omg, wat heb ik al die tijd voor de kat z'n kut zitten klotenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:32 schreef Kamermans het volgende:
hmm vaag. bij mij is dat alleen als ik shift ingedrukt hou,.. denk niet dat het ligt aan dat wij micchien andere versie van photoshop gebruiken. ik heb vanaf photoshop 6 tot CS2 gebruikt en is altijd het zelfde geweest. dus dat zal het niet zijn.
uuhm, wat het ook heeel micchien kan zijn is dat de layer van de foto locked is en daardoor problemen geeft. de layer zal dan "Background" heten en zal schuin gedrukt zijn. klik met rechter muis knop op de layer en kies uit het menutje "Layer from background..."
hierdoor wordt de layer unlocked en kan je er meer mee.
na wat zoeken in photoshop heb ik het gevonden, als je de crop tool selecteerd krijg je in de boven toolbar het volgende te zien:
[afbeelding]
(bij jou zullen er getallen in de vakjes staan)
als je op "Front Image" drukt dan houd die dezelfde verhoudingen aan. als je op "Clear" drukt van heb je alle vrijheid om zelf te bepalen hoe het er uit moet komen te zien. (en je ziet dan ook dat er geen getallen meer in die vakjes staan)
zijn de losse fotos ook zo wazig? als die al wazig zijn ligt het aan het scherpstellen, verder zie je aan de linkerkant op die muur dat de kleuren ook niet echt mooi over lopen het zijn blokjes. dit kan zijn doordat je camera niet top kwaliteit is of miscchien staan de instellingen van photoshop/autostitch niet optimaal waardoor de fotos minder mooi worden. (of het is gewoon een lelijk gemetselde muurquote:Op zaterdag 10 februari 2007 01:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
wel jammer dat mijn pano's vooralsnog vrij wat wazig zijn, of is dat een kwestie van gewoon veel meer foto's nemen, dat je dus veel meer foto's 'stitcht'?
'k zit nog ff betje de fotos te bekijken en wat me opvalt is dat bij je 2de foto de hoofde van die 2 poppetjes aan de linkerkant heel geblokt zijn, veel geblokter dan de rest van de foto,.. komt dit door je gsm of heb je in photoshop die hoofde zo geedit? :p trouwens idd erg goed kwaliteit voor gsmquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:17 schreef Yeahinho het volgende:
Ik gebruik ook autostitch, voornamelijk voor het maken van stadion-panorama's.
Voorbeelden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze fotootjes zijn trouwens allemaal met m'n gsm gemaakt.
Goed genoeg bij verkleiningen als deze dus, maar verder kun je er niet veel mee.
nee, de losse foto's zijn allemaal scherpquote:Op zaterdag 10 februari 2007 01:51 schreef Kamermans het volgende:
[..]
zijn de losse fotos ook zo wazig? als die al wazig zijn ligt het aan het scherpstellen, verder zie je aan de linkerkant op die muur dat de kleuren ook niet echt mooi over lopen het zijn blokjes. dit kan zijn doordat je camera niet top kwaliteit is of miscchien staan de instellingen van photoshop/autostitch niet optimaal waardoor de fotos minder mooi worden. (of het is gewoon een lelijk gemetselde muur)
Hoe schiet je je pano's? Waarschijnlijk ligt het daar dan aan, je moet een aantal stappen nemen:quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nee, de losse foto's zijn allemaal scherp
verder kan het aan de kwaliteit niet liggen, heb een nikon d50.
Daar had ik niet aan gedacht!quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:32 schreef morphicx het volgende:
Plak je er 2 op 1 75x 50 foto! (of 3 als ze niet te hoog zijn)
Werkt prima weet ik uit eigen ervaring.
Ik denk dat een speciaal panorama formaat je meer gaat kosten dan 1 zo'n poster!
Zoals Morphicx idd zegt meerdere foto's combineren. Wil je er één afdrukken, betaal je toch het zelfde als een foto van het gehele papier oppervlakte. Je fotozaak doet daar verder niets meer mee. Ik verzamel inderdaad een heleboel foto's bij elkaar, soms met opvulling van gewone 10x15 foto's. (als ik dan toch betaal wil ik wel elke centimeter benuttenquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:00 schreef calvobbes het volgende:
Ja zoiets had ik ook al bedacht. Maar ik heb geen zin om voor grote foto's te betalen en er dan 2/3 af te gaan snijden
mensen in de hoeken gooien maakt het altijd wat leukerquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:22 schreef morphicx het volgende:
kvdev: het is vaak lastig om in zo'n gebied een 'spannende' panorama te maken, leuk om vaker na te kijken zeg maar. Vind de kleuren van de 1e het best trouwens! Verder is het een hoop zand met een boom
Die 2de is erg mooiquote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:21 schreef Kamermans het volgende:
het is niet in IJsland maar in noorwegende eerste is in plaatsje bergen, en de 2de iets noordelijker
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |