die had toch die spierziekte?quote:Op donderdag 22 september 2005 22:01 schreef daisy_ducky het volgende:
En wat denken we van Jason Becker?
Respect!!
http://www.gigashare.com/files/embed/847089931.html
Zie de link waarom...........![]()
Dat is nog niet eens zo erg, Jeff Beck kan bijvoorbeeld ook niet echt schrijven. Het grote voordeel wat Beck wel weer heeft is dat hij het dan ook niet echt doet, hij regelt normaliter bandleden die componeren (oa. Jan Hammer, Max Middleton, Tony Hymas).quote:Op maandag 19 september 2005 23:40 schreef mando_diao het volgende:
gitaristen als satriani en vai zijn ontzettende goede gozers, maar van composities schrijven hebben ze gewoon geen koek gegeten. natuurlijk is dat puur op mijn mening gebaseerd, maar de muziek die ze schrijven is alleen interessant voor andere muzikanten en niet voor muziekluisteraars (of het nou breezah dozen of muziekliefhebbers zijn).
Tuurlijk staat Hendrix daarboven. Hij was de eerste en al jaren een legende. Als leek zijnde weet ik niet of hij beter was dan de Vai's en de Satriani's van nu.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Vind Hendrix toch niet te vergelijken met die schredders. Hendrix staat daar absoluut boven.
Dat is precies wat ik bedoelde idd.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:25 schreef kriele het volgende:
[..]
Tuurlijk staat Hendrix daarboven. Hij was de eerste en al jaren een legende. Als leek zijnde weet ik niet of hij beter was dan de Vai's en de Satriani's van nu.
Ook al zou er een gitarist zijn die technisch veel beter zou zijn, dan kan hij nog niet opboksen tegen Hendrix.
Hij was niet perfect. Ik haat perfectie.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:18 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hendrix klonk vals live.
En daarom luister je Tool...quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoelde idd.
[..]
Hij was niet perfect. Ik haat perfectie.
Je blijft lachen met Fok!quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:25 schreef kriele het volgende:
Hij was de eerste
Dat klinkt live toch ook niet zoals op plaat.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
En daarom luister je Tool...
A oke, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 23 september 2005 14:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat klinkt live toch ook niet zoals op plaat.
Niet noodzakelijk. Van Beck kan ik me meer dan een paar van zijn tijdgenoten (Clapton, Page, Blackmore) voorstellen dat het gitaristen meer aanspreekt dan normale mensen. Dat, en hij heeft over zijn carrière niet altijd een even geslaagde hand gehad in het kiezen van materiaal/bandledenquote:Op vrijdag 23 september 2005 15:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Litpho, waarom kan Jeff Beck mij nog steeds niet bekoren? Moet ik iets drinken?
Met wat ik ken van jou smaak zou de periode dat Beck in de Yardbirds zat maar zo eens een aardige insteek kunnen zijn. Shapes of things, Heart full of soul, Evil-hearted you, Still I'm sad en Happenings Ten Years Time Ago (met Beck én Page op lead gitaar) zijn wel een paar van de uitschieters waar ik zo op kom.quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:08 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Welk album zou een goede (nieuwe) kennismaking kunnen zijn?
jaaa, ik hoor gelijk weer zon duitste stem in mn hoofd "übung acht, lick zwei" waarna je een sicke lukather-achtige lick hoort in 5 sec...je kijkt naar het boek en je ziet dat die lick die in 5 seconde voorbij kwam, 2 pagina's beslaat en vervolgens kijk je naar rechts alwaar je een gitaarleraar ziet met een geniepige glimlach op zijn gezicht.quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:24 schreef Zanderrr het volgende:
Ik ben ook niet zo'n fan van Satriani en Vai en andere 'shredders'. Technisch is het vreselijk knap wat die gasten doen, maar het raakt me meestal niet echt. Het is net of je naar een gitaarinstructie-cd aan het luisteren bent, en ik hou eigenlijk ook gewoon niet zo van die stijl, met veel tapping, divebombs met de tremolo-arm en pinch harmonics.
Steve Vai heeft nog wel een paar dingen gedaan die ik wel te pruimen vind, maar meestal luister ik toch liever naar andere muziek.
"... en nu nog een keer op volle snelheid". Hahah..quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:39 schreef mando_diao het volgende:
jaaa, ik hoor gelijk weer zon duitste stem in mn hoofd "übung acht, lick zwei" waarna je een sicke lukather-achtige lick hoort in 5 sec...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |