Niet echt geweldig met mij.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:23 schreef Ami80 het volgende:
Hoe is het met Esto en Wolkje?
dank jequote:
Ik heb al een tijd geen last meer van eetproblemen, dus wat dat betreft gaat het erg goed.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:23 schreef Ami80 het volgende:
Hoe is het met Esto en Wolkje?
Ze had ooit verteld dat ze ongeveer 150c per dag eet (een stukje chocola en een glas melk ofzo).quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:45 schreef Ami80 het volgende:
Heb je dit topic (en de vorige topics) al doorgelezen? Er staan absoluut tips tussen.
Hoe goed ken je die msn-vriendin? Het is (zeker op een afstand) moeilijk aanvoelen of er echt iets aan de hand is. Ik denk eigenlijk dat je niet al te dichtbij moet komen, want als je dingen zegt die niet helemaal goed vallen, dan ben je gauw geblockt. Heb je haar al eens botweg gevraagd of ze een eetstoornis zou kunnen hebben? Iemand anders gaf hier een tijdje geleden de tip om eens een klein eetlijstje te geven en te vragen of ze ongeveer de hoeveelheden at die er op die lijst stonden. Dit om de ogen te openen voor wat ze aan het doen was met haar eetpatroon.
Vervelend... Snap het wel dat het moeilijk is voor haar om te zien dat er wel iemand van haar houd, terwijl ze dat zelf niet vind. Dat heb ik zelf ook een lange tijd gehad, totdat ik mensen leerde kennen (waaronder m'n vriend) die m'n ogen geopent hebben en vaak hebben gezegd dat ik er wél mag zijn. Ikzelf heb het altijd prettig gevonden dat er toch affectie getoond werd, en nu is niet ieder mens hetzelfde, maar misschien dat je vriendin dat toch wel prettig vind. Als je nu in een keer stopt en afstand neemt, kan dat misschien verkeerd uitpakken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:56 schreef Ami80 het volgende:
OK, ik zit ook weereens met een dilemma: mijn vriendin is steeds terughoudender in fysiek contact. En dan heb ik het niet over seks, want dat hebben we toch al niet, maar meer over de kleine dingetjes zoals het knuffelen, strelen, kussen, armpje om haar heen, etc. Dat roept weleens twijfels bij mij op, hoewel ik ze tot nog toe altijd wel heb kunnen verrationaliseren. Dit soort contact is in een relatie immers een uiting van affectie. Toen ik vanavond voor de zoveelste keer merkte dat ze geen zin had om gewoon even bij me te komen staan heb ik haar maar eens gevraagd of mijn gevoel juist is: 'Volgens mij vind je het helemaal niet fijn als ik je vasthoud'. Het antwoord was bekennend noch ontkennend. Ze vertelde me dat ze er 'gewoon' moeite mee heeft te begrijpen dat er iemand van haar houdt omdat ze absoluut niet van haarzelf houdt. Ook zei ze zichzelf lelijk te vinden en dat ik maar niet het tegendeel moest beweren.
Ik snap best dat dit hele gebeuren precies klopt bij het ziektebeeld en dat het verder niet aan mij ligt. Haar gevoelsleven ligt volledig overhoop, ze kan ook niet rationeel meer over haarzelf nadenken. Maar ze zei me wel geen twijfels over de relatie te hebben, dus dat was wel fijn.. Maar ik zit nu een beetje in dubio over wat ik moet doen: affectie blijven tonen door te blijven knuffelen etc. Of (nog) meer afstand nemen omdat ze er niet mee om kan gaan?
Dat vind ik nou ook, je bent er zelf ook nog he Bosch... nie vergeten.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:50 schreef Wolkje het volgende:
Bosch, vergeet jij niet om ook voor jezelf te zorgen, ipv alleen voor iemand anders?
Doe ik wel hoor. (al eet ik zelf waarschijnlijk ook niet echt gezond)quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:50 schreef Wolkje het volgende:
Bosch, vergeet jij niet om ook voor jezelf te zorgen, ipv alleen voor iemand anders?
Het is niet echt nuttige informatie ofzo, maar ik vond het wel 'grappig'.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:47 schreef Wolkje het volgende:
Een deel van hoe dik en zwaar je bent, is genetisch bepaald.
Daar kan je je wel je hele leven tegen verzetten, maar daar wordt je echt niet gelukig van.
Overigens zie ik in jouw denken nog steeds wel een stukje eetprobleem terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |