abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:50:08 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30661461
De Wereldbank heeft aan paar dagen terug haar jaarlijkse rapport uitgebracht waarin het ondernemersklimaat in de wereld wordt gemeten. De meter is opgebouwt uit de componenten

• Een bedrijf starten, kan het in het westen binnen een paar weken, in sommige 3e wereld landen duurt het een jaar. Daarbij komt nog eens dat je in bv syrie een startkapitaal van zo'n 60.000 euro nodig hebt.
  • Hoeveel tijd en geld bedrijven kwijt zijn aan het regelen van licenties .
  • Werknemers ontslaan en aannemen. Een mooi voorbeeld is Fr waar het moeilijk is om iemand te ontslaan, het gevolg is dat bedrijven wel uitkijken of ze iemand in dienst nemen aangezien je er nooit van af komt.
  • Eigendommen registreren. Hoe langer en moeizamer hoe slechter uiteraard. Een goed eigendomsrecht systeem maakt zakendoen makkelijker. Je kan makkelijker deals sluiten met andere bedrijven.
  • Kapitaal krijgen van banken
  • Investeerders in een bedrijf moeten beschermd worden. Andere aandeelhouders moeten bijvoorbeeld niet hun persoonlijke prive legertje op je af kunnen sturen.
  • hoe hoog en hoe moeilijk het is om belasting te betalen. Sommige afrikaanse landen zoasl senegal vroegen 160% tax
  • Handelsbarieres. Dus heffingen op import / export. Uitermate slecht voor zakendoen.
  • Bij de rechtbank moet het mogelijk zijn om mensen aan hun contract te houden. Als het snel gebeurt is het ook goed. In guatamala duurt het 4 jaar om eenvoudige kwestie af te handelen.

Er is een uitstekende & complete site bij
    http://www.doingbusiness.org/

Hieronder de complete ranking. Merk op dat continent afrika hekkensluiter is. Dit verklaart meteen hun armoede & ik pleit dan ook voor een complete afschaffing vd ont-hulp (kleine 4 miljard euro per jaar). Laten ze eerst maar eens ophouden ondernemers te pesten. Oh ja, NL staat #24.
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44
    45
    46
    47
    48
    49
    50
    51
    52
    53
    54
    55
    56
    57
    58
    59
    60
    61
    62
    63
    64
    65
    66
    67
    68
    69
    70
    71
    72
    73
    74
    75
    76
    77
    78
    79
    80
    81
    82
    83
    84
    85
    86
    87
    88
    89
    90
    91
    92
    93
    94
    95
    96
    97
    98
    99
    100
    101
    102
    103
    104
    105
    106
    107
    108
    109
    110
    111
    112
    113
    114
    115
    116
    117
    118
    119
    120
    121
    122
    123
    124
    125
    126
    127
    128
    129
    130
    131
    132
    133
    134
    135
    136
    137
    138
    139
    140
    141
    142
    143
    144
    145
    146
    147
    148
    149
    150
    151
    152
    153
    154
    155
    New Zealand
    Singapore
    United States
    Canada
    Norway
    Australia
    Hong Kong, China
    Denmark
    United Kingdom
    Japan
    Ireland
    Iceland
    Finland
    Sweden
    Lithuania
    Estonia
    Switzerland
    Belgium
    Germany
    Thailand
    Malaysia
    Puerto Rico
    Mauritius
    Netherlands
    Chile
    Latvia
    Korea
    South Africa
    Israel
    Spain
    Maldives
    Austria
    Namibia
    Fiji
    Taiwan, China
    Tonga
    Slovak Republic
    Saudi Arabia
    Samoa
    Botswana
    Czech Republic
    Portugal
    Jamaica
    France
    Kiribati
    Armenia
    Kuwait
    Marshall Islands
    Vanuatu
    Palau
    Oman
    Hungary
    Solomon Islands
    Poland
    Nepal
    Micronesia
    Panama
    Tunisia
    Nicaragua
    Pakistan
    Mongolia
    Bulgaria
    Slovenia
    Papua New Guinea
    Bangladesh
    Colombia
    Zambia
    Kenya
    United Arab Emirates
    Italy
    Peru
    Uganda
    Mexico
    Jordan
    Sri Lanka
    El Salvador
    Argentina
    Romania
    Russian Federation
    Greece
    Macedonia, FYR
    Ghana
    Moldova
    Kyrgyz Republic
    Uruguay
    Kazakhstan
    Bosnia and Herzegovina
    Paraguay
    Costa Rica
    Yemen
    China
    Serbia and Montenegro
    Turkey
    Nigeria
    Lebanon
    Malawi
    Lesotho
    Azerbaijan
    Vietnam
    Georgia
    Ethiopia
    Morocco
    Dominican Republic
    Bhutan
    Guyana
    Belarus
    Ecuador
    Iran
    Guatemala
    Mozambique
    Bolivia
    Honduras
    Philippines
    Iraq
    Indonesia
    India
    Albania
    Croatia
    Brazil
    Venezuela
    Syria
    Afghanistan
    São Tomé and Principe
    Ukraine
    West Bank and Gaza
    Zimbabwe
    Mauritania
    Algeria
    Benin
    Cameroon
    Madagascar
    Senegal
    Cambodia
    Haiti
    Angola
    Sierra Leone
    Eritrea
    Uzbekistan
    Rwanda
    Tanzania
    Egypt
    Timor-Leste
    Burundi
    Guinea
    Cote d'Ivoire
    Mali
    Lao PDR
    Congo, Rep.
    Togo
    Niger
    Sudan
    Chad
    Central African Republic
    Burkina Faso
    Congo, Dem. Rep.

[ Bericht 0% gewijzigd door McCarthy op 17-09-2005 13:03:04 ]
  • Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
    pi_30661933
    Ik zie Albanie, Croatie en Ukraine ook in de dikke 100 staan. Dat zijn landen die bij de EU willen, dat lijkt me veel erger eigenlijk.

En jouw correlatie tussen ontwikkelingshulp en deze lijst snap ik niet helemaal.
    pi_30662141
    Het gaat erom dat de desbetreffende landen zelf geen inspanningen doen om uit hun dal te komen en dat ontwikkelingshulp het min of meer kunstmatig in leven houden van die landen is. Uiteraard kunnen we dat niet zomaar maken, maar dat is de gedachtegang.
    pi_30662260
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 13:18 schreef Fys het volgende:
    Het gaat erom dat de desbetreffende landen zelf geen inspanningen doen om uit hun dal te komen en dat ontwikkelingshulp het min of meer kunstmatig in leven houden van die landen is. Uiteraard kunnen we dat niet zomaar maken, maar dat is de gedachtegang.
    McCarthy is meer voor een algehele afsluiting van alle derde wereld landen, maar ja, dat kan niet zo makkelijk he McCarthy. Oh, en filantropie is ook taboe in zijn idealistische kapitalisme
      zaterdag 17 september 2005 @ 14:50:32 #5
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30664711
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 13:08 schreef boskov het volgende:
    Ik zie Albanie, Croatie en Ukraine ook in de dikke 100 staan. Dat zijn landen die bij de EU willen, dat lijkt me veel erger eigenlijk.
    goed punt, maar aangezien veel huidige EU landen als Frankrijk, Griekenland & Italie ook niet echt goed scoren verliest de fossielen club weinig glans
    quote:
    En jouw correlatie tussen ontwikkelingshulp en deze lijst snap ik niet helemaal.
    i ik had het over een correletaie tussen armoede en ondernemersklimaat
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
      zaterdag 17 september 2005 @ 14:51:49 #6
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30664744
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 13:22 schreef boskov het volgende:

[..]

McCarthy is meer voor een algehele afsluiting van alle derde wereld landen, maar ja, dat kan niet zo makkelijk he McCarthy. Oh, en filantropie is ook taboe in zijn idealistische kapitalisme
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
    pi_30664782
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 14:50 schreef McCarthy het volgende:

[..]

goed punt, maar aangezien veel huidige EU landen als Frankrijk en Italie ook niet echt goed scoren verliest de fossielen club weinig glans
    [..]

i ik had het over een correletaie tussen armoede en ondernemersklimaat
    Tegelijkertijd heb je ook wel Afrikaanse landen in de top 50. Maar toch zijn die ook arm.
    Weg correlatie?
      zaterdag 17 september 2005 @ 14:57:44 #8
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30664935
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 14:52 schreef boskov het volgende:

[..]

Tegelijkertijd heb je ook wel Afrikaanse landen in de top 50. Maar toch zijn die ook arm.
    Weg correlatie?
    wat snap je niet aan het woord correlatie?
    pi_30665315
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 14:57 schreef McCarthy het volgende:

[..]

wat snap je niet aan het woord correlatie?
    wat snap jij er niet aan?

Als het blijkt dat er weldegelijk Afrikaanse landen zijn met een goed ondernemingsklimaat (top 50 naast andere Europese en Aziatische landen) en als het blijkt dat deze nog steeds arm zijn, dan blijkt er dus GEEN correlatie te bestaan tussen investeringsklimaat en armoede..
      zaterdag 17 september 2005 @ 15:14:46 #10
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30665390
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 15:11 schreef boskov het volgende:

[..]

wat snap jij er niet aan?

Als het blijkt dat er weldegelijk Afrikaanse landen zijn met een goed ondernemingsklimaat (top 50 naast andere Europese en Aziatische landen) en als het blijkt dat deze nog steeds arm zijn, dan blijkt er dus GEEN correlatie te bestaan tussen investeringsklimaat en armoede..
    luister boskov, jij doet bedrijfskunde. Ik studeer beta. Zullen we het er dus maar op houden dat ik meer van correlaties snap dan jij
    Je praat nu namelijk echt onzin.
    pi_30665530
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 15:14 schreef McCarthy het volgende:

[..]

luister boskov, jij doet bedrijfskunde. Ik studeer beta. Zullen we het er dus maar op houden dat ik meer van correlaties snap dan jij
    als het blijkt dat ergeen causaal verband is tussen a en b, hoe kan je dan over een correlatie spreken?
      zaterdag 17 september 2005 @ 15:23:43 #12
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30665640
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 15:19 schreef boskov het volgende:

[..]

als het blijkt dat ergeen causaal verband is tussen a en b, hoe kan je dan over een correlatie spreken?

causale verbanden staan er in principe los van. Er hoeft geen causaal verband te zijn om toch over correlaties te kunnen spreken.

je hebt er dus echt niks van begrepen

[ Bericht 4% gewijzigd door McCarthy op 17-09-2005 15:28:46 ]
      zaterdag 17 september 2005 @ 15:27:51 #13
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30665754
    btw: ik claim dus dat de correletie die hier is tussen ond-klimaat en welvaart op een causaal verband wijst. Namelijk dat een slecht ondernemersklimaat landen arm maakt/houdt. Ben jij het daar mee eens of oneens.
    pi_30667731
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 15:23 schreef McCarthy het volgende:

[..]

causale verbanden staan er in principe los van. Er hoeft geen causaal verband te zijn om toch over correlaties te kunnen spreken.

je hebt er dus echt niks van begrepen
    leg het dan uit, als je het zo goed weet..
    pi_30668517
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 15:14 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Iemand die een studie volgt denkt al snel dat hij alles weet mbt deze richting.
    pi_30669361
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 15:27 schreef McCarthy het volgende:
    btw: ik claim dus dat de correletie die hier is tussen ond-klimaat en welvaart op een causaal verband wijst. Namelijk dat een slecht ondernemersklimaat landen arm maakt/houdt. Ben jij het daar mee eens of oneens.
    Hij heeft toch reeds aangegeven het er niet mee eens te zijn? Zie zijn voorbeeld van Afrikaanse landen in de top 50 die toch arm zijn. Doe trouwens eens niet zo neerbuigend. Echt enorm irritant.
      zaterdag 17 september 2005 @ 18:40:05 #17
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30670383
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 17:54 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Hij heeft toch reeds aangegeven het er niet mee eens te zijn? Zie zijn voorbeeld van Afrikaanse landen in de top 50 die toch arm zijn.
    omdat hij niet snapte wat een correlatie is
    quote:
    Doe trouwens eens niet zo neerbuigend. Echt enorm irritant.
    sommige mensen verdienen het gewoon
      zaterdag 17 september 2005 @ 18:43:38 #18
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30670459
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 17:23 schreef dewd het volgende:

[..]

Iemand die een studie volgt denkt al snel dat hij alles weet mbt deze richting.
    uiteraard, daarvoor heet het "studie".
    pi_30670471
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 18:40 schreef McCarthy het volgende:

[..]

omdat hij niet snapte wat een correlatie is
    [..]

sommige mensen verdienen het gewoon
    je hebt het nog steeds niet uitgelegd overigens, net zoals hoe jij er aan komt dat het een causaal verband is, het is juist een spurious correlation omdat er duidelijke aanwijzingen zijn dat factor a niet veroorzaakt wordt door factor b (zie de arme landen in de top 50)

[ot] overigens behoor jij eens keihard uitgelachen te worden voor jouw eindeloze discussie die bijna nooit op volledige waarheden is gebaseerd[/ot]
      zaterdag 17 september 2005 @ 18:57:01 #20
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30670812
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 18:44 schreef boskov het volgende:

[..]

je hebt het nog steeds niet uitgelegd overigens, net zoals hoe jij er aan komt dat het een causaal verband is, het is juist een spurious correlation
    zou het
    quote:
    omdat er duidelijke aanwijzingen zijn dat factor a niet veroorzaakt wordt door factor b (zie de arme landen in de top 50)
    ja duh, zoveel rijke landen zijn er niet op deze wereld. Maar goed, je snapt er niks van en dat herhaal je hier lekker weer eens.

Dat je correlaties niet snapt vind ik een grove schande.

Hier een voorbeeld

Zoals je ziet zijn er punten met een hoge test score (zeg goed ondernemersschap) en een lage blooddruk (zeg laag GDP). Iets vergelijkbaars met wat jij zegt. Is er nu "geen" correlatie? Je kan het meten maar als je naar het plaatje kijkt is "er" toch wel degelijk een correlatie tussen y en x. Of niet?
    pi_30671486
    godver tering, hele post weg

in ieder geval, even een samenvatting van wat ik getypt had

1) noem je de resultaten die echt enorm buiten je lineare lijn vallen gewoon foutmarges/foutmetingen?
    2)Er is geen mogelijkheid om aan te tonen dat de armoede komt door de vestigingsklimaat. Zo een tabelletje wat WTO heeft gepubliceerd,. zou ook kunnen aan de hand van het aantal televisies dat ze hebben in de wereld per 1000 inwoners, of het aantal negroide bewoners per 1000. Kan je dan ook beweren dat de armoede komt doordat ze zwart zijn en geen televisie hebben?
      zaterdag 17 september 2005 @ 19:24:12 #22
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30671634
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 19:19 schreef boskov het volgende:
    godver tering, hele post weg
    wel FF gebruiken hoor
    quote:
    in ieder geval, even een samenvatting van wat ik getypt had

1) noem je de resultaten die echt enorm buiten je lineare lijn vallen gewoon foutmarges/foutmetingen?
    weet niet, is daar in de OP dan sprake van denk jij?
    quote:
    2)Er is geen mogelijkheid om aan te tonen dat de armoede komt door de vestigingsklimaat. Zo een tabelletje wat WTO heeft gepubliceerd,. zou ook kunnen aan de hand van het aantal televisies dat ze hebben in de wereld per 1000 inwoners, of het aantal negroide bewoners per 1000. Kan je dan ook beweren dat de armoede komt doordat ze zwart zijn en geen televisie hebben?
    nee idd. Maar zoals je misschien weet probeert de huidige wetenschap tot op grote hoogte ook niet dat soort verklaringen te zoeken (omdat dat onmogelijk is) maar in plaats daarvan probeert ze input output relaties te begrijpen en te beschrijven. Dat doe je onder andere met correlaties.
    pi_30671724
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 19:24 schreef McCarthy het volgende:

[..]

wel FF gebruiken hoor
    [..]
    doe ik ook, maar er ging iets fout
    quote:
    weet niet, is daar in de OP dan sprake van denk jij?
    [..]
    Nee, het lijkt me sterk dat je in zo een situatie zulke grote fouten kan maken.
    Daarom beweer ik juist dat de uitschieters die er zijn, laten zien dat je niet zo maar jouw theorie kan aanhaken
    quote:
    nee idd. Maar zoals je weet probeert de huidige wetenschap tot op grote hoogte ook niet dat soort verklaringen te zoeken (omdat dat onmogelijk is) maar in plaats daarvan probeert ze input output relaties te begrijpen en te beschrijven.
    Maar jij beweert het, en daar stoor ik me aan

[ot]overigens is zo met jou discussieren, veel leuker en beter, dan met het arrogante toontje[/ot]
      zaterdag 17 september 2005 @ 19:29:49 #24
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30671830
    .

[ Bericht 100% gewijzigd door McCarthy op 17-09-2005 19:31:46 ]
      zaterdag 17 september 2005 @ 19:34:03 #25
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30671952
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 19:26 schreef boskov het volgende:

Nee, het lijkt me sterk dat je in zo een situatie zulke grote fouten kan maken.
    Daarom beweer ik juist dat de uitschieters die er zijn, laten zien dat je niet zo maar jouw theorie kan aanhaken
    [..]
    kan je met concrete voorbeeldem aankomen?
    quote:
    Maar jij beweert het, en daar stoor ik me aan
    op de huidige wetenschappelijke manier natuurlijk. Dus als een input output relatie
    pi_30672245
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 19:34 schreef McCarthy het volgende:

[..]

kan je met concrete voorbeeldem aankomen?
    [..]

op de huidige wetenschappelijke manier natuurlijk. Dus als een input output relatie
    Namibië

the majority of Namibia's people live in pronounced poverty because of large-scale unemployment, the great inequality of income distribution, and the large amount of wealth going to foreigners.
    Ook dit: Agreement has been reached on the privatisation of several more enterprises in coming years, which should stimulate long-run foreign investment. (Wat overigens dus nog moet komen he ) En Namibië stond flink hoog in je lijstje. Net als mauritius(geldt dit of niet, het is een louche gevalletje daar) en Zuid Afrika (en waren nog wat landen)

en even over je input output relaties. Ten eerste zie ik overal alleen referenties naar natuurkundige projecten, dus graag even uitleggen hoe jij dit ziet, dus waarom juist deze factor zo bepalend is voor de armoede
      zaterdag 17 september 2005 @ 19:48:51 #27
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30672448
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 19:43 schreef boskov het volgende:

[..]

Namibië

the majority of Namibia's people live in pronounced poverty because of large-scale unemployment, the great inequality of income distribution, and the large amount of wealth going to foreigners.
    Ook dit: Agreement has been reached on the privatisation of several more enterprises in coming years, which should stimulate long-run foreign investment. (Wat overigens dus nog moet komen he ) En Namibië stond flink hoog in je lijstje. Net als mauritius(geldt dit of niet, het is een louche gevalletje daar) en Zuid Afrika (en waren nog wat landen)

purchasing power parity - $7,300 (N) , $ 12,800 (M)
    (2004 est.)

http://www.cia.gov/cia/pu(...)korder/2004rank.html

niet slecht toch. Schopt imo de correlatie niet in de war.

Hou er verder rekening mee dat we hier een ranking hebben. De reeele waarde is er niet bij vermeld (maar kan je wel vinden op de site)
    quote:
    en even over je input output relaties. Ten eerste zie ik overal alleen referenties naar natuurkundige projecten, dus graag even uitleggen hoe jij dit ziet, dus waarom juist deze factor zo bepalend is voor de armoede

psychologie, biologie, economie. Welke wetenschappen moet ik nog meer noemen?
    pi_30672518
    eh, omdat ik er geen duidelijke theorie over kon vinden die ik hier kon gebruiken ,vraag ik aan jou, om volgens je input/output te beschrijven waarom juist deze factor zo bepalend is voor de armoede. Zo moeilijk is mijn vraag toch niet?
    pi_30672560
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 19:48 schreef McCarthy het volgende:

[..]

purchasing power parity - $7,300 (N) , $ 12,800 (M)
    (2004 est.)

http://www.cia.gov/cia/pu(...)korder/2004rank.html
    Unemployment rate:

35% (1998)
    Population below poverty line:

50% (2002 est.)

niet? Ik vind van wel
      zaterdag 17 september 2005 @ 19:54:42 #30
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30672689
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 19:50 schreef boskov het volgende:
    eh, omdat ik er geen duidelijke theorie over kon vinden die ik hier kon gebruiken ,vraag ik aan jou, om volgens je input/output te beschrijven waarom juist deze factor zo bepalend is voor de armoede. Zo moeilijk is mijn vraag toch niet?
    check de correlatie zou ik zeggen. Ik heb dus helaas geen "wolkje" maar als ik even over de tabel heenga wordt mij wel het een en ander duidelijk. Het is niet het klimaat, het is niet de huidskleur, het is niet het protestatisme. Echter het ondernemersklimaat toont wel een duidelijke samenhang. Dat is ook te begrijpen aangezien alleen bedrijven welvaart kunnen creeeren. Die wordt het nu net moeilijk gemaakt.
    pi_30672789
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 19:54 schreef McCarthy het volgende:

[..]

check de correlatie zou ik zeggen. Ik heb dus helaas geen "wolkje" maar als ik even over de tabel heenga wordt mij wel het een en ander duidelijk. Het is niet het klimaat, het is niet de huidskleur, het is niet het protestatisme. Echter het ondernemersklimaat toont wel een duidelijke samenhang. Dat is ook te begrijpen aangezien alleen bedrijven welvaart kunnen creeeren. Die wordt het nu net moeilijk gemaakt.
    Misschien zijn zwarte mensen luier.

In een bedrijf heb je telefoons nodig, misschien hebben ze juist geen telefoons.

Ik heb nog steeds geen duidelijke aanwijzingen van jou waarom dit het is.

Kijk, een slecht ondernemingsklimaat is natuurlijk funest voor bedrijven. Ik irriteer me alleen aan jouw standpunten dat dit het enige probleem is in heel Afrika, en dat wij daardoor dus moeten stoppen met ontwikkelingshulp.
    Maar misschien zijn de telefoons echt een probleem daar
      zondag 18 september 2005 @ 10:33:42 #32
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_30689119
    quote:
    Op zaterdag 17 september 2005 19:57 schreef boskov het volgende:

[..]

Misschien zijn zwarte mensen luier.

In een bedrijf heb je telefoons nodig, misschien hebben ze juist geen telefoons.

Ik heb nog steeds geen duidelijke aanwijzingen van jou waarom dit het is.

Kijk, een slecht ondernemingsklimaat is natuurlijk funest voor bedrijven. Ik irriteer me alleen aan jouw standpunten dat dit het enige probleem is in heel Afrika, en dat wij daardoor dus moeten stoppen met ontwikkelingshulp.
    Maar misschien zijn de telefoons echt een probleem daar
    De armoede in Afrika heeft gewoon vele oorzaken dit is er gewoon een van. Zonder goed ondernemersklimaat blijven de meeste bedrijfjes in de zwarte sector hangen zodat ze nooit iets legaals opbouwen.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      zondag 18 september 2005 @ 12:25:29 #33
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30691617
    wat zijn volgens jullie dan nog meer de problemen in Afrika?
      zondag 18 september 2005 @ 12:29:07 #34
    56749 BlaZ
    pi_30691713
    quote:
    Op zondag 18 september 2005 12:25 schreef McCarthy het volgende:
    Eigendomsrecht, klimaat, cultuur, oorlog, voedsel/kleding hulp die de eigen voedsel/kleding industrie naar de klote helpt etc
      zondag 18 september 2005 @ 12:33:22 #35
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30691827
    Eigendomsrecht: lees de OP effe door wil je

klimaat: zou het? Australie is ook heel warm hoor.

cultuur: maybe

oorlog: dat helpt zeker niet nee maar als we er even van uit gaan dat ze de wapens neer leggen

voedsel/kleding hulp die de eigen voedsel/kleding industrie naar de klote helpt etc: idd, onze ontwikkelingshulp maakt daar de industrie kapot ja.
      zondag 18 september 2005 @ 12:58:29 #36
    56749 BlaZ
    pi_30692517
    [quote]Op zondag 18 september 2005 12:33 schreef McCarthy het volgende:
    Eigendomsrecht: lees de OP effe door wil je

Ja klopt, geld ook voor particulier, auto registratie etc.

klimaat: zou het? Australie is ook heel warm hoor.

Maar geen Savanne of tropisch klimaat. De meeste gebieden in Afrika zijn gewoon warmer.

cultuur: maybe

Als het warm is heb je geen verwarming nodig, geen dikke kleren, dus hoefden afrikanen vroeger ook minder te werken om dat te krijgen. Terwijl dat in koude gebieden noodzaak is.
    Mischien zit dat denken ook wel meer in hun cultuur ingebakken.... ik weet het niet..
      zondag 18 september 2005 @ 13:07:37 #37
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30692776
    in australie heb je gewoon woestijnen en in het noorden is een tropisch klimaat. Bovendien zijn de mensen in Afrika aangepast aan het klimaat.

In Zafrika en de landen die e rin het noorden aan grenzen kunnen blanken ook welvaart scheppen. Het klimaat argument gaat gewoon nagenoeg niet op.

In onze cultuur hoef je op dit moment ook niet te werken. Handje ophouden is voldoende
    pi_30699566
    Snap niet dat India zo laag staat, terwijl een bedrijf daar beginnen vrij makkelijk is.....
    tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
      zondag 18 september 2005 @ 21:34:26 #39
    56749 BlaZ
    pi_30709088
    quote:
    Op zondag 18 september 2005 13:07 schreef McCarthy het volgende:
    in australie heb je gewoon woestijnen en in het noorden is een tropisch klimaat. Bovendien zijn de mensen in Afrika aangepast aan het klimaat.

In Zafrika en de landen die e rin het noorden aan grenzen kunnen blanken ook welvaart scheppen. Het klimaat argument gaat gewoon nagenoeg niet op.

In onze cultuur hoef je op dit moment ook niet te werken. Handje ophouden is voldoende
    Toch weer de rijkere landen in Afrika in Zuid/ Noord afrika.... midden afrika is het warmst. Van de bevolking van Australie woont 5% in tropisch of woestijn gebied dus, de grote rijke steden liggen in de koudere gedeelten.
    pi_30784704
    Op verzoek TS Schopje POL.
      woensdag 21 september 2005 @ 18:19:10 #41
    127904 PrutNDut
    Truth, stranger than fiction
    pi_30797798
    quote:
    Op zondag 18 september 2005 12:25 schreef McCarthy het volgende:
    - Omdat ze zich scheel betalen aan rente van leningen uit rijke westerse landen? (Vaak hebben ze al vele malen het geleende geld terug betaald).

- Omdat ze niet kunnen concurreren tegen landbouwprodukten uit het westen die zwaar gesubsidieerd op de wereldmarkt gedumpt worden?
      woensdag 21 september 2005 @ 18:28:44 #42
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30798099
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:19 schreef PrutNDut het volgende:

[..]

- Omdat ze zich scheel betalen aan rente van leningen uit rijke westerse landen? (Vaak hebben ze al vele malen het geleende geld terug betaald).
    hoeveel betalen ze dan aan rente als percentage van het nationaal product?
    quote:
    - Omdat ze niet kunnen concurreren tegen landbouwprodukten uit het westen die zwaar gesubsidieerd op de wereldmarkt gedumpt worden?
    ze krijgen goedkoper voedsel dan ze zelf zouden kunnen produceren. Dat is dus alleen maar welvaartswinst. Daar kan het dus niet aan liggen.
      vrijdag 23 september 2005 @ 13:48:28 #43
    127904 PrutNDut
    pi_30856612
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:28 schreef McCarthy het volgende:
    hoeveel betalen ze dan aan rente als percentage van het nationaal product?
    Zie: www.imf.org

Overigens, volgens mij doet het er weinig toe, feit blijft dat er een onnodige extra geldstroom gaat van arm naar rijk.
    quote:
    ze krijgen goedkoper voedsel dan ze zelf zouden kunnen produceren. Dat is dus alleen maar welvaartswinst. Daar kan het dus niet aan liggen.
    Dat is toch slecht voor hun economie en zelfredzaamheid? Neem nou Zuid-Amerika. Veel koffieboeren zijn daar genoodzaakt om cocaine te telen en in zee te gaan met drugsbaronnen omdat ze door de concurrentie geen droog brood meer kunnen verdienen aan koffie, met alle gevolgen van dien.

En wat dacht je van valutahandel? Er wordt, bijvoorbeeld, voor miljoenen aan Indiase roepie gekocht, hun economie krijgt een impuls, de roepie stijgt en de roepie's worden weer verkocht. Kassa voor de valutahandelaar, een doodsteek voor de Indiase economie.

Of goedkope arbeid? China of India kunnen ons overspoelen met goedkope kleding of andere produkten. Oneerlijke concurrentie zeggen we omdat hun arbeidsomstandigheden erg slecht zijn. Daarom worden er bijvoorbeeld handelsblokkades opgericht. Maar wanneer een westers bedrijf wel gebruik wil maken van de goedkope arbeid....
      vrijdag 23 september 2005 @ 13:55:06 #44
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30856745
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 13:48 schreef PrutNDut het volgende:

[..]

Zie: www.imf.org

Overigens, volgens mij doet het er weinig toe, feit blijft dat er een onnodige extra geldstroom gaat van arm naar rijk.
    [..]
    jij zet het begtrip rente hier een beetje op de helling
    quote:
    Dat is toch slecht voor hun economie en zelfredzaamheid? Neem nou Zuid-Amerika. Veel koffieboeren zijn daar genoodzaakt om cocaine te telen en in zee te gaan met drugsbaronnen omdat ze door de concurrentie geen droog brood meer kunnen verdienen aan koffie, met alle gevolgen van dien.
    de columbiaanse overheid maakt het haar oidnerdanen onmogleijk om een betere eocmische positie te verwerven middels allerlei onzin regels en slecht bestuur en juridisch systeem
    een kwestie van beleid dus
    quote:
    En wat dacht je van valutahandel? Er wordt, bijvoorbeeld, voor miljoenen aan Indiase roepie gekocht, hun economie krijgt een impuls, de roepie stijgt en de roepie's worden weer verkocht. Kassa voor de valutahandelaar, een doodsteek voor de Indiase economie.
    was het maar zo simpel he
    quote:
    Of goedkope arbeid? China of India kunnen ons overspoelen met goedkope kleding of andere produkten. Oneerlijke concurrentie zeggen we omdat hun arbeidsomstandigheden erg slecht zijn. Daarom worden er bijvoorbeeld handelsblokkades opgericht. Maar wanneer een westers bedrijf wel gebruik wil maken van de goedkope arbeid....
    je punt is ?
      vrijdag 23 september 2005 @ 14:02:17 #45
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_30856911
    McCarthy ziet een correlatie waar die niet bewezen is. Dat is een oneigenlijke inductie.

Bewijs eens dat het samenhangt?
      vrijdag 23 september 2005 @ 14:03:53 #46
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30856941
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 14:02 schreef Floripas het volgende:
    McCarthy ziet een correlatie waar die niet bewezen is. Dat is een oneigenlijke inductie.
    correlaties kan je niet bewijzen
    quote:
    Bewijs eens dat het samenhangt?
    wat?
      vrijdag 23 september 2005 @ 15:00:50 #47
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_30858584
    Nou, als je het niet kunt bewijzen, hou dan ook je mond er maar over, want dan is er ook helemaal niks om over te discussieren.
      vrijdag 23 september 2005 @ 15:55:17 #48
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30860435
    wat bewijzen?
      vrijdag 23 september 2005 @ 16:03:13 #49
    130955 Floripas
    Blast from the past
      vrijdag 23 september 2005 @ 16:09:31 #50
    127904 PrutNDut
    pi_30860888
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 13:55 schreef McCarthy het volgende:

jij zet het begtrip rente hier een beetje op de helling
    Ja, en?
    quote:
    de columbiaanse overheid maakt het haar oidnerdanen onmogleijk om een betere eocmische positie te verwerven middels allerlei onzin regels en slecht bestuur en juridisch systeem
    een kwestie van beleid dus
    Ach wel nee. Dus je denkt dat, omdat de koffieboeren geen geld meer kunnen verdienen aan koffie, ze ook televisies (of iets dergelijks) kunnen gaan maken, maar de overheid zit door allerlei onzin regels dwars?
    quote:
    was het maar zo simpel he
    Yep, zo is er bijvoorbeeld een voorstel om een tobin tax (de wat?) in te voeren om dit soort praktijken (valutahandel) te beperken.
    quote:
    je punt is ?
    Je zei enkele posts terug dat de hoofdoorzaak van de armoede slechtondernemersschap in die landen is en dus te danken hebben aan zichzelf. Andere oorzaken speelden nauwelijks een rol.

Ik beweer dat armoede in de wereld voor een groot deel aan het westen ligt (en ik zeg niet dat slecht ondernemersschap helemaal geen rol speelt). India zou meer inkomsten kunnen verwerven wanneer zij hun textiel vrij mochten handelen met het westen dan dat ze aan ontwikkelingshulp binnen krijgen.
      vrijdag 23 september 2005 @ 19:11:19 #51
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30866273
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 16:09 schreef PrutNDut het volgende:

Ach wel nee. Dus je denkt dat, omdat de koffieboeren geen geld meer kunnen verdienen aan koffie, ze ook televisies (of iets dergelijks) kunnen gaan maken, maar de overheid zit door allerlei onzin regels dwars?
    eh .... ja, check ook de OP. Colombia staat #66. Kan stukken beter dus.

http://freetheworld.org/
    ze staan 103, ronduit slecht.

Lees ook eens Hernando de Soto. Qua regelgeving/overheidsbeleid is colombia vegrleijkbaar met europa anno 1800.
    quote:
    [..]

Yep, zo is er bijvoorbeeld een voorstel om een tobin tax (de wat?) in te voeren om dit soort praktijken (valutahandel) te beperken.
    [..]
    dus valutahandelaren maken die landen arm
    open er een topic over, gaan we lachen
    quote:
    Je zei enkele posts terug dat de hoofdoorzaak van de armoede slechtondernemersschap in die landen is en dus te danken hebben aan zichzelf. Andere oorzaken speelden nauwelijks een rol.
    ik zeg dat het een belangrijke oorzaak is van de armoede.
    quote:
    Ik beweer dat armoede in de wereld voor een groot deel aan het westen ligt (en ik zeg niet dat slecht ondernemersschap helemaal geen rol speelt). India zou meer inkomsten kunnen verwerven wanneer zij hun textiel vrij mochten handelen met het westen dan dat ze aan ontwikkelingshulp binnen krijgen.
    de econmie van india groei met ruim 6% dus wat zeur je nou.
      zondag 25 september 2005 @ 15:47:39 #52
    127904 PrutNDut
    pi_30917580
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 19:11 schreef McCarthy het volgende:

eh .... ja, check ook de OP. Colombia staat #66. Kan stukken beter dus.

http://freetheworld.org/
    ze staan 103, ronduit slecht.

Lees ook eens Hernando de Soto. Qua regelgeving/overheidsbeleid is colombia vegrleijkbaar met europa anno 1800.
    Toevallig gevonden artikel:
    BOGOTA - Juan en Carlos twee arme koffieboeren uit Bogota, Colombia hebben een lening van enkele miljarden afgesloten om een TV-fabriek te openen. Ze denken makkelijk te kunnen concureren met Philips, Siemens, Sony, Sumsung en dergelijke. Ook verwachten ze de innovatie, de kennis te hebben en verwachten ze geen problemen met eventuele patenten te zullen hebben. Al snel zullen zij met hun TV's de markt kunnen veroveren en de moordende concurrentie te kunnen aangaan. En de Columbiaanse bank denkt daar ook zo over en in al het vertrouwen hebben zij de lening verstrekt.

Zoiets?

En trouwens landen als Italie en China staan lager op de lijst terwijl ze het economisch een stuk beter doen.
    quote:
    dus valutahandelaren maken die landen arm
    open er een topic over, gaan we lachen
    Ik zeg dat MEDE door de valutahandel die landen arm zijn. Dus jij beweert dat dit geen enkele rol speelt?
    quote:
    de econmie van india groei met ruim 6% dus wat zeur je nou.
    Oke, dus naar analogie het volgende voorbeeld: Jij mag komen klussen/schoonmaken e.d. bij mij in huis voor 1 euro per maand. Als je je best doet krijg je volgend jaar 1,10 euro per maand, een stijging van 10% dus geen reden tot klagen, toch? Mocht het mij te duur worden ga ik naar iemand anders en laat ik jou stikken. Mee eens?
      zondag 25 september 2005 @ 16:20:56 #53
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_30918586
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 15:47 schreef PrutNDut het volgende:

[..]

BOGOTA - Juan en Carlos twee arme koffieboeren uit Bogota, Colombia hebben een lening van enkele miljarden afgesloten om een TV-fabriek te openen. Ze denken makkelijk te kunnen concureren met Philips, Siemens, Sony, Sumsung en dergelijke. Ook verwachten ze de innovatie, de kennis te hebben en verwachten ze geen problemen met eventuele patenten te zullen hebben. Al snel zullen zij met hun TV's de markt kunnen veroveren en de moordende concurrentie te kunnen aangaan. En de Columbiaanse bank denkt daar ook zo over en in al het vertrouwen hebben zij de lening verstrekt.

Zoiets?
    quote:
    En trouwens landen als Italie en China staan lager op de lijst terwijl ze het economisch een stuk beter doen.
    [..]
    italie doet het helemaal niet goed: slechts 1.3% groei en een werkloosheid van 8.6%.
    China is bovendien niet welvarender dan colombia.
    quote:
    Ik zeg dat MEDE door de valutahandel die landen arm zijn.
    dus omdat valutahandelaren zich net zo gedragen als praktisch elke andere speler in het economische speelveld worden ontwikkelingslanden arm
    right!
    quote:
    Oke, dus naar analogie het volgende voorbeeld: Jij mag komen klussen/schoonmaken e.d. bij mij in huis voor 1 euro per maand. Als je je best doet krijg je volgend jaar 1,10 euro per maand, een stijging van 10% dus geen reden tot klagen, toch? Mocht het mij te duur worden ga ik naar iemand anders en laat ik jou stikken. Mee eens?
    ja, mee eens
      maandag 3 oktober 2005 @ 01:03:50 #54
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_31133678
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:19 schreef PrutNDut het volgende:

Grappig. De EU importeert meer landbouwproducten uit Afrika dan ze exporteren (7 mld euro om 3,5 mld euro). EU-exportsubsidies zijn nu al sterk verminderd t.o.v. 5 jaar geleden en zullen binnen twee jaar zowat volledig verdwijnen.
      maandag 3 oktober 2005 @ 01:19:42 #55
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_31134071
    de officiele press release van de wereldbank
    quote:
    September 12, 2005 —Imagine having a company in Sierra Leone where if you paid all your business taxes, it would eat up 164 percent of your company’s gross profit.

Or imagine being in Syria, where you’re expected to put up at least US$61,000 in capital – 51 times the average annual income – to register a business.

Perhaps try Mozambique – where an entrepreneur must go through 14 separate procedures over 153 days to register a new business.

In Lao PDR, the start-up procedures take 198 days.

By contrast, in Australia it takes 2 days.

But many countries are reforming startup and other business procedures. Recent efforts to cut red tape in Serbia and Montenegro now mean a company can start operating in just 15 days.

It’s that kind of reform which led to Serbia and Montenegro being among the top reformers in a new report on key business regulations, laws and taxes.

The report, Doing Business in 2006: Creating Jobs, a joint production of the World Bank and its private sector arm, the International Finance Corporation (IFC), surveyed 155 economies in ten areas including business regulations, taxes, trade costs, property rights and access to credit.

The World Bank-IFC Vice President for Private Sector Development, Michael Klein, says overall 99 countries – two thirds of the Doing Business survey – brought in 185 reforms – showing a clear trend in countries to making it easier to do business.

“Eastern Europe had the most dramatic reforms, “Klein says. “A lot of that was driven by European Union (EU) integration.”

Every country in Eastern Europe took at least one step to make things easier for business.

“Five of the top reformers were from Eastern Europe led by Serbia and Montenegro. So from setting up a business, through dealing better with construction licenses, improving property registration, hiring new workers, to paying taxes, contract enforcement and bankruptcy and access to credit – Serbia and Montenegro covered the waterfront.”

Africa: Most Complicated

By contrast though, Klein says the Africa region was the slowest reformer over the past year. For every three African countries that improved regulation, one made it more difficult.

“Africa has the most complicated business environment. At the same time, we find least reform effort so far on the indicators we measure. So there’s quite an agenda there.”

Klein says while Africa as a region has made major progress on micro-economic reforms, including reducing debt and inflation, the ease of doing business emerges as a key focus for the coming years.

If reformers of business regulation in Africa are seeking an example, they only need to look to Rwanda. The country has already revised its new company and labor laws, making it easier to start businesses and hire workers. It has also reformed access to credit, customs and judicial procedures.

Since initiating reform – back in 2001 – Rwanda has had economic growth averaging 3.6 percent a year – among the highest levels in Africa.

Doing Business Easy

The report also delves into the issue of where in the world are there the most business friendly regulations.

For the second year in a row, New Zealand came out on top, followed by Singapore and then the United States.

Five other East Asian countries – Hong Kong (China), Japan, Thailand Malaysia and Korea were among the top 30. So were the Baltic countries – Lithuania, Estonia and Latvia.

“The big surprise here is the Nordic countries. There, as well as in the other top 30, reformers do not have to choose between making it easy to do business and providing social protection. They can do both,” says Simeon Djankov, an author of the report.

For example, Denmark has the world’s best infrastructure. Norway ranks highest on human development indicators, with Sweden right behind it.

More Jobs

It’s a finding which highlights a key message of the report – better performance on the ease of doing business is linked with more jobs. The global leader on the ease of doing business, New Zealand, has 4.7 percent unemployment. But in Greece, an OECD country with the worst ranking on Doing Business indicators, the jobless rate is 10.9 percent.

“At the end of the day that’s what this is about – more jobs. Making life easier for business - and we cover here the environment for small and medium businesses - is essential for new jobs to be created,” Klein says.

The report stresses reforms will also lead to more jobs in the formal sector, because the benefits of being in the formal sector – with easier access to credit and better services – will often outweigh other costs for business such as taxes.

Formal Jobs More Benefits

“Firms that operate in the formal sector can have, in principle, better access to credit. They have better access to the court system. They can trade with partners they don’t know directly. So they can benefit from the division of labor that underpins economic growth and welfare worldwide,” he says.

“When you have very complicated regulations that make it difficult to set up a business formally and make it very hard to operate a business – and actually don’t enforce your contracts and don’t protect your property rights - then people stay in the informal sector. They have less of a chance to create jobs that eventually pay more and benefit from social protections.”

Klein says women and youth would benefit from more jobs being created in the formal sector. Women now make up three quarters of workers in the informal sector – a move that means they have no access to protections such as pensions, safety regulations and health benefits.

Conflict Affected Countries

Now in its third year, the report has already had an impact on business environment reforms around the world.

“The Doing Business benchmarking has inspired and supported reforms in more than 20 countries, and since last year, nine governments have asked for their countries to be included in the Doing Business analysis,” says Caralee McLiesh, an author of the report.

Many of these are conflict affected countries – Afghanistan, Eritrea, Iraq, Sudan and Timor-Leste. Afghanistan was the top reformer among the group. In that country there’s now only one start up procedure to set up a new business, compared to 28 previously with the process taking only seven days rather than 90.

The report says governments in conflict affected countries are especially hard pressed to find jobs. Continued peace depends on demobilizing rebel armies and finding livelihoods for thousands of refugees and former combatants. Improving the environment for private businesses to operate and create jobs is a priority.

Footnote

While it provides rankings of the 155 countries around the globe, the Doing Business authors stress the rankings don’t take into account a number of variables. It does not for instance take into consideration macroeconomic policy, the quality of infrastructure, currency volatility, investor perceptions or crime rates.

And while a Bank-IFC production, Doing Business is also based on the efforts of more than 3,500 local experts – business consultants, lawyers, accountant, government officials and leading academics from around the globe.
      maandag 3 oktober 2005 @ 01:23:47 #56
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_31134154
    .

[ Bericht 99% gewijzigd door McCarthy op 03-10-2005 01:24:12 ]
      maandag 3 oktober 2005 @ 20:25:31 #57
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31154654
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 15:47 schreef PrutNDut het volgende:

[..]

Waar heb je die shyte gevonden? Zelf bedacht? Ja, hè? Wat had ik je nou gezegd?
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 05:48:13 #58
    118602 Mannee
    je weet et
    pi_31165771
    Je topiconderwerp is doorgeplaatst in de weblog McCarthy

http://weblog.fok.nl/blog/8590
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:56:43 #59
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31166539
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 05:48 schreef Mannee het volgende:
    Je topiconderwerp is doorgeplaatst in de weblog McCarthy

http://weblog.fok.nl/blog/8590
    Echt? rrrrr.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:29:53 #60
    127904 PrutNDut
    pi_31168153
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 20:25 schreef Floripas het volgende:

Waar heb je die shyte gevonden? Zelf bedacht? Ja, hè? Wat had ik je nou gezegd?
    Mijn verhaal was zo overdreven dat zelfs jij meteen door zou moeten hebben dat ik het zelf verzonnen heb, kom op zeg. Had ik er echt een smiley neer moeten zetten?
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:37:44 #61
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31168300
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 10:29 schreef PrutNDut het volgende:

[..]

Mijn verhaal was zo overdreven dat zelfs jij meteen door zou moeten hebben dat ik het zelf verzonnen heb, kom op zeg. Had ik er echt een smiley neer moeten zetten?
    Oh, ik had scheefgelezen. Ik zie het nu.
    Ik zal wel in een onrelativerende bui zijn geweest.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:45:15 #62
    118602 Mannee
    je weet et
    pi_31169916
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 08:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Echt? rrrrr.
    nou eh bijna echt
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:47:11 #63
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31169981
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 11:45 schreef Mannee het volgende:

[..]

nou eh bijna echt
    Note to self: always click on link.
    pi_31181662
    Mccarthy, ik mag jou ideeen wel (zin om een politieke partij te bouwen? )
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:43:22 #65
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31181792
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 18:39 schreef Ratt het volgende:
    *Pakt de popcorn en gaat wachten waar dit eindigt*
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:49:44 #66
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_31187535
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 18:39 schreef Ratt het volgende:
    op zich wel, echter studie gaat voor, verder is het beter om je bij een bestaande partij aan te sluiten, wilders bv.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:51:41 #67
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31187593
    Want Wilders is natuurlijk een echte libertarier, met zijn immigratiebeperkingen, identificatieplicht, preventief fouilleren en hoofddoekjesverbod.
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:58:11 #68
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_31187786
    ik ben economisch liberaal, de rest boeit me minder, of had je dat nog niet door
    pi_31201438
    Overigens wil ik best een tegenpartij oprichten als MC and Co dat doen.
      donderdag 6 oktober 2005 @ 16:42:19 #70
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31233447
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 21:58 schreef McCarthy het volgende:
    ik ben economisch liberaal, de rest boeit me minder, of had je dat nog niet door
    Je bedoelt: je houdt van theoretische modellen, maar het dagelijks leven van mensen interesseert je geen flikker?

Dan hoop ik dat jij hier nooit iets te zeggen krijgt.
      donderdag 6 oktober 2005 @ 21:53:27 #71
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_31241677
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 16:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je bedoelt: je houdt van theoretische modellen, maar het dagelijks leven van mensen interesseert je geen flikker?
    nee betweetster. Ik bedoel dat zaken als bv. abortus/homohuwelijk me geen hol intereseren. De economie daarentegen wel.
      donderdag 6 oktober 2005 @ 22:00:15 #72
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31241901
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 21:51 schreef Floripas het volgende:
    Want Wilders is natuurlijk een echte libertarier, met zijn immigratiebeperkingen, identificatieplicht, preventief fouilleren en hoofddoekjesverbod.
    En deze zaken werken niet martkverstorend?

Een echte liberaal is natuurlijk voor vrije immigratie.
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:03:08 #73
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_31248860
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 22:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

correcte bewering. Je begint het te snappen.
    quote:
    wie zegt dat?
    pi_31253407
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 22:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een echte liberaal is alleen maar voor vrije immigratie als de sociale voorzieningen voor immigranten uitgekleed zijn (en mensen met gezond verstand trouwens ook).
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:23:44 #75
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31262820
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 14:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een echte liberaal is alleen maar voor vrije immigratie als de sociale voorzieningen voor immigranten uitgekleed zijn (en mensen met gezond verstand trouwens ook).
    Er is geen enkele manier om de sociale zekerheid zo onder druk te zetten als wanneer je de immigratie vrijgeeft. Dan ligt het systeem binnen vijf jaar op z'n gat.

Ik snap jullie weerstand tegen immigratie dan ook niet.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')