Ah!quote:Op maandag 19 september 2005 15:08 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Om het fileprobleem op te lossen kun je in de Randstad het beste de gezinnen die 2 auto's of meer hebben het beste daar ook voor laten betalen door ze dubbel wegenbelasting te laten betalen.
Dus voor de 2e auto gewoon 200 procent van het normale tarief heffen. En voor de 3e auto 300 procent. etc.
Kom je snel genoeg aan extra geld voor het fileprobleem.
Andere optie om de hoeveelheid auto's naar beneden bij te schroeven is om jongeren pas op hun 21 hun rijbewijs te laten behalen. Dat zou echt een grote stap vooruit zijn.
En wat het milieu aangaat moet je volgens mij gewoon alle auto's verplichten op bio-diesel te rijden dat is stukken schoner voor iedereen.
[afbeelding]
Bron: *Zijn kromme geest.quote:Op maandag 19 september 2005 15:10 schreef The_Terminator het volgende:
Heb je toevallig ook een bron? Geloof er namelijk niet veel van...
Ik vind het best een goed ideequote:Op maandag 19 september 2005 15:08 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Om het fileprobleem op te lossen kun je in de Randstad het beste de gezinnen die 2 auto's of meer hebben het beste daar ook voor laten betalen door ze dubbel wegenbelasting te laten betalen.
Dus voor de 2e auto gewoon 200 procent van het normale tarief heffen. En voor de 3e auto 300 procent. etc.
Kom je snel genoeg aan extra geld voor het fileprobleem.
Andere optie om de hoeveelheid auto's naar beneden bij te schroeven is om jongeren pas op hun 21 hun rijbewijs te laten behalen. Dat zou echt een grote stap vooruit zijn.
En wat het milieu aangaat moet je volgens mij gewoon alle auto's verplichten op bio-diesel te rijden dat is stukken schoner voor iedereen.
Dus ik moet meer voor mijn auto gaan betalen omdat ik die nodig heb voor mijn werk en om op school te komen? Nou, lekker is dat. Alsof die auto met al niet genoeg geld kost.quote:Op maandag 19 september 2005 15:13 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik vind het best een goed idee
dus een persoon van onder de 21 heeft niet het recht mobiel te zijn. en als de vrouw en de man beide werken meoten ze naast de BELACHELIJKE benzinetarieven ook nog maar eens dubel wegenbelasting betalen. kan ze net zo goed niet werken want het kost alleen maar geld zo om te werken. laat me raden jij woont 5 min fietsen van je werk af.quote:Op maandag 19 september 2005 15:08 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Om het fileprobleem op te lossen kun je in de Randstad het beste de gezinnen die 2 auto's of meer hebben het beste daar ook voor laten betalen door ze dubbel wegenbelasting te laten betalen.
Dus voor de 2e auto gewoon 200 procent van het normale tarief heffen. En voor de 3e auto 300 procent. etc.
Kom je snel genoeg aan extra geld voor het fileprobleem.
Andere optie om de hoeveelheid auto's naar beneden bij te schroeven is om jongeren pas op hun 21 hun rijbewijs te laten behalen. Dat zou echt een grote stap vooruit zijn.
En wat het milieu aangaat moet je volgens mij gewoon alle auto's verplichten op bio-diesel te rijden dat is stukken schoner voor iedereen.
[afbeelding]
Waarom heb jij 2 auto's?quote:Op maandag 19 september 2005 15:15 schreef The_Terminator het volgende:
Dus ik moet meer voor mijn auto gaan betalen omdat ik die nodig heb voor mijn werk en om op school te komen? Nou, lekker is dat. Alsof die auto met al niet genoeg geld kost.
Dat is juist het hele idee... dat meer mensen daarom dus geen auto keaupen.quote:Op maandag 19 september 2005 15:15 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dus ik moet meer voor mijn auto gaan betalen omdat ik die nodig heb voor mijn werk en om op school te komen? Nou, lekker is dat. Alsof die auto met al niet genoeg geld kost.
Je kan je blijkbaar ook 2 auto's veroorlovenquote:Op maandag 19 september 2005 15:15 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dus ik moet meer voor mijn auto gaan betalen omdat ik die nodig heb voor mijn werk en om op school te komen? Nou, lekker is dat. Alsof die auto met al niet genoeg geld kost.
Mijn moeder heeft ook een auto, er staat 'gezin' in de TTquote:Op maandag 19 september 2005 15:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom heb jij 2 auto's?
Ah, dan woon jij poepgoedkoop dus. Geen enkel probleem dus.quote:Op maandag 19 september 2005 15:19 schreef The_Terminator het volgende:
Mijn moeder heeft ook een auto, er staat 'gezin' in de TT![]()
Het RECHT om mobiel te zijnquote:Op maandag 19 september 2005 15:16 schreef punksquad het volgende:
dus een persoon van onder de 21 heeft niet het recht mobiel te zijn.
quote:Op maandag 19 september 2005 15:22 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Het RECHT om mobiel te zijn![]()
Ik vind het niet meer dan normaal dat de vervuiler betaalt![]()
Maar mijn vrouw (om maar gewoon een voorbeeld te noemen, er zijn er veel meer) draagt niet bij aan de files (zoals de meeste tweede auto's waarschijnlijk).quote:Er is in Nederland een behoorlijk goed werkend OV, zelfs in de provincie. En mensen die per sé een auto nodig hebben voor hun werk, hebben m toch wel van de zaak. Een tweede auto is naar mijn idee vooral te wijten aan het feit dat mensen behept zijn met het idee dat je altijd mobiel moet zijn.. bovengenoemd "recht" dus
De eerste auto wordt toch ook niet meer belast in het plan van de TS. Enkel de tweede/derde/vierde auto binnen een gezin. Je weet wel, van die SUV's waar moeders hun kroost mee naar school brengen om de hoek. Die mogen van mij best meer belast worden.quote:Op maandag 19 september 2005 15:26 schreef Developersrus het volgende:
Wat een butt-stelling zeg! Ik rijd auto omdat het mijn recht is om auto te mogen rijden. Het feit dat ik hier al enorm voor wordt belast gezien (BPM, Accijns op brandstof, Kwartje van Kok, Wegenbelastng) lijkt het me absurd om hier nog verdere sancties op los te laten. Energie is namelijk de grootste melkkoe van dit land en daarom "never bite the hand that feeds you..."
Eensch maar dan krijg je weer dat gemekker waarbij de uitzonderingen de regel gaan bepalen, dat is niet de bedoelingquote:Op maandag 19 september 2005 15:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dat doen we nu dan ook.
[..]
Maar mijn vrouw (om maar gewoon een voorbeeld te noemen, er zijn er veel meer) draagt niet bij aan de files (zoals de meeste tweede auto's waarschijnlijk).
Oh en waaromquote:Op maandag 19 september 2005 15:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De eerste auto wordt toch ook niet meer belast in het plan van de TS. Enkel de tweede/derde/vierde auto binnen een gezin. Je weet wel, van die SUV's waar moeders hun kroost mee naar school brengen om de hoek. Die mogen van mij best meer belast worden.
De vervuiler betaalt nu al, waarom denk je dat we zoveel accijns betalen? Goed werkend OV? Dream on dude, ik doe 1.5 uur met het OV over een ritje van 25 minuten met de auto. Of zou dit weer een 'uitzondering' zijn? pffffquote:Op maandag 19 september 2005 15:22 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Het RECHT om mobiel te zijn![]()
Ik vind het niet meer dan normaal dat de vervuiler betaalt![]()
Er is in Nederland een behoorlijk goed werkend OV, zelfs in de provincie. En mensen die per sé een auto nodig hebben voor hun werk, hebben m toch wel van de zaak. Een tweede auto is naar mijn idee vooral te wijten aan het feit dat mensen behept zijn met het idee dat je altijd mobiel moet zijn.. bovengenoemd "recht" dus
Dan schiet de maatregel haar doel toch voorbij? (en krijg je niet het beoogde effect)quote:Op maandag 19 september 2005 15:31 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Eensch maar dan krijg je weer dat gemekker waarbij de uitzonderingen de regel gaan bepalen, dat is niet de bedoeling
Da's waar, maar daar merk je binnen één gezin relatief niet zo veel van. Ik denk dat mensen wel twee keer nadenken over hun keus van tweede auto als deze dubbel wordt belast. Met een Alto kun je ook prima je boodschappen halen en je kinderen naar school brengen (voor zover dit überhaupt al niet op de fiets kan).quote:Op maandag 19 september 2005 15:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Oh en waarom
Die SUV worden al zwaarder belast, aangezien houderschapsbelasting naar gewicht gaat.
Dat laatste, daar heb je inderdaad gelijk in, maar volgens mij is het voornamelijk de bedoeling de files op te lossen en behoudens de files bij het schoolplein (quote:Op maandag 19 september 2005 15:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Da's waar, maar daar merk je binnen één gezin relatief niet zo veel van. Ik denk dat mensen wel twee keer nadenken over hun keus van tweede auto als deze dubbel wordt belast. Met een Alto kun je ook prima je boodschappen halen en je kinderen naar school brengen (voor zover dit überhaupt al niet op de fiets kan).
Och, ik zie 's ochtends anders genoeg moeders hun kinderen naar school brengen met de auto in de files waar ik ook altijd in sta.quote:Op maandag 19 september 2005 15:37 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat laatste, daar heb je inderdaad gelijk in, maar volgens mij is het voornamelijk de bedoeling de files op te lossen en behoudens de files bij het schoolplein () zie ik even het verband niet.
Misschien zijn dat kinderen die naar de kinderopvang bij het werk gaan? (even buiten wat je daarvan vindt).quote:Op maandag 19 september 2005 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Och, ik zie 's ochtends anders genoeg moeders hun kinderen naar school brengen met de auto in de files waar ik ook altijd in sta.
Die Nederlandse nuchterheid begint me zo langzamerhand de strot uit te komen!quote:Op maandag 19 september 2005 15:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Da's waar, maar daar merk je binnen één gezin relatief niet zo veel van. Ik denk dat mensen wel twee keer nadenken over hun keus van tweede auto als deze dubbel wordt belast. Met een Alto kun je ook prima je boodschappen halen en je kinderen naar school brengen (voor zover dit überhaupt al niet op de fiets kan).
Misschien is emigreren dan een optie voor je.quote:Op maandag 19 september 2005 15:43 schreef Developersrus het volgende:
Die Nederlandse nuchterheid begint me zo langzamerhand de strot uit te komen!![]()
Zo, kom jij dan voortaan mijn wekelijkse boodschappen voor 5 personen even op de fiets thuisbrengen? Past amper in mijn boodschappenwagen van de supermarkt!!quote:Op maandag 19 september 2005 15:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Da's waar, maar daar merk je binnen één gezin relatief niet zo veel van. Ik denk dat mensen wel twee keer nadenken over hun keus van tweede auto als deze dubbel wordt belast. Met een Alto kun je ook prima je boodschappen halen en je kinderen naar school brengen (voor zover dit überhaupt al niet op de fiets kan).
Je kinderen kunnen niet met de fiets danwel de auto van je man naar gitaarles / voetbal/ etc.?quote:Op maandag 19 september 2005 15:47 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Deze stelling slaat nergens op!! Ik heb die (2e) auto nodig om op mijn werk te komen (Kost met een auto 30 minuten, met openbaar vervoer meer dan een uur). Als ik niet werk, sta ik ook niet in de file.
Verder werkt mijn man ver weg en maakt lange dagen. Zonder mijn auto, zou ik onze kinderen veel plezier moeten afnemen voor hun gitaarles, voetballen etc.
Precies.quote:Op maandag 19 september 2005 15:38 schreef Metro2005 het volgende:
En met geld los je het fileprobleem niet op, daar moeten een paar structurele maatregelen voor komen,
Lul toch niet zo dom, dan ga je vaker boodschappen doen zoals zoveel mensen die niet met de auto kunnen.quote:Op maandag 19 september 2005 15:49 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Zo, kom jij dan voortaan mijn wekelijkse boodschappen voor 5 personen even op de fiets thuisbrengen? Past amper in mijn boodschappenwagen van de supermarkt!!
Enneh...ook de zak hondevoer van 16 kilo???
Moet jij eens opletten als de financieel beter bedeelden dit landje gaan verlaten, wat er dan van ons o zo leuke economische en sociale stelsel over blijft.....hahaha, laat me niet lachen. We leven nog altijd in een consumptiemaatschappij!quote:Op maandag 19 september 2005 15:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Misschien is emigreren dan een optie voor je.
Die boodschappen kun je niet met de auto van je man halen?quote:Op maandag 19 september 2005 15:49 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Zo, kom jij dan voortaan mijn wekelijkse boodschappen voor 5 personen even op de fiets thuisbrengen? Past amper in mijn boodschappenwagen van de supermarkt!!
Enneh...ook de zak hondevoer van 16 kilo???
Je gebruikt wel drogredenen zeg: wat als de betreffende auto nu eens op het parkeerterrein van het kantoor staat waar hij werktquote:Op maandag 19 september 2005 15:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die boodschappen kun je niet met de auto van je man halen?
En wat als de tweede auto kapot is?quote:Op maandag 19 september 2005 16:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je gebruikt wel drogredenen zeg: wat als de betreffende auto nu eens op het parkeerterrein van het kantoor staat waar hij werkt
Ja, net als jouw argumenten, dus.quote:Op maandag 19 september 2005 16:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En wat als de tweede auto kapot is?
Wat een gelul, zo kun je eeuwig doorgaan natuurlijk.
De mensen die het hardste roepen dat ze weggaan, zijn de mensen die het hardste blijven.quote:Op maandag 19 september 2005 15:54 schreef Developersrus het volgende:
Moet jij eens opletten als de financieel beter bedeelden dit landje gaan verlaten, wat er dan van ons o zo leuke economische en sociale stelsel over blijft.....hahaha, laat me niet lachen. We leven nog altijd in een consumptiemaatschappij!
'T wordt tijd dat hard werken hier in dit landje weer beloont wordt. Je wordt hier snotverdikke praktisch het land uit gejaagd door een legertje proletariers als je "te veel" verdient en hiervan wilt genieten, absurd gewoon!
Niet mee eens. JK heeft een zinnig punt, niks drogreden.quote:Op maandag 19 september 2005 16:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, net als jouw argumenten, dus.
Dat schiet dus niet op.
Dus het feit dat ik 2 meter 4 ben en niet fatsoenlijk in de meeste auto's pas, is voor jou een goede reden om mij meer te belasten? Lekker hoorquote:Op maandag 19 september 2005 15:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Da's waar, maar daar merk je binnen één gezin relatief niet zo veel van. Ik denk dat mensen wel twee keer nadenken over hun keus van tweede auto als deze dubbel wordt belast. Met een Alto kun je ook prima je boodschappen halen en je kinderen naar school brengen (voor zover dit überhaupt al niet op de fiets kan).
Alsof de noodzaak (quote:Op maandag 19 september 2005 16:00 schreef Five_Horizons het volgende:
Je gebruikt wel drogredenen zeg: wat als de betreffende auto nu eens op het parkeerterrein van het kantoor staat waar hij werkt
Nu heb ik een leaseauto, dus gaat het verder niet op, maar wanneer ík mijn auto nodig heb voor mijn werk (want diverse bezoekjes bij klanten ed.) dan kan mijn teerbeminde er dus geen gebruik van maken.quote:Op maandag 19 september 2005 16:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Niet mee eens. JK heeft een zinnig punt, niks drogreden.
Als jij door je lengte persé twee auto's moet bezitten, dan ben ik uitgeluld.quote:Op maandag 19 september 2005 16:06 schreef Herkauwer het volgende:
Dus het feit dat ik 2 meter 4 ben en niet fatsoenlijk in de meeste auto's pas, is voor jou een goede reden om mij meer te belasten? Lekker hoor![]()
En een alto is geen auto, dat is een brommobiel zonder 45km/u sticker...
Het hoeft geen noodzaak te zijn een "tweede auto" te bezitten.quote:Op maandag 19 september 2005 16:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alsof de noodzaak () door de week 16 kilo hondenvoer (
) halen geen drogreden is om een tweede auto te bezitten.
Ja, daar gaat het nou juist om. Er zijn gewoon teveel auto's en mensen voor wie het geen noodzaak is om auto te rijden, zorgen voor extra drukte, milieudruk etc., alleen omdat het 'handig' is.quote:Op maandag 19 september 2005 16:08 schreef Five_Horizons het volgende:
Je kunt het je misschien veroorloven en je vindt het misschien wel handig
Nee, waar het mij omgaat is dat er nu ook naar de grote van de auto wordt gekekenquote:Op maandag 19 september 2005 16:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als jij door je lengte persé twee auto's moet bezitten, dan ben ik uitgeluld.
En dat jij een Alto geen auto vindt, dat vind ik dan weer een luxe-probleem.
Daar los je dan eerder 't parkeerprobleem mee op.quote:Op maandag 19 september 2005 16:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Even voor de zekerheid hoor:
Heeft dit plan nu als doel de files op te lossen of om mensen uit de "tweede auto"(waar ik overigens ook nog geen idee heb van wat TS nu bedoelt) te jagen.
quote:
quote:
milieudruk etc., alleen omdat het 'handig' is.
Dat gaat je recht van vrije meningquote:Op maandag 19 september 2005 16:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het nou juist om. Er zijn gewoon teveel auto's en mensen voor wie het geen noodzaak is om auto te rijden, zorgen voor extra drukte, milieudruk etc., alleen omdat het 'handig' is.
Klopt, is ook een kwestie van persoonlijke prioriteiten. Ik ben hier ook niet de TS en weet verder niets van deze 'regels' , ik probeer alleen te verduidelijken wat de bedoeling van die regels is zoals 5 horizons vroegquote:Op maandag 19 september 2005 16:13 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat gaat je recht van vrije meningWat komt er hierna? 1 kind regel zoals in China? Want overbevolking is slecht voor de aarde? Per woning is 1 tv ook wel voldoende en waarom moet men meer dan 1 pc hebben? Allemaal nergens voor nodig en ze verspillen energie. Trouwens, waarom zou je nog stroom moeten verbruiken 's nachts? Alleen je alarmklok hoort te functioneren en die kan je wel voorzien van een batterij.!
Alsof het recht per gezin meerdere auto's te bezitten grondwettelijk is vastgelegd.quote:Op maandag 19 september 2005 16:13 schreef Herkauwer het volgende:
Dat gaat je recht van vrije meningWat komt er hierna? 1 kind regel zoals in China? Want overbevolking is slecht voor de aarde? Per woning is 1 tv ook wel voldoende en waarom moet men meer dan 1 pc hebben? Allemaal nergens voor nodig en ze verspillen energie. Trouwens, waarom zou je nog stroom moeten verbruiken 's nachts? Alleen je alarmklok hoort te functioneren en die kan je wel voorzien van een batterij.!
Alsof het grondwettelijk is vastgelegd dat het niet magquote:Op maandag 19 september 2005 16:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alsof het recht per gezin meerdere auto's te bezitten grondwettelijk is vastgelegd.
quote:Op maandag 19 september 2005 16:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alsof het recht per gezin meerdere auto's te bezitten grondwettelijk is vastgelegd.
quote:Op maandag 19 september 2005 16:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Even voor de zekerheid hoor:
Heeft dit plan nu als doel de files op te lossen of om mensen uit de "tweede auto"(waar ik overigens ook nog geen idee heb van wat TS nu bedoelt) te jagen.
Het is eigenlijk veel slimmer om een tractor te nemen voor de boodschappen etc.quote:Op maandag 19 september 2005 16:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het nou juist om. Er zijn gewoon teveel auto's en mensen voor wie het geen noodzaak is om auto te rijden, zorgen voor extra drukte, milieudruk etc., alleen omdat het 'handig' is.
Niemand heeft récht op een auto, dunkt me zo.quote:Op maandag 19 september 2005 16:19 schreef Herkauwer het volgende:
Alsof het grondwettelijk is vastgelegd dat het niet magAls je zo gaat redeneren kan je alles wel aan banden leggen...
Of überhaupt het recht op een auto.... waarom loten we er niet om? Waarom mag ieder gezin 1 auto....? En niet 1 op de tien 10 gezinnen?
Ik bedoel maar, lekker voor de fun! moet kunnen toch?quote:Op maandag 19 september 2005 16:25 schreef daNpy het volgende:
En als je een tweede auto voor de hobby hebt?
Kinderen kunnen over het algemeen ook op de fiets naar school.
Ja, bij de meeste scholen stikt het van de auto's van mensen die 100m verder wonen.
En boodschappen kun je ook op zaterdag doen. Of vrijdag avond. Of donderdagavond.
Veel supermarkten zijn sowieso tot 20.00u open trouwens.
Mensen mogen toch zelf kiezen wat ze met hun spullen doen? Lijkt me niet dat een overheid dat moet gaan regelen. Als iemand zijn kinderen met de auto naar school brengt is dat zijn keus. Ik zou die keus niet maken maar goed dat is mijn mening. Zorg gewoon dat de kosten van het autorijden goed in de economie verdisconteerd worden, bijvoorbeeld via een ecotax op de benzine en rekeningrijden om de files aan te pakken, maar laat mensen hun eigen keus maken.quote:Op maandag 19 september 2005 16:25 schreef daNpy het volgende:
Kinderen kunnen over het algemeen ook op de fiets naar school.
Ja, bij de meeste scholen stikt het van de auto's van mensen die 100m verder wonen.
En boodschappen kun je ook op zaterdag doen. Of vrijdag avond. Of donderdagavond.
Veel supermarkten zijn sowieso tot 20.00u open trouwens.
YEAH, en manlief kan met de trein of diep in de buidel met zijn fileveroorzaker...quote:Op maandag 19 september 2005 15:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je kinderen kunnen niet met de fiets danwel de auto van je man naar gitaarles / voetbal/ etc.?
Ga ff weg met je decadente rothondquote:Op maandag 19 september 2005 15:49 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Enneh...ook de zak hondevoer van 16 kilo???
Maar nu ben je ook te laat omdat je in de file staat. Het voorstel is trouwens om de regeling alleen voor de Randstad (Zuid-Holland, Noord-Holland tot Alkmaar en Utrecht) te laten gelden, dus ik ook JIJ staat in de file.quote:Op maandag 19 september 2005 15:52 schreef Faithz het volgende:
Trein is allemachtig duur, rijdt niet op tijd en ik zou er dan 2 uur over doen voordat ik op kantoor ben.
Het is een en/en situatie waar we in zitten. En rekeningrijden en het bezit is geld wat prima aangewend kan worden voor nieuwe wegen.quote:Op maandag 19 september 2005 16:23 schreef Steijn het volgende:
Het extra belasten van een tweede auto slaat nergens op, immers alleen het gebruik (niet het bezit dus) van een auto veroorzaakte milieuvervuiling en files worden zelfs alleen veroorzaakt door auto's die in de spits rijden. Het slaat dus nergens op het bezit van een auto belasten, alleen het gebruik daarvan moet belast worden of nog beter, betaald worden via rekeningrijden.
Rechts conservatief is voor een traditionele rolverdeling van man-vrouw en wat ik me van mijn MEAO-tijd herinner is dat het toch wel cheap is om je vrouw ueberhaupt te laten werken.quote:Op maandag 19 september 2005 18:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De volgende stap is om moeders weer te verbieden een baan aan te nemen die niet op fietsafstand ligt. Want tenslotte, volgens de calvinistische geitewollensokkenzemelaars, eigenlijk is het hebben van twee banen ook al een misdaad "want dat doe je aleen maar voor de luxe".
Goed idee.quote:Op maandag 19 september 2005 18:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
De volgende stap is om gepensioneerden te verbieden gebruik te maken van de snelweg op werkdagen ?
ja dat vraag ik mij ook af als je hem toch zo weinig gebruiktquote:Op maandag 19 september 2005 15:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom heb jij 2 auto's?
ik voel een cu en sgp coalitie aankomenquote:Op maandag 19 september 2005 19:20 schreef Ronaldsen het volgende:
Anders zetten we de vrouw gewoon weer voor het aanrecht, dan kan die tweede auto fijn de deur uit
Dat helpt ook tegen de overbevolking gezien de ongevallenstatistieken.quote:Op maandag 19 september 2005 19:16 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
En de heren kunnen overigens makkelijk op de moter.
[afbeelding]
Dus manlief met de moter
Na deze post (moter) mag 'ie wat mij betreft een enkeltje [ONZ]quote:Op maandag 19 september 2005 19:16 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
En de heren kunnen overigens makkelijk op de moter.
[afbeelding]
Dus manlief met de moter en vrouwlief met de stationwagon de kids naar school, muziekles en boodschapjes doen. Fileprobleem O.P.G.E.L.O.S.T. voor 50 procent.
Protest ik wil niet naar ONZ, dat is belachelijk zeg zo'n serieus onderwerp.quote:Op maandag 19 september 2005 21:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Na deze post (moter) mag 'ie wat mij betreft een enkeltje [ONZ]![]()
Die dingen zijn levensgevaarlijk, vooral als het nat is.quote:Op maandag 19 september 2005 19:16 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
En de heren kunnen overigens makkelijk op de moter.
[afbeelding]
Dus manlief met de moter en vrouwlief met de stationwagon de kids naar school, muziekles en boodschapjes doen. Fileprobleem O.P.G.E.L.O.S.T. voor 50 procent.
Je kunt natuurlijk ook je kotor wegbrengen met je moter.quote:Op maandag 19 september 2005 19:16 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
En de heren kunnen overigens makkelijk op de moter.
[afbeelding]
Dus manlief met de moter en vrouwlief met de stationwagon de kids naar school, muziekles en boodschapjes doen. Fileprobleem O.P.G.E.L.O.S.T. voor 50 procent.
Briljantquote:Op maandag 19 september 2005 15:08 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Om het fileprobleem op te lossen kun je in de Randstad het beste de gezinnen die 2 auto's of meer hebben het beste daar ook voor laten betalen door ze dubbel wegenbelasting te laten betalen.
Dus voor de 2e auto gewoon 200 procent van het normale tarief heffen. En voor de 3e auto 300 procent. etc.
Kom je snel genoeg aan extra geld voor het fileprobleem.
Andere optie om de hoeveelheid auto's naar beneden bij te schroeven is om jongeren pas op hun 21 hun rijbewijs te laten behalen. Dat zou echt een grote stap vooruit zijn.
En wat het milieu aangaat moet je volgens mij gewoon alle auto's verplichten op bio-diesel te rijden dat is stukken schoner voor iedereen.
[afbeelding]
Kun je gelijk een auto kopen...quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:06 schreef Vhiper het volgende:
Gewoon iedereen die geen auto heeft, belonen met een extraatje![]()
goed werkend OV dat steeds verder afbladdertquote:Op maandag 19 september 2005 15:22 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Het RECHT om mobiel te zijn![]()
Ik vind het niet meer dan normaal dat de vervuiler betaalt![]()
Er is in Nederland een behoorlijk goed werkend OV, zelfs in de provincie. En mensen die per sé een auto nodig hebben voor hun werk, hebben m toch wel van de zaak. Een tweede auto is naar mijn idee vooral te wijten aan het feit dat mensen behept zijn met het idee dat je altijd mobiel moet zijn.. bovengenoemd "recht" dus
Dat er iets mis is met de aard van de Nederlandse snelwegen lijkt me algemeen bekend. Dit oplossen zou volgens mij echter 10tallen miljarden euro's gaan kosten, voor zover het al mogelijk is. In feite is dat dus geen optie, daarom lijkt mij het nuttiger (voor nu) om te kijken hoe we het aantal auto's op de wegen kunnen verminderen i.p.v. meer asfalt aanleggen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:20 schreef Jerruh het volgende:
goed werkend OV dat steeds verder afbladdert
man tegenwoordig kom je na 8 uur de meeste plattelandsdorpen niet meer uit met de OV.
de vervuiler betaalt nu al bakken geld..
en als je op die foto eens goed kijkt he, zie je precies wat de boosdoener is: het wegennet. ik las pas een stukje van een bekende gozer die daarover veel onderzoek had gedaan, ben ff de naam kwijt, en die zei dat nederland een slecht wegennet heeft. niet het asfalt is slecht maar de capaciteiten om catastrofes zoals ongelukken etc op te vangen is slecht, de invoegstroken zijn slecht (je wordt constant gedwongen andere rijbanen te kiezen, dan gaat ie weer van 3 naar twee, dan komt er weer eentje bij, rij maar es van dordrecht naar rotterdam, of van den bosch naar amsterdam... mensen kunnen elkaar nauwelijks ontwijken omdat er geen ontwijkmogelijkheid is... knooppunten zijn letterlijk knooppunten. en daar moet wat gedaan worden, nederlandse wegen meoten duidelijker van opbouw, bestand worden tegen calamiteiten etc...
De overheid verdient nu erg veel aan de extra inkomsten door de hoge olie prijzen. Investeer dat in het wegennet, plus de subsidie op het OV kan ook wel in de wegen worden geïnvesteerd, dan zijn er ook meteen minder milieu vervuilende, trage, verkeer ophoudende bussen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat er iets mis is met de aard van de Nederlandse snelwegen lijkt me algemeen bekend. Dit oplossen zou volgens mij echter 10tallen miljarden euro's gaan kosten, voor zover het al mogelijk is. In feite is dat dus geen optie, daarom lijkt mij het nuttiger (voor nu) om te kijken hoe we het aantal auto's op de wegen kunnen verminderen i.p.v. meer asfalt aanleggen.
Als je in complottheorieën gelooft, dan zou je haast denken dat bejaarde automobilisten een trucje van de overheid is om de maximum snelheid op snelwegen naar beneden te krijgen.quote:Op maandag 19 september 2005 18:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
De volgende stap is om gepensioneerden te verbieden gebruik te maken van de snelweg op werkdagen ?
Als je niet in complot-theorieën gelooft dan verzeker ik je dat de regering gaat overwegen om jongeren pas op hun 21e het rijbewijs te laten halen. Dan slibben de wegen langzamer dicht. Ook hier weer een regeling speciaal voor de Randstad: regio Amsterdam, Rotterdam, Utrecht. De gebieden met de grootste fileproblemen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als je in complottheorieën gelooft, dan zou je haast denken dat bejaarde automobilisten een trucje van de overheid is om de maximum snelheid op snelwegen naar beneden te krijgen.
Laat ze deze regelingen eerst maar in Bangkok invoeren...quote:En wat het milieu aangaat moet je volgens mij gewoon alle auto's verplichten op bio-diesel te rijden dat is stukken schoner voor iedereen.
Ontopique,quote:Op woensdag 21 september 2005 01:48 schreef allsystemshalt het volgende:
Hou op over 2 verdieners ik zie ze dagelijks om 7 uur de kinderen op het plein van een nog dighte kinderopvang gooien en ze pas om 20:00 !!! uur in de avond ophalen
![]()
En natuurlijk met een Land Rover of iets van dat formaat.
Neem dan GVD geen kinderen als je er toch geen tijd aan wil besteden![]()
![]()
Mij te duurquote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Kun je gelijk een auto kopen...![]()
Ha ha ha dan heb jij een serieus probleem, wanneer jij denkt dat OV behoorlijk goed werkt. Ten eerste zie ik geen enkel argument en wijst een recent onderzoek toch op iets anders.quote:Op maandag 19 september 2005 15:22 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Er is in Nederland een behoorlijk goed werkend OV, zelfs in de provincie. En mensen die per sé een auto nodig hebben voor hun werk, hebben m toch wel van de zaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |