misschien heeft die knakker die werkt aan de rubberboom ook wel helemaal geen zin in zn baan om iedere dag rubber van de boom af te halen. Maar moet ie wel omdat hij zn hypotheek moet betalen.
Strolie75, heb jij die aflevering van de Keuringsdienst van Waarde gezien?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:10 schreef Strolie75 het volgende:
Wat wil gansje Halsema nu? Meer cacao of een verbod op chocolade? Dit doet me denken aan haar eerdere voorstel om chocolade sigaretten te verbieden omdat dit het roken zou bevorderen.![]()
En trouwens, iedereen weet toch dat chocolade door paarse koeien in Zwitserland wordt gemaakt.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=622698/sc=db6e98quote:
Verbod op 'slaven-chocola' ingewikkeld
Gepubliceerd op donderdag 22 september 2005
DEN HAAG (ANP) - Premier Balkenende noemt een Europees verbod op import van chocola die gemaakt is met slavenarbeid, zoals voorgesteld door GroenLinks, een ,,buitengewoon sympathiek idee, maar in de uitvoering geenszins eenvoudig.''
,,Hoe kun je aan de ingevoerde chocola zien of deze met slavenarbeid is geproduceerd of niet? En verbeter je met zo'n invoerverbod wel de werkomstandigheden van de mensen om wie het gaat?'' aldus Balkenende. Hij staat positief tegenover andere manieren om daaraan te werken, zoals het stimuleren van keurmerken als Max Havelaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |