ik wil ze ook niet verbiedenquote:Op zaterdag 17 september 2005 19:21 schreef Sickie het volgende:
Ik hoef het niet eens te zijn met de groeperingen die subsidie ontvangen van onze overheid. Er bestaat gelukkig zoiets als een pluriforme samenleving waarin mensen het met elkaar oneens mogen zijn.
ben het met je eens.quote:Wat me wel tegen de borst stuit is dat het ene lugubere clubje na het andere zijn kleffe poten in de staatskas kan steken onder het mom van multicul en andere zaken. Kapitaalvernietiging, verder niets.
gezondheidszorg, sport, pensioenen, kinderopvang, hoge olieprijzenquote:Op zaterdag 17 september 2005 19:44 schreef McCarthy het volgende:
het is ook de mentaliteit die het met zich meenbrengt. Mensen denken dat de overheid alles moet oplossen: gezondheidszorg, sport, pensioenen, kinderopvang, hoge olieprijzen. Zo'n beetje alles.
Dus als jij in het ziekenhuis komt te liggen betaal je de volledige rekening zelf? Ik dacht dat we een systeem hadden waarin iedereen een percentage bijdraagt zodat een individu dat gebruik maakt van de voorzieningen nooit wordt geconfronteerd met de volledige rekening.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
gezondheidszorg, sport, pensioenen, kinderopvang, hoge olieprijzen
betaal ik allemaal zelf hoor
Ik betaal premie voor mijn ziektekostenverzekering. Als ik in het ziekenhuis kom, betaalt mijn verzekering de rekening. Wat is nu de bijdrage van de overheid ?quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:28 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dus als jij in het ziekenhuis komt te liggen betaal je de volledige rekening zelf? Ik dacht dat we een systeem hadden waarin iedereen een percentage bijdraagt zodat een individu dat gebruik maakt van de voorzieningen nooit wordt geconfronteerd met de volledige rekening.
Ik denk dat de overheid er nog een smak geld bij doet.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik betaal premie voor mijn ziektekostenverzekering. Als ik in het ziekenhuis kom, betaalt mijn verzekering de rekening. Wat is nu de bijdrage van de overheid ?
De Overheid zorgt dat het ziekenhuis er staat, om maar wat te noemen..quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik betaal premie voor mijn ziektekostenverzekering. Als ik in het ziekenhuis kom, betaalt mijn verzekering de rekening. Wat is nu de bijdrage van de overheid ?
Hoe weet je dit? Overigens is het natuurlijk wel informatief te vermelden dat dit lijstje rechtstreeks is gekopieerd van de Genoeg is Genoeg website...quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:18 schreef McCarthy het volgende:
Laten we melkaar nou geen mietje noemen. Onderstaande multikulti clubjes krijgen subsidie.
Deze samenleving is een samenleving van meerdere ethnische groepen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:18 schreef McCarthy het volgende:
Ten eerste omdat het belastinggeld kost. Ten tweede omdat zij pro mcs zijn en ik tegen.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:12 schreef Tup het volgende:
Zolang ze aan de criteria voldoen, geen probeer lijkt me. Hoogstwaarschijnlijk zal het "jenevergenootschap" of de "Wassenaarse hockey- en poloclub" ook wel wat subsidie innen. Dát is pas onbegrijpelijk.
vanuit dat zwakzinnige *kuch* linkse *kuche* ideologie rechtvaardigt 'een pluriforme samenleving' de subsidies. FF realo, Ik kan geen goed woord over kwijt.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:21 schreef Sickie het volgende:
Ik hoef het niet eens te zijn met de groeperingen die subsidie ontvangen van onze overheid. Er bestaat gelukkig zoiets als een pluriforme samenleving.
In het huidige tijdsgewricht zullen ze wsl. moeten bewijzen dat ze geen jihad willen en geen terroristen financieren.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:23 schreef Martijn_fijn het volgende:
Is er iemand die weet of deze clubs ook na een bepaalde periode ge-evalueerd over behaalde doelstellingen/ resultaten? Of hoeven ze alleen hun hand op te houden ?
Oké dus als ik een mulitkul club opicht, zogenaamd om de integratie te bevorderen en ik zeg dat ik geen terroristen of jihad ondersteun dan mag ik vangen?quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:54 schreef Tup het volgende:
[..]
In het huidige tijdsgewricht zullen ze wsl. moeten bewijzen dat ze geen jihad willen en geen terroristen financieren.
Bedrijven daarentegen krijgen voor elke halfbakken innovatie wel weer een innovatievoucher van een paar ton.
Waar haal je die infomratie vandaan, en staat daar ook om hoeveel subsidie het gaat?quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:18 schreef McCarthy het volgende:
Onderstaande multikulti clubjes krijgen subsidie.
Wat voor mentaliteit? Die clubs hebben stuk voor stuk hun doelen en idealen en moeten verslagen neerleggen om voor subsidie in aanmerking te komen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Met name de mentaliteit waar het van uit gaat en die het met zich meebrengt vind ik bezwaarlijk. Al met al gaat het nl. niet om erg veel geld.
Onderbouw die beschuldigingen eens? Verslindend en zakkenvullend.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:59 schreef zoalshetis het volgende:
je vergeet de miljoenen veslindende zakkenvullende club die 'forum' heet...
Dat die clubs bepaalde idealen hebben moeten ze zelf weten, daar ging mijn opmerking niet over.quote:Op zondag 18 september 2005 00:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat voor mentaliteit? Die clubs hebben stuk voor stuk hun doelen en idealen en moeten verslagen neerleggen om voor subsidie in aanmerking te komen.
ik heb zaken met ze gedaan en ze doen helemaal niks met hun geld behalve belangrijk zijn in hun 'gemeenschap'. niet voor niks dat ze straks op straat staan.quote:Op zondag 18 september 2005 00:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Onderbouw die beschuldigingen eens? Verslindend en zakkenvullend.
Ik doe ook veel zaken met ze en mijn indruk is totaal anders. Dat ze belangrijk zijn binnen hun eigen gemeenschap is alleen maar te prijzen lijkt me. Hoezo staan ze op straat?quote:Op zondag 18 september 2005 00:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb zaken met ze gedaan en ze doen helemaal niks met hun geld behalve belangrijk zijn in hun 'gemeenschap'. niet voor niks dat ze straks op straat staan.
Wat bedoel je met afpakken van geld?quote:Op zondag 18 september 2005 00:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat die clubs bepaalde idealen hebben moeten ze zelf weten, daar ging mijn opmerking niet over.
Ik had het over de mentaliteit van het afpakken van geld om te geven aan dat soort clubjes. Dat is wat me tegen de haren strijkt.
de kraan gaat dicht voor forum. ze hebben te veel audi's en te weinig laten zien.quote:Op zondag 18 september 2005 00:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik doe ook veel zaken met ze en mijn indruk is totaal anders. Dat ze belangrijk zijn binnen hun eigen gemeenschap is alleen maar te prijzen lijkt me. Hoezo staan ze op straat?
Belasting uiteraard.quote:Op zondag 18 september 2005 00:14 schreef SCH het volgende:
Wat bedoel je met afpakken van geld?
quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:54 schreef Tup het volgende:
Bedrijven daarentegen krijgen voor elke halfbakken innovatie wel weer een innovatievoucher van een paar ton.
Wat kunnen mensen toch lullen over zaken waar ze totaal geen verstand van hebben. .quote:Een innovatievoucher is een bon waarmee MKB-bedrijven voor 7.500 euro aan kennis bij een publieke kennisinstelling kunnen inkopen. Op de eerste dag kwamen er al meer dan 1.700 aanvragen binnen voor individuele innovatievouchers. Er waren 300 vouchers beschikbaar.
Als je dan toch wat wil doen met het geld zou ik liever zien dat het naar scholing gaat of een lastenverlichting. Maar goed, zoals ik al zei gaat het niet om verschrikkelijk veel geld en is het meer het principe van de zaak.quote:
En weet je wat er gebeurd met de allochtone gemeenschap als ze geen geld meer krijgen en zo een zachte dood sterven?quote:Op zondag 18 september 2005 00:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik doe ook veel zaken met ze en mijn indruk is totaal anders. Dat ze belangrijk zijn binnen hun eigen gemeenschap is alleen maar te prijzen lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als de allochtone gemeenschap veel waarde hecht aan deze clubjes dan kunnen ze een collecte houden.If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat er een maatschappelijk probleem is wanneer mensen het maatschappelijk leven met publiek geld willen financieren. Ik heb echt geen probleem met inkomensherverdeling e.d. Echter, als mensen geen sociale activiteiten kunnen betalen omdat ze, met het deel van hun inkomen dat de generatie van voor de oorlog zou gebruiken voor het maatschappelijk leven, een extra dure auto, een groter huis, een zwembad, een duurdere computer, etc. gekocht hebben, dan is het m.i. niet aan de overheid om er voor te zorgen dat ze alsnog beide kunnen hebben.quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:31 schreef RM-rf het volgende:
Je moet echter wel bedenken dat door die subsidies ook bv het maatschappelijke leven enorm gesterkt wordt, en dat is wel degelijk van belang om een gemeenschap stabiel te houden .... een samenleving die enkel uit indivdueen bestaat, loopt een groot risico te verzanden in enkel het nastreven van individuele belangen, zonder dat er nog veel maatschappelijke binding overblijft ... (en dat is een scenario dat ik weinig hoopvol zie, een vecht-maatschappij)
met alle respect, maar fouter kun je bijna niet zitten...quote:Op zondag 18 september 2005 01:08 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat er een maatschappelijk probleem is wanneer mensen het maatschappelijk leven met publiek geld willen financieren.
Niet omdat ze samen sterker waren, maar omdat men op die manier het eigen belang kon beschermen.quote:Op zondag 18 september 2005 09:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Bedenk goed dat de oudste menselijke gemeenschappen (eigenlijk vanaf de uitvinding van de landbouw en de oudste stedelijke leefvormen in klein-azie) juist ontstonden doordat een groep individueen juist sterker waren door bepaalde activiteiten te koppelen ...
"Maatschappelijk leven" veronderstelt een draagvlak in de samenleving, een belangrijk deel van bovenstaande clubjes bestaan omdat ze subsidie krijgen en niet om een andere reden.quote:Op zondag 18 september 2005 09:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
met alle respect, maar fouter kun je bijna niet zitten...
Als er iets is waarvoor 'publiekelijke gelden' bestemd zijn, is het juist voor het mogelijk maken van een 'maatschappelijk leven'...
Bedenk goed dat de oudste menselijke gemeenschappen (eigenlijk vanaf de uitvinding van de landbouw en de oudste stedelijke leefvormen in klein-azie) juist ontstonden doordat een groep individueen juist sterker waren door bepaalde activiteiten te koppelen ...
Als je vind dat dat enkel op individuele basis gefinancierd moet worden, pleit je voor een imho te ver doorgeslagen individualisme,
quote:Op zondag 18 september 2005 00:44 schreef Tarak het volgende:
[..]
En weet je wat er gebeurd met de allochtone gemeenschap als ze geen geld meer krijgen en zo een zachte dood sterven?Dat is nogal kortzichtig want clubs als Forum en Islam en Burgerschap zijn er helemaal niet alleen voor de allochtone gemeenschap maar voor de totatale gemeenschap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als de allochtone gemeenschap veel waarde hecht aan deze clubjes dan kunnen ze een collecte houden.
Kijk, je kunt principieel tegen subsidies zijn, dat proef ik bij EW maar dat is dan een wat andere discussie.
islam en burgerschap is al opgeheven en sadik gaat het ook lastig krijgen met forum. verdonk is al vergevorderd dat deze nonsens gesloten wordt.quote:Op zondag 18 september 2005 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is nogal kortzichtig want clubs als Forum en Islam en Burgerschap zijn er helemaal niet alleen voor de allochtone gemeenschap maar voor de totatale gemeenschap.
Kijk, je kunt principieel tegen subsidies zijn, dat proef ik bij EW maar dat is dan een wat andere discussie.
Wie is EW?quote:Op zondag 18 september 2005 12:45 schreef SCH het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, met maatschappelijk leven bedoel ik eigenlijk het sociale leven. Ik heb er absoluut geen probleem mee dat de overheid dingen financiert als gezondheidszorg, onderwijs, politie, brandweer, infrastructuur etc. of dat de overheid aan inkomensherverdeling doet. Ze moet dat wat mij betreft zelfs doen. Maar als elke curlingclub, jeneverclub, fanfare, heemkundige kring etc hun activiteiten kunnen laten financieren door belastingsbetalers waarvan velen niet geïnteresseerd zijn in curling, jenever, fanfares of heemkunde, dan gaat het voor mij te ver.quote:Op zondag 18 september 2005 09:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
met alle respect, maar fouter kun je bijna niet zitten...
Als er iets is waarvoor 'publiekelijke gelden' bestemd zijn, is het juist voor het mogelijk maken van een 'maatschappelijk leven'...
Als je vind dat dat enkel op individuele basis gefinancierd moet worden, pleit je voor een imho te ver doorgeslagen individualisme,
En hoeveel gaat er in de praktijk naar de Jeneverclub? Maw, gaat het hier om veel geld of om een principekwestie?quote:Op zondag 18 september 2005 15:11 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Wanneer de overheid bv. geld geeft aan een theatergroep i.p.v. aan de organisatoren van bv. een monster truck race maakt ze voor de burgers een keuze die aan hen toekomt. Persoonlijk ga ik liever naar het theater dan naar het meer vulgaire entertainment, maar ik kan en mag mijn preferenties niet opdringen aan anderen, a fortiori niet via de staat.
Principekwestie.quote:Op zondag 18 september 2005 15:35 schreef kingmob het volgende:
[..]
En hoeveel gaat er in de praktijk naar de Jeneverclub? Maw, gaat het hier om veel geld of om een principekwestie?
Als ik een nieuw huis wil dat ik niet kan betalen, gaat de overheid daar dan een derde van betalen? Waarom zou het dan voor privé-clubjes anders moeten zijn? Nu kan je natuurlijk zeggen dat het i.c. gerechtvaardigd is, aangezien de samenleving belang heeft bij gezonde burgers, maar toch... Er zijn voldoende sporten die even bevorderlijk zijn voor de volksgezondheid, maar die zich niet lenen tot het doen van grote investeringen... zou de overheid dan niet evenzeer een derde van de prijs van iemands loopschoenen moeten betalen? Overigens kan je de volksgezondheid veel beter bevorderen door mensen simpelweg verantwoordelijkheid te doen nemen voor ongezond gedrag (vetbelasting, suikerbelasting, rood-vlees-belasting, rookbelasting, alcoholbelasting, autobelasting,...)quote:Verder had ik de indruk dat het bij sportclubs ed. veelal om investeringen ging die de club zelf niet zomaar kan opbrengen maar welke wel zeker een basis hebben. Bijvoorbeeld een nieuw kunstgrasveld voor de hockeyclub, waarbij het eigenlijk altijd in drie delen wordt gefinancierd. Door de club zelf, door de sponsors en door de overheid. M.I. een goede zaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |