Dat is de klok tweeëneenhalf jaar terugdraaien.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dé oplossing voor het politie probleem is natuurljik deze mensen te herlocaliseren. Een politieagent uit Bagdad naar Basra (bijvoorbeeld) zodat elke loyaliteit richting de lokale bevolking geminimaliseerd wordt en deze mensen gewoon hun taken kunnen uitvoeren.
Alleen het punt is natuurlijk, hoe organiseer je zoiets zonder soennieten tussen sjiiten te zetten en omgekeerd........
Het punt is dat die lokale autoriteiten niet te vertrouwen zijn. Ik denk eigenlijk dat het niet lang meer zal duren dat zowel de Amerikanen als ook de Engelsen hun troepen zullen beginnen terug te trekken. Dit is simpelweg onhoudbaar geworden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:53 schreef sp3c het volgende:
de oplossing voor het probleem is de lokale authoriteiten laten weten waar je manschappen rondhangen als die per se in burger rond moeten banjeren ... maar ik zal wel iets over het hoofd zien ofzo
Het is je ontgaan dat de Amerikaanse troepenreductie gepland staat voor de lente van 2006?quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:21 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het punt is dat die lokale autoriteiten niet te vertrouwen zijn. Ik denk eigenlijk dat het niet lang meer zal duren dat zowel de Amerikanen als ook de Engelsen hun troepen zullen beginnen terug te trekken. Dit is simpelweg onhoudbaar geworden.
Als alles goed gaat en dat gaat het al twee jaar niet.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat de Amerikaanse troepenreductie gepland staat voor de lente van 2006?
Inderdaad, ik hoorde ook berichten dat een terugtrekking van troepen noch lang niet in zicht was. Maar zoals het nu gaat zullen ze de komende lente geeneens halen. Als nu ook in het zuiden een opstand (of hoe je het ook wil noemen) ontstaat waarbij de centrale regering geen greep heeft op lokale autoriteiten en de lokale autoriteiten (politie en bestuur) de spil van het verzet zijn, dan zie ik niet in wat de Engelsen en de VS dan nog kunnen doen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als alles goed gaat en dat gaat het al twee jaar niet.
Hoe weet jij die planning?quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat de Amerikaanse troepenreductie gepland staat voor de lente van 2006?
Volgens Het Parool zijn ze zoals de Britten als vreesde door de politie overgedragen aan een Sjiitische militie.quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:13 schreef Sidekick het volgende:
Dus, twee Britse militairen waren opgepakt en vastgezet, maar uiteindelijk zitten ze ergens in een huis in Basra?
Geheel terecht dus dat ze hun kameraden kwamen bevrijden, ik wil er niet aan denken wat het Nederlands leger had besloten wanneer dit bij hun had voor gedaan.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:03 schreef SpugendeLama het volgende:
[..]
Volgens Het Parool zijn ze zoals de Britten als vreesde door de politie overgedragen aan een Sjiitische militie.
De Ami's en Britten bellen en vragen wat te doenquote:Op dinsdag 20 september 2005 23:15 schreef Pracissor het volgende:
Geheel terecht dus dat ze hun kameraden kwamen bevrijden, ik wil er niet aan denken wat het Nederlands leger had besloten wanneer dit bij hun had voor gedaan.![]()
De gemiddelde Irakees kijkt dan ook geen BBC.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:48 schreef Doderok het volgende:
Jeremy Paxton was zonet in een telefoongesprek met een Iraakse 'security advisor'. Hij was haast aan het schuimbekken. Zal een goede indruk achterlaten bij de gemiddelde Irakees...
Kap eens even met het reproduceren van die onzinverhaaltjes en zeg eens in je eigen woorden wat je van het nieuwsbericht vindt.quote:Op woensdag 21 september 2005 09:46 schreef GedachtenPolitie het volgende:
bagger
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_doodgeschoten.htmlquote:Iraakse journalisten doodgeschoten
BAGDAD - Onbekenden hebben in de Noord-Iraakse stad Mosul twee Iraakse journalisten doodgeschoten. Dat heeft de hoofdredacteur van de krant As-Safeer woensdag bekendgemaakt.
Opstandelingen hebben het de laatste tijd steeds vaker gemunt op journalisten. Maandag werd in de zuidelijke stad Basra een verslaggever van The New York Times ontvoerd en gedood. Vorige maand werd een Amerikaanse freelancer vermoord.
Het feit dat jij het als een onzinverhaal beschouwd, maakt verdere discussie onmogelijk.quote:Op woensdag 21 september 2005 09:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Kap eens even met het reproduceren van die onzinverhaaltjes en zeg eens in je eigen woorden wat je van het nieuwsbericht vindt.
Niet dat ik een moderator ben, ik word die TRU verhaaltjes nu eenmaal ernstig zat.
We zijn toch allemaal wel eens een beetje ijdelquote:Op woensdag 21 september 2005 10:02 schreef GedachtenPolitie het volgende:
Waarom hadden die SAS gasten pruiken op?
Inderdaad, van die Amerikaanse freelancer heb ik het artikel gepost wat hem blijkbaar zijn leven heeft gekost:quote:Op woensdag 21 september 2005 09:57 schreef GedachtenPolitie het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_doodgeschoten.html
Kwamen zeker te dicht bij de waarheid.![]()
En of politieagenten wel echte politieagenten zijn en niet wat rare snuiters die je ontvoeren naar het noorden en dan een leuke home video maken. Of sji'itische extremisten die niet zo blij zijn met Britse operaties in Basra, wat waarschijnlijker is.quote:Op woensdag 21 september 2005 10:38 schreef sp3c het volgende:
het is niet altijd even duidelijk wie er bij wie hoort in Irak
ja het blijft een rommeltje daar, maar goed het is ook niet zo heel slim van die britsersen om gewapende mensen er in burger rond te laten touren ... als ze bij een Amerikaanse checkpoint aankomen dan zijn ze 300 gaten rijker als ze niet uitkijkenquote:Op woensdag 21 september 2005 10:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
En of politieagenten wel echte politieagenten zijn en niet wat rare snuiters die je ontvoeren naar het noorden en dan een leuke home video maken. Of sji'itische extremisten die niet zo blij zijn met Britse operaties in Basra, wat waarschijnlijker is.
In midden Irak voeren de milities en extremisten een ondergrondse strijd tegen de de VS en de Iraakse regering. In Zuid Irak roken de extremisten en milities hun kans en zijn opgegaan in de politie en het leger. Daar gaat het artikel van Steven Vincent, de vermoorde journalist, ook over. In het Zuiden heb je nu de onmogelijke situatie dat de politie en lokale overheden volledig beheerst worden door milities en religieuze extremisten. Er zijn zelfs doodseskaders van de politie die zich bezig houden met het vermoorden van tegenstanders en voormalige aanhangers van Saddam. De Engelsen proberen nu, tevergeefs, tegenwicht te bieden en een centrale overheid op te bouwen die ook daadwerkelijk controle heeft over het land.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:46 schreef desiredbard het volgende:
Effe een vraagje:
1) Irak is Liberated (TM)
2) Iraki's weten nu eeindelijk wat Freedom (TM) is
3) Irak heeft een eiegen regering
4) Irak heeft een eigen politiemacht (die welliswaar ondersteund wordt
Nu zijn er twee soldaten die opgepakt zijn wegens het schieten op politieagenten
Waarom worden die bevrijd afgezien dat de moordenaars engels (jammer dat het geen amerikanen waren). Die bevrijding is toch gewoon een terroristische actie?
inderdaadquote:Op woensdag 21 september 2005 12:41 schreef desiredbard het volgende:
Hoe dom dat ik dat kon vergeten
http://www.planet.nl/plan(...)tid=622672/sc=f00ca3quote:
Basra boycot Britse troepen
Gepubliceerd op donderdag 22 september 2005
BASRA (ANP) - Iraakse autoriteiten in Basra hebben voorlopig al het contact met de Britse troepen in het gebied verbroken. De vergaderingen tussen de autoriteiten en het Britse leger zijn afgezegd. Ook mogen Britse soldaten geen regeringsgebouwen betreden, zo meldden de autoriteiten in Basra.
De boycot is het gevolg van een confrontatie tussen Irakezen en het Britse leger in Basra afgelopen maandag. De Britten bevrijdden toen met veel machtsvertoon twee Britse geheim agenten die door de Irakezen waren gearresteerd. Rond het incident braken rellen uit, waarbij verscheidene mensen gewond raakten. Mogelijk kwamen ook enkele Irakese demonstranten om het leven.
Woensdagavond meldde de BBC dat de Iraakse premier en de Britse minister van Defensie ontkenden dat het incident de relatie tussen beide landen heeft verstoord. De zaak zou wel onderzocht moeten worden.
De autoriteiten van Basra zeiden donderdag echter dat het lokale bestuur na een stemming had besloten tot een boycot, ondanks dat Bagdad en Londen het incident bagatelliseren. Ze eisten dat de twee Britten weer aan de Irakezen worden overgedragen.
Blijkbaar toch nog nietquote:Op donderdag 22 september 2005 12:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=622672/sc=f00ca3
worden die Britten eigenlijk nog wel berecht, ze hadden toch de politie beschoten?
Een schoonheidsfoutje denk ik. Twee zelfs; ze hadden bij de eerste bestorming even geen rekening met de bevolking gehoudenquote:British provocateurs caught red-handed in Basra
Reports are confused and contradictory but this seems to be the gist of it. On September 19th, with tensions running high in Basra after the arrest of two top-ranking members of al-Sadr's organization, two men in a Toyota Cressida ran a police ckeckpoint, shooting and killing at least one Iraqi policeman in Basra, Iraq. After a brief chase, they were stopped and taken into police custody.
Apparently they were two British SAS commandoes from the newly-formed Special Reconnaissance Regiment (the same outfit that murdered the Brazillian electrician de Menezes in cold blood on the London tube a couple months ago) dressed up as members of al-Sadr's Mahdi Army complete with wigs and Arab dress, driving a car loaded to the gills with
bombs, weapons and communication gear, and possibly booby-trapped, seemingly with the intent to perform an act of sabotage to be blamed on "insurgents," perhaps in advance of the important Karbala Festival, marking the birth of Imam Mohammed al-Mahdi in 868 A.D. on the Christian calendar, beginning this week and expected to draw as many as 3 million pilgrims.
An initial attempt by British tanks, armored personnel carriers and helicopters to free the men from prison ended badly when the people of Basra pelted the tank with fire bombs and rocks.
A second rescue attempt involved storming the jail again, this time destroying it
and enabling 150 prisoners to escape, to distract attention from a commando raid on a nearby house, which succeeded in extricating the special forces.
As soon as the MSM learned about the disguises and weapons - basically that agent provocateurs had been caught red-handed - they shifted coverage to the "daring rescue mission" and blamed Iran (London Times and Reuters) for "stirring up Shia militias and fostering unrest in the peaceful Basra region." A fine bit of geopolitical three card monte.
Many in Iraq, Iran and elsewhere have long suspected the "insurgent attacks" in Iraq which kill innocent civilians have been perpetrated by the Amerikkkans, British and Israel to justify the ongoing presence of the United States and the United Kingdom in Iraq, and create a civil war so that Iraq - like Yugoslavia before it - will disintegrate into a cluster of harmless statelets, greatly facilitating the dream of Greater Isreal among the Israeli far right.
This incident must be placed in the historical context of a long tradition of false flag terrorism by Western military-intelligence forces. In Amerikkka, you can go back as far as Operation Northwoods or as recently as 911 - or even stated, present-day military policy, the Proactive Pre-emptive Operations Group. Britain has used the technique of impersonating locals and conducting terrorism in its colonial wars in Malaysia, Yemen, and Kenya. In fact, the very unit these two British commandos came from grew out of another unit previously know to have infiltrated the Irish Republican Army and carried out terrorism to be pinned on them.
Ook echt zo'n blog wat een goed en afgewogen beeld geeft van verschillende situaties.quote:Op donderdag 22 september 2005 20:50 schreef Sebastral het volgende:
Even van een blog geript;
[..]
Een schoonheidsfoutje denk ik. Twee zelfs; ze hadden bij de eerste bestorming even geen rekening met de bevolking gehouden. Jammer dat het toch erg verdacht is hoe de amerikanen en britten zich gedragen in irak. Vooral ook weer vuil om meteen de media te manipuleren
Sterker nog; genoeg redenen voor minister Kamp om eens vragen te gaan stellen.
geloofwaardigheid gaat wel right out the window met de volgende quotequote:Op donderdag 22 september 2005 20:50 schreef Sebastral het volgende:
Even van een blog geript;
[..]
Een schoonheidsfoutje denk ik. Twee zelfs; ze hadden bij de eerste bestorming even geen rekening met de bevolking gehouden. Jammer dat het toch erg verdacht is hoe de amerikanen en britten zich gedragen in irak. Vooral ook weer vuil om meteen de media te manipuleren
Sterker nog; genoeg redenen voor minister Kamp om eens vragen te gaan stellen.
*kuch* bullshit *kuch*quote:(the same outfit that murdered the Brazillian electrician de Menezes in cold blood on the London tube a couple months ago)
Volgens http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,2763,1575080,00.htmlquote:Officials in Iraq admitted the SAS men were being held by militants when they were found by British forces on Monday.
However, they added that the men had been arrested legitimately and should still face charges.
The Basra governor, Mohammed al-Waili, said the men had been in a house controlled by the Mahdi army, a private force loyal to the radical Shia cleric Moqtada al-Sadr.
"The two British were being kept in a house controlled by militiamen when the rescue operation took place," he said.
"Police who are members of the militia group took them to a nearby house after jail authorities learned the facility was about to be stormed."
Officials in Basra, who refused to be named in fear of their lives, said at least 60% of the police force in the city was made up of Shia militiamen from the Mahdi Army, the Badr Brigade, and the smaller grouping of Hezbollah in Iraq.
Dit is inderdaad een rare situatie. Er zou inderdaad iets verdachts aan kunnen zijn. Maar dat weten we (nog) niet.quote:Op donderdag 22 september 2005 23:57 schreef Sebastral het volgende:
Wat verklaart dan volgens jullie dat britse undercover agenten verkleed als strijders politie-checkpoints beschieten?
Dat denk ik ook ja. Maar Saddam regeerde met ijzeren vuist en toen hield iedereen zn kop wel dicht onder elkaar. Wat dat betreft is een dictatoriaal regime wel handig voor dit soort landen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:19 schreef sp3c het volgende:
...dat hele stammenleven zit er bij sommige van die gasten wel heel diep in.
kun je hun nauwelijks kwalijk nemen zo werkt dat land nu eenmaal maar als agent zijn ze niet echt geschikt
Waarom is het nu zo moeilijk te bevatten voor mensen hier dat de politie en milities één zijnquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:30 schreef sp3c het volgende:
mwah ik weet de verklaring ook niet, misschien waren ze voor gijzelaars aan het bemiddelen oid ... als ze op eigen houtje aan het opereren (drugs/wapenhandel/whatever ik weet het niet) waren moeten ze idd gewoon aangeklaagt worden liefst door Irakeze rechters maar ze hadden nooit of te nimmer aan militanten uitgeleverd mogen worden
nou ik ben ongetwijfeld niet zo'n geoefend tacticus als jouw maar mijn eerste stap zou zijn die militie's uit die organisatie te trappen ... maar misschien kun je uitleggen hoe 'undercover gaan' dit probleem oplost?quote:Op vrijdag 23 september 2005 08:56 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Waarom is het nu zo moeilijk te bevatten voor mensen hier dat de politie en milities één zijn![]()
De politie in Zuid Irak en zeker Basra bestaat uit militie-leden. En als je milities wilt bestrijden, zul je undercover moeten. Je kunt natuurlijk ook met je blonde haren en blauwe ogen proberen te infiltreren![]()
Ah, was ook niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind dat sommigen zich onnodig slecht informeren, om over die conspiracy-sites nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik ben ongetwijfeld niet zo'n geoefend tacticus als jouw maar mijn eerste stap zou zijn die militie's uit die organisatie te trappen ... maar misschien kun je uitleggen hoe 'undercover gaan' dit probleem oplost?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |