Wat wil gansje Halsema nu? Meer cacao of een verbod op chocolade? Dit doet me denken aan haar eerdere voorstel om chocolade sigaretten te verbieden omdat dit het roken zou bevorderen.quote:GroenLinks: verbied import slaven-chocola
DEN HAAG - GroenLinks wil een Europees verbod op import van chocolade, die gemaakt is met slavenarbeid. Volgens fractieleider Halsema heeft het tv-programma Keuringsdienst van Waarde aangetoond dat vrijwel alle chocola die we hier eten, wordt gemaakt door slaven. Tijdens de algemene beschouwingen woensdag in de Tweede Kamer pleitte Halsema ook voor een hoger verplicht percentage cacao in de chocola, zodat de producerende landen meer profiteren van de consumptie in de westerse wereld.
En meteen aanvullen met ", die gemaakt is met slavenarbeid".quote:Op woensdag 21 september 2005 13:11 schreef Strolie75 het volgende:
Kan iemand die spelfout even uit de topictitel halen?![]()
komt omdat hun dieselauto's niet meer rijdenquote:Op woensdag 21 september 2005 13:26 schreef GekkeHenkie het volgende:
Duidelijk... Groen Links is de weg kwijt.
Ja, daar leest iedereen voor het gemak maar even overheen. Hè, lekker, Groen Links bashen op de woensdagmiddag.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
En meteen aanvullen met ", die gemaakt is met slavenarbeid".
En waar lees jij voor het gemak even overheen?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:27 schreef Lienekien het volgende:
Ja, daar leest iedereen voor het gemak maar even overheen. Hè, lekker, Groen Links bashen op de woensdagmiddag.![]()
Nou ja, aangezien ongeveer alle chocola zo gemaakt is zou er echt ontzettend veel niet meer verkocht kunnen worden. En de keuringsdienst van waarde heeft al duidelijk gemaakt dat er niet tegenopgetreden wordt, dus het lijkt me een vrij bizar plan. Als je iets wil moet het europees aangepakt worden.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar leest iedereen voor het gemak maar even overheen. Hè, lekker, Groen Links bashen op de woensdagmiddag.![]()
Dat volgens GL vrijwel alle chocola is die we hier eten.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:26 schreef Monidique het volgende:
Nee, daar lees ik niet overheen. Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En waar lees jij voor het gemak even overheen?
"heeft het tv-programma Keuringsdienst van Waarde aangetoond dat vrijwel alle chocola die we hier eten, wordt gemaakt door slaven."
Oftewel, ze willen chocolade niet verbieden, maar chocolade die gemaakt is door slaven.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:30 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat volgens GL vrijwel alle chocola is die we hier eten.
Je kunt zelf niet verzinnen waarom ik dat denk?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, daar lees ik niet overheen. Waarom denk je dat?
Typisch een geval van wat niet is kan nog komen. Bijvoorbeeld omdat de politiek zich ermee gaat bemoeien.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou ja, aangezien ongeveer alle chocola zo gemaakt is zou er echt ontzettend veel niet meer verkocht kunnen worden. En de keuringsdienst van waarde heeft al duidelijk gemaakt dat er niet tegenopgetreden wordt, dus het lijkt me een vrij bizar plan. Als je iets wil moet het europees aangepakt worden.
Wat dus volgens GL bijna alle chocolade is.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:31 schreef Monidique het volgende:
Oftewel, ze willen chocolade niet verbieden, maar chocolade die gemaakt is door slaven.
Nou, de toevoeging van de slavenarbeid geeft de beweegreden aan om het te willen verbieden. Lijkt me nogal belangrijk.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je kunt zelf niet verzinnen waarom ik dat denk?'Chocola verbieden' en 'chocola gemaakt door slaven verbieden' komt de facto bijna op hetzelfde neer.
Ik ben ook een slaaf van de nederlandse belastingdienst!quote:Op woensdag 21 september 2005 13:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |