Die van Leeuwangh was zo'n Calgary-niemand-heeft-'m-gezien-race.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Er zijn 2 mooiere races, Arcee. Het wereldrecord van JJ Leeuwangh op de 1500 meter en de 10km waarmee Carl Verheyen in '01 wereldkampioen afstanden werd.
En daar moeten ze al snel heen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat maakt voor mij weinig uit, want wereldrecords gaan er hoe dan ook niet gereden worden. Maar ik verwacht dat in Calgary of SLC ongeveer ieder record gebroken gaat worden dit jaar.
Hoewel er op hooglandbanen voor lange afstanden minder voordeel lijkt te halen dan voor korte afstanden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als er op laaglandbanen 13:03 gereden kan worden kan die 12:58 nog een flink stuk scherper.
Hell yeah. Die man heeft echt een geweldig 1500 meter repertoire afgeleverd.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die van Leeuwangh was zo'n Calgary-niemand-heeft-'m-gezien-race.
En ik weet dat je fan bent van Verheyen.
Of alle 1.500m's van Ådne Søndrål.
Jaaaaaa!quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:25 schreef Arcee het volgende:
Overigens zijn er veel meer mooie races: 't W.R. van 1.51.60 van Ritsma op de 1.500m in 1994,
Die hóórde je 't ijs onder z'n schaatsen weg schaatsen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:32 schreef Leatherface het volgende:
Hell yeah. Die man heeft echt een geweldig 1500 meter repertoire afgeleverd.
Inderdaad, W.R. van Andre Hoffmann (1.52.06) stond al 6 jaar en nog nooit was er iemand onder de 1.52 gekomen. Tot die race van Ritsma. Wat een moment.quote:Dat 1500 meter WR van Ritsma in Hamar is helaas van voor mijn tijd. Jammer dat ik dat nooit gezien heb, want dat was echt een grensverleggende tijd.
Het grappige van Sondral vind ik dat hij altijd als een krachtschaatser werd gezien (wat hij natuurlijk ook was), maar dat vaak over het hoofd wordt gezien dat hij ook een sluwe schaatser was die zijn races goed opbouwde.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die hóórde je 't ijs onder z'n schaatsen weg schaatsen.
[..]
Inderdaad, W.R. van Andre Hoffmann (1.52.06) stond al 6 jaar en nog nooit was er iemand onder de 1.52 gekomen. Tot die race van Ritsma. Wat een moment.
Al die wereldrecords van '94 heb ik wel meegemaakt, maar toen was ik me nog niet zo bewust van de historische consequenties. Maar ik geef toe, die 13.30 hoort er natuurlijk ook bij.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:25 schreef Arcee het volgende:
Overigens zijn er veel meer mooie races: 't W.R. van 1.51.60 van Ritsma op de 1.500m in 1994, bijvoorbeeld.Of de W.R.'s van Koss tijdens de spelen van 1994.
Of alle 1.500m's van Ådne Søndrål.
Dat is nu, bijna 12 jaar later én op klapschaatsen, nog altijd een prima tijd.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Al die wereldrecords van '94 heb ik wel meegemaakt, maar toen was ik me nog niet zo bewust van de historische consequenties. Maar ik geef toe, die 13.30 hoort er natuurlijk ook bij.
Ik zou ervoor tekenen hoor.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is nu, bijna 12 jaar later én op klapschaatsen, nog altijd een prima tijd.
Ik bedoel maar.quote:
Hoe staat het met je rondje onder de minuut?quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zou ervoor tekenen hoor.
die zag k livequote:Op zondag 30 oktober 2005 20:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die van Leeuwangh was zo'n Calgary-niemand-heeft-'m-gezien-race.
Vorige week weer gewoon gelest en stiekem hou ik toch bij hoe hard ik ga als ik gewoon rondjes rij, en zo net onder de 1.10 is geen probleem. Maar m'n techniek is echt vreselijk, en ik heb ook niet de indruk dat die echt verbetert (ja, de bochten wel maar ik ga te langzaam om daar echt profijt van te hebben) dus ik denk dat het nog wel even duurt. Ach, anders lukt het me volgend jaar wel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:21 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hoe staat het met je rondje onder de minuut?
Sondral reed altijd supersnelle laatste rondjes, erg mooi idd.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het grappige van Sondral vind ik dat hij altijd als een krachtschaatser werd gezien (wat hij natuurlijk ook was), maar dat vaak over het hoofd wordt gezien dat hij ook een sluwe schaatser was die zijn races goed opbouwde.
Hoe vaak heeft hij niet iemand oop het laatste moment nog ingehaald? Natuurlijk Postma in Nagano, maar een mooier voorbeeld vond ik zijn 1500 meter op de Spelen van SLC tegen Cheek. Die Cheek ging als een bezetene weg en Sondral lag op grote achterstand. Die Amerikaan ging misschien wel goud winnen, maar joeg zichzelf op het eind helemaal over de kop terwijl de Noor heel slim zijn race opbouwde en op het laatste moment toch nog Cheek wist te kloppen voor het brons.
is juist goed, Romme is nou eindelijk eens niet in vorm in oktober, hopelijk kan hij nu weer goed pieken en niet ziek wordenquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
En Romme werd dus in een directe race verslagen door Rintje. Zal m vast niet lekker zitten.
Paulien was jarenlang bij de stayersafstanden een verhaal van 'net niet'. Was er een 10km voor de dames geweest als worldcupafstand had ze die trouwens altijd mogen deelnemen, ze rijdt een beresterke 10km. Nu rijdt ze marathons en heeft ze dus veel snelheid gewonnen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
van deutekom bij de vrouwen op de 1500, wel verrassende uitslagen vandaag.
Wel stom van de KNSB dat ze haar niet in de regiotop plus hebben gezet (dit itt Reitsma, 't Hart, Murris, Vis, Oonk, Wijsman en Thomas (die trouwens vandaag weinig presteerde)).quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Paulien was jarenlang bij de stayersafstanden een verhaal van 'net niet'. Was er een 10km voor de dames geweest als worldcupafstand had ze die trouwens altijd mogen deelnemen, ze rijdt een beresterke 10km. Nu rijdt ze marathons en heeft ze dus veel snelheid gewonnen.
Paulien heeft jarenlang voor de ploeg van Wim v.d. Nieuwenhuizen gereden. Dat is altijd een ploeg geweest van serieus niveau, er zijn genoeg gewestelijke selectie's die het met minder niveau moeten doen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wel stom van de KNSB dat ze haar niet in de regiotop plus hebben gezet (dit itt Reitsma, 't Hart, Murris, Vis, Oonk, Wijsman en Thomas (die trouwens vandaag weinig presteerde)).
Nee, maar vandaag en morgen wel.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:28 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik vond vroeger Hein Vergeer ook leuk![]()
En Gerard Kemkers,Rintje Ritsma allemaal goeie schaatsers !
Was er dit weekend schaatsenNee toch ?
Zou goed kunnen.quote:
da's erg verrassendquote:Op woensdag 2 november 2005 13:17 schreef Ambrosius het volgende:
Van Velde en Nijenhuis missen kwalificatie op de 1.000m.
Wennemars / Bos waren al gekwalificeerd, daarbij komen Groothuis, Olde Huevel en Kuipers.
Idd weinig dezelfde mensen op verschillende afstanden dan zie je pas hoe groot de Nederlandse top wel niet is.quote:Op woensdag 2 november 2005 17:50 schreef ultra_ivo het volgende:
't wordt wel een enorme groep zo voor de WB. Steeds andere namen. Wel jammer van Henk, ik had hem nog een WB gegund.
Ja ook opvallend Kleibeuker... volgensmij schaatst ze echt al een hele tijd mee en is zelfs ff naar de Marathon gegaan en dan toch nu ff Smit en Vis verslaan.quote:Op woensdag 2 november 2005 19:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Kleibeuker doet het vandaag op de 5KM wel. En lekkere uitslagen van Groothuis en Olde Heuvel.
Vorig jaar zat ze in een langebaanploeg, Viteau (toen gecoached door Sijtje) maar dit jaar zit ze weer helemaal in een marathonploeg. Ze had wel een aangepastprogramma ivm deze wedstrijden. En nu zal ze wel helemaal voor de lange baan gaan, want het was een net PR vandaag, en ze is al eens 4e geweest op een WK afstanden dus ze moet het best kunnen. Maar goed, ze heeft dus geen eigen langebaanploeg (volgens mij was ze vorig jaar ook halverwege uit Viteau gestapt omdat die samenwerking toch niet fijn ging, en aan de resultaten te zien is dit iig veel beter).quote:Op woensdag 2 november 2005 19:23 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja ook opvallend Kleibeuker... volgensmij schaatst ze echt al een hele tijd mee en is zelfs ff naar de Marathon gegaan en dan toch nu ff Smit en Vis verslaan.
Voor Jenita was dit trouwens ook een PR, dus die heeft het ook netjes gedaan. En Vis valt me ook niet tegen, want die was helemaal teruggegooid naar de regiotop (en las in een interview dat ze nou echt nog maar heel weinig geld kreeg).quote:Op woensdag 2 november 2005 19:23 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja ook opvallend Kleibeuker... volgensmij schaatst ze echt al een hele tijd mee en is zelfs ff naar de Marathon gegaan en dan toch nu ff Smit en Vis verslaan.
Ah zo, toch leuk om te zien dat ze dan toch na al die jaren nog vooruitgang kan boekenquote:Op woensdag 2 november 2005 19:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Vorig jaar zat ze in een langebaanploeg, Viteau (toen gecoached door Sijtje) maar dit jaar zit ze weer helemaal in een marathonploeg. Ze had wel een aangepastprogramma ivm deze wedstrijden. En nu zal ze wel helemaal voor de lange baan gaan, want het was een net PR vandaag, en ze is al eens 4e geweest op een WK afstanden dus ze moet het best kunnen. Maar goed, ze heeft dus geen eigen langebaanploeg (volgens mij was ze vorig jaar ook halverwege uit Viteau gestapt omdat die samenwerking toch niet fijn ging, en aan de resultaten te zien is dit iig veel beter).
Tja zal qua ijs een beetje te vergelijken zijn. Hij kan in SLC/Calgary echt wel rond de 13 miniten rijdenquote:Op zaterdag 5 november 2005 12:32 schreef MiLalaa het volgende:
Ja echt top. Hedrick reed dezelfde tijd bij kwalificaties maar dan in Milwaukee..
De site van de olympic oval meldde dat, maar dat klopte niet. Hij reed 1.47.82 en heeft 1.47.42 staan.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Verheijen een PR op de 1500 vandaag
Details, anyone
Heeel snel, ik verwacht weer veel van de Noren dit seizoen.quote:Eskil Ervik is na vannacht de nieuwe wereldrecordhouder op de 3.000 meter. De 30-jarige Noor reed in Calgary een tijd van 3.37,28.
Het oude wereldrecord stond op naam van Chad Hedrick, die in maart van dit jaar een tijd van 3.39,02 had geklokt. Ervik baarde drie weken geleden ook al opzien door in Inzell een supersnelle 3.44,90 te klokken. De 3.000 meter is bij de mannen geen olympische afstand, in tegenstelling tot bij de vrouwen. Achter Ervik eindigden Carl Verheijen (met 3.39,52) en Enrico Fabris (met 3.40,23) als nummers twee en drie. Volgende week is Calgary het decor van de eerste wereldbekerwedstrijd.
quote:Volgende week is Calgary het decor van de eerste wereldbekerwedstrijd.
Dat zit ik ook stiekem te hopenquote:Op zondag 6 november 2005 10:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zie je wel, typisch Mueller, totaal verkeerd gepiekt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |