'quote:Op maandag 19 september 2005 20:04 schreef Sisyphus het volgende:
"VERWERP DE TWIJFELS OVER EVOLUTIE"
In Amerika hebben 38 Nobelprijswinnaars
de onderwijsverantwoordelijken van de
staat Kansas gevraagd de voorgestelde
standaarden voor wetenschap te
verwerpen omdat die de evolutieleer
voorstellen als een theorie waarover
ernstige vragen bestaan.
De groep zegt dat hij de wetenschap wil
verdedigen en de inspanningen wil
tegengaan van de voorstanders van
"intelligent ontwerp" om de wetenschap
te politizeren.
De geleerden noemen de evolutieleer "de
onontbeerlijke grondslag" van de
biologie en "intelligent ontwerp" een
geloof dat niet wetenschappelijk getest
kan worden.
TT EEN
Totdat er een akelige ziekte gediagnosticeerd wordt, dan weet ook een godvrezende man/vrouw de weg naar de medische wetenschap verbluffend snel te vinden.quote:Op maandag 19 september 2005 23:54 schreef Yildiz het volgende:
Zondag jl. bij Stewards Daily show
..........
Who do you trust?
God
......
Da's ook niet erg wetenschappelijk.quote:"VERWERP DE TWIJFELS OVER EVOLUTIE"
Aliceytje, dat weet je inmiddels toch al?quote:Op maandag 19 september 2005 21:35 schreef Alicey het volgende:
Kan TS misschien zijn eigen mening weergeven en/of in eigen woorden vertellen waar hij over wil discussieren?
WFL is geen podium om met losse links en tekstfragmenten te smijten, dat zou jij inmiddels moeten weten.quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:56 schreef Sisyphus het volgende:
[..]
Aliceytje, dat weet je inmiddels toch al?![]()
alsof God medicijnen niet heeft geschapen en gebruikt om mensen te genezen?quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:04 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Totdat er een akelige ziekte gediagnosticeerd wordt, dan weet ook een godvrezende man/vrouw de weg naar de medische wetenschap verbluffend snel te vinden.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:50 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Da's ook niet erg wetenschappelijk.
Had God het echter niet makkelijker kunnen doen door geen virussen te scheppen?quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:39 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
alsof God medicijnen niet heeft geschapen en gebruikt om mensen te genezen?
Ik meen toch echt dat mensen die bedacht hebben, daar kwam geen god aan te pas.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:39 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
alsof God medicijnen niet heeft geschapen en gebruikt om mensen te genezen?
Ennuh..waar vertel JIJ nu iets nieuws?quote:Op maandag 19 september 2005 20:04 schreef Sisyphus het volgende:
"VERWERP DE TWIJFELS OVER EVOLUTIE"
In Amerika hebben 38 Nobelprijswinnaars
de onderwijsverantwoordelijken van de
staat Kansas gevraagd de voorgestelde
standaarden voor wetenschap te
verwerpen omdat die de evolutieleer
voorstellen als een theorie waarover
ernstige vragen bestaan.
De groep zegt dat hij de wetenschap wil
verdedigen en de inspanningen wil
tegengaan van de voorstanders van
"intelligent ontwerp" om de wetenschap
te politizeren.
De geleerden noemen de evolutieleer "de
onontbeerlijke grondslag" van de
biologie en "intelligent ontwerp" een
geloof dat niet wetenschappelijk getest
kan worden.
TT EEN
http://media.ljworld.com/pdf/2005/09/15/nobel_letter.pdfquote:Op dinsdag 20 september 2005 10:07 schreef speknek het volgende:
Nobelprijswinnaars in wat? Weet iemand waar de petitie staat? Tegenwoordig heb je voor elk politiek debat wel een groepje nobelprijswinnaars die een petitie inleveren.
En wat is er eigenlijk zo slecht aan een virus?quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Had God het echter niet makkelijker kunnen doen door geen virussen te scheppen?
Een virus is schadelijk voor de mens.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:23 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En wat is er eigenlijk zo slecht aan een virus?
Zeker, maar waarom is de mens in dat opzicht belangrijker dan een virus?quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een virus is schadelijk voor de mens.
Hij heeft wel medicijnen voor mensen geschapen maar alleen tegen virussen. Kennelijk vindt hij ons belangrijker.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zeker, maar waarom is de mens in dat opzicht belangrijker dan een virus?
We houden onszelf nu eenmaal graag in leven.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
De mens kan god eren en een virus niet, nou goed?quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:37 schreef FuifDuif het volgende:
Ja WIJ inderdaad, maar daar zeg ik ook niets over toch? Ik zeg alleen dat ik het vreemd vind om te twijfelen aan God, alleen omdat virussen bestaan die de mens teisteren. In mijn optiek is het individu namelijk totaal niet belangrijk.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
We houden onszelf nu eenmaal graag in leven.
Christenen geloven dat God de mens als speciaal ziet.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:05 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja WIJ inderdaad, maar daar zeg ik ook niets over toch? Ik zeg alleen dat ik het vreemd vind om te twijfelen aan God, alleen omdat virussen bestaan die de mens teisteren. In mijn optiek is het individu namelijk totaal niet belangrijk.
Maar hadden we het dan uitsluitend over christenen hierquote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Christenen geloven dat God de mens als speciaal ziet.
Ik zeg niet dat we niets tegen virussen moeten doen, ik zeg alleen dat het bestaan van een virus niet impliceert dat God niet bestaat. Dat is een overstelbaar domme conclusie!quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:55 schreef mgerben het volgende:
Als je een fan bent van virussen kun je jezelf opofferen door ze te gaan produceren... waarbij ik nog wil opmerken dat je dan de laagste levensvorm op aarde aan het helpen bent - een zelf niet levend stukje eiwit dat parasiteert op een levend organisme om zichzelf te vermenigvuldigen.
Ik zie het meer als een kringloop.. een soort harmonie.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:49 schreef Tybris het volgende:
[..]
Hij heeft wel medicijnen voor mensen geschapen maar alleen tegen virussen. Kennelijk vindt hij ons belangrijker.
Nee hoor, maar het was in reactie op een christen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar hadden we het dan uitsluitend over christenen hier? Dan neem ik het terug.
Misschien ben je stiekem geen christen..quote:Hoewel... ik zie mijzelf ook als een christen en toch zie ik de mens (als individu althans) niet als iets speciaals.
Waarom niet? Wat is dan de definitie van een christen volgens jou? Het gnostische geschrift het evangelie volgens Thomas verhaalt ook over Jezus Christus, waarbij een heel ander beeld wordt geschetst van de Christus, dan het bekende beeld.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:17 schreef Alicey het volgende:
Misschien ben je stiekem geen christen..
Christenen zelf gaan toch vaak wel uit van iemand die de bijbel gelooft.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is dan de definitie van een christen volgens jou? Het gnostische geschrift het evangelie volgens Thomas verhaalt ook over Jezus Christus, waarbij een heel ander beeld wordt geschetst van de Christus, dan het bekende beeld.
Maar het Evangelie van Thomas (bijvoorbeeld) vertelt net als die vier Bijbelse evangelieėn over Jezus. Waarom is Thomas minder waard dan die vier? Voor mij staat Christus symbool voor het schijnend Licht van God in de mens. In Jezus scheen dat Licht. Hij wąs Christus. Maar dat kan een ieder van ons worden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:21 schreef Alicey het volgende:
Christenen zelf gaan toch vaak wel uit van iemand die de bijbel gelooft.
Om de reden dat het evangelie van Thomas niet aan de bijbel is toegevoegd, waarschijnlijk omdat het een heel ander evangelie is dan de 4 evangelien in de bijbel, en daardoor de positie van de kerk zou ondermijnen..quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:27 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar het Evangelie van Thomas (bijvoorbeeld) vertelt net als die vier Bijbelse evangelieėn over Jezus. Waarom is Thomas minder waard dan die vier?
Dat is niet wat de rest van de wereld onder de term "Christen" schaart (helaas)..quote:Voor mij staat Christus symbool voor het schijnend Licht van God in de mens. In Jezus scheen dat Licht. Hij wąs Christus. Maar dat kan een ieder van ons worden.
Mee eensquote:Op dinsdag 20 september 2005 15:38 schreef Alicey het volgende:
Om de reden dat het evangelie van Thomas niet aan de bijbel is toegevoegd, waarschijnlijk omdat het een heel ander evangelie is dan de 4 evangelien in de bijbel, en daardoor de positie van de kerk zou ondermijnen..
Dat klopt, maar is het daarom minder waar?quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:38 schreef Alicey het volgende:
Dat is niet wat de rest van de wereld onder de term "Christen" schaart (helaas)..
Het is meer een kwestie van taalgebruik. Je gebruikt een woord dat voor jou een totaal andere betekenis heeft dan de rest van de wereld.. Beter is dan om een woord te gebruiken wat de lading beter dekt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Dat klopt, maar is het daarom minder waar?
Waarom? Ik laat mij niet beperken door een domme meerderheid die niet in staat is om een diepere betekenis te kunnen zien. Ik gebruik ook rustig het woord God, ook al denken veel mensen dan weer direct aan de God van de Bijbel. Hun probleem, niet het mijne.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is meer een kwestie van taalgebruik. Je gebruikt een woord dat voor jou een totaal andere betekenis heeft dan de rest van de wereld.. Beter is dan om een woord te gebruiken wat de lading beter dekt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |