![]()
hehe, twas mooi
![]()
tijd voor een verslag
![]()
* zaterdagavond stappen met fokhattrick is tof
![]()
met een biologen gehalte van 60%
![]()
plus een zeer gevarieerd aanbod aan café's (wat is nijmegen toch een veelzijdige stad
![]()
). We beginnen op het koningsplein, waar ik (what are the odds) een bekende tegenkom, die vraagt waar ik Maarten van ken....hahahaha. nou goed, dat misverstand ook weer uit de wereld geholpen ("Die grote NEC hooligan daar? ken ik nie..."
![]()
). Daarna relaaaaaxxxen in de camelot. Tenminste, fysiek dan. Want onder aanvoering van Grumpey ontstaat er een verhitte discussie over toelatingseisen van universiteiten ofzo...iets te hoog niveau, nuchter al... Als afsluiter wordt er dan besloten naar de Compagnie te gaan!! En warempel, er blijkt beweging in de fokhattrickers te zitten
![]()
OK, het is geen Uddel-standaard, maar de muziek is dansbaar en eindelijk heb ik de kans wat alcohol er trachten uit te zweten. Het zweet breekt pas echt uit als ik na een tip van grumpey mijn yp
via de sms,
in het café doe! Wat heet! Een 17jarige solid playmaker, met tsi 1000. woooehooeeee
![]()
Een mooie afsluiter, zo lijkt iedereen te denken en niet snel daarna druipen SW en JD af en doen Lortnoc, Grumpey en ik nog een laatste break-dance
![]()
* .....pfffff.....iets te veel gedronken....... zondagmorgen wilden grumpey en lortnoc gaan rennen (why, in heavens name!!!
![]()
) aangezien grump bij mij pit moet ik hem smorgens bij t krieken van de dag, na slechts enkele uurtjes welverdiende slaap, naar de bushalte brengen alwaar Lortnoc zou wachten... nou, dat wandelingetje was al meeeer dan genoeg lichaamsbeweging voor deze jongen..pfff...(je kunt aan grump/lortnoc vragen hoe ik eruit zag...)
* enniewee, smiddags toch (enigszins) fris voor t bowlen, en warempel, na een mooi score van 159 (in tien worpen) mag ik mij toch tot dagwinnaar kronen (al strijkt JD graag met de eer door na afloop het podium te bestijgen
![]()
). Niet te vergeten de kennismaking met ons aller Uddel, die geheel mijn voorstellingsvermogen voldoet (hoewel iedereen het er toch wel over eens was dat hij in trainingspak had mogen komen
![]()
)
* na het bowlen krijg ik ineens enorme honger, en bedenk dan ook dat ik slechts een kiwi en twee speculaasjes bij de koffie naar binnen heb weten te krijgen op mijn braqqe maag... dus terwijl het automobiele volk richting JD gaat (respectvolle Mondeo maar vooral renault 5 van koei), brengen Lortnoc en ik met de fiets een bevredigend bezoekje aan de plaatselijk falafel zaak
![]()
nog gezond ook
![]()
* het toeval wil, dat tijdens deze verorbering 'de fok!gang' (want zo ziet t toch wel uit als imposante figuren als JD en SD de grote markt op komen marcheren, geflankeerd door al evenzo dreigend uitziende RKC/Ajax hooligans...) tezamen aankomt met nieuweling en tiende (ahum, negende, qyn is deze morgen in een vreemd bed wakker geworden en is nog naar z'n huis aan t zoeken....:') ) held pvrens, die wijselijk het dreigende nieuws over de zoveelste vernedering van Ajax door 'de Lampies' achterwege laat... Goed, na een korte kennismaking is het voor sommige heren toch echt tijd voor bier, oftewel de rondleiding door de prachtige nijmeegse brouwerij De Hemel. Ook ondergetekende was er voor t eerst en diep onder de indruk! Na een vermoeiend, doch interessant verhaal mogen we de zes alcoholische trotsen van de hemel testen onderwijl genietend van crackers met de zelfgemaakte bier-mosterd
![]()
kruidig, hoppig, troebel, sinaasappelschillen, kruidnagel, de smaaksensaties vliegen ons om de oren
![]()
* ondertussen zijn andere fokhattrickers toch ook erg hongerig geworden en kan een enkeling zich niet inhouden wanneer er een macdonalds gepasseerd wordt. hier legt Uddel nog even haarfijn uit dat eigenlijk niemand op de avatar van fok! lijkt... en merkt superweber dat versieren in het nijmeegse toch net een versnellinkje hoger is dan in het hoge noorden
![]()
nu dan, met nog een uur voor het diner zit er niks anders op dan maar weer het café in! maarrrr... je moet het de fokhattrickers meegeven, ze grijpen de mogelijkheid wel aan om even de algemene kennis danwel de dartvaardigheid bij te schaven. De biologen tegen de rest, wordt het. en verdomd, bij 'de rest' voegt zich de enige echte qyn (!), die zijn weg naar nijmegen dan toch ook eindelijk heeft gevonden. ondanks de vragensteltechniek van superweber, en de onmetelijke geschiedenis-kennis van grumpey delven de biologen toch het onderspit, door een lullige sudden-death ronde....
*goed, het hoofdmaal (letterlijk dan) van de dag. iedereen blijkt er als student voor door te mogen, dus dat is 10 euro voor iedereen!!!!
![]()
.... of.... wacht..... 10,95.
![]()
bij het bestellen merkt uddel tot zijn grote teleurstelling dat er geen frietjes met appelmoes op het menu staan en komen de oerinstincten van de fok!hattrickers boven, die met een enkele uitzondering allemaal voor spareribs gaan!! Dan het moment waar iedereen op gewacht had, ware het niet dat JD het goed geheim had gehouden, de awards
![]()
Een imposante en dikverdiende twee-keer-op-rij-award voor grump en de prachtige WoW-hoer-awards voor madkow, qyn en sd (in oplopende volgorde)
![]()
geniaal! het eten bevalt verder prima!
* volledig verzadigd lopen we vervolgens naar het werkelijke hoofdgerecht van de avond, hattrick!!! En we hebben geleerd van onze fouten, geen 'this host was found cloning'-toestanden, maar arenaviews worden driftig uitgewisseld en uiteraard wordt er driftig gescoord (zie lortnocs wedstrijd, 4-6
![]()
). zelf behaal ik een comfortabele en toch wel enigszins verwachte 4-0 overwinning
![]()
......en uitgeteld kom ik 's avonds thuis......kut.....morgen weer aan de bak......
mensen, allemaal superbedankt voor een geniaal goed weekend !!!! volgende keer in grûn. vooral het uitgaan op de zaterdagavond was erg gezellig, dat mag best vaker!