abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30724316
Is de Lisstraat een beetje leefbaar? Iemand enig idee?
...
pi_30724390
In welke buurt is dat?
pi_30724510
Noord geloof ik... zijstraat van de bergselaan/bergweg.

Denk dat het er zo uit ziet:
...
  maandag 19 september 2005 @ 13:35:43 #4
108998 suravida
Keep It Simple Stupid
pi_30724535
Is in het oude Noorden, best een leuke buurt! Heb er ook een tij dmet plezier gewoond. Ik weet alleen niet waar je nu vandaan komt? Het si wel een beetje een verallochtoniseerde volksbuurt namelijk.
Maar het kan zeker slechter in rotterdam.
pi_30724592
Ik kom nu uit Hoofddorp. Nieuwbouw met veel jonge gezinnen.

Vriendin studeert in Rotterdam en we kunnen misschien een huis krijgen in de Lisstraat. Maar ik ken Rotterdam dus helemaal niet.
...
pi_30724715
Bergweg... wel gezellige buurt daar ja. Wel veel allochtonen, allochtone winkels etc, maar zoals suravida zei, het kan veel slechter in Rotterdam
  maandag 19 september 2005 @ 13:42:40 #7
108998 suravida
Keep It Simple Stupid
pi_30724733
Ik weet niet hoeveel en hoegroot en hoe duur maar ik zou er best willen wonen. Mooi ouwe straat dicht genoeg bij het centrum, kralingse bos aan te fietsen en Neerlands langste winkelstraat (de zwartjan straat) in de buurt. Zolang je niet wordt afgezet zou ik het doen!
pi_30724896
Plaatje is volgens mij Lisplein. Lisstraat is nog wel aardig, aan de andere kant van Bergweg is veel minder. Betaald parkeren is minder. Winkels in de buurt. Ligt ook beetje aan de prijs natuurlijk, maar je het het slechter treffen.
'Eenheid door Inhoud'
pi_30726297
En in welke buurten moet je echt niet komen?
...
pi_30726662
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:39 schreef Kos het volgende:
En in welke buurten moet je echt niet komen?
Het hangt denk ik vooral af van je eigen wensen. Ik ken niet heel Rotterdam, maar ik kan niet zo snel wijken noemen waar ik echt niet zou willen wonen..
pi_30726715
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het hangt denk ik vooral af van je eigen wensen. Ik ken niet heel Rotterdam, maar ik kan niet zo snel wijken noemen waar ik echt niet zou willen wonen..
Belangrijkste is dat ik 's avonds gewoon over straat kan, zonder dat ik grote kans loop mijn telefoon af te moeten geven of zo...
...
pi_30726798
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:55 schreef Kos het volgende:

[..]

Belangrijkste is dat ik 's avonds gewoon over straat kan, zonder dat ik grote kans loop mijn telefoon af te moeten geven of zo...
Die kans loop je altijd denk ik wel, ook in zgn. nette wijken. Ik heb zelf eik nooit problemen gehad in Rotterdam, ook niet wanneer ik 's avonds in mijn uppie over straat loop.. In sommige wijken word je aangezien voor een hoer, maar dat is dan ook alles..
  maandag 19 september 2005 @ 15:02:27 #13
128694 Sinkwanee
Ja zeg.. ik kan niet heksen!
pi_30726893
Ik woon eigenlijk al jaren in Rotterdam, eerst in de Landenbuurt (bij Marconiplein) toen in Schiebroek, volgens mij zit daar de lisstraat want daar zit de bloemenbuurt en nu in Overschie.
Alle buurten hadden hun eigen plussen en minnen. Schiebroek is leuk wonen, veel winkeltjes en bijna alles op loopafstand. Dus ik zou zeggen doen!
*Eigenwijs is ook wijs*
pi_30729937
Best goed te doen hoor. Zit zelf in Schiebroek op school.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_30732798
Euh. Nergens?
pi_30733247
Aah daar heb ik nog rondgelopen met school. Volgens mij is de buurt best ok.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_30807228
Ik liep een tijdje terug 's nachts op t delfshaven en werd toen aangesproken of ik niet mee in de auto wilde en langzaam rijden langs me. Dus daar was het niet echt prettig als vrouw zijnde.

Toen ik klein was heb ik in crooswijk gewoont dat was een zeer prettige buurt
pi_30814017
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:42 schreef Darkphorze het volgende:
Ik liep een tijdje terug 's nachts op t delfshaven en werd toen aangesproken of ik niet mee in de auto wilde en langzaam rijden langs me. Dus daar was het niet echt prettig als vrouw zijnde.
Hoe heb je hier op gereageerd?
pi_30814769
Bij maashaven moet je in ieder geval niet gaan lopen 's avonds in je eentje
pi_30814950
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:53 schreef knox_ het volgende:
Bij maashaven moet je in ieder geval niet gaan lopen 's avonds in je eentje
Waarom niet? Ik kom er regelmatig 's avonds..
pi_30826904
Hahaha, waarom niet vraagt ze dan... ik zou er ook echt niet 's avonds gaan lopen hoor. Evenmin in Pendrecht, Zuidwijk, delen van Charlois, Tarwewijk, delen van Vreewijk. Zeg maar het grootste deel van gemeentes Feyenoord + Charlois.
Sanity is (not) statistical
pi_30827071
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:57 schreef Maeghan het volgende:
Hahaha, waarom niet vraagt ze dan... ik zou er ook echt niet 's avonds gaan lopen hoor. Evenmin in Pendrecht, Zuidwijk, delen van Charlois, Tarwewijk, delen van Vreewijk. Zeg maar het grootste deel van gemeentes Feyenoord + Charlois.
Ik woon in Charlois, en ik zie toch echt niet in waarom ik in het grootste deel 's avonds niet zou kunnen lopen..
pi_30827125
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik kom er regelmatig 's avonds..
Ik ook.. Het is mijn metro op- en uitstapstation. Woon er een paar minuutjes vandaan, al 3 jaar en nog nooit wat meegemaakt.

De buurt heeft meer een naam dan dat er werkelijk wat aan de hand is.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_30827195
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik woon in Charlois, en ik zie toch echt niet in waarom ik in het grootste deel 's avonds niet zou kunnen lopen..
Een vriendin van mij die er woonde dacht daar destijds heel anders over, als ze voor de zoveelste keer lastiggevallen werd. Maar ja, het ligt er maar aan waar je woont.

Ik heb zelf in Pendrecht en Vreewijk gewoond, en kom nog steeds veel op Zuid. Maar het grootste deel van Rdam Zuid kom ik liever niet 's avonds hoor. Op sommige stukken liever niet eens overdag, waaronder dus in de buurt van Maashaven.
Sanity is (not) statistical
pi_30827213
Ik zou helemaal niet in Rotterdan gaan wonen als ik jou was, wat een -----censuur------ stad is dat zeg.
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')