abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:31:45 #151
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32080345
Volgens mij is ze gewoon geemigreerd naar een ander land om onder het juk van haar bemoeizuchtige ouders uit te komen. Het lijkt me echt geweldig als ze nu opeens in een ander deel van de wereld zou opduikelen. Mooie aanleiding voor Aruba om wat dingetjes 'recht te zetten' met die ouders.
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2005 @ 09:38:59 #153
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32080429
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:26 schreef SocialDisorder het volgende:
moeten wij eigenlijk niet Nieuw Zeeland zo langzaamaan gaan boycotten totdat die miljonair gevonden is?
Welke miljonair? Zijn we een miljonair kwijt?
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_32080478
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2005 @ 09:49:38 #155
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32080625
quote:
Da's niet zo mooi voor die Grolsch meneer. Maar geen reden om te boycotten toch, Nieuw Zeelandse meneer dranktycoon is ook met hem samen verdwenen?

Overigens lees ik net:
quote:
Interview with John Merryweather ( leader of the Concerned Citizens Comittee)

1) They are in close contact with some members of Dutch Parliament, who will hpefully treat the issue in parliament (2de kamer or Lower Chamber)

2) Possibly some Dutch MPs will come here to see the situation for themselves

3) They have some hours available at NOVA, to present this issue to the Dutch government more extensively

4) They are in preliminary contact with lawyers to sue Dr. Phil.
Die NH case komt nu toch wel dichterbij he? Spannend hoor!
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_32080732
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:49 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Da's niet zo mooi voor die Grolsch meneer. Maar geen reden om te boycotten toch, Nieuw Zeelandse meneer dranktycoon is ook met hem samen verdwenen?
ik was sarcastisch
quote:
Overigens lees ik net:
[..]

Die NH case komt nu toch wel dichterbij he? Spannend hoor!
Laat maar komen die Beth, ik schijt dr hele bek vol!
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2005 @ 09:59:57 #157
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32080827
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:55 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik was sarcastisch
[..]
Ja echt? Ik dacht dat je het echt meende....
quote:
Laat maar komen die Beth, ik schijt dr hele bek vol!
Ga maar alvast sparen Bethy Bitch komt naar je toe deze winter!
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2005 @ 20:36:56 #158
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32097968
En de boycot van Aruba is officieel. Voor Alabama dan

http://www.nbc13.com/news/5278866/detail.html#
quote:
Gouverneur roept op tot boycot van Aruba

MONTGOMERY - De gouverneur van Alabama, Bob Riley, heeft de Amerikanen dinsdag opgeroepen het eiland Aruba als vakantiebestemming te boycotten. Hij deed dat namens de familie van de 18-jarige Natalee Holloway, die de autoriteiten op het eiland in de Nederlandse Antillen verwijt zich onvoldoende in te spannen om haar verdwijning op te helderen.

Riley drong er bij zijn collega-gouverneurs op aan zijn oproep over te nemen. Hij werd geflankeerd door de moeder van Natalee, Beth Holloway Twitty. Zij meent dat de Arubaanse autoriteiten de mogelijke moord op haar dochter, die 30 mei voor het laatst werd gezien in het gezelschap van een Nederlandse tiener en twee Surinaamse broers, niet adequaat te hebben onderzocht. De Nederlander en de twee Surinamers hebben enige tijd als verdachten vastgezeten, maar moesten na verloop van tijd worden vrijgelaten.

Arubaanse functionarissen reageerden niet meteen op verzoeken om commentaar.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/article28227021.ece?rss

[ Bericht 35% gewijzigd door BwennieBren op 09-11-2005 13:01:07 ]
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:28:33 #159
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32101468
Ach ja, dat mens zal toch nooit tevreden zijn, of je dat eiland nou 100x afzoekt of niet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_32102129
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:59 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Ja echt? Ik dacht dat je het echt meende....
[..]

Ga maar alvast sparen Bethy Bitch komt naar je toe deze winter!
Ik laat m'n billen aan elkaar naaien, en speciaal voor haar gaat de poort open
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 9 november 2005 @ 01:05:54 #161
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32106158
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 20:36 schreef BwennieBren het volgende:
En de boycot van Aruba is officieel. Voor Alabama dan

http://www.nbc13.com/news/5278866/detail.html#
[..]

http://www.telegraaf.nl/buitenland/article28227021.ece?rss
En aangezien Dr. Phil zich enigszins gedistantieerd heeft van ma Holloway door te zeggen dat hij gelooft dat Natalee nog leeft (de lafbek), moet iedere Nederlander die nu nog wil protesteren tegen een boycot, zich richten op de staat Alabama en op die Reilly, besef dat alsjeblieft!

Omdat het nu niet meer op TV zal komen, zit er geen enkele druk (bv. via het Internet) meer achter de zaak en de gemiddelde Nederlander kent die Reilly ook niet, met als gevolg dat de boycot over een paar maanden nog wel eens veel groter zou kunnen zijn en niemand die er iets aan doet.
---verdwijnt---
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 01:46:10 #162
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32106765
quote:
Op woensdag 9 november 2005 01:05 schreef Clourhide het volgende:

[..]

En aangezien Dr. Phil zich enigszins gedistantieerd heeft van ma Holloway door te zeggen dat hij gelooft dat Natalee nog leeft (de lafbek), moet iedere Nederlander die nu nog wil protesteren tegen een boycot, zich richten op de staat Alabama en op die Reilly, besef dat alsjeblieft!

Omdat het nu niet meer op TV zal komen, zit er geen enkele druk (bv. via het Internet) meer achter de zaak en de gemiddelde Nederlander kent die Reilly ook niet, met als gevolg dat de boycot over een paar maanden nog wel eens veel groter zou kunnen zijn en niemand die er iets aan doet.
Waarom denk je dat ik info hier bljif posten, maar blijkbaar zijn het maar enkelen die het interessant vinden. Geeft niet, ik blijf toch stug doorgaan hiermee. Hier kan je evt. je ei kwijt indien je protest wil aantekenen.

Govenor Riley van Alabama: Click HIER
US Congress: Click HIER
The White House: Click HIER
US State Department: Click HIER
US Senator: Click HIER
Internet crime complaint center: Click HIER
Frontoffice meldmisdaad: frontoffice@meldmisdaad.nl
Buitenlandse zaken: Click HIER
Minister Pechtold Koninkrijksrelaties: Click HIER

Wat ik vond op de website van Court TV van e.o.a. poster:
quote:
Joe Mamanna, Julia Renfro of Aruba Today and one more person, a man who I believe is a representative for Aruba Tourism (not certain)

Jo Mamanna:

First of all the Holloways have been too nice for too long. I spoke to her a little while ago, she's getting ready for another show..I highly suggest that the aruban ppl go after these 3 little pieces of trash and handle this internally...we've given them the benefit of the doubt we are going to cut them off financially, and that will devastate them....

The City of Philadelphia will be signing a resolution to boycott Aruba
I would not invest in aruba,I wouldn't buy a time share...we need to bring this country to its knees .....

The only thing the island is good for is to dump nuclear waste....


Julia:

We don't know too much in aruba right now, we have it Via the internet and the Associated Press. We have read about what has happened in Alabama and the potential of Philadelphia joining in. It hasn't really hit the newstands, only a handful of ppl who understand what is happening.

I would say in between 60 or 70% of aruba's tourism is from america.

Catherine:


The governor has said they've reached the point of no return. They just aren't getting the kind of investigation they need.....has it hit a stone wall, are they still working on the case?

Julia:

I don't believe they've hit a stone wall at all, police are still actively investigating.

Joe:

They are Not investigating...that's just ....(inaudible)

Julia:

Joe, I know for sure they are still interviewing people.

Joe:

I know for a fact Beth has been threatened down there...Aruba won't even let me on the island. The Aruban government is the maker of their fate, We could send our people to Iraq or Afghanistan and get the same results ....

We know the 3 little pieces of trash were involved in it, what they did led to her demise


Julia:


I'm not sure that the aruban authorities are saying it's not their fault, they admitted there were some mistakes in the beginning....... In regards to a boycott, at this level when you are talking about governments, it has to go from gov't to gov't..they have to come in and intervene

Catherine:

How realisitic is it that this could hit them in the pocketbook

Mystery Man: (sorry, didn't get his name)

It could be devastating but I dont't ultimately think it will be. I find it hard to believe these sanctions could have effect. However, the right part of the economy is being targetted, there's little to the economy of aruba, just tourism, so you have to take it as a serious threat.

The down turn of global travel has had as much effect on aruba's tourist numbers as anything else.

Aruba showed increases over the summer, but in the end, this is not how ppl make their travel decisions, not by state imposed boycotts. A crime occurred but crimes occur everywhere. (editorial note: really? what crime would that be?)

Catherine:


It's not about the crime, but it's whether aruba will step up to the plate

Mystery Man:

The average american will not passionately become at odds with the Aruba because of this boycott. It simply is not how most people make their travel plans, based on this kind of thing.

Joe:

I'll tell you one thing, when you get the schools, the colleges behind this boycott,when there are no ships being loaded to go to Aruba, no supplies getting there etc.... I've got friends in other countries ..... I'll tell you, there's no security in Aruba....
Ja die Joe is me er eentje!

[ Bericht 4% gewijzigd door BwennieBren op 09-11-2005 13:04:36 ]
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 01:48:07 #163
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32106795
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 22:46 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ik laat m'n billen aan elkaar naaien, en speciaal voor haar gaat de poort open
En ik moet dan meteen denken aan Steve O


ff nog linkje toevoegen: http://p073.ezboard.com/ftheunusualsuspectsfrm7.showMessageRange?topicID=311.topic&start=1&stop=20



[ Bericht 15% gewijzigd door BwennieBren op 09-11-2005 13:05:10 ]
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 03:24:02 #164
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32107443
Video Abrams Report over "Natalee Holloway case has officially gotten political"

http://thepoliticalteen.com/video/abramsboycott.wmv
anders www.blogsfornatalee.com
oh, ik zie dat het alleen een travelboycot is, geen officiele boycot.

[ Bericht 5% gewijzigd door BwennieBren op 09-11-2005 13:07:12 ]
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_32107457
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:31 schreef DeTolk het volgende:
van de FP

Ma Holloway is boos op Dr. Phil
Oh wat ga ik hard lachen als dat echt zo is....weg standpunten over Nederland met onze hoeren en ons drugsbeleid (daar ging het om een gegeven moment om, wat voor een slecht land Nederland wel niet was)....Heeft dr Phil al zijn excuses aangeboden aan ons?
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 03:38:19 #166
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32107473
quote:
Op woensdag 9 november 2005 03:30 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Oh wat ga ik hard lachen als dat echt zo is....weg standpunten over Nederland met onze hoeren en ons drugsbeleid (daar ging het om een gegeven moment om, wat voor een slecht land Nederland wel niet was)....Heeft dr Phil al zijn excuses aangeboden aan ons?
Nee, en ik lees op de USA forums waar ik lekker mijn info vandaag pik ook niets bijzonders over hem en zijn zoektocht. Er zijn trouwens veel Nederlanders die forums te vinden. Leuk ook om te zien dat ze vergeleken bij bijv. bange aapjes (scaredmonkeys) een pro-twit site kan ik wel zeggen een hele andere kijk hebben op zaken. Sterker nog, de reacties op dat transcript hierboven over die Joe daar gingen ze helemaal uit hun bol terwijl de Nederlanders hier heel koel blijven. Ze lezen het niet eens volgens mij . Nou ja, ben tenminste van de straat af met het volgen van deze kwestie.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_32107510
quote:
Op woensdag 9 november 2005 03:38 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Nee, en ik lees op de USA forums waar ik lekker mijn info vandaag pik ook niets bijzonders over hem en zijn zoektocht. Er zijn trouwens veel Nederlanders die forums te vinden. Leuk ook om te zien dat ze vergeleken bij bijv. bange aapjes (scaredmonkeys) een pro-twit site kan ik wel zeggen een hele andere kijk hebben op zaken. Sterker nog, de reacties op dat transcript hierboven over die Joe daar gingen ze helemaal uit hun bol terwijl de Nederlanders hier heel koel blijven. Ze lezen het niet eens volgens mij . Nou ja, ben tenminste van de straat af met het volgen van deze kwestie.
Ja, ik heb ook heel wat gelezen op de dr Phil fora. Soms gaat het je pietenpet te boven wat daar allemaal gezegd wordt, erg bekrompen en erg hypocriet. Daarnaast werd veel kritiek vanuit Nederland ook nog eens geweigerd op het forum. Dr Phil leek me toch wel een man die zo stoer zou zijn zijn excuses aan te bieden.......in ieder geval tegenover Aruba. Hij heeft letterlijk opgeroepen Aruba te boycotten, door op te roepen om als Amerikanen niet meer op vakantie te gaan daar, dat vind ik wel erg ver gaan. Zwak van hem dus.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 04:39:20 #168
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32107556
quote:
Op woensdag 9 november 2005 04:02 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook heel wat gelezen op de dr Phil fora. Soms gaat het je pietenpet te boven wat daar allemaal gezegd wordt, erg bekrompen en erg hypocriet. Daarnaast werd veel kritiek vanuit Nederland ook nog eens geweigerd op het forum. Dr Phil leek me toch wel een man die zo stoer zou zijn zijn excuses aan te bieden.......in ieder geval tegenover Aruba. Hij heeft letterlijk opgeroepen Aruba te boycotten, door op te roepen om als Amerikanen niet meer op vakantie te gaan daar, dat vind ik wel erg ver gaan. Zwak van hem dus.
Sorry pino was weer even info aan het zoeken.

Dr. Phil gaat geenszins zich excuseren aangezien hij nog steeds van mening is dat Aruba corrupt is. Ik zal zo ff filmpje voor je opzoeken waarin hij dat zegt.
Nu beschuldigd hij Aruba van seksslavernij en ene John Merryweather ( leader of the Concerned Citizens Comittee) heeft nu contact gezocht met advocaten in Nederland om gerechtelijke stappen te ondernemen tegen Dr. Phil. Waarschijnlijk dus niet om de boycot maar om de beschuldiging van Aruba voor seksslavernij. Ik zal even het filmpje voor je opzoeken van dr. Phil. Moment....

aub: http://www.geenstijl.nl/paginas/drphildegekste.html
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_32107582
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 08:57 schreef BwennieBren het volgende:
Beth, Alabama Governor To Call for Aruba Boycott (VIDEO)

http://thepoliticalteen.net/2005/11/07/arubaboycott-2/
Go Riley
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 05:09:57 #170
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32107592
quote:
Op woensdag 9 november 2005 05:01 schreef vicz het volgende:

[..]

Go Riley
Joh, wees blij dat je in Alabama woont en niet op Aruba.

Ik las trouwens ergens dat het IQ level van de mensen in Alabama op de 41 plaats staat van de 50 staten. Gemiddeld IQ 90 tot 100? Dat betekent dat de bevolking van Alabama het maar nauwelijks redt ten opzichte van het gemiddelde in de States. Goh, dat wist ik helemaal niet!
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_32107609
quote:
Op woensdag 9 november 2005 05:09 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Joh, wees blij dat je in Alabama woont en niet op Aruba.

Ik las trouwens ergens dat het IQ level van de mensen in Alabama op de 41 plaats staat van de 50 staten. Gemiddeld IQ 90 tot 100? Dat betekent dat de bevolking van Alabama het maar nauwelijks redt ten opzichte van het gemiddelde in de States. Goh, dat wist ik helemaal niet!
Nou leer je ook eens wat. IQ++.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 05:34:28 #172
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32107625
quote:
Op woensdag 9 november 2005 05:27 schreef vicz het volgende:

[..]

Nou leer je ook eens wat. IQ++.
Ja zegt dat wel he? En ik blijf leren! Hoe staat het overigens met jouw IQ sinds die 26 jaartjes? Hoog? Zo hoog dat je daarom maar in Alabama bent gaan wonen om het gemiddelde op te halen?
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_32107628
quote:
Op woensdag 9 november 2005 05:34 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Ja zegt dat wel he? En ik blijf leren! Hoe staat het overigens met jouw IQ sinds die 26 jaartjes? Hoog? Zo hoog dat je daarom maar in Alabama bent gaan wonen om het gemiddelde op te halen?
Nou er lopen hier vrij veel mensen rond met een hoger IQ dan ik.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 05:37:35 #174
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32107629
quote:
Op woensdag 9 november 2005 05:36 schreef vicz het volgende:

[..]

Nou er lopen hier vrij veel mensen rond met een hoger IQ dan ik.
Ik vrees van wel
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  woensdag 9 november 2005 @ 05:44:34 #175
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32107633
De aandacht hier op fok is groter dan in de media.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 05:47:21 #176
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32107640
quote:
Op woensdag 9 november 2005 05:44 schreef popolon het volgende:
De aandacht hier op fok is groter dan in de media.
Ah popolon, leuk dat je weer eens komt binnenwandelen!
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  woensdag 9 november 2005 @ 06:05:26 #177
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32107646
Ja ik dacht hoe is 't nou met haar, met ehhhh, hoe heet ze ook alweer?

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32107767
Voor de liefhebbers; lijst van missing kids in Alabama.

http://www.dps.state.al.us/public/abi/system/missing/children.asp

Misschien iets om Riley onder zn neus te duwen?
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 07:56:29 #179
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32107985
quote:
Op woensdag 9 november 2005 06:05 schreef popolon het volgende:
Ja ik dacht hoe is 't nou met haar, met ehhhh, hoe heet ze ook alweer?

Natalee Holloway it is
quote:
Gouverneur VS roept op tot boycot Aruba

Uitgegeven: 8 november 2005 23:38

MONTGOMERY
- Gouverneur Bob Riley van de Amerikaanse staat Alabama heeft zijn landgenoten opgeroepen om voorlopig niet meer op vakantie te gaan naar Aruba. Volgens hem doen de autoriteiten op Caribische eiland te weinig om de verdwijning van Natalee Holloway op te lossen.

Riley heeft de gouverneurs in de overige 49 Amerikaanse staten gevraagd om zich aan te sluiten bij de boycot, meldden Amerikaanse media.

Nalatig

Riley ontving dinsdag de moeder van Natalee, Beth Holloway Twitty. Zij was na de verdwijning van haar 18-jarige dochter, die 30 mei voor het laatst werd is gezien in het gezelschap van een Nederlandse jongen en twee Surinaamse broers, twee maanden op het eiland om zich met de zaak bemoeien. Zij lag voortdurend in de clinch met de Arubaanse autoriteiten, die volgens haar nalatig zijn geweest.

De Nederlandse verdachte, de 18-jarige Joran van der S., werd op 9 juni gearresteerd en begin september weer vrijgelaten. De twee vrienden van Joran, de Surinaamse broers Deepak en Satish K., zijn ook uit de gevangenis ontslagen. Het trio moet zich beschikbaar houden voor de politie.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=622506&c=22
quote:
Aruba hekelt uitlatingen VS-gouverneur Riley

Uitgegeven: 9 november 2005 07:13
Laatst gewijzigd: 9 november 2005 07:21


WILLEMSTAD - Aruba wil dat de Amerikaanse president Bush de gouverneur van Alabama, Bob Riley, terugfluit en hem duidelijk maakt dat er van een boycot van Aruba geen sprake kan zijn. De kersverse regering van de Arubaanse premier Nelson Oduber en het parlement hebben dat dinsdagavond tijdens een spoedvergadering besloten.

Riley riep zijn landgenoten dinsdag op Aruba voorlopig als vakantiebestemming te mijden. Dit omdat de autoriteiten van het Caribische eiland te weinig zouden doen om de verdwijning van de Amerikaanse scholiere Natalee Holloway op te lossen. Ook heeft de gouverneur zijn collega's in alle andere Amerikaanse staten gevraagd zich bij de boycot aan te sluiten.

Vrienden

"Aruba is geen Cuba, Noord-Korea of Irak. We zijn vrienden van Amerika. De meeste toeristen komen uit de Verenigde Staten en we werken samen bij het bestrijden van drugscriminaliteit en witwaspraktijken", aldus een boze Oduber.

De Arubaanse premier wil dat minister Bot van Buitenlandse Zaken opheldering vraagt aan de Amerikaanse ambassadeur in Nederland en dat de Arubaanse Gevolmachtigde minister in Washington de regering van de Verenigde Staten om uitleg vraagt. "We willen weten of de regering Bush deze boycot steunt of niet", zei Oduber.

Kritiek


Het is niet de eerste keer dat de Arubaanse regering Nederland om hulp vraagt na buitenlandse kritiek op het onderzoek naar de verdwijning van het 18-jarige meisje. "De eerste keer ging het om de berichtgeving door de media. Maar nu is het een Amerikaanse Republikeinse politicus die het Nederlandse rechtssysteem, dat trouwens ouder is dan het Amerikaanse, openlijk in twijfel trekt. Dat vraagt om politieke actie", aldus Oduber.

Uit toerismecijfers van de maanden na mei, de maand dat Natalee verdween, blijkt dat er geen sprake is van een daling van het aantal Amerikaanse toeristen. Volgens algemeen directeur Mirna Jansen van het Arubaanse Toerisme Bureau zeggen Amerikanen wel dat ze minder geneigd zijn op vakantie te gaan naar Aruba, maar handelen ze hier blijkbaar niet naar.
http://www.nu.nl/news/622(...)ouverneur_Riley.html

Video BT http://thepoliticalteen.net/2005/11/08/boycott-2/

[ Bericht 1% gewijzigd door BwennieBren op 09-11-2005 13:00:19 ]
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_32111248
quote:
"De eerste keer ging het om de berichtgeving door de media. Maar nu is het een Amerikaanse Republikeinse politicus die het Nederlandse rechtssysteem, dat trouwens ouder is dan het Amerikaanse, openlijk in twijfel trekt. Dat vraagt om politieke actie", aldus Oduber.
Wat een fout zeg. Die man mag wel een lesje geschiedenis krijgen. Ons rechtssysteem komt van na de Franse revolutie (1815) en is daarna nog vele malen aangepast. Het rechtssyteem in de VS kwam al vlak na de onafhankelijkheidsverklaring, eind 18-de eeuw dus.
pi_32111657
Ik denk dat het rechtssysteem in Nederland niet zozeer spontaan ontstaan is, maar meer een evolutie van diverse vormen en ideeën over rechtspraak. De adel en geestelijken hadden al ver voor de franse revolutie rechtspraak, en hetgeen wat na de franse revolutie is opgesteld is deels gebaseerd op dat systeem, denk ik.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 9 november 2005 @ 12:20:08 #182
3542 Gia
User under construction
pi_32113533
quote:
Op woensdag 9 november 2005 07:13 schreef mommychaos het volgende:
Voor de liefhebbers; lijst van missing kids in Alabama.

http://www.dps.state.al.us/public/abi/system/missing/children.asp

Misschien iets om Riley onder zn neus te duwen?
Ik heb de lijst bekeken. Er zijn echter maar 2 of 3 zaken waarbij een misdrijf vermoed kan worden. De rest zijn gewoon vrijwel volwassen adolescenten die weggelopen zijn of kinderen die bij hun moeder of vader zijn.
pi_32113804
quote:
Op woensdag 9 november 2005 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb de lijst bekeken. Er zijn echter maar 2 of 3 zaken waarbij een misdrijf vermoed kan worden. De rest zijn gewoon vrijwel volwassen adolescenten die weggelopen zijn of kinderen die bij hun moeder of vader zijn.
iets wat overigens ook nog steeds het geval kan zijn in het geval van Natalee.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 9 november 2005 @ 20:02:57 #184
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_32126565
Aub zeg, toen ik dit net op het nieuws hoorde viel mijn bek open. Wat een stelletje sukkels daar in Amerika zeg.

Effe wat copy pasten uit dit topic naar andere fora.
pi_32126894
Kan iemand mij uitleggen, waarom "de Amerikanen" zo pissed zijn op de Arubaanse politie/overheid?
In welk opzicht zijn ze laks geweest?
  woensdag 9 november 2005 @ 20:18:52 #186
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_32127060
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:13 schreef uberbert het volgende:
In welk opzicht zijn ze laks geweest?
Ze hebben dr niet gevonden, en die evil moeder niet tot Queen of the Damned gekroond

Holloway's
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_32128118
Zo, berichtje gestuurd naar Mr. Riley.

Heel netjes en eindigend met: May God bless you" Anders kom je niet door de spamfilter heen ;-)
pi_32138341
he Prime Minister just on local television stations told reporters that early this morning he got the call from Minister Pechtold from the Netherlands, reminding the Aruban community that the Kingdom of the Netherlands stands 100% behind Aruba. Pechtold also opiniated that the call of the governor of Alabama as being irresponsible.

The Prime Minister of Aruba also received calls of support of other Caribbean islands and other nations. He also got calls from U.S. officials condemning the boycott.

He also said that he will keep his promise of an commitee to audit how the investigation was done after the case is closed.

He also met with the U.S. consulate who on T.V. stated that the U.S.A. will continue to cooperate with the Aruba government and community in all areas and that the U.S. policy is not to support any boycott to the island and that is period.

He did not want to give any comments on the decision of governor to call a boycott.
  donderdag 10 november 2005 @ 03:54:45 #189
125878 Gabry
Lento Violento
pi_32138445
quote:
Op woensdag 9 november 2005 07:13 schreef mommychaos het volgende:
Voor de liefhebbers; lijst van missing kids in Alabama.

http://www.dps.state.al.us/public/abi/system/missing/children.asp

Misschien iets om Riley onder zn neus te duwen?
Die rassen verdeling
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2005 @ 04:09:55 #190
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32138500
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:02 schreef SnuggLe het volgende:
Aub zeg, toen ik dit net op het nieuws hoorde viel mijn bek open. Wat een stelletje sukkels daar in Amerika zeg.

Effe wat copy pasten uit dit topic naar andere fora.
Welke fora

Maar het is niet zo dat ALLE Amerikanen er zo over denken hoor. Er zijn genoeg andere US fora waar deze zaak besproken worden en waar ze handel en wandel van die Twits/Holloways & nu die gouverneur afkeuren. Woedend zelfs zijn ze erover, want wat jij zegt over "dat alle Amerikanen sukkels zijn" daar vrezen zij juist voor omdat ze ook wel beseffen dat USA de laatste tijd niet zo goed boert in het wereldnieuws dankzij hun president. In het begin kwam ik op fora waar ze allemaal anti Aruba en Nederland waren. Hoe meer me ik in deze zaak ben gaan verdiepen, hoe meer fora ik tegenkwam die een andere visie hebben.

Voorbeeldje van een site die eerst pro-Twitty Holloway waren: http://www.riehlworldview(...)alee_hollowa_20.html
quote:
Natalee Holloway Boycott: What Is Alabama Governor Riley Thinking?

As reported here, Alabama Governor Bob Riley has called for a boycott of Aruba because of his belief that the Natalee Holloway investigation was and is corrupt. But has he stopped to think on the cost of such a boycott to America as a whole?

Below is just some of the information the Honorable Governor might not have considered.

September 6, 2005
The Netherlands Armed forces recently ended a period of 20 months in which approx 7000 troops fulfilled their task in securing the southern province of IRAK, Al Muthanna. Now the UK has taken over this task. Based on previous agreements the NL now offers the main trust of its forces to Afghanistan. There the NL contributes to the global war against terrorism with 1,137 troops to ISAF and 245 troops to Enduring Freedom.

In terms of economics, particularly balance of trade, the Netherlands Antilles is consistently one of America's best trading partners. The 2005 data is here.

Should the Aruban government re-examine the permits for the large contract below? Or will Gov. Riley ask that no US employees of the PA based company live and work in Aruba for the duration of the project?

CANONSBURG, Pa., Oct. 27, 2005
Aquatech International Corporation, a leader in the field of desalination, water reuse, and zero liquid discharge, recently received a contract for a thermal desalination plant for the Valero Refining Company.

Aquatech will design and supply equipment that will treat over 1.5 million gallons of seawater per day that will be used as boiler feedwater for Valero's cogeneration power plant at their Aruba refinery. The desalination equipment features the Multi Stage Flash (MSF) process.

When delivered in 2006 the fast-track project will be the 8th identical MSF unit supplied by Aquatech on the island of Aruba. Over the past 20 years Aquatech has supplied desalination equipment with a total installed capacity of over 11 million gallons per day to Water-en Engergiebedrifj (WEB), the Caribbean Island's power and water utility.

And what about future projects for Alabama-based companies like B. L Halbert, headquartered in Birmingham of all places, which built Marriott's Aruba Surf Club?

Birmingham's B.L. Harbert International (http://www.blharbert.com) won the construction contract for the first phase of the new Marriott Aruba Surf Club Vacation Ownership resort, located on the Caribbean island of Aruba.
Maar goed, in de Telegraaf stond dit:

http://reiskrant.nl/reisk(...)eisboycot_Aruba.html

In de Arubaanse krant staat dit:

http://www.amigoe.com/artman/publish/article_14413.shtml

Ik heb echter nog geen officieel bericht gevonden van de Bush regering dat zij afstand nemen van de boycot. Zodra ik die vind bericht ik het uiteraard hier.
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:13 schreef uberbert het volgende:
Kan iemand mij uitleggen, waarom "de Amerikanen" zo pissed zijn op de Arubaanse politie/overheid?
In welk opzicht zijn ze laks geweest?
Hier kan je zo beetje wel alles vinden over Natalee en ook het kritiek dat de familie op de Arubaanse regering heeft:

http://en.wikipedia.org/wiki/Natalee_Holloway

[ Bericht 13% gewijzigd door BwennieBren op 11-11-2005 00:39:47 ]
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  donderdag 10 november 2005 @ 06:33:04 #191
28033 Pek
je moet wat
pi_32138684


The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_32140890
pek, is al eens gepost (door mijn persoontje )

Enfin; Natalee Holloway is misschien nog wel goed af in Aruba/Venezuela/Brazilië/willekeurig Zuid Amerikaans land:
quote:
Weglopertje (15) wordt seksslavin

Een koppel uit de Amerikaanse staat Phoenix heeft een 15-jarig van huis weggelopen meisje wekenlang vastgehouden en geprostitueerd. Het meisje was in september weggelopen en kwam via een vriend in contact met de 18-jarige man en 19-jarige vrouw. Ze brachten haar onder bedreiging van een vuurwapen naar een park, bonden haar vast en lieten haar door een aantal mensen verkrachten alvorens het slachtoffertje mee te nemen naar een flatwoning waar ze haar in een hondenkennel stopten. Op internet werden er vervolgens tientallen klanten gevonden die wel wilden betalen om het slachtoffertje door te palen. Na enkele weken, afgelopen maandag, wist het meisje haar ouders te bellen. Dinsdag werd ze gevonden.
en ze is in elk geval niet alleen:
quote:
Weer een Natalee Holloway?

Een 17-jarige Amerikaans meisje (foto) wordt al sinds zondag vermist in Brazilië, waar zij een jaar lang verblijft. Het meisje verbleef in de stad Carmo do Paranaiba en probeerde volgens een getuige een lift te krijgen naar een Mormoonse kerkdienst in een plaatsje enkele tientallen kilometers verder. Uit voorlopig onderzoek blijkt dat het meisje vervolgens niet is teruggekeerd, maar dat ze de bus naar een andere stad heeft genomen. De laatste keer dat ze geld heeft opgenomen was op zaterdag. Volgens haar ouders ligt het niet in haar aard om niets van zich te laten horen of te willen verdwijnen. De ouders zijn daarom enkele uren geleden op het vliegtuig gestapt, met in hun kielzog de FBI die de boel weer eens wil komen assisteren. Misschien wordt ze wel ergens vastgehouden! Misschien is ze verkracht, gemarteld en vermoord! Misschien is ze ontvoerd en werkt ze als seksslavin! Of misschien is het wel een bReEzAh-sLeTjuH dat net zo beroemd wil worden als Natalee Holloway! Welke optie je ook kiest, als ze niet snel gevonden wordt ... dan zal ook Brazilië geboycot worden. (Fox News)
bron: www.geenstijl.nl
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  donderdag 10 november 2005 @ 10:45:38 #193
133533 Supervisor20
Hey! Geen smoesjes he!
pi_32141743
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:13 schreef uberbert het volgende:
Kan iemand mij uitleggen, waarom "de Amerikanen" zo pissed zijn op de Arubaanse politie/overheid?
In welk opzicht zijn ze laks geweest?
Nou die arubanen hebben zoiets van jongens wij lossen dit wel ff op, dus alles op z'n tijd....en die amerikanen willen perse dat iets nu gaat gebeuren maar aruba heeft zoiets van rustig jongens dat komt wel...
pi_32142095
wat ik vrij krom vind is dat de dader van die schietpartij onlangs niet met z'n gezicht in beeld kwam, maar die nederlandse jongen wel... terwijl zijn schuld niet eens bewezen is.
pi_32142815
Het is toch logisch dat je als persoon van een land een boycot uitroept wanneer je in zo'n situatie zit. Dat zou ik ook doen.
En laten we eerlijk zijn, veel mensen hebben de pest aan amerikanen, wat maakt het dan uit als die klote cowboys niet meer in je land op vakantie komen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32144123
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:24 schreef JohnDope het volgende:
Het is toch logisch dat je als persoon van een land een boycot uitroept wanneer je in zo'n situatie zit. Dat zou ik ook doen.
En laten we eerlijk zijn, veel mensen hebben de pest aan amerikanen, wat maakt het dan uit als die klote cowboys niet meer in je land op vakantie komen.
Niet logisch maar dom. Als mijn kind vermist zou zijn zou ik geen boycot roepen voor een land om zo duizenden mensen van hun brood te beroven die niks met de zaak te makken hebben. Ten tweede er is nooit een land in de wereld die geboycot werd door een vermissingszaak. Iedereen neemt aan dat Natalee verkracht en vermoord is. Er is juist geen bewijs daarvoor. Ze kan dus net zo goed levend zijn. Ze kan net zo goed wegelopen zijn. Ze kan net zo goed op een tragische wijze zijn omgekomen met name verdronken in zee. Geen harde bewijs geen zaak, geen lichaam geen zaak.

Voor Aruba maakt het op korte termijn wel uit dat er geen Amerikanen komen. 75 procent van alle toeristen komen uit Amerika. En de economie is voor 60 procent indirect/direct afhankelijk van dat industrie. Er komen slechts een paar honderd toeristen uit Alabama naar Aruba. Dus de Alabama boycot zal weinig effect hebben. Aruba trekt 732,000 toeristen jaarlijks. De meeste Amerikanen komen uit de liberale noordoosten van de V.S.
pi_32144467
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:15 schreef Stratos het volgende:

Voor Aruba maakt het op korte termijn wel uit dat er geen Amerikanen komen. 75 procent van alle toeristen komen uit Amerika. En de economie is voor 60 procent indirect/direct afhankelijk van dat industrie. Er komen slechts een paar honderd toeristen uit Alabama naar Aruba. Dus de Alabama boycot zal weinig effect hebben. Aruba trekt 732,000 toeristen jaarlijks. De meeste Amerikanen komen uit de liberale noordoosten van de V.S.
dus dan maakt die boycot niet uit. Kijk er zijn ook nog mensen met principes, als ik amerikanen niet zou moeten, dan zou ik ook geen geld willen verdienen - dmv schijnheilige diensten verlenen - over de ruggen van amerikanen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2005 @ 04:36:15 #198
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32169812
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2005 @ 06:01:37 #199
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_32169923
Van Amigoe: http://www.amigoe.com/artman/publish/article_14418.shtml
quote:
Regering VS steunt boycot niet
10 Nov, 2005, 16:42 (GMT -04:00)

ORANJESTAD — De Amerikaanse gouverneur van Alabama, Robert ‘Bob’ Riley, krijgt geen steun van de Amerikaanse regering bij zijn oproep Aruba te boycotten, zo werd gisteren duidelijk na verschillende diplomatieke gesprekken. Robert Sorenson, consul-generaal van de Verenigde Staten voor de Nederlandse Antillen en Aruba, was gisteren in Oranjestad voor een onderhoud met minister-president Nelson Oduber. In Den Haag op het ministerie van Buitenlandse Zaken werd een gesprek gevoerd met waarnemend ambassadeur van de Verenigde Staten, Chat Blakeman. “De uitspraken van de gouverneur weerspiegelen niet de visie van de Verenigde Staten”, brachten beide diplomaten naar voren.

Gouverneur Riley stuurde gisteren verzoeken uit naar andere gouverneurs om zijn oproep tot boycot te steunen. Ook benaderde hij het ministerie van Buitenlandse Zaken – State Department – met dit verzoek. Dit ministerie in Washington kwam met een verklaring, waaruit blijkt dat de gouverneur niet zou worden teruggefloten, maar de oproep ook niet wordt gesteund. “We respecteren het recht van deze gekozen vertegenwoordiger om met een oproep tot een dergelijk boycot te komen. Zijn verklaring weerspiegelt echter niet de visie van de Verenigde Staten. Er zijn geen boycot- of reisbeperkingen voor inwoners van de Verenigde Staten om naar Aruba te reizen”, aldus de verklaring. Minister-president Oduber liet weten een krachtigere verklaring van het State Department te hebben verwacht, zodat het niet weer gebeurt. “We krijgen talloze e-mails van Amerikanen die niet goed geïnformeerd zijn en niet meer willen komen.” Oduber maakt zich boos over de oproep tot een boycot: “Aruba is geen Cuba, Noord-Korea of Irak. We zijn vrienden van Amerika. De meeste toeristen komen uit de Verenigde Staten en we werken samen bij het bestrijden van drugscriminaliteit en witwaspraktijken.”

De verklaring van het State Department zegt tevens dat er van de regering van Aruba wordt verwacht alle mogelijke maatregelen te nemen om de verdwijning van Natalee Holloway op te lossen. Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken is bereid om op korte termijn een consulair medewerker op Aruba te stationeren die belast wordt met deze zaak.

In Den Haag werd tegenover de Amerikaanse ambassadeur nog eens onderstreept dat alles in het werk is gesteld om de zaak-Holloway tot een oplossing te brengen en dat Aruba nog steeds een veilige vakantiebestemming is voor Amerikaanse toeristen. De Nederlandse ambassadeur in Washington zal de zaak binnenkort ook aan de orde stellen.

Uit toerismecijfers van de maanden na mei, de maand dat Natalee verdween, blijkt dat er geen sprake is van een daling van het aantal Amerikaanse toeristen. Volgens directeur Myrna Jansen van Aruba Tourism Authority zeggen Amerikanen wel dat ze minder geneigd zijn op vakantie te gaan naar Aruba, maar handelen ze hier blijkbaar niet naar.


Van de volgende link vh AP: www.al.com/newsflash/regi...labamanews
quote:
By JAY REEVES
The Associated Press

BIRMINGHAM, Ala. (AP) — Aruba has agreed to send its chief investigator to the United States to answer questions about the case of missing teenager Natalee Holloway, an Alabama congressman said Thursday. Rep. Spencer Bachus said he requested the meeting to help resolve questions about how the investigation has been handled by authorities on the Caribbean island, a Dutch protectorate.

"News reports surrounding Natalee Holloway's disappearance have left the impression that the Aruban authorities are not doing all they can to solve this case," Bachus, R-Ala., said in a statement.

Bachus' district includes Mountain Brook, home of the missing teenager. Holloway was last seen on May 30 while on a senior class trip to Aruba, where classmates said she left a bar with three young men from the island.

"It would be helpful to have an official verification, from the Aruban authorities themselves, of what has been done in the investigation to get a more accurate reading of how the Aruban government has cooperated," Bachus said.

Aruba Police Chief Gerald Dompig, who oversees the Holloway investigation, said he was unaware of plans to send an investigator to the United States.

"Although I know several groups are suggesting such a visit, I personally have not received the request from my government. Such a decision has to be made by the Aruba government," Dompig told The Associated Press.

Aruban government officials did not immediately return calls seeking comment.

Numerous searches failed to turn up any trace of Holloway, and the three young men originally taken into police custody were released.

Alabama Gov. Bob Riley was joined this week by Holloway's mother, Beth Holloway Twitty, as he called for a nationwide travel boycott to Aruba, prompting officials there to seek federal intervention.

Speaking in Aruba, Prime Minister Nelson Oduber said his government hoped the State Department will help halt a boycott that could damage Aruba's crucial tourist industry. He called Riley's call "a preposterous and irresponsible act."

A State Department spokeswoman, Janelle Hironimus, said the U.S. embassy in The Hague has been in contact with the Dutch government. "They're providing assistance with the investigation," he said.

Secretary of State Condoleezza Rice, an Alabama native, met with Beth Twitty during a recent visit to the state.
Nou ja, ik begrijp het net helemaal. Aruba moeten nu vragen gaan benantwoorden van e.o.a. bobo in Alabama. Laat ze de *^*()%%$!@ krijgen die gasten met hun boycott! Ik snap de Arubanen niet. Het ziet eruit dat de Arubanen werkelijk gaan voor buttkissing of the Americans om het toerisme in Aruba te redden. Onbegrijpelijk dit....
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:40:01 #200
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_32171603
Je kan het ook van de andere kant zien. Als Aruba er aan meewerkt om iemand in Amerikar de vragen te beantwoorden, hebben ze toch niets te verbergen?
De hysterie rond Twitty/Holloway gaat vanzelf over.
En de cruiseliners die in de Caribean varen, gaan echt niet ineens een extra rondje om, om Aruba te vermijden. Per schip rollen er toch gemiddeld 2100 passagiers aan land die met dollars wapperen. Ze blijven echt wel komen.
Twitty zal haar tong nog eens afbijten over al haar uitspraken.
* spookvrouw gaat weer in lurkstand.
hofleverancier van sterretjes :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')