waarom meteen fel uitpakken en verwijten maken?quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:28 schreef Ami80 het volgende:Nu zit ik een beetje met het volgende dilemma: moet ik koste wat kost het onderwerp naar boven halen en een fel uitpakken dat ze er te naief mee bezig is
Hoe herkenbaar! Zit in precies hetzelfde schuitje, dus ik ben ook maar aan het typen gegaan!quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:50 schreef teigan het volgende:
Mijn studie loopt niet echt goed, ik zit vast in het onderzoeksgedeelte, en moet van mijn begeleider nu maar eerst aan mijn verslag gaan typen... En dat wil ook niet lekker...
ik voel me altijd zo schuldig als ik aan iets begin, en het lijkt me dan toch niks en dan haak ik weer af....quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:50 schreef Ami80 het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar! Zit in precies hetzelfde schuitje, dus ik ben ook maar aan het typen gegaan!![]()
Je hebt nu inderdaad meer ruimte om jezelf te ontplooien, om te beseffen wat je nu eigenlijk echt leuk vindt: cultuur, psychologie, dieren, een sport, iets creatiefs, of misschien wel reizen? Maar doe het wel voor jezelf, want eetstoornispatienten schijnen nog weleens geneigd te zijn heel zorgzaam te worden en te vluchten in het helpen van anderen. Dat zie ik ook bij mijn vriendin. Je kunt gewoon eens iets nieuws proberen. En als het niks voor je is dan stop je er toch gewoon weer mee! Op die manier kan je ook beter jezelf leren kennen.
Je bent een man en de meeste mensen hier zijn vrouw dus het is niet helemaal vergelijkbaar - mannen vreten tig keer meer meestal. Maar sure.quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:50 schreef erikkll het volgende:
Iemand er behoefte aan om te weten wat ik eet als persoon zonder anorexia of andere eetstoornis? ik heb 't voor mezelf een tijdje bijgehouden dus ik weet 't redelijk nauwkeurig
Ik eet waarschijnlijk vrij weinig vergeleken met de meeste mannen, ben nogal klein enzoquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:29 schreef Sessy het volgende:
[..]
Je bent een man en de meeste mensen hier zijn vrouw dus het is niet helemaal vergelijkbaar - mannen vreten tig keer meer meestal. Maar sure.![]()
Hartstikke goed! Hoe ben je tot die conclusie gekomen als ik vragen mag? Zit je er al langer mee en heb je al andere dingen geprobeerd?quote:Op woensdag 21 september 2005 20:40 schreef Mea.Culpa het volgende:
Hier gaat 't pet wat betreft eetbuien.
Ok, het is een stap vooruit dat ik in een eetbui kan denken; waarom eet ik nu? Meestal kom ik uit bij gewoonte en verveling. Anyway, ik ben er niet echt blij mee. Ik ga een boekje bestellen. Ik weet niet of deze tip al eens is gegeven: http://www.eetbuien.nl/ Daar zag ik iets over in Thuis op Talpa.
Dus........
21.12
Nadat ik dit heb getypt begint het bij mij door te dringen dat ik 't niet alleen kan. Ik heb een doorverwijzing voor therapie. Ben nu een brief aan het opstellen om me aan te melden. Wat een berichtje op fok al niet te weeg kan brengen..
Laat het een waarschuwing voor je zijn: het is zo gemakkelijk om terug te vallen. Vaak zijn ze nog labiel (logisch, er is nogal wat gebeurd) en dan hoeft er maar 'dit' te gebeuren of ze kunnen het niet meer aan. Het vluchten voor je emoties terug te vallen is dan een aanlokkelijke optie en aangezien ze op zo'n moment toch al niet zo sterk zijn, is die drang soms gewoonweg te sterk.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:35 schreef teigan het volgende:
Mea.Culpa, ik heb er wel eens over gehoord, en iemand zei ook wel dat het een goed boek was...
Maar alleen red je het idd. niet zo makkelijk...
Ik had gisteren afscheid van mijn nazorggroep, nu begin ik hopelijk binnenkort aan een andere nazorggroep... Ik kreeg positieve dingen te horen en daar ben ik wel blij om.
Wat ik minder vind is dat ik hoorde dat een paar mensen die na mij zijn weggegaan uit de eetgroep weer terug zjin gevallen in de anorexia. Ergens kan ik er zo boos om zijn, maarja, ze weten toch wat ze zichzlf aandoen, en ze "kiezen" er schijnbaar voor...
Wat voegt deze post toe?!quote:Op woensdag 21 september 2005 23:54 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik eet waarschijnlijk vrij weinig vergeleken met de meeste mannen, ben nogal klein enzo(1.78 m)
......
Denk eens na....er komen hier velen die moeite hebben met eten, en alles wat ze over eten lezen of horen daar worden ze misselijk van.....dus het posten van een eetlijst (hoezo is 1.78 trouwens klein?!) van een normaal etende jongeman (die ook nog meer eet dan een vrouw!) is niet zo slim...is mijn idee.....quote:Op donderdag 22 september 2005 16:30 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik vroeg notabene eerst of er behoefte aan was om het te posten![]()
ik denk juist dat het heel relativerend kan werken eigenlijkquote:Op donderdag 22 september 2005 16:39 schreef CleeJee het volgende:
[..]
Denk eens na....er komen hier velen die moeite hebben met eten, en alles wat ze over eten lezen of horen daar worden ze misselijk van.....dus het posten van een eetlijst (hoezo is 1.78 trouwens klein?!) van een normaal etende jongeman (die ook nog meer eet dan een vrouw!) is niet zo slim...is mijn idee.....![]()
Iemand met een beetje eetstoornis weet die calorieeen wel uit de hoofd hoorquote:Gelukkig staan er geen calorieën bij...
quote:Op donderdag 22 september 2005 17:44 schreef sinaasappelsapje het volgende:
'Als ik drink gaat m'n buik klotsen en dat wil ik niet'
een broodtrommetje voor haar kopen?quote:'Als ik eten meeneem wordt dat helemaal geplet in m'n tas en is het niet lekker meer'.
Wat kunnen wij hier aan doen?
Misschien kan je dr vertellen dat je je zorgen maakt omdat ze bijna niet eet en drinkt, op een bezorgde, niet beschuldigende toon.quote:Moeten we ingrijpen?
Alvast bedankt enzo![]()
dat is idd behoorlijk dun ja. dat is even snel berekend een bmi van 16, 3, ongeveer en dat is vanuit gezondheidsredenen te laagquote:Op donderdag 22 september 2005 17:44 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Oja, ik was nog iets vergeten. Ze vindt zichzelf dik terwijl ze echt heel erg dun is. Ik gok dat ze zo'n 50 kilo en 1.75 meter is.
Ik heb geen idee of ze thuis wel drinkt, ik heb dr iig maar een paar keer zien drinken in 3 jaar tijd.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:49 schreef Wolkje het volgende:
[..]
die had ik nog nooit gehoord
Maar drinkt ze dan thuis ook niet?
Het is nml ontzettend ongezond om niet te drinken (niet te eten ook natuurlijk).
[..]
een broodtrommetje voor haar kopen?
[..]
Misschien kan je dr vertellen dat je je zorgen maakt omdat ze bijna niet eet en drinkt, op een bezorgde, niet beschuldigende toon.
Binge Eating Disorder. Dat is o.a. met (vr) eetbuien etc. waardoor ook overgewicht kan ontstaan.quote:
Boulimia is dat in feite toch ook?quote:Op donderdag 22 september 2005 19:32 schreef Esto het volgende:
[..]
Binge Eating Disorder. Dat is o.a. met (vr) eetbuien etc. waardoor ook overgewicht kan ontstaan.
Meer info: http://www.sabn.nl/bed.htm
quote:Deze eetstoornissen lijken in veel opzichten op anorexia en boulimia.
Wat is slecht?? Dat je er mee leert leven??quote:Op donderdag 22 september 2005 16:47 schreef Ami80 het volgende:
Gelukkig staan er geen calorieën bij...
Het laat me bepaald niet los, maar ik begin wel ermee te leren leven. Slecht eigenlijk.
Ik bespeur enige druk die jij op haar legt......quote:Op donderdag 22 september 2005 17:14 schreef Ami80 het volgende:
Hehe, dat was precies wat ik ook voorstelde: had al een leuke film uitgezocht voor morgenavond!
Maar blijkbaar is het nog te vers. Tegelijkertijd vind ik ook dat het hebben van een partner bepaalde plichten naar elkaar toe schept, zoals delen. Maar ja, zie dat maar eens duidelijk te maken in zo'n situatie!
Denk dat ik zaterdag maar ga bellen met de eerste woorden 'En, gaan we nog wat leuks doen?'
Een relatie is ergens eng. Ze zat al onder spanning, en dan komt er nog zoiets bij als een relatie, weer een onzekerheid waar je weinig controle over hebt. Het kan net de druppel zijn geweest om dus met het eten te gaan kloten... Maar let op, de druppel is neit de oorzaak, die zit daaronder in die hele emmer, maar juist die druppel zorgt ervoor dat het overloopt...quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:45 schreef Ami80 het volgende:
: ik heb er best weleens over nagedacht waarom de anorexia is doorgekomen juist op het moment dat wij wat met elkaar kregen. Waarom kon ze geen kracht putten uit de relatie, waarom gaf het geen afleiding, waarom ging het juist toen mis? Een van de mogelijkheden is dat ze bang was (is) voor de liefde. Dat zou wel behoorlijk kut zijn.
er zijn wat mensen die erin zouden uitgevallen, vanwege opleiding en verhuizing enzo... Dus de groep zit nog niet vol genoeg, en nu moeten ze er eerst weer een paar bijzoeken.. De begeleiding zit verder wel goed..quote:Weet je de reden waarom de groep nog niet is begonnen? Misschien is de begeleider weggevallen of zo? Op zich is het natuurlijk wel belangrijk dat er een capabele begeleider wordt aangesteld: liever even langer wachten dan met half bakken zooi opgescheept zitten.
ja, het is als het goed is echt alleen oud-eetstoornis patienten, een paar dikke, een paar dunneren, wat normaleren....quote:Teigan, is het dan een nazorggroep waar puur oud-eetstoornis patiënten deel vanuit maken?
Ik sprak met iemand die ook werd opgenomen op een moment dat het echt niet meer ging. Zij zei: 'Als de nood hoog is, is het aanvaarden van hulp vaak het meest dichtbij. Dat was mijn ervaring. En soms moet een ander het overnemen.' En ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit. Als het goed is wordt ze steeds ontvankelijker voor hulp.quote:ik wens je sterkte de komende tijd, en ik hoop voor haar dat ze snel in zal zien dat ze zo echt niet verder kan...
Ik vind het helemaal niet raar klinken!quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:39 schreef teigan het volgende:
Het klinkt misschien wel raar, maar het helpt wel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |