Met alle duizenden interpretaties van achterlijkheid is inderdaad de hele wereld achterlijk. En dat lijkt me niet eens zo slecht, dan staat tenminste iedereen op - in beginsel - gelijke voetquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 09:52 schreef FuifDuif het volgende:
Ongelofelijk, wat een achterlijke wereld.
Nou, kijk dan waar het allemaal over gaat. Niemand weet iets! Niemand. We hebben allemaal onze eigen mening en denken te weten hoe het zit. We proberen elkaar te overtuigen, elkaar regels en wetten op te leggen, voor anderen te bepalen wat de lesstof van onze kinderen moet zijn. Ik zie de mens gewoon vooral als een verzameling herdeloze schapen. Ik bedoel dit niet negatief. Ik vind het treurig; dit lot van de mens. Ik zelf was liever verstandelijk gehandicapt geboren, of helemaal niet, of als een dier.quote:
Te koop: 2 meter touw, vooraf betalen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:31 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, goede vraag: waarom? Maar ik ken mijzelf, ik doe er net zo hard aan mee. En iedere keer kan ik mij weer voor mijn kop slaan, wanneer ik dat doe. Het is menselijk... nee, het is een vloek welke op de mens rust. Ik bedenk mij dat het gewoon zoooo zinloos is. Soms baal ik echt van het leven hoor, dat ik zoiets heb van: ik wil eruit stappen. Wat een kutleven. De last van het niet weten, van het zoekende moeten zijn, van de zinloosheid, de oppervlakkigheid van de huidige tijd, ik kan er echt niet tegen.
Lees wat van Richard Dawkins.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:31 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, goede vraag: waarom? Maar ik ken mijzelf, ik doe er net zo hard aan mee. En iedere keer kan ik mij weer voor mijn kop slaan, wanneer ik dat doe. Het is menselijk... nee, het is een vloek welke op de mens rust. Ik bedenk mij dat het gewoon zoooo zinloos is. Soms baal ik echt van het leven hoor, dat ik zoiets heb van: ik wil eruit stappen. Wat een kutleven. De last van het niet weten, van het zoekende moeten zijn, van de zinloosheid, de oppervlakkigheid van de huidige tijd, ik kan er echt niet tegen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:48 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Te koop: 2 meter touw, vooraf betalen.
Verlaat dat perfide geloof, kom in de warme gemeenschap die Rationaliteit heet!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:31 schreef FuifDuif het volgende:
Hoe en in welke zin denk jij rationeel te handelen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Verlaat dat perfide geloof, kom in de warme gemeenschap die Rationaliteit heet!
Mwah, er is een verschil tussen in een God geloven en dat geloof agressief opdringen aan de metafysische en/of de wetenschappelijke wereld. Je kunt best als wetenschapper heel rationeel te werk gaan en tegelijk religieus zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:13 schreef Fir3fly het volgende:
Nou door niet in een god te geloven kom je al een heel eind.
Welk boek raad je aan? Ik wil al een tijdje iets van hem lezen, maar ik weet niet welk boek ik zal bestellen. Toen ik laatst Dennett las stonden er wat verwijzingen in naar The Selfish Gene. Is dat wat?quote:
The selfish gene en The blind watchmaker zijn wel aan te raden als je eens iets van Dawkins wil lezen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:14 schreef The.Lizard.King het volgende:
[..]
Welk boek raad je aan? Ik wil al een tijdje iets van hem lezen, maar ik weet niet welk boek ik zal bestellen. Toen ik laatst Dennett las stonden er wat verwijzingen in naar The Selfish Gene. Is dat wat?
Welk boek van Dennett? Als je daar door heen komt is willekeurig welk boek van Dawkins een verademing om te lezenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:14 schreef The.Lizard.King het volgende:
[..]
Welk boek raad je aan? Ik wil al een tijdje iets van hem lezen, maar ik weet niet welk boek ik zal bestellen. Toen ik laatst Dennett las stonden er wat verwijzingen in naar The Selfish Gene. Is dat wat?
Van iemand die gelooft, had ik toch wel een positievere kijk op het leven verwachtquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou, kijk dan waar het allemaal over gaat. Niemand weet iets! Niemand. We hebben allemaal onze eigen mening en denken te weten hoe het zit. We proberen elkaar te overtuigen, elkaar regels en wetten op te leggen, voor anderen te bepalen wat de lesstof van onze kinderen moet zijn. Ik zie de mens gewoon vooral als een verzameling herdeloze schapen. Ik bedoel dit niet negatief. Ik vind het treurig; dit lot van de mens. Ik zelf was liever verstandelijk gehandicapt geboren, of helemaal niet, of als een dier.
Nou jongens, zullen we 't hem maar vertellen dan...?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik zelf was liever verstandelijk gehandicapt geboren
Ik raad A Devil's Chaplain aan, omdat dat niet alleen maar over biologie gaat, maar ook over z'n fascinatie voor de wetenschap en het leven zelf (en religie bashen, nooit verkeerd). Ik moet wel toegeven dat het ook pas het enige boek van Dawkins is dat ik heb gelezen, maar het schoot gelijk door naar de top van m'n favoriete boeken.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:14 schreef The.Lizard.King het volgende:
Woahquote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:19 schreef DionysuZ het volgende:
http://www.dutchwanderers.nl/files/amv_gune339_050_qt.mov
meesterlijk
Ik dacht dat jij zo postmodernistisch was?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:10 schreef Floripas het volgende:
Verlaat dat perfide geloof, kom in de warme gemeenschap die Rationaliteit heet!
Cheers!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:19 schreef DionysuZ het volgende:
http://www.dutchwanderers.nl/files/amv_gune339_050_qt.mov
meesterlijk
Natuurlijk kan dat, alleen moet die wetenschapper zich dan niet bezig gaan houden met problemen waarin de wetenschap en zijn religie elkaar tegenspreken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Mwah, er is een verschil tussen in een God geloven en dat geloof agressief opdringen aan de metafysische en/of de wetenschappelijke wereld. Je kunt best als wetenschapper heel rationeel te werk gaan en tegelijk religieus zijn.
Nee, ik ben een modernist. Helaas!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo postmodernistisch was?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |