Maar hoe wil je dan ooit communiceren hier over met andere mensen?quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Waarom? Ik laat mij niet beperken door een domme meerderheid die niet in staat is om een diepere betekenis te kunnen zien. Ik gebruik ook rustig het woord God, ook al denken veel mensen dan weer direct aan de God van de Bijbel. Hun probleem, niet het mijne.
Dan gaat het inderdaad moeilijk, maar ik word gewoon zo moe van dat beperkte denken van sommigen. Ik heb er gewoon geen zin meer in om er moeite voor te doen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dan ooit communiceren hier over met andere mensen?
Ik doe mee met dit topicquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:23 schreef ATuin-hek het volgende:
Hoe is dit nou weer een topic over geloof geworden
+ reactie van Dawkins op het bovenstaande:quote:A MESSAGE FROM THE ALABAMA STATE BOARD OF EDUCATION
[to be pasted in all biology textbooks]
This textbook discusses evolution, a controversial theory some scientists present as a scientific explanation for the origin of living things, such as plants, animals and humans.
No one was present when life first appeared an earth. Therefore, any statement about life's origins should be considered as theory, not fact.
The word "evolution" may refer to many types of change. Evolution describes changes that occur within a species. (White moths, for example, may "evolve" into gray moths.) This process is microevolution, which can be observed and described as fact. Evolution may also refer to the change of one living thing to another, such as reptiles into birds. This process, called macroevolution, has never been observed and should be considered a theory. Evolution also refers to the unproven belief that random, undirected forces produced a world of living things.
There are many unanswered questions about the origin of life which are not mentioned in your textbooks, including:
Why did the major groups of animals suddenly appear in the fossil record (known as the Cambrian Explosion)?
Why have no new major groups of living things appeared in the fossil record in a long time?
Why do major groups of plants and animals have no transitional forms in the fossil record?
How did you and all living things come to possess such a complete and complex set of "instructions" for building a living body?
Study hard and keep an open mind. Someday you may contribute to the theories of how living things appeared on earth.
Ja, en dat is jammer, want er zijn voortdurend interessante nieuwsberichten die heel wat discussie op gang kunnen brengen. Bij gelegenheid meng ik me volwaardig in een discussie, en ik denk dat reeds is gebeurd. Maar ik kan die tijd niet altijd opbrengen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 07:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
WFL is geen podium om met losse links en tekstfragmenten te smijten, dat zou jij inmiddels moeten weten.
We hebben in het verleden wel de reeks "WFL in de media" gehad. Misschien is het een idee om als je weer artikelen hebt, dit te posten in een topic met die titel. Als een discussie los komt, kan het dan vervolgens alsnog naar een eigen topic.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:21 schreef Sisyphus het volgende:
[..]
Ja, en dat is jammer, want er zijn voortdurend interessante nieuwsberichten die heel wat discussie op gang kunnen brengen. Bij gelegenheid meng ik me volwaardig in een discussie, en ik denk dat reeds is gebeurd. Maar ik kan die tijd niet altijd opbrengen.
Begrijp uiteraard wel die forumregels, maar ik vind nieuwsberichten nog iets anders dan bestaande kant en klare propagandistische teksten van website plukken en plaatsen.
Is daar voor de toekomst geen onderscheid te maken? Nieuws is er om verspreid te worden, actualiteit weet je wel. Het maakt een forum ook zeer levendig.
Dan kan je je nog wel afvragen of je het over dezelfde Jezus hebt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:19 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom niet? Wat is dan de definitie van een christen volgens jou? Het gnostische geschrift het evangelie volgens Thomas verhaalt ook over Jezus Christus, waarbij een heel ander beeld wordt geschetst van de Christus, dan het bekende beeld.
Maar je kunt je ook afvragen of Jezus een monopoliepositie bezit op het Christus-zijn. Dat geloof ik zelf namelijk niet. In mijn ogen is Jezus een symbool voor het Christus-zijn, het Licht van Christus dat in de mens kan schijnen, wanneer het wordt aangewakkerd.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:22 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Dan kan je je nog wel afvragen of je het over dezelfde Jezus hebt.
En wanneer wordt het aangewakkerd?quote:Op woensdag 21 september 2005 05:28 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
wanneer het wordt aangewakkerd.
Bij verlicht raken, of zoals de gnostici het zien: wanneer je de gnosis ontvangt. Het zijn naar mijn idee allemaal benamingen voor hetzelfde:quote:Op woensdag 21 september 2005 05:30 schreef bofneger het volgende:
En wanneer wordt het aangewakkerd?
Het lijkt mij meer op satanisme met al die verwijzingen naar het Licht e.d.quote:Op woensdag 21 september 2005 05:28 schreef FuifDuif het volgende:
Maar je kunt je ook afvragen of Jezus een monopoliepositie bezit op het Christus-zijn. Dat geloof ik zelf namelijk niet. In mijn ogen is Jezus een symbool voor het Christus-zijn, het Licht van Christus dat in de mens kan schijnen, wanneer het wordt aangewakkerd.
Gaat satanisme over licht dan?quote:Op woensdag 21 september 2005 09:51 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Het lijkt mij meer op satanisme met al die verwijzingen naar het Licht e.d.
Lucifer betekend lichtbrenger. En het satanisme gaat ook inderdaad over de kracht van het individu, jezelf vervolmaken en gelijk aan God te worden. In het intellectuele satanisme zoals dat in sommige new age stromingen beleden wordt, vind je vaak die vergelijkingen met het licht.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:21 schreef Hallulama het volgende:
Gaat satanisme over licht dan?
Ik dacht dat satanisme over de kracht van het individu ging?
Klinkt niet eens zo slecht moet ik zeggen... Waarom jezelf ondergeschikt stellen aan een (?fictieve?) god?quote:Op woensdag 21 september 2005 11:43 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Lucifer betekend lichtbrenger. En het satanisme gaat ook inderdaad over de kracht van het individu, jezelf vervolmaken en gelijk aan God te worden. In het intellectuele satanisme zoals dat in sommige new age stromingen beleden wordt, vind je vaak die vergelijkingen met het licht.
Lijkt op wat Bakunin schrijft:quote:Op woensdag 21 september 2005 16:43 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Klinkt niet eens zo slecht moet ik zeggen... Waarom jezelf ondergeschikt stellen aan een (?fictieve?) god?
goed punt, want ik vind namelijk dat The Flying Spaghetti Monster de enige echte Christus kan zijnquote:Op woensdag 21 september 2005 05:28 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar je kunt je ook afvragen of Jezus een monopoliepositie bezit op het Christus-zijn. Dat geloof ik zelf namelijk niet. In mijn ogen is Jezus een symbool voor het Christus-zijn, het Licht van Christus dat in de mens kan schijnen, wanneer het wordt aangewakkerd.
quote:I am writing you with much concern after having read of your hearing to decide whether the alternative theory of Intelligent Design should be taught along with the theory of Evolution. I think we can all agree that it is important for students to hear multiple viewpoints so they can choose for themselves the theory that makes the most sense to them. I am concerned, however, that students will only hear one theory of Intelligent Design.
Let us remember that there are multiple theories of Intelligent Design. I and many others around the world are of the strong belief that the universe was created by a Flying Spaghetti Monster. It was He who created all that we see and all that we feel. We feel strongly that the overwhelming scientific evidence pointing towards evolutionary processes is nothing but a coincidence, put in place by Him
It is for this reason that I’m writing you today, to formally request that this alternative theory be taught in your schools, along with the other two theories. In fact, I will go so far as to say, if you do not agree to do this, we will be forced to proceed with legal action. I’m sure you see where we are coming from. If the Intelligent Design theory is not based on faith, but instead another scientific theory, as is claimed, then you must also allow our theory to be taught, as it is also based on science, not on faith.
Whahahaquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:02 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
goed punt, want ik vind namelijk dat The Flying Spaghetti Monster de enige echte Christus kan zijn
[afbeelding]
Hier volgend een stuk uit Zijn evangelie zoals beschreven door apostel Bobby Henderson
[..]
check de website
Deze sarcastische lezing van t ID-sektarisme is een reactie op een recent proces waarin een stel ouders (er is nog hoop!) een rechtzaak hebben aangespannen tegen een school die ID verplicht stelt in het curriculum naast de Evolutie theorie, dit dankzij een wet die de plaatselijke overheid (lees Bush' aarslikkers) heeft uitgevaardigd.
Ramen to thatquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:02 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
goed punt, want ik vind namelijk dat The Flying Spaghetti Monster de enige echte Christus kan zijn
[afbeelding]
Hier volgend een stuk uit Zijn evangelie zoals beschreven door apostel Bobby Henderson
[..]
check de website
Deze sarcastische lezing van t ID-sektarisme is een reactie op een recent proces waarin een stel ouders (er is nog hoop!) een rechtzaak hebben aangespannen tegen een school die ID verplicht stelt in het curriculum naast de Evolutie theorie, dit dankzij een wet die de plaatselijke overheid (lees Bush' aarslikkers) heeft uitgevaardigd.
Verklaar u nader?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 09:52 schreef FuifDuif het volgende:
Ongelofelijk, wat een achterlijke wereld.
Met alle duizenden interpretaties van achterlijkheid is inderdaad de hele wereld achterlijk. En dat lijkt me niet eens zo slecht, dan staat tenminste iedereen op - in beginsel - gelijke voetquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 09:52 schreef FuifDuif het volgende:
Ongelofelijk, wat een achterlijke wereld.
Nou, kijk dan waar het allemaal over gaat. Niemand weet iets! Niemand. We hebben allemaal onze eigen mening en denken te weten hoe het zit. We proberen elkaar te overtuigen, elkaar regels en wetten op te leggen, voor anderen te bepalen wat de lesstof van onze kinderen moet zijn. Ik zie de mens gewoon vooral als een verzameling herdeloze schapen. Ik bedoel dit niet negatief. Ik vind het treurig; dit lot van de mens. Ik zelf was liever verstandelijk gehandicapt geboren, of helemaal niet, of als een dier.quote:
Te koop: 2 meter touw, vooraf betalen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:31 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, goede vraag: waarom? Maar ik ken mijzelf, ik doe er net zo hard aan mee. En iedere keer kan ik mij weer voor mijn kop slaan, wanneer ik dat doe. Het is menselijk... nee, het is een vloek welke op de mens rust. Ik bedenk mij dat het gewoon zoooo zinloos is. Soms baal ik echt van het leven hoor, dat ik zoiets heb van: ik wil eruit stappen. Wat een kutleven. De last van het niet weten, van het zoekende moeten zijn, van de zinloosheid, de oppervlakkigheid van de huidige tijd, ik kan er echt niet tegen.
Lees wat van Richard Dawkins.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:31 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, goede vraag: waarom? Maar ik ken mijzelf, ik doe er net zo hard aan mee. En iedere keer kan ik mij weer voor mijn kop slaan, wanneer ik dat doe. Het is menselijk... nee, het is een vloek welke op de mens rust. Ik bedenk mij dat het gewoon zoooo zinloos is. Soms baal ik echt van het leven hoor, dat ik zoiets heb van: ik wil eruit stappen. Wat een kutleven. De last van het niet weten, van het zoekende moeten zijn, van de zinloosheid, de oppervlakkigheid van de huidige tijd, ik kan er echt niet tegen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:48 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Te koop: 2 meter touw, vooraf betalen.
Verlaat dat perfide geloof, kom in de warme gemeenschap die Rationaliteit heet!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:31 schreef FuifDuif het volgende:
Hoe en in welke zin denk jij rationeel te handelen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Verlaat dat perfide geloof, kom in de warme gemeenschap die Rationaliteit heet!
Mwah, er is een verschil tussen in een God geloven en dat geloof agressief opdringen aan de metafysische en/of de wetenschappelijke wereld. Je kunt best als wetenschapper heel rationeel te werk gaan en tegelijk religieus zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:13 schreef Fir3fly het volgende:
Nou door niet in een god te geloven kom je al een heel eind.
Welk boek raad je aan? Ik wil al een tijdje iets van hem lezen, maar ik weet niet welk boek ik zal bestellen. Toen ik laatst Dennett las stonden er wat verwijzingen in naar The Selfish Gene. Is dat wat?quote:
The selfish gene en The blind watchmaker zijn wel aan te raden als je eens iets van Dawkins wil lezen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:14 schreef The.Lizard.King het volgende:
[..]
Welk boek raad je aan? Ik wil al een tijdje iets van hem lezen, maar ik weet niet welk boek ik zal bestellen. Toen ik laatst Dennett las stonden er wat verwijzingen in naar The Selfish Gene. Is dat wat?
Welk boek van Dennett? Als je daar door heen komt is willekeurig welk boek van Dawkins een verademing om te lezenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:14 schreef The.Lizard.King het volgende:
[..]
Welk boek raad je aan? Ik wil al een tijdje iets van hem lezen, maar ik weet niet welk boek ik zal bestellen. Toen ik laatst Dennett las stonden er wat verwijzingen in naar The Selfish Gene. Is dat wat?
Van iemand die gelooft, had ik toch wel een positievere kijk op het leven verwachtquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou, kijk dan waar het allemaal over gaat. Niemand weet iets! Niemand. We hebben allemaal onze eigen mening en denken te weten hoe het zit. We proberen elkaar te overtuigen, elkaar regels en wetten op te leggen, voor anderen te bepalen wat de lesstof van onze kinderen moet zijn. Ik zie de mens gewoon vooral als een verzameling herdeloze schapen. Ik bedoel dit niet negatief. Ik vind het treurig; dit lot van de mens. Ik zelf was liever verstandelijk gehandicapt geboren, of helemaal niet, of als een dier.
Nou jongens, zullen we 't hem maar vertellen dan...?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik zelf was liever verstandelijk gehandicapt geboren
Ik raad A Devil's Chaplain aan, omdat dat niet alleen maar over biologie gaat, maar ook over z'n fascinatie voor de wetenschap en het leven zelf (en religie bashen, nooit verkeerd). Ik moet wel toegeven dat het ook pas het enige boek van Dawkins is dat ik heb gelezen, maar het schoot gelijk door naar de top van m'n favoriete boeken.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:14 schreef The.Lizard.King het volgende:
Woahquote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:19 schreef DionysuZ het volgende:
http://www.dutchwanderers.nl/files/amv_gune339_050_qt.mov
meesterlijk
Ik dacht dat jij zo postmodernistisch was?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:10 schreef Floripas het volgende:
Verlaat dat perfide geloof, kom in de warme gemeenschap die Rationaliteit heet!
Cheers!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:19 schreef DionysuZ het volgende:
http://www.dutchwanderers.nl/files/amv_gune339_050_qt.mov
meesterlijk
Natuurlijk kan dat, alleen moet die wetenschapper zich dan niet bezig gaan houden met problemen waarin de wetenschap en zijn religie elkaar tegenspreken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Mwah, er is een verschil tussen in een God geloven en dat geloof agressief opdringen aan de metafysische en/of de wetenschappelijke wereld. Je kunt best als wetenschapper heel rationeel te werk gaan en tegelijk religieus zijn.
Nee, ik ben een modernist. Helaas!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo postmodernistisch was?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |