abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46162211
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 23:32 schreef Kamermans het volgende:
hmm vaag. bij mij is dat alleen als ik shift ingedrukt hou,.. denk niet dat het ligt aan dat wij micchien andere versie van photoshop gebruiken. ik heb vanaf photoshop 6 tot CS2 gebruikt en is altijd het zelfde geweest. dus dat zal het niet zijn.
uuhm, wat het ook heeel micchien kan zijn is dat de layer van de foto locked is en daardoor problemen geeft. de layer zal dan "Background" heten en zal schuin gedrukt zijn. klik met rechter muis knop op de layer en kies uit het menutje "Layer from background..."
hierdoor wordt de layer unlocked en kan je er meer mee.

na wat zoeken in photoshop heb ik het gevonden , als je de crop tool selecteerd krijg je in de boven toolbar het volgende te zien:
[afbeelding]
(bij jou zullen er getallen in de vakjes staan)

als je op "Front Image" drukt dan houd die dezelfde verhoudingen aan. als je op "Clear" drukt van heb je alle vrijheid om zelf te bepalen hoe het er uit moet komen te zien. (en je ziet dan ook dat er geen getallen meer in die vakjes staan)
omg, wat heb ik al die tijd voor de kat z'n kut zitten kloten
dank je
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46162228
wel jammer dat mijn pano's vooralsnog vrij wat wazig zijn, of is dat een kwestie van gewoon veel meer foto's nemen, dat je dus veel meer foto's 'stitcht'?
pi_46162811
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 01:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
wel jammer dat mijn pano's vooralsnog vrij wat wazig zijn, of is dat een kwestie van gewoon veel meer foto's nemen, dat je dus veel meer foto's 'stitcht'?
zijn de losse fotos ook zo wazig? als die al wazig zijn ligt het aan het scherpstellen, verder zie je aan de linkerkant op die muur dat de kleuren ook niet echt mooi over lopen het zijn blokjes. dit kan zijn doordat je camera niet top kwaliteit is of miscchien staan de instellingen van photoshop/autostitch niet optimaal waardoor de fotos minder mooi worden. (of het is gewoon een lelijk gemetselde muur )
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:17 schreef Yeahinho het volgende:
Ik gebruik ook autostitch, voornamelijk voor het maken van stadion-panorama's.

Voorbeelden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze fotootjes zijn trouwens allemaal met m'n gsm gemaakt .
Goed genoeg bij verkleiningen als deze dus, maar verder kun je er niet veel mee.
'k zit nog ff betje de fotos te bekijken en wat me opvalt is dat bij je 2de foto de hoofde van die 2 poppetjes aan de linkerkant heel geblokt zijn, veel geblokter dan de rest van de foto,.. komt dit door je gsm of heb je in photoshop die hoofde zo geedit? :p trouwens idd erg goed kwaliteit voor gsm

[ Bericht 12% gewijzigd door Kamermans op 10-02-2007 01:59:38 ]
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:05:30 #129
167723 sanni
Acima de seu
pi_46166594
Dit is natuurlijk helemaal prachtig
pi_46166637
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 01:51 schreef Kamermans het volgende:

[..]

zijn de losse fotos ook zo wazig? als die al wazig zijn ligt het aan het scherpstellen, verder zie je aan de linkerkant op die muur dat de kleuren ook niet echt mooi over lopen het zijn blokjes. dit kan zijn doordat je camera niet top kwaliteit is of miscchien staan de instellingen van photoshop/autostitch niet optimaal waardoor de fotos minder mooi worden. (of het is gewoon een lelijk gemetselde muur )
nee, de losse foto's zijn allemaal scherp
verder kan het aan de kwaliteit niet liggen, heb een nikon d50.
pi_46167318
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:08 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nee, de losse foto's zijn allemaal scherp
verder kan het aan de kwaliteit niet liggen, heb een nikon d50.
Hoe schiet je je pano's? Waarschijnlijk ligt het daar dan aan, je moet een aantal stappen nemen:

1. Zet de witabalans op bewolkt.
2. Druk de sluiter half in, noteer de diafragmawaarde en sluiter tijd. Zet de camera in Manual mode en stel de diafragmawaarde en sluitertijd in die je genoteerd hebt.
3. Stel scherp op het eerste segment, en schakel dan terug naar handmatige focus.
4. Niet persé nodig, maar wel hadig: Schiet je pano's in portretmode.
5. Zorg voor een overlap van zo'n 20~25% in elke opvolgende foto, dan kan PS hem beter stichten.

Dan zou alles moeten werken Oh ja, gebruik een statief Handamtig kan ook, maardat gaat je PS tijd kosten.

Oh, de ISO waarde moet uiteraard ook in elke foto hetzelfde zijn.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 20:41:43 #132
545 dop
:copyright: dop
pi_46183074

lac sautet

Cote la salette

gorges du verdon

lastours

st cirq lapopie
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_46472053
Ik heb hier een aantal panorama's. Deze zijn automatisch gestitcht met Canons PhotoStitch, dus je ziet de lijnen waar hij aan elkaar gemaakt is. Heeft hier iemand een goede tuto voor het stitchen van foto's?

Hier alvast mijn panorama's:

Zwitserland, maar ik weet niet meer precies waar.

Zelfde plaats alleen dan een verticale panorama

Genomen op ongeveer dezelfde plaats maar dan van de waterval.

First, LU, Zwitserland

First, LU, Zwitserland

Magnetic Island, Austratie

Somewhere in Austratia

WhitSundays in Austratia
pi_49963113
Iemand een idee waar je panorama foto's kunt laten afdrukken?

Je kunt wel foto's op beertjes, ballonen, mokken, puzzels etc laten drukken. Maar ik kom nergens een winkek/website tegen waar je normale panoramafoto's kunt afdrukken
pi_49963553
Gewoon in photoshop er iets bijaan plakken (je canvas size naar 75x50 bv) en dan aflaten drukken, daarna met een mesje / schaar bijsnijden?
Lomo...
pi_49963816
Ja zoiets had ik ook al bedacht. Maar ik heb geen zin om voor grote foto's te betalen en er dan 2/3 af te gaan snijden
pi_49964894
Plak je er 2 op 1 75x 50 foto! (of 3 als ze niet te hoog zijn)
Werkt prima weet ik uit eigen ervaring.

Ik denk dat een speciaal panorama formaat je meer gaat kosten dan 1 zo'n poster!
Lomo...
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:02:21 #138
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_49967891
Ik heb het een tijdje geleden in het Nationaal Park op de Veluwe ook eens geprobeerd (1e poging):

Ik vond de kleuren niet echt mooi uitkomen, dus maar even wat aangekloot:

Maar dit vond ik ook niet echt geweldig.

Ik heb de fotos aan elkaar geplakt met een programma genaamd PTGui.

Iemand tips voor het verbeteren van de kleuren? Graag ook jullie commentaar over de foto zelf

http://www.kvdv.nl/foto/veluwe_panorama.jpg < dat is overigens het origineel (groter formaat)
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_49967988
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:32 schreef morphicx het volgende:
Plak je er 2 op 1 75x 50 foto! (of 3 als ze niet te hoog zijn)
Werkt prima weet ik uit eigen ervaring.

Ik denk dat een speciaal panorama formaat je meer gaat kosten dan 1 zo'n poster!
Daar had ik niet aan gedacht!
Goed plan
pi_49968596
kvdev: het is vaak lastig om in zo'n gebied een 'spannende' panorama te maken, leuk om vaker na te kijken zeg maar. Vind de kleuren van de 1e het best trouwens! Verder is het een hoop zand met een boom
Lomo...
pi_49970055
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:00 schreef calvobbes het volgende:
Ja zoiets had ik ook al bedacht. Maar ik heb geen zin om voor grote foto's te betalen en er dan 2/3 af te gaan snijden
Zoals Morphicx idd zegt meerdere foto's combineren. Wil je er één afdrukken, betaal je toch het zelfde als een foto van het gehele papier oppervlakte. Je fotozaak doet daar verder niets meer mee. Ik verzamel inderdaad een heleboel foto's bij elkaar, soms met opvulling van gewone 10x15 foto's. (als ik dan toch betaal wil ik wel elke centimeter benutten )
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:07:21 #142
104963 ETA
European Travel Author
pi_50117015
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 16:22 schreef morphicx het volgende:
kvdev: het is vaak lastig om in zo'n gebied een 'spannende' panorama te maken, leuk om vaker na te kijken zeg maar. Vind de kleuren van de 1e het best trouwens! Verder is het een hoop zand met een boom
mensen in de hoeken gooien maakt het altijd wat leuker Ik merk dat ik onbewust altijd probeer een paar mensen aan de zijkant te hebben die over het uitzicht heenkijken.

anyway, heb enkele nieuwe pano's gemaakt, enkele hele mooie uit turkije en griekenland maar die heb ik nog niet online, dat zal ik vanmiddag wel posten.

Heb wel 3 nieuwe uit taiwan, niet mijn beste werken, belichting was een bitch bij deze fotos, toch leuk genoeg om te posten:

Uitzicht voor het nationale paleis museum:

Waterval in een groen vallei ten zuiden van Taipei

Uitzicht over paleis park:
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_50125063

Uitzicht over Byron Bay Als je goed kijkt zie je surfers onder in beeld.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:28:50 #144
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50125335
hoeveel foto's verwerken jullie in de panorama's?
ik probeer het wel eens, maar 't wordt nooit echt onwijs mooi ofzo..
  woensdag 6 juni 2007 @ 05:06:31 #145
104963 ETA
European Travel Author
pi_50151831
Ik gebruik tussen de 4 en 15 fotos, afhankelijk van de situatie

Hier enkele nieuwe:

Vanaf de Akropolis, een "speciale" verticale pano. Aan de onderkant kijk ik recht naar beneden, en roteer zo omhoog totdat ik recht vooruit kijk.

Een standaard horizontale:

Pleintje in Thessaloniki:

Nog een verticale om het "grootse" aan te geven binnen in de blauwe moskee in Istanbul:

Aan het water met een van de vele vissermannetje aan de linker kant.

Hier binnen in de hagia sophia, opgebouwd uit verticale fotos om een nog groter oppervlak te vangen:

Een havenscene in een klein dorpje (deze heeft me heel veel moeite gekost om goed te krijgen):
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_51993298
ben er niet geheel tevreden over, het ziet er beetje uitgerekt uit

pi_51993439
Oei! Die verticale zijn ook wel spannend Zijn die laatste twee van IJsland ofzo?
Nog niet aan gedacht om het zo te maken. Ondertussen wel al weer veel horizontale gemaakt
pi_51994135
het is niet in IJsland maar in noorwegen de eerste is in plaatsje bergen, en de 2de iets noordelijker
pi_51994319
hoe doen jullie dat? ??
pi_51995134
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:21 schreef Kamermans het volgende:
het is niet in IJsland maar in noorwegen de eerste is in plaatsje bergen, en de 2de iets noordelijker
Die 2de is erg mooi Ben zelf vandaag teruggekomen, zal eens kijken ofk nog wat mooie pano foto's heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')