Inderdaad.quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar ja, ik heb het politieke besef van de gemiddelde Nederlander/ Fokker überhaupt niet zo hoog zitten.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Was dat niet de man die de Volkswagen heeft gecreëerd?
Ik zie het nut niet echt van onderbouwen, iedereen is zijn/haar eigen mening toegedaan en die verander je niet zomaar, lijkt me. Met de juiste trefwoorden op google heb je zo je eigen mening terug gevonden of je nou voor of tegen bent. Okee, als je de reguliere media volgt ben je gewoon de klos...quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:54 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
jah dat is het enigszins ook. Meestal wordt er ook gereageerd uit gewoon het gevoel van bush is kut of amerika is kut, dat vind ik dan jammer.. onderbouw het dan ook denk ik dan.
Je kunt voor zijn beleid zijn of ertegen natuurlijk. Is je goed recht.quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:04 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Het is op geen enkele manier sarcastisch bedoeld.
Er word in de VS veel meer geinvesteerd in de gezondheidszorg dan in Nederland. De gezondheidszorg van de VS is ook onbetwistbaar de beste in de wereld. Hetzelfde geld overigens voor de universiteiten...quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:08 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Je kunt voor zijn beleid zijn of ertegen natuurlijk. Is je goed recht.
Ik vind iemand bijvoorbeeld geen goede leider als er om de haverklap miljarden extra in defensie worden gestoken maar ondertussen wordt bezuinigd op gezondheidszorg voor armen en veteranen en projecten voor onderwijs en milieu (begroting 2006). Gezondheidszorg en onderwijs horen imho voorop te staan.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Er word in de VS veel meer geinvesteerd in de gezondheidszorg dan in Nederland. De gezondheidszorg van de VS is ook onbetwistbaar de beste in de wereld. Hetzelfde geld overigens voor de universiteiten...
http://www.222chat.nl/pla(...)tid=548485/sc=198d65quote:Bush wil miljarden bezuinigen op onder meer sociale programma's, milieubescherming, onderwijs en landbouwsubsides. “Mijn regering wil ervoor zorgen dat elk programma de beoogde resultaten oplevert. Waar de omstandigheden dat rechtvaardigen, voorziet de begroting in aanzienlijke uitgavenbeperking of stopzetting bij programma's die tekortschieten”, aldus Bush in zijn begrotingsboodschap aan het Congres.
Meer geld komt er voor defensie, binnenlandse veiligheid en ontwikkelingshulp. De steun voor ontwikkelingslanden gaat omhoog met 2,1 miljard dollar naar 9,5 miljard dollar, maar blijft nog steeds ver onder de norm van de Verenigde Naties.
Amerikaanse media hadden vorige week al gemeld dat de defensiebegroting met 4,8 procent omhoog gaat naar 419,3 miljard dollar. Dat bedrag is exclusief de kosten van de militaire operaties in Irak en Afghanistan. Daarvoor moet aanvullende financiering komen.
Leuk en aardig maar feitelijk zegt dat niet zoveel. Je kan net zo goed stellen dat omdat er meer geinvesteerd word in ontwikkelingshulp de huidige regering kennelijk de wereld helpen als een prioriteit zietquote:Op zaterdag 17 september 2005 18:13 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
[..]
http://www.222chat.nl/pla(...)tid=548485/sc=198d65
zoals ik al zei. je kunt voor of tegen zijn beleid zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Leuk en aardig maar feitelijk zegt dat niet zoveel. Je kan net zo goed stellen dat omdat er meer geinvesteerd word in ontwikkelingshulp de huidige regering kennelijk de wereld helpen als een prioriteit ziet
Dat is ook niet het punt, de conclusies die je trekt vind ik alleen nergens op slaan.quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:18 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
zoals ik al zei. je kunt voor of tegen zijn beleid zijn.
welke conclusies dan? Ik heb eerder gemeld dat ik onderwijs en gezondheidszorg het belangrijkste vind om in te investeren, en dat ik het belachelijk vind dat hierop bezuinigd wordt terwijl op gebied van defensie extra uitgaven komen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is ook niet het punt, de conclusies die je trekt vind ik alleen nergens op slaan.
Okee, ik dacht dat je stelde dat gezondheidszorg of onderwijs geen prioriteit zouden hebben in de VS.quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:21 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
welke conclusies dan? Ik heb eerder gemeld dat ik onderwijs en gezondheidszorg het belangrijkste vind om in te investeren, en dat ik het belachelijk vind dat hierop bezuinigd wordt terwijl op gebied van defensie extra uitgaven komen.
En geen enkel land waarvan de burgers in het buitenland zo vaak beweren een hunner noorderburen te zijn...quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:36 schreef Northside het volgende:
Geen enkel ander land op de wereld waar de burgers zo trots op hun nationaliteit zijn.
Dus? net alsof Nederlanders zo goed zijn in topografiequote:Op zaterdag 17 september 2005 19:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
En geen enkel land waarvan de burgers in het buitenland zo vaak beweren een hunner noorderburen te zijn...
Dude er is geen land waarin zoveel democratie is als in de USA. Werkelijk overal kan je je voor verkiesbaar stellen, gouverneur, burgemeester, zelfs sheriff. Misschien is er wel zelfs teveel democratie.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:46 schreef ShaoliN het volgende:
Bush heeft de " democratie" in Amerika al lang en breed afgeschaft voor 2009. Voorlopig zitten we nog wel even met deze beste man opgescheept denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |