Ho ho, nu draai je het terug terwijl je in een eerdere post aangaf dat Talpa wel doet wat de KNVB wil. Dat is namelijk cruciaal. Als je dat niet vindt, dan is dat een heel groot verschil.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:33 schreef calvobbes het volgende:
En zoals ik net al zei, Talpa heeft andere keuzes gemaakt dan de NOS, dat wil nog niet zeggen dat het zo moet van de KNVB of dat het niks met journalistiek te maken heeft.
Voor zover ik weet heeft de KNVB dezelfde regels aan de NOS als Talpa opgelegd.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:44 schreef SCH het volgende:
Ho ho, nu draai je het terug terwijl je in een eerdere post aangaf dat Talpa wel doet wat de KNVB wil. Dat is namelijk cruciaal. Als je dat niet vindt, dan is dat een heel groot verschil.
"Goed nieuws is geen nieuws" staat voor zover ik weet niet in de journalistieke handleiding.quote:Journalistiek betekent niet een soort goednieuws-show brengen en voor de gezelligheid gaan maar de harde werkelijkheid laten zien.
Dat is dus de vraag. Het lijkt erop dat dat niet altijd zo is.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:49 schreef calvobbes het volgende:
De belangrijke overtredingen en gele kaarten zie je echt wel.
Zoals al 9827397 gezegd door verschillende mensen: De NOS bracht ook niet alle ovetredingen en gele kaarten in beeld. En er zal altijd wel iemand zijn die vind dat een kaart of overtreding wel in beeld had gemoeten.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:59 schreef SCH het volgende:
Dat is dus de vraag. Het lijkt erop dat dat niet altijd zo is.
heerlijk dat ze dat doen, iets wat de NOS keihard verrekte en in het buitenland heel gebruikelijk is!quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik zal dan even qua cameravoering het verschil aangeven:
Bij elke wedstrijd 5 camera's, 1 camera die het veld op mag, virtuele pijlen om de afstand van bal tot doel bij een vrije trap aan te geven, virtuele cirkel om de afstand tot het muurtje aan te geven. Bij de wedstrijden van Ajax, PSV en Feyenoord minimaal 7 camera en virtuele lijnen die buitenspel aangeven.
Lijkt mij toch een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot verschil t.o.v. de NOS.
Dat aantal metertjes aangeven???? Nou hallelujah.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
heerlijk dat ze dat doen, iets wat de NOS keihard verrekte en in het buitenland heel gebruikelijk is!
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat erom wie de baas is. De KNVB of Talpa.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoals al 9827397 gezegd door verschillende mensen: De NOS bracht ook niet alle ovetredingen en gele kaarten in beeld. En er zal altijd wel iemand zijn die vind dat een kaart of overtreding wel in beeld had gemoeten.
bijvoorbeeld ja, de NOS verrekte eht gewoon om extra info te geven, net als de statistieken na afloopquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat aantal metertjes aangeven???? Nou hallelujah.
de KNVB heeft geen kont te zeggen de ECV bepaald. Die hebben in de voorwaarde gezet dat voetbal positiever gebracht moest worden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat erom wie de baas is. De KNVB of Talpa.
Decor en presentatie zijn in al die jaren heel vaak verwisseld.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bijvoorbeeld ja, de NOS verrekte eht gewoon om extra info te geven, net als de statistieken na afloop. De NOS deed de Eredivisie puur op routine, dat was ook wel duidelijk want toen bleek dat ze neit de enige serieuze partij waren kwam er ineens na jaren een nieuw decor en werd de presentatie een stuk dynamischer
De Eredivisie CV heeft de omroepen uitdrukkelijke instructies gegeven over het hoe in beeld brengen van de wedstrijden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat erom wie de baas is. De KNVB of Talpa.
Dat bedoel ik dus. Talpa loopt aan de leiband van de KNVB en dat is erg treurig.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:22 schreef golfer het volgende:
[..]
De Eredivisie CV heeft de omroepen uitdrukkelijke instructies gegeven over het hoe in beeld brengen van de wedstrijden.
Verder is Talpa niet degene die het registreerd, maar slechts degene die het uitzendt.
De uitzendingen en samenvattingen worden gemaakt door WKproducties (was van Cees Jansma), wat tegenwoordig een onderdeel is van Eyeworks (het bedrijf van Reinout Oerlemans).
Dat bedrijf is dus verantwoordelijk voor de registratie.
Nee, le-zen: de Eredivisie CV en niet de KNVB.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:24 schreef SCH het volgende:
Dat bedoel ik dus. Talpa loopt aan de leiband van de KNVB en dat is erg treurig.
Het is feitelijk KNVB-tv.
Pft, okay. Beetje mierenneukerij hoor. De KNVB is de koepel van de Eredivisie CV - sterk met elkaar verbonden en niet toevallig op hetzelfde adres gehuisvest.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, le-zen: de Eredivisie CV en niet de KNVB.
Dat zou het dus ook bij de NOS niet geweest kunnen zijn, want zij hebben eveneens als John de Mol meegeboden (en verloren) op de uitzendrechten van de Eredivisie CV, waarbij de voorwaarden van de ECV vooraf duidelijk waren.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:41 schreef SCH het volgende:
Whatever: Het is in ieder geval geen onafhankelijk journalistiek produkt zoals het dat wel hoort te zijn.
En je dacht dat de NOS dat blind zou volgen? De NOS heeft aanggeven dat daar het laatste woord nog niet over was gezegd.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat zou het dus ook bij de NOS niet geweest kunnen zijn, want zij hebben eveneens als John de Mol meegeboden (en verloren) op de uitzendrechten van de Eredivisie CV, waarbij de voorwaarden van de ECV vooraf duidelijk waren.
De Eredivisie CV heeft namelijk vooraf precies geformuleerd hoe de eredivisieclubs willen dat de tv-zenders het voetbal gaan uitzenden.
Jawel daar gaat het wel om.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:10 schreef SCH het volgende:
Daar gaat het dan ook niet om.
http://tvformats.web-log.nl/log/3718197quote:"...Helemaal niets mis mee. Ik zag een prachtig decor, ik zag een evenwichtig, goed gemaakt programma, waar, zoals overal, teveel gepraat wordt over voetbal. Ik zag voetbal mooi ondersteund door cijfertjes die me aanstonden. Ik zag voetbaldieren over voetbal bezig en dacht: waar gaat al die die drukte toch over ? Talpa werkt zoals het werkt. Het ziet er goed uit, de mensen die zich met voetbal bezig houden, geloven daarin en dat is te merken..."
"...En al dat gedoe van boze mensjes over Talpa. Onzin. Die club maakt goede televisie en daar kan je naar kijken als je dat wilt en als je het niet aanstaat, kijk je niet. Maar zeur niet !..."
Is Talpa de baas?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:41 schreef calvobbes het volgende:
En Talpa is gewoon de baas, maar er zijn ook afspraken gemaakt met de KNVB, net zoals dat bij de NOS het geval was en net zoals het ook bij de NOS zou zijn geweest als Talpa de rechten niet had gekregen.
quote:Als dat zo was, dan had je nog steeds wedstrijden met maar 2 camera's gehad en waren o.a. die virtuele pijlen etc waar heeeeel veel mensen op zaten te wachtener nooit gekomen.
Jij gaat voor het gemak steeds niet op de journalistieke integriteit en journalistieke openheid in. Daar kunnen geen duizend technische snufjes tegenop.quote:Maar dat soort dingen vergeet je voor het gemak maar even....
LEZEN.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:49 schreef SCH het volgende:
Is Talpa de baas?
Het ging nu over respect hebben voor de kijker. En ik zeg dat Talpa wel degelijk respect heeft voor de kijker. Dat onderbouw ik door te zeggen dat ze eindelijk die virtuele mogelijkheden hebben uitgebreid. Iets waar erg veel mensen over klaagden dat de NOS daar geen gebruik van maakten.quote:Jij gaat voor het gemak steeds niet op de journalistieke integriteit en journalistieke openheid in. Daar kunnen geen duizend technische snufjes tegenop.
En ik zeg dat die mogelijkheden het niet halen bij de journalistieke integriteit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
LEZEN.
[..]
Het ging nu over respect hebben voor de kijker. En ik zeg dat Talpa wel degelijk respect heeft voor de kijker. Dat onderbouw ik door te zeggen dat ze eindelijk die virtuele mogelijkheden hebben uitgebreid. Iets waar erg veel mensen over klaagden dat de NOS daar geen gebruik van maakten.
Dat de KNVB bepaalt wat er wel en niet uitgezonden gaat worden.quote:Maar SCH, jij hebt het over voorwaarden die de KNVB gesteld zou hebben en waar de NOS niet mee akkoord zou zijn gegaan. Als jij dat zo goed weet, vertel dan eens WELKE voorwaarden dat waren.
En ik zeg dat die journalistieke integriteit helemaal niet in het geding is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:58 schreef SCH het volgende:
En ik zeg dat die mogelijkheden het niet halen bij de journalistieke integriteit.
En dat is grote bullshit.quote:Dat de KNVB bepaalt wat er wel en niet uitgezonden gaat worden.
Dat zei ik al, dat kunnen we beide niet hard maken, maar ze hebben de schijn tegen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En ik zeg dat die journalistieke integriteit helemaal niet in het geding is.
[..]
En dat is grote bullshit.
Zoals ik ook al zei dat is jouw mening.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:14 SCH het volgende:
Dat zei ik al, dat kunnen we beide niet hard maken, maar ze hebben de schijn tegen.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoals ik ook al zei dat is jouw mening.
Jammer dat je dan toch telkens probeert die mening aan anderen op te dringen.
Voorbeelden?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:27 schreef SCH het volgende:
Ik geef mijn mening en onderbouw met die voorbeelden, dat is vrij gebruikelijk
Misschien moeten we ze een programma op Talpa geven?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:04 schreef -Vaduz- het volgende:
Het schiet niet zo op tussen Calvobbes en SCH zie ik.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Voorbeelden?
Waar dan?
Ik zie alleen maar een boel beweringen en vermoedens die je telkens maar weer brengt alsof het feiten zijn. Ik heb nog nergens concrete voorbeelden gehoord waar dat uit zou blijken.
Misschien kun jij dan een paar duidelijke voorbeelden geven waaruit dat blijktquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:20 schreef methodmich het volgende:
Ben het wel met SCH eens dat er wel degelijk afspraken zijn gemaakt over de manier waarop eea in beeld moest worden gebracht. Stoor me daar ook aan.
Je hebt de aanbieding van Eredivisie CV destijds toch gewoon gelezen of niet? Talpa lijkt zich daar aan te conformeren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Misschien kun jij dan een paar duidelijke voorbeelden geven waaruit dat blijkt
Zelf vind ik dat je de belangrijke feiten van een wedstrijd - zoals wie kregen er kaarten en waarom in beeld gebracht moeten worden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:37 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dan waren ze bij Talpa blijkbaar van mening dat die overtreding de wedstrijd niet beïnvloed heeft en/of waren er dingen die zij belangrijker vonden.
Er zal altijd wel iemand zijn die vind dat Talpa of de NOS iets onterecht niet in beeld brachten.
Ik kwam niet meer bij.quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:17 schreef Harmen1984 het volgende:
Is dat nou het stadion van Sparta Praag op de achtergrond bij de nabespreking van Sparta - Ajax??
Dus liever tijd besteden aan een gele kaart, dan aan een mooie actie?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:42 schreef Doc het volgende:
Zelf vind ik dat je de belangrijke feiten van een wedstrijd - zoals wie kregen er kaarten en waarom in beeld gebracht moeten worden.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus liever tijd besteden aan een rode kaart, dan aan een mooie actie?
Mja, als je dat perse wilt zien, moet je misschien maar een abbonement bij Versatel aanschaffen.
Verder ben ik het wel met je eens, ik heb liever meer wedstrijdbeelden dan dat geneuzel. Al zal dat niet door de KNVB opgelegd zijn hoor...quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:38 schreef SCH het volgende:
[..]Een rode kaart en de mooie actie, in plaats van die tijd die nu besteedt wordt aan gesprekjes met Sjaak uit het publiek of Ruud Gullit.
De mooie acties laten ze wel zien, het gaat er ook om dat ze juist de gemene acties laten zien.
Ik bedoelde natuurlijk gele kaart. En zoals je dat kunt zien heb ik dat al aangepast.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:38 schreef SCH het volgende:Een rode kaart en de mooie actie, in plaats van die tijd die nu besteedt wordt aan gesprekjes met Sjaak uit het publiek of Ruud Gullit.
Als die acties er echt toe doen, dan krijg je die ook te zien.quote:De mooie acties laten ze wel zien, het gaat er ook om dat ze juist de gemene acties laten zien.
Dat klopt dus niet. De Eredivsie CV wil het voetbal positief en gezellig brengen en de scheidsrechters niet teveel in diskrediet brengen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:52 schreef calvobbes het volgende:
Als die acties er echt toe doen, dan krijg je die ook te zien.
Zoals ik jou al eerder heb gezegd, word er wel degelijk kritiek gegeven op scheidsrechters als ze iets fout doen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:56 schreef SCH het volgende:
Dat klopt dus niet. De Eredivsie CV wil het voetbal positief en gezellig brengen en de scheidsrechters niet teveel in diskrediet brengen.
Een regering vergelijken met een commerciele instelling is een behoorlijke appels met peren vergelijking.quote:Nogmaals: hoe zou je het vinden als de regering die eisen oplegt aan Den Haag Vandaag?
Het is meer dan een vermoeden, er zijn genoeg voorbeelden gegeven van harde overtredingen en gele kaarten die niet zijn uitgezonden maar volgens jou moet je daar Versatel maar voor nemen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoals ik jou al eerder heb gezegd, word er wel degelijk kritiek gegeven op scheidsrechters als ze iets fout doen.
Je doet weer alsof iets de waarheid is, terwijl dat alleen maar een vermoeden is.
Ik vergelijk twee journalistieke programma's met elkaar die iets opgelegd krijgen. Daarom moet een commerciele instelling zich dus niet op deze manier met journalistiek bemoeien.quote:Een regering vergelijken met een commerciele instelling is een behoorlijke appels met peren vergelijking.
Ik ontken WEL dat talpa wedstrijden censureert.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:14 schreef SCH het volgende:
Je hebt een hypocriet verhaal want je ontkent niet dat Talpa de wedstrijden censureert maar lult er wel steeds een beetje vaag om heen.
Je zei dat de NOS dezelfde voorwaarden zou hanteren. golfer heeft je uitgelegd dat het bidbook vrij duidelijk was. Als je de feiten ontkent, tja.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:20 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik ontken WEL dat talpa wedstrijden censureert.
Ik heb anders al genoeg opmerkingen over foute beslissingen van scheidsen gehoord, ik heb al genoeg harde overtredingen in beeld gezien. Ik heb nergens gezien dat een rode kaart werd achtergehouden of dat een fout van een scheids werd weggemoffeld.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:24 schreef SCH het volgende:
Je zei dat de NOS dezelfde voorwaarden zou hanteren. golfer heeft je uitgelegd dat het bidbook vrij duidelijk was. Als je de feiten ontkent, tja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |