Ja, net als met Timmer in Nagano, ook totaal verkeerd gepiekt.quote:Op zondag 6 november 2005 10:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zie je wel, typisch Mueller, totaal verkeerd gepiekt
Dat zou ik zeker niet aannemen.quote:
Hehe.quote:Op zondag 6 november 2005 10:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, net als met Timmer in Nagano, ook totaal verkeerd gepiekt.
Inderdaad.quote:Op zondag 6 november 2005 11:13 schreef MiLalaa het volgende:
Volgens mij worden worldcups bijna nooit live uitgezonden, zeker niet degene die 's nachts plaatsvinden. Dat is alleen met WKs. Maar ik hoop van wel. Want met een hoop schaatsers nu al in topvorm wordt dat een spektakel.
Dat programma duurt maar een uur, en de world cup in Calgary zal toch grotendeels 's nachts zijn.quote:Op zondag 6 november 2005 11:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar ja, dat zullen ze bij Studio Voetbal Sport wel anders zien.
Mueller had toen alleen de sprintploeg onder zijn hoede.quote:Op zondag 6 november 2005 11:17 schreef Remzz het volgende:
Romme zat in 98' toch ook bij Mueller?
Ah is ook zoquote:Op zondag 6 november 2005 11:19 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mueller had toen alleen de sprintploeg onder zijn hoede.
Gemser was toen Romme's coach. Was ook de eerste keer dat Gemser als coach een olympische titel won.
Vorig jaar was Grodum het hele jaar sterk, dus ik ben benieuwd hoe het nu uitpakt.quote:Op zondag 6 november 2005 10:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zie je wel, typisch Mueller, totaal verkeerd gepiekt
Ierland zou ik sowieso op geen enkel moment willen zitten.quote:Op zondag 6 november 2005 11:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vorig jaar was Grodum het hele jaar sterk, dus ik ben benieuwd hoe het nu uitpakt.
En ik ben alvast frusti want ik ga de hele OS missen omdat ik dan in ierland zit en dat me geen plek lijkt waar schaatsen op TV komt.
Zou je het misschien niet via Internet broadcasts kunnen zien?quote:Op zondag 6 november 2005 11:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Vorig jaar was Grodum het hele jaar sterk, dus ik ben benieuwd hoe het nu uitpakt.
En ik ben alvast frusti want ik ga de hele OS missen omdat ik dan in ierland zit en dat me geen plek lijkt waar schaatsen op TV komt.
Als ik terugdenk aan Nagano en SLC denk ik eind van de middag/begin van de avond.quote:Op zondag 6 november 2005 11:44 schreef Leatherface het volgende:
Trouwens, weet iemand hoe laat het schaatsen op de OS meestal is? Meestal 's middags of in de avond?
Hopelijk 's avonds want dan kan ik het allemaal zien. Als het 's middags is hoop ik maar dan niet te veel colleges te hebben
Heb nu trouwens zelf het gehele programma gevonden op de OS website. Wist niet dat dat al bekend wasquote:Op zondag 6 november 2005 11:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als ik terugdenk aan Nagano en SLC denk ik eind van de middag/begin van de avond.
Volgens mij mag dat ook allemaal niet. Bovendien weet ik niet hoe m'n internettoegang daar is. Maar goed, maar even extra genieten van wat ik wel kan volgen.quote:Op zondag 6 november 2005 11:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zou je het misschien niet via Internet broadcasts kunnen zien?
Ik wel. Bijna een half jaar zelfs.quote:Op zondag 6 november 2005 11:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ierland zou ik sowieso op geen enkel moment willen zitten.
Wat moet je daar?quote:Op zondag 6 november 2005 11:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik wel. Bijna een half jaar zelfs..
"Men's Team Pursuit"quote:Op zondag 6 november 2005 11:50 schreef MiLalaa het volgende:
De meeste wedstrijden zijn inderdaad rond 5en. Zie het schema op de site van de OS: http://www.torino2006.org/ENG/IDF/SS/X05.html
Ze kunnen er wel een gouden medaille mee winnen. Maar ik vind het eigenlijk ook niks, maak dan de 100 meter of de 3000 meter olympisch.quote:Op zondag 6 november 2005 12:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
"Men's Team Pursuit"
Als dat maar niet ten koste gaat van prestaties op onderdelen die er wél toe doen.
Studeruh. En aan m'n engels werken.quote:
Cool, maybe we should have an English speed skating slowchat.quote:Op zondag 6 november 2005 12:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Studeruh. En aan m'n engels werken.
I'm already a member of the English speed skating list on yahoo, but writing English doesn't feel natural to me (which is quite weird cause almost every book on political studies is in English, but there is a big gap between passive and active use of a language).quote:Op zondag 6 november 2005 12:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Cool, maybe we should have an English speed skating slowchat.
Het had beroerder kunnen zijn, de knsb-site geeft wat meer info:quote:Op zondag 6 november 2005 17:41 schreef MiLalaa het volgende:
Is er al bekend wat die 2 marathonschaatsers hadden die zo lelijk vielen vanmiddag? Zag er eng uit.
Uiterlijk zondagavond kan ik wat meer vertellen, dan hoor ik wel wat tijdens de marathon op mijn thusibaan.quote:Vier schaatsers gewond in peloton
GRONINGEN (ANP) - De slotetappe van de Essent-driedaagse in Groningen leverde zondag extra werk voor de artsen op. Vier schaatsers raakten in de finale van de race door een val geblesseerd. Diepe snijwonden moesten worden gehecht in een ziekenhuis.
Ruurd Aerts was er het ergst aan toe. De Frisia-rijder uit Driel had een tien centimeter lange snee bij zijn knie. ,,Er zijn gelukkig geen pezen geraakt. De artsen gaan nog wel een kijkoperatie in zijn knie uitvoeren. Mogelijk is het kapsel beschadigd'', zei ploegleider Henk Heetebrij.
Een ander slachtoffer, Koen Lankhaar, liep door een schaats van een collega een diepe snee aan zijn arm op en moest in het ziekenhuis worden gehecht. Lankhaar was de veroorzaker van de massale valpartij. De Brabander raakte vijf ronden voor het eind in de binnenbocht uit balans en nam tijdens zijn val een zestal rijders mee. Tom Versteeg (snijwond enkel) en Daan Kegel (gekneusde enkel) werden met de andere twee slachtoffers naar het ziekenhuis vervoerd.
quote:Op zondag 6 november 2005 22:14 schreef Ambrosius het volgende:
Anni, dit belooft veel voor dit jaar..misschien zelfs wel al volgende week en de week daarop met de WB op de snelste banen ter wereld.
Bronquote:CALGARY (ANP/DPA) - Anni Friesinger heeft zondag bij schaatswedstrijden in Calgary het wereldrecord op de 1500 meter heroverd. De Duitse kwam tot een tijd van 1.53,22. Het oude wereldrecord stond op naam van wereldkampioene Cindy Klassen. De Canadese rijdster kwam vorige week op dezelfde baan tot 1.53,77.
De 28-jarige Friesinger was op de metrische mijl wereldrecordhoudster sinds de Olympische Winterspelen van Salt Lake City 2002 met 1.54,02. De wereldkampioene allround was zondag in Calgary ook snel op de 500 meter. Met 38,24 seconden versloeg zij haar landgenote Sabine Völker (38,86).
Bronquote:HAARLEM (ANP) - De ene keer had ze geen zin, de andere keer geen tijd. Telkens weer had de 'IJskoningin van Calgary' een excuus om niet mee te werken aan een biografie. Yvonne van Gennip (41) had haar schaatsboek voorgoed dichtgeklapt en wilde liever niet terugkijken. Voormalig jeugdcoach en journalist Huub Snoep haalde haar toch over.
,,Ik heb jaren lopen zeuren'', vertelt Snoep, momenteel hoofd pr en communicatie bij de schaatsbond. ,,Ze had gewoon geen zin. 'Het is allemaal geweest', zei ze dan.'' De Haarlemse, die tijdens de Olympische Spelen van 1988 driemaal goud won (1500, 3000 en 5000 meter), kon zich ook niet voorstellen dat er nog mensen geïnteresseerd zijn in haar verhaal. ,,Dat vindt ze wonderlijk'', zegt Snoep. ,,Maar ja, ze is wel de enige Nederlandse schaatsster die op één olympisch toernooi driemaal goud veroverde. Dat heb ik haar ook uitgelegd: Tot je dood zal alles wat je doet interessant zijn, Yvonne.''
Pas na een ontmoeting met uitgever Michael de Wijs, die Van Gennip kent uit het Haarlemse sportwereldje, ging ze overstag. Al duurde het nog maanden voordat de eerste afspraak was gemaakt. ,,Op een gegeven moment heb ik tegen haar gezegd: Ik begin alvast'', aldus Snoep, die de rijdster in haar jeugd trainde. ,,Pas toen ze de eerste hoofdstukken las, werd ze enthousiast. Ik kreeg reacties als: 'Oh, was dat zo? Goh wat leuk!''
Het uiteindelijk resultaat is 'Winterkoninkje, de biografie van Yvonne van Gennip'. Het 224 pagina's tellend boekwerk wordt dinsdag gepresenteerd. De drievoudig olympisch kampioene kijkt eindelijk terug op haar fantastische carriëre, die gekenmerkt wordt door hoge pieken (Spelen van Calgary, 1988) maar net zo diepe dalen (Spelen van Albertville, 1992).
,,In Calgary versloeg ik mijn grootste vijand. Mezelf'', verklaart Van Gennip onder meer. Ook praat ze over de Olympiade in Frankrijk, vier jaar later, waar de door faalangst gekwelde schaatsster zelfs met tegenzin op het ijs stond. Ze werd zesde op de 3000 meter, viel op de 1500 meter en reed vervolgens nooit meer.
,,Ze had zo de balen van alles'', zegt de 54-jarige auteur. ,,Na die valpartij heeft ze nooit meer geschaatst.''
Na haar loopbaan meed de allroundster de publiciteit. Pas vier jaar na haar afscheid gaf ze haar eerste interview als ex-schaatsster. Ook in de daaropvolgende jaren liet Van Gennip zich slechts sporadisch verleiden tot een terugblik op haar loopbaan.
Komende dinsdag wordt de inhoud van 'Winterkoninkje' onthuld in het stadhuis van Haarlem. Snoep: ,,Yvonne is zo'n lief en spontaan mens. En zó getalenteerd. Ze verdient gewoon een boek.''
Een mooi bericht bij het sportjournaal net: de WB komt live bij de NOS. Ik dacht zaterdag om 19.50.quote:Op zondag 6 november 2005 22:35 schreef Arcee het volgende:
[..]![]()
Als het niet live wordt uitgezonden, dan maar geen uitslagen bekijken en de samenvattingen bekijken, zeer tegen mijn gewoonte in.
Erg mooi had ik toch niet verwacht eigenlijkquote:Op maandag 7 november 2005 19:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Een mooi bericht bij het sportjournaal net: de WB komt live bij de NOS. Ik dacht zaterdag om 19.50.
Ben ik al te laat?quote:Op donderdag 10 november 2005 22:46 schreef Ambrosius het volgende:
Over enkele minuten bij het sportjournaal een vooruitblik op de WB in Calgary.
Ja, maar dat kun je wel vergeten.quote:Op donderdag 10 november 2005 23:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Voorbeschouwingen doe ik niet aan. Ik wil het ECHTE werk.
Ik ben nog op tijd.quote:Op donderdag 10 november 2005 23:01 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nopes het komt nog
Bedankt voor het melden trouwens
quote:WERELDBEKER SCHAATSENLIVE
BIJ DE NOS
Dit weekend start het internationale
schaatsseizoen op de baan van Calgary
met de eerste wereldbekerwedstrijden.
De NOS doet dan live verslag van de
prestaties van onder anderen Erben
Wennemars,Rintje Ritsma,Sven Kramer,
Jan Bos,Renate Groenewold,Ireen Wüst
en Barbara de Loor.
Het commentaar vanuit Calgary komt van
Herbert Dijkstra,Bert Maalderink doet
de interviews langs de baan.Mart Smeets
verzorgt in Hilversum de presentatie en
Ria Visser en Martin Hersman schuiven
bij hem aan voor de analyses.
In de uitzending van zaterdag (19.50-
22.00 uur,Ned.2) zijn de 1500 meter
heren en de 3000 meter dames te volgen.
Op zondag (18.50-21.40 uur,Ned.2) staan
de 1500 meter dames en de 500 meter
heren op het programma.
Het verslag van de World Cup in Calgary
is de eerste in een reeks uitzendingen
waarin Studio Sport de schaatstoppers
richting de Olympische Spelen in Turijn
op de voet volgt.
Ja moet een foutje zijn denk ikquote:Op donderdag 10 november 2005 23:10 schreef Arcee het volgende:
Die 500 meter van zondag moet een 5000 meter zijn, neem ik aan.
Dat dacht ik ookquote:Op donderdag 10 november 2005 23:17 schreef Arcee het volgende:Anni
Zei ze nou "... in dat kutvliegtuig..."?
Bob de Jong duikt onder de 6 minuten.quote:
quote:Op donderdag 10 november 2005 22:59 schreef Arcee het volgende:
Weet iemand waar je kunt vinden wie er meedoen aan de wereldbekerwedstrijden?
12 rondjes 28quote:Op donderdag 10 november 2005 23:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bob de Jong duikt onder de 6 minuten.
Okee, nu sla ik door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |