Ik zal de wcrollen maar per grootverpakking gaan kopen danquote:Op dinsdag 27 september 2005 01:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ow ja, das lekker.
Krijg je een soort Xena,![]()
![]()
Sterkte ermee dan maar, het zijn de leukste gekste brutaalste en ondernemendsten uit het nest![]()
Die blik in zijn ogen is echt superverbaasd
Op de stamboom heet ie Easy Mr Bojangles, bij de Cattery roepen ze hem momenteel met mijn voornaam (omdat de vrouwelijke helft van de Fokkers mijn naam zo leuk vindtquote:Op dinsdag 27 september 2005 08:33 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
BlieBlie: heeft dat beertjevan je al een naam ?
Twiggy: wat een leuke dames ! Die bovenste(ik houd van torbies).
Vogens mij is er voer dat speciaal bedoelt is voor oudere/senioren katten.quote:Op maandag 26 september 2005 23:57 schreef LSS het volgende:
[afbeelding]
Bliksem in de tuin, een echte koningin.
Ze wordt wel wat zwaarder nu ze minder actief is door ouderdom. Zou het beter zijn om haar meer naar buiten te doen of gewoon minder eten geven? Ze is nu 12 en ze slaapt steeds meer en rent steeds minder, dat kan niet goed zijn voor het beestje.
Ja, die heb ik ook! Ik heb de Engelse versie. Echt een heel leuk boek, met al die lieve foto'squote:Op dinsdag 27 september 2005 09:43 schreef Droeke het volgende:
Voor mensen die net zoals ik gaan zwijmelen van mooie kattenfoto's kan ik het boek '101 poezenbeesten' aanraden!
[afbeelding]
Dit boek staat echt boordevol lieve schattige foto's van allerlei katten, echt geweldig! Bij elke foto had ik zoiets van ohhhhhhen het maakte mijn dag echt helemaal goed!
Nee dit snoezeltje heb ik iets dichter bij huis gevonden in Amsterdam Noordquote:Op maandag 26 september 2005 18:35 schreef Bluezz het volgende:
Mooiiiii weer allemaal.
TonjaAngelina, wat een prachtige verloofde voor onze Harry
!
Uit dezelfde cattery?
Errr... Da's een Gremlin...quote:Op dinsdag 27 september 2005 16:18 schreef Bluezz het volgende:
Oe
Deze dan uit dezelfde cattery (lastig tiepen met een Xena uitgeteld over je toetsebord)
[afbeelding]
Dan zou je 'ns een sphinx kitten moeten bekijken, dat zijn net koboldjesquote:
Dit vind ik toch niet zo mooi eigenlijk. Ik vind het er een beetje zielig uitzien eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2005 16:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan zou je 'ns een sphinx kitten moeten bekijken, dat zijn net koboldjes![]()
Zóóóó lief![]()
Da's een afbouw kat. Die moet je zelf tatoeeren met een patroonquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:47 schreef tonja het volgende:
[..]
Dit vind ik toch niet zo mooi eigenlijk. Ik vind het er een beetje zielig uitzien eigenlijk.
[afbeelding]
Maar dat katje kijkt uitgesproken triest, ik heb in m'n encyclopedie foto 's van een zwarte die erg ondernemend en stout kijkt. Dat ziet er erg grappig uit.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:47 schreef tonja het volgende:
[..]
Dit vind ik toch niet zo mooi eigenlijk. Ik vind het er een beetje zielig uitzien eigenlijk.
[afbeelding]
Lijkt een beetje hierop:quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:47 schreef tonja het volgende:
[..]
Laat 'een beetje' maar wegquote:Op woensdag 28 september 2005 09:36 schreef Droeke het volgende:
[..]
Lijkt een beetje hierop:
[afbeelding]
![]()
Wat een heerlijke mooie katten!quote:Op maandag 26 september 2005 20:29 schreef Frozen het volgende:
Take three....
Okay dan.
Hier dus Wiebertje en Sjuul. Links Sjuul, en rechts de Wieb. Sjuul heeft iets van een boskat in zich, die ander is een standaard Europees korthaar.
[afbeelding]
En hier liggen ze samen zoals alleen zij dat kunnen doen
[afbeelding]
Ze krijgt nu Hill's seniorenvoer (harde brokjes). Maar misschien is het juist zo dat ze door het gebrek aan koolhydraten (energie) dat er in dat voer zit ze zo sloom is. Ik vind het eerlijk gezegt wel verontrustend dat ze echt 23,5 uur per dag voor pampus ligt .quote:Op dinsdag 27 september 2005 10:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Vogens mij is er voer dat speciaal bedoelt is voor oudere/senioren katten.
Kijk dit heb ik ff van een site afgepikt, maar je kunt ook gewoon ff in de dierenwinkel info vragen.![]()
De oudere kat
Er is een aantal redenen om de voeding van de senior kat (vanaf ongeveer tien jaar) aan te passen. De belangrijkste zijn: een toegenomen kans op ziekten, overgewicht door veroudering van verschillende organen en vermindert de weerstand en gewrichtsaandoeningen. Veel oudere katten gaan minder bewegen. Seniorenvoeding bevat daarom minder energie, zodat overgewicht kan worden voorkomen en daarnaast worden in veel senioren voedingen extra voedingstoffen voor het gewrichtskraakbeen toegevoegd. Naarmate de kat ouder wordt, neemt de kans op ziekten van onder andere de nieren en het hart toe. Om die reden worden onder meer zouten als natrium en fosfor in seniorenvoeding beperkt. De afweer van een oudere kat vermindert, terwijl het verouderingsproces veel schadelijke afvalstoffen oplevert. In het seniorenvoer worden tegenwoordig vaak extra beschermende stoffen (antioxidanten) gedaan die het afweersysteem helpen het lichaam gezond te houden.
Goed ideequote:Op donderdag 29 september 2005 14:11 schreef Roeji het volgende:
En anders eens informeren bij de dierenarts.
Tijgers hebben strepen hoor.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat heeft hij een mooie kleur ! Is hij crème in plaats van oranje/rood ?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:04 schreef Syytön het volgende:
Ziet er ook uit als een heeeeeeeeeerlijke krab-stoel
Als ze maar eten ziet ofzo, of ze geraakt in berging bij eten, krijgen we haar bijna niet wegquote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:24 schreef deedeetee het volgende:
whehehe die onderste foto : poes denkt--------->>> eten !!!
![]()
Als ze erbij zit, krapt ze altijd aan die plaat die er onder ligt. En nu zijn het 5 hamstertjes ipv 2. Ze hebben blijkbaar gejongt, en vandaag pas gemerktquote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:35 schreef deedeetee het volgende:
Ze kijkt wel erg hongerig , zeg maar gerust * vraatzuchtig * in die hamsterkooi![]()
Leuke foto 's, óók leuke poes, ze houdt wel van een beetje aktie zo te zien ( afgezien van eten dan )![]()
Leuk die gezinsuitbreiding. Maar wees gewaarschuwd als je ze allemaal bij elkaar laat heb je er staks nog veeeeeeeel meer !!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:42 schreef Jump het volgende:
[..]
Als ze erbij zit, krapt ze altijd aan die plaat die er onder ligt. En nu zijn het 5 hamstertjes ipv 2. Ze hebben blijkbaar gejongt, en vandaag pas gemerkt
Ze blijven voorlopig tot ze groot genoeg zijn, zelfstandig dus, en dan gaan we ze er weg halen. De vader kan ze ook opeten als die jaloers wordt op het vrouwtje. We zullen zien.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Leuk die gezinsuitbreiding. Maar wees gewaarschuwd als je ze allemaal bij elkaar laat heb je er staks nog veeeeeeeel meer !!![]()
En ze zijn al erg gauw geslachtsrijp![]()
dat gebeurde bij mij ook met mijn muisjes, ik had er binnen de kortste keren een heleboel![]()
Net een vleermuis, bah, ik vind dat soort raskatten zo verschrikkelijk lelijk.quote:Op dinsdag 27 september 2005 16:18 schreef Bluezz het volgende:
Oe
Deze dan uit dezelfde cattery (lastig tiepen met een Xena uitgeteld over je toetsebord)
[afbeelding]
Of je vindt ze mooi, of je houdt er helemaal niet van. Dat merk ik in mijn omgeving ook.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:48 schreef Kaap het volgende:
[..]
Net een vleermuis, bah, ik vind dat soort raskatten zo verschrikkelijk lelijk.
Geef mij maar gewoon een straatkat![]()
Meestal als ze zo lief bij elkaar zitten, en ik pak mijn fototoestel, is de situatie alweer veranderdquote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wow Tonja, dit is toch wel de leukste foto tot nu toedat verschil ! En wat een mooie tekening heeft Lisa toch.
Ik raakte even een beetje in verwarring van al die Frit(s)(z)en![]()
Zoemie is ook leuk, vooral die met die grote bak melk na de regen![]()
Aan de moeder van Loes (ik ga Lisa, Loes noemen, dat vind ik leuker) te zien, zal ze inderdaad niet zo heel groot worden. Maar haar naar verhouding grote poten wijzen erop dat ze nog wel een heel stuk zal gaan groeien.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:41 schreef deedeetee het volgende:
Wat is 't kitten nog klein vergeleken met Harry, maar poesjes blijven natuurlijk altijd kleiner en fijner![]()
Ja, dat wordt menigmaal overduidelijk gemaakt in F&Fquote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:38 schreef tonja het volgende:
[..]
Of je vindt ze mooi, of je houdt er helemaal niet van. Dat merk ik in mijn omgeving ook.
Ik vind ze iig prachtig, maar dat moge duidelijk zijn![]()
hij is gewoon jaloersquote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Het is maar wat je vervelend vindt...
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Het enige wat ik een groot nadeel vind aan een Sphinx is dat ze zoveel huidsmeer aanmaken, ik stel me dan helemaal voor dat ze soms plakkerig aanvoelen ofzo., of afgeven op een wit t-shirt als je ze oppakt.
Hoi! Bengalen zijn inderdaad prachtkatten,maar ik raad je aan je goed in hun karaktertrekken te verdiepen voordat je besluit er een te nemen. Ze hebben echt erg veelaandacht nodig om prettig te zijn in de omgang. Bovendien zijn ze liever niet alleen, zeker als je zelf hele dagen werkt. De kans dat hij of zij dan wegkwijnt is best grootquote:Op woensdag 5 oktober 2005 23:02 schreef _Nienna_ het volgende:
Wat een prachtige katten hier![]()
Ik kan niet wachten tot ik een eigen huisje heb, dan komt er vrij snel een kat in huis.
Ik zag hier ook een paar Bengalen langskomen, daar ben ik echt verliefd op sinds een paar jaar, echt prachtigIk zit er dan ook over te denken om die misschien te nemen, maar daar kunnen we nog even over nadenken
![]()
Heyquote:Op zondag 9 oktober 2005 01:49 schreef Buttercup het volgende:
[..]
Hoi! Bengalen zijn inderdaad prachtkatten,maar ik raad je aan je goed in hun karaktertrekken te verdiepen voordat je besluit er een te nemen. Ze hebben echt erg veelaandacht nodig om prettig te zijn in de omgang. Bovendien zijn ze liever niet alleen, zeker als je zelf hele dagen werkt. De kans dat hij of zij dan wegkwijnt is best grootEen maatje erbij is een goeie optie! Eentje die het temperament van de Bengaal een beetje bij kan houden is wel wenselijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |