Als je een kat zó omzichtig moet benaderen, is het waarschijnlijk een kat die er direct vandoor gaat als je zijn kant op komt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:39 schreef Monocultuur het volgende:
als je jezelf klein maakt en met je ogen knippert of afwend, dat is het minst afschrikwekkend voor een kat. dan komen ze vanzelf kopjes geven. aai 'm nooit over z'n buikje dat vinden ze niet prettig.
iedere kat is weer anders hoor, de kat van de buren vind dat heerlijk. gaat ze op haar rug liggen zodat je daar juist lekker kan aaien.quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:39 schreef Monocultuur het volgende:
...
aai 'm nooit over z'n buikje dat vinden ze niet prettig.
Echt waar joh?quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:40 schreef Icefire1971 het volgende:
Jezus, onderwelke steen kom jij vandaag zeg!
Katten zijn nu eenmaal eigenzinnige beesten.
En praat je ook terug?quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:17 schreef Ruzbeh het volgende:
Vandaag weer effe geaaid.Hij begon al te miauwen toen in een beetje in de buurt was.
Zou ik wel doen, reageren katten namelijk echt op.quote:
Als ik meezing komt ze ook altijd naar me toe om even een kopje te geven.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:32 schreef Lienekien het volgende:
Ze reageren natuurlijk niet op wat je zegt, maar wel op de toon waarop je het zegt. Zo leuk.
Ik woon alleen, dan ga je toch al gauw praten tegen dieren.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:52 schreef Ruzbeh het volgende:
Durf ik ook niet.Ik ben gewoon niet gewend om te praten tegen dieren.
Als ik zing komen min siamezen eerst vuil naar mij zitten kijkenquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als ik meezing komt ze ook altijd naar me toe om even een kopje te geven.
Precies die poes vind je lief en wil graag aandachtquote:Op zondag 25 september 2005 21:00 schreef Ruzbeh het volgende:
Maar ik snap niet hoe hij plotseling opeens enorm veel geaaid wilt worden ofzo. Dus ik dacht het is iets anders. Ik zat hem echt een minuut te aaien hoor.Ik heb dus net gelezen dat een staart die stijf omhoog wijst een soort van positief groetingsteken is ofzo.
hmm misschien is dat het probleemquote:Op zondag 25 september 2005 21:08 schreef deedeetee het volgende:
en nee, ik zing niet vals ik heb vroeger in een oratoriumkoor gezongen
Hoeveel aandacht.quote:Op zondag 25 september 2005 21:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Precies die poes vind je lief en wil graag aandacht![]()
Hoeveel? Mwah, trek daar maar de hele dag vooruit hoorquote:Op maandag 26 september 2005 10:15 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoeveel aandacht.Ik denk hij krijgt wel genoeg aandacht van z'n baasje.
Katten krijgen NOOIT genoeg aandacht denk ik (vanuit het standpunt van de kat). Ze vinden altijd dat ze meer aandacht moeten krijgen.quote:Op maandag 26 september 2005 10:15 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoeveel aandacht.Ik denk hij krijgt wel genoeg aandacht van z'n baasje.
Gewoon net zo veel aandacht geven als jijzélf leuk vind hoor, sommige katten weten niet van ophoudenquote:
sja, hoe kun je zien hoe oud ie is..weet ik eigenlijk ook niet precies. Idd wat iemand ook al zei in dit topic, grijze haartjes rondom een bekkie kunnen wat zeggen, hun vachtje kan iets zeggen maar hoeft niet..het lijkt me dat een dierenarts toch wel een goeie gok kan doen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:23 schreef Ruzbeh het volgende:
Op welke manieren enzo kan je dan zien hoe oud een kat is?
En hoe kan je nou... 'makkelijk' zien of het nou een jongen of een meisje is?
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:45 schreef Almere-Dude het volgende:
Wat een topic.![]()
Ben je wel helemaal 100%?![]()
Katten vinden het juist heerlijk om lang buiten te lopen, vooral in schemer en donker.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:13 schreef Ruzbeh het volgende:
[..].
Ik heb trouwens nog een paar vragen. De kat is nu heel vaak buiten enzo (hij was gister tot ~23:00 buiten). Nu begin ik echt te denken dat hij niet goed verzorgd wordt enzo. Wtf moet ik dan doen? Ik heb niet echt te ballen om daar bij de eigenaar aan te kloppen en ze beschuldigen als blijkt dat ze gewoon prima voor 'm zorgen enzo...![]()
Ik denk ook dat hij te weinig aandacht krijgt van z'n baasje. Elke keer als de deur bij mij in de tuin open gaat wilt hij naar binnen enzo.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:54 schreef GoLLeM het volgende:
en hij heeft ook gewoon een baasje bediende die hem als het goed is eten geeft
Bij mij meestal ook hoor. Een kat moet je gewoon een beetje leren kennen... na een tijdje gaat het vanzelf beter (zoals je nu zelf ook merkt).quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Nou, elke keer als ik een onbekende kat tegenkom enzo rennen ze per direct weg.
Tja hoeveel daarvan waar is twijfel ik ook aan hoor. Hoe is men daar ooit achter gekomen?quote:
Nouja, als ik naar mijn eigen katten kijk.. Die geven mij toch niet de indruk dat ik hun bazinnetje ben. Ze doen waar ze zelf zin in hebben, en lijken mij vooral te zien als iemand die ze eten geeft en een warme schoot biedt.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:07 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Tja hoeveel daarvan waar is twijfel ik ook aan hoor. Hoe is men daar ooit achter gekomen?
en daarbij komt, ookal ziet de kat zich als baasje van ons, wij zien het toch nog andersom. Ik praat vanuit mijn eigen point of view dus noem ik mezelf baas van mijn kat.
Maar geven ze jou wel de indruk dat jij hun slaafje bent? Jij doet toch ook waar je zin in hebt?quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, als ik naar mijn eigen katten kijk.. Die geven mij toch niet de indruk dat ik hun bazinnetje ben. Ze doen waar ze zelf zin in hebben, en lijken mij vooral te zien als iemand die ze eten geeft en een warme schoot biedt.
Niet als de katten toevallig mijn eten ook lekker vinden, op schoot willen liggen, of honger hebben.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:14 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Maar geven ze jou wel de indruk dat jij hun slaafje bent? Jij doet toch ook waar je zin in hebt?
Als ik mijn kat niet op schoot wil hebben dan komt ze er ook niet op hoorquote:Op maandag 31 oktober 2005 17:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet als de katten toevallig mijn eten ook lekker vinden, op schoot willen liggen, of honger hebben.
Da's niet zo vreemd hoor. De katten bij ons thuis bleven 's zomers vaak de hele nacht weg, om dan vervolgens 's ochtends vroeg voor de deur staan te mauwen omdat ze eten wilden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:13 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik heb trouwens nog een paar vragen. De kat is nu heel vaak buiten enzo (hij was gister tot ~23:00 buiten). Nu begin ik echt te denken dat hij niet goed verzorgd wordt enzo. Wtf moet ik dan doen? Ik heb niet echt te ballen om daar bij de eigenaar aan te kloppen en ze beschuldigen als blijkt dat ze gewoon prima voor 'm zorgen enzo...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |