Ja dus...quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:01 schreef Kozzmic het volgende:
Is die kandidaat voor de NPD de Franz Schönhuber? De bejaarde oud-voorman van de Republikäner?
quote:Anstelle der verstorbenen Kandidatin der NPD soll jetzt der ehemalige Chef der "Republikaner (REPs), Franz SCHÖNHUBER (82) in Dresden für die NPD zur Nach-Wahl antreten.
Schönhuber trat am 20.4.1941 ("Führer-Geburtstag") in die NSDAP ein und diente bei der "Leibstandarte Adolf Hitler". 1983 gründete er die "Republikaner" und wurde 1985 (bis 19990) Vorsitzneder der Partei. 1995 verließ er die Partei. Schönhuber war von 1989 bis 1994 Abgeordneter im Europa-Parlament.
http://www.berlinkontor.de/article7647.html
Dat heeft met het Duitse kiesstelsel te maken. Het is lastig uit te leggen. Het Duitse systeem is sowieso notoir lastig. Het komt min of meer hierop neer:quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:54 schreef McCarthy het volgende:
He? Minder stemmen? Toch een zetel erbij?
Ik heb iets verder gezocht, en het blijkt zelfs nog wat ingewikkelder te zijn. Ook tussen bondslanden onderling wordt er geschoven. Ik heb een java-dingetje (hoe heet zoiets ook alweer?)gevonden, dat de gevolgen doorrekent. Daaruit blijkt dat de CDU in Noordrijn-Westfalen door het resultaat in Dresden een zetel verliest en in Saksen en Saarland een zetel wint. Resultaat: +1quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:09 schreef freako het volgende:
[..]
Dat heeft met het Duitse kiesstelsel te maken. Het is lastig uit te leggen. Het Duitse systeem is sowieso notoir lastig. Het komt min of meer hierop neer:
Als de CDU normaal gescoord had bij de tweede stem, hadden ze op grond van hun stemmenaantal recht gehad op een extra zetel in Saksen (waar Dresden ligt) maar dit werd dan weer gecompenseerd door het directe mandaat dat de CDU in Dresden-I gewonnen had. Resultaat: 0.
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4602873quote:SPD: Schröder is onze man
De SPD blijft het kanseliersambt voor Gerhard Schröder opeisen. Dat maakte partijvoorzitter Franz Müntefering duidelijk na een vergadering van de partijtop. Schröder zelf had eerder op de dag gesuggereerd dat hij bereid is in het belang van de partij een stap terug te doen.
Volgens Müntefering moeten besluiten over de personele bezetting van de nieuwe regering niet nu worden genomen, terwijl de coalitieonderhandelingen met CDU/CSU nog moeten beginnen. De SPD is volgens de partijvoorzitter niet van plan nu al CDU-leider Angela Merkel te accepteren als bondskanselier.
Het jongste gesteggel tussen SPD en CDU over het kanseliersambt viel samen met de herdenking van de Duitse eenwording, vijftien jaar geleden. Op 3 oktober 1990 vond officieel de hereniging plaats tussen Oost- en West-Duitsland, nadat een jaar daarvoor de Berlijnse muur was gevallen. Bij de plechtigheden in Potsdam en Berlijn waren onder anderen aanwezig de voormalige bondskanselier Kohl en zijn opvolger Schröder.
http://news.ft.com/cms/s/(...)40-00000e2511c8.htmlquote:Christian Democrat leader Angela Merkel is set to replace Gerhard Schröder as Germany's next chancellor, in a political deal that will see the departure of Mr Schröder from the national political stage, senior members of the ruling Social Democrats have told the Financial Times.
Ik hoorde juist dat er een uitruil gehouden wordt waarbij Schröder minsiter van buitenlandse zaken wordt en Merkel bundeskanzler(in?). Geen slechte zaak lijkt mequote:Op maandag 10 oktober 2005 02:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.ft.com/cms/s/(...)40-00000e2511c8.html
Net op radio 1 in een vraaggesprek met Brinkhorst werd er medegedeeld dat ze Kanzlerin wordt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:09 schreef RM-rf het volgende:
Nee, merkel als Kanzlerin is nog niet bevestigd ...
Maar de preis is wel heel erg hoogquote:Op maandag 10 oktober 2005 10:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Net op radio 1 in een vraaggesprek met Brinkhorst werd er medegedeeld dat ze Kanzlerin wordt.
Het ANP meldt ook dat de Duitse zender ZDF en persbureau DPA er mee kwamen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Net op radio 1 in een vraaggesprek met Brinkhorst werd er medegedeeld dat ze Kanzlerin wordt.
Ja, er heeft ook ooit op de voorpagina van de Trouw gestaan dat Bergkamp naar Juventus ging ....quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat de CDU het ministerie van Financieen opgeven (beasltinghervorming die waarschijnlijk deel is van de coalitie-onderhandelingen ... de CDU heeft twee top-kandidaten: Merz en Stoiber daarvoor ... Hans Eichel heeft zich tijdens de campagne goed geweert, maar is zeker geen persoon die bij de CDU goed ligt, integendeel)quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:14 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Maar de preis is wel heel erg hoog
MInsteries voor SPD
FInance
Werkgelegenheid
Buitenland ( wat bij de duitser altijd het vizikanzler amt is)
Gezondheid
verkeer
Dan blijft voro de CDU behalve Econiomische zaken , Binnenlandse zaken en Verteidigung niet veel soeps.
Het wordt dus 1 groot stilstands ding.
Ga je eerst echt in de duitse politiek inlezen, volg eens analyse, in plaats van je 3-seconden mening bij voorbaat voor je uit te spuwen ...quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:28 schreef SCH het volgende:
Jouw wens is de vader van de gedachte RM-rf. Natuurlijk wordt Merkel nu kanzlerin, kan niet meer anders.
Jezus man, doe niet zo gefrustreerd. Je hebt toch duidelijk laten merken dat je niets van Merkel moet hebben en nu lijk je tot het einde niet te willen geloven dat ze het wordt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ga je eerst echt in de duitse politiek inlezen, volg eens analyse, in plaats van je 3-seconden mening bij voorbaat voor je uit te spuwen ...![]()
Lieve piet, ik heb geen inleestekort. Dat weet ik allemaal best, ik weet ook dat ze kanzlerin tegen wil en dank gaat worden maar daar gaat het even niet om.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
SCH, je post laat duidelijk blijken dat je een ernstig inleestekort hebt.
Merkel wippen binnen de Union was voor de verkiezingen al een thema. Na de verkiezingen viel Schroeder haar hard aan, in de Berliner Runde. Te hard, zo bleek, want men schaarde zich achter Angela. Toen Schroeder vorige week te kennen gaf geen Kanzler te hoeven worden, kon het mes in de rug steken binnen de Union weer van voren af beginnen.
Mensen die haar weg proberen te krijgen zijn bv Beckstein en Roland Koch.
Ik kan me herinneren dat merkel ooit, ruim een jaartje terug, omtrend haar direkte Adviseur, in een persconferentie zei dat ze hem steunde en hem nooit zou laten vallen ....:quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:07 schreef SCH het volgende:
Het is vandaag maandag 10 oktober en we leven in het nu en ik kan me niet voorstellen dat het de tegenstanders nog lukt om te verhinderen dat ze het wordt. Ze wordt het gewoon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |