abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30281042
Dit is het vervolg op het topic 'Eetstoornissen'.

Laatste post:
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:06 schreef CleeJee het volgende:
In de therapie wordt eerst het eten aangepakt inderdaad, om zo weer beetje 'gezonde basis' te kweken...pas daarna wordt ingegaan op de diepere oorzaken....voor anorexia patiëten die het al een aantal jaar hebben zal echt de hele spreekwoordelijke beerput open moeten om te genezen...

Er wordt ook vaak gezegd dat hoe langer iemand het heeft, hoe kleiner de kans op (volledige?) genezing....
  maandag 5 september 2005 @ 09:40:51 #2
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30281066
Nieuw topic!! Gelukkig maar...heb er veel aan moet ik zeggen..goed om 'ervaringen' en 'kennis' te delen!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_30281080
In dat geval heb ik goede hoop!

Het lijkt me ook dat hoe langer dat soort niet-eetpatronen in zijn gesleten, hoe lastiger het is om weer normaal met eten om te gaan. Maar of het voor de psychische kant ook op gaat dat het makkelijker is om te herstellen van een nog kortere eetstoornis dat betwijfel ik.
pi_30281091
Zijn er hier toevallig ook mensen die zelf een behandeling achter de rug hebben?
I thought this day would never end...
pi_30281092
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:40 schreef CleeJee het volgende:
Nieuw topic!! Gelukkig maar...heb er veel aan moet ik zeggen..goed om 'ervaringen' en 'kennis' te delen!
Ik ook, brengt de boel op orde in die bovenkamer van me...
pi_30281101
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:42 schreef Angel20 het volgende:
Zijn er hier toevallig ook mensen die zelf een behandeling achter de rug hebben?
Kijk even in het vorige deel, daar staan verschillende posts van mensen die een ES hebben gehad!

Maar hoezo dat?
  maandag 5 september 2005 @ 09:44:34 #7
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30281118
Dat is het zeker.....ik zal het je nog sterker vertellen: patiënten die al lang de ziekte hebben kunnen zich een leven zonder Ano niet voorstellen, zijn ook bang voor het leven zonder, willen het ook liever niet....
pi_30281174
Ja, maar dat heeft mijn vriendin toch echt ook al hoor! Het geeft een gevoel van veiligheid, ze vertelde me dat het fijn voelde dat de nare emoties niet meer zo door komen. Bang voor wat komen gaat als ze weer herstelt, en dat maakt het beginnen ook zo moeilijk.
pi_30281213
Oke zal het vorige topic ff nalezen, thanx.
Heb zelf ook internte + deeltijdbehandeling gehad
  maandag 5 september 2005 @ 09:53:42 #10
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30281253
Dat snap ik natuurlijk..."ze heeft het larenlang (..) kunnen redden, waarom zou het de komende jaren dus niet kunnen.." dat zijn vaak de ideeën...alleen zakken ze steeds dieper weg...

Goed te horen trouwens dat je goed gesprek met je vriendin hebt gehad en je nu meer over de intake weet....
pi_30281298
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:50 schreef Angel20 het volgende:
Oke zal het vorige topic ff nalezen, thanx.
Heb zelf ook internte + deeltijdbehandeling gehad
Wat had je als ik vragen mag? En ben je er vanaf gekomen?
pi_30281332
Hoi

Ik wil even een boek aanbevelen: "De geheime taal van eetstornissen van Peggy Claude-Pierre".

Heb verder geen behoefte om over dingen te gaan uitwijden, maar wil jullie deze tip niet onthouden
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_30281340
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:53 schreef CleeJee het volgende:
Dat snap ik natuurlijk..."ze heeft het larenlang (..) kunnen redden, waarom zou het de komende jaren dus niet kunnen.." dat zijn vaak de ideeën...alleen zakken ze steeds dieper weg...

Goed te horen trouwens dat je goed gesprek met je vriendin hebt gehad en je nu meer over de intake weet....
Nou, een 'goed gesprek' over haar anorexia was het niet hoor! Dat kon ook niet, soms moeten de dingen even rusten. Het was meer dat ze me zo nu en dan iets vertelde over het vervolgtraject. Uit haarzelf, en dat is op dit moment beter dan wanneer ik ga vissen denk ik. Ze heeft namelijk zelf ook geen idee waar ze aan toe is, dus als iemand er dan steeds naar gaat vragen, dan maakt dat het nog extra frustrerend!
pi_30281350
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:42 schreef Angel20 het volgende:

Ik. Bij de Ursula Leidschendam. Zeer tevreden over. (3 daagse deeltijd.)
pi_30281356
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:58 schreef Ripley het volgende:
Hoi

Ik wil even een boek aanbevelen: "De geheime taal van eetstornissen van Peggy Claude-Pierre".

Heb verder geen behoefte om over dingen te gaan uitwijden, maar wil jullie deze tip niet onthouden
Waarom is dat zo'n goede tip dan? Waarin verschilt dit boek van de boeken die ik al heb gelezen?
pi_30281391
Is iemand hier toevallig bekend met eetziektes bij mannen?
Ik heb altijd gelijk.
pi_30281411
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:48 schreef Ami80 het volgende:
Ja, maar dat heeft mijn vriendin toch echt ook al hoor! Het geeft een gevoel van veiligheid, ze vertelde me dat het fijn voelde dat de nare emoties niet meer zo door komen. Bang voor wat komen gaat als ze weer herstelt, en dat maakt het beginnen ook zo moeilijk.
True.

De eerste twee maanden werd het bij mij alleen nog maar kutter. Klooien met eten gaf me nog een beetje "macht" (althans dat dacht ik), en dan wordt ineens alles van je afgepakt. Maargoed, wat je er voor terugkrijgt is 100x beter.
pi_30281434
nee, sorry, maar ik heb wel hier wat posts van mannen met een ES gelezen.
pi_30281488
Ik lees helaas niks over boulimia in het topic..

Ik heb 4daagse behandeling gehad bij Rintveld in Zeist
en nee (nog) niet 'genezen'....
pi_30281493
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:00 schreef Ami80 het volgende:

[..]

Waarom is dat zo'n goede tip dan? Waarin verschilt dit boek van de boeken die ik al heb gelezen?
Peggy Claude-Pierre is een moeder met twee dochters die anorexia hebben gehad. Ze heeft haar dochters geholpen en vevolgens een kliniek opgericht waar ze een vrij hoog "genezings"percentage heeft.

Wat mij aanspreekt in haar boek en haar manier van werken is dat ze geen onderscheid maakt in verschillende soorten eetproblemen. Dus niet : "Je hebt anorexia als je aan dit en dit punt voldoet". Want naar mijn idee grijpen mensen dat soort 'checklisten' vaak aan als excuus om te zeggen: ja maar ik heb punt 3 en 4 niet dus ik heb het niet.

Ze zoekt naar oorzaken, maar ook naar praktische oplossingen die je als naaste van iemand mete en probleem ook kan uitvoeren, zodat je jezelf iets minder machteloos voelt.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_30281504
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:03 schreef Toeps het volgende:

[..]

True.

De eerste twee maanden werd het bij mij alleen nog maar kutter. Klooien met eten gaf me nog een beetje "macht" (althans dat dacht ik), en dan wordt ineens alles van je afgepakt. Maargoed, wat je er voor terugkrijgt is 100x beter.
Dát ga ik aan mijn vriendin vertellen! Die is namelijk ook nogal angstig dat haar leventje zoals ze dat nu heeft ('controle' over eetgedrag, leuke activiteiten, cursus) van haar worden afgenomen en ze er niks voor terugkrijgt behalve een moeilijke periode. Hoe lang heb je bij Ursula gezeten?
pi_30281541
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:02 schreef hijgend_hert het volgende:
Is iemand hier toevallig bekend met eetziektes bij mannen?
een jongen waar ik een tijdje goed mee omging heeft een eetprobleem gehad (nu niet meer)

Waarom mensen zich een leven zonder anorexia (bijv.) niet voor kunnen stellen is denk ik omdat dat hun leven is, hun manier om controle te hebben, hun manier om zelfvertrouwen uit te halen, om met tegenslagen om te gaan en ga zo maar door..

Overigens heeft een goede vriendin van mij anorexia gehad en die is er door individuele gesprekken weer bovenop gekomen, ze weegt nu ook ruim twintig kilo meer dan een jaar geleden.
pi_30281575
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:07 schreef Angel20 het volgende:
Ik lees helaas niks over boulimia in het topic..

Ik heb 4daagse behandeling gehad bij Rintveld in Zeist
en nee (nog) niet 'genezen'....
Ik heb boulimia gehad, en voor mezelf vond ik boulimia een mislukte vorm van anorexia, dus wat haatte ik mezelf.

Wat goed trouwens dat je hulp hebt gezocht, ik kan me je topic nog wel herinneren.
pi_30281669
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:07 schreef Ami80 het volgende:

[..]

Dát ga ik aan mijn vriendin vertellen! Die is namelijk ook nogal angstig dat haar leventje zoals ze dat nu heeft ('controle' over eetgedrag, leuke activiteiten, cursus) van haar worden afgenomen en ze er niks voor terugkrijgt behalve een moeilijke periode. Hoe lang heb je bij Ursula gezeten?
8 maanden. En dan nog de nazorg. Als het goed is heb ik volgende maand mijn laatste gesprekje met mijn psych. Maar al na een maand of 3 ging het echt stukken beter.
pi_30281680
ik weet niet of deze site al voorbij is gekomen: www.sabn.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')