quote:Op maandag 5 september 2005 09:06 schreef CleeJee het volgende:
In de therapie wordt eerst het eten aangepakt inderdaad, om zo weer beetje 'gezonde basis' te kweken...pas daarna wordt ingegaan op de diepere oorzaken....voor anorexia patiëten die het al een aantal jaar hebben zal echt de hele spreekwoordelijke beerput open moeten om te genezen...
Er wordt ook vaak gezegd dat hoe langer iemand het heeft, hoe kleiner de kans op (volledige?) genezing....
Ik ook, brengt de boel op orde in die bovenkamer van me...quote:Op maandag 5 september 2005 09:40 schreef CleeJee het volgende:
Nieuw topic!! Gelukkig maar...heb er veel aan moet ik zeggen..goed om 'ervaringen' en 'kennis' te delen!
Kijk even in het vorige deel, daar staan verschillende posts van mensen die een ES hebben gehad!quote:Op maandag 5 september 2005 09:42 schreef Angel20 het volgende:
Zijn er hier toevallig ook mensen die zelf een behandeling achter de rug hebben?
Wat had je als ik vragen mag? En ben je er vanaf gekomen?quote:Op maandag 5 september 2005 09:50 schreef Angel20 het volgende:
Oke zal het vorige topic ff nalezen, thanx.
Heb zelf ook internte + deeltijdbehandeling gehad
Nou, een 'goed gesprek' over haar anorexia was het niet hoor! Dat kon ook niet, soms moeten de dingen even rusten. Het was meer dat ze me zo nu en dan iets vertelde over het vervolgtraject. Uit haarzelf, en dat is op dit moment beter dan wanneer ik ga vissen denk ik. Ze heeft namelijk zelf ook geen idee waar ze aan toe is, dus als iemand er dan steeds naar gaat vragen, dan maakt dat het nog extra frustrerend!quote:Op maandag 5 september 2005 09:53 schreef CleeJee het volgende:
Dat snap ik natuurlijk..."ze heeft het larenlang (..) kunnen redden, waarom zou het de komende jaren dus niet kunnen.." dat zijn vaak de ideeën...alleen zakken ze steeds dieper weg...
Goed te horen trouwens dat je goed gesprek met je vriendin hebt gehad en je nu meer over de intake weet....
quote:Op maandag 5 september 2005 09:42 schreef Angel20 het volgende:
Zijn er hier toevallig ook mensen die zelf een behandeling achter de rug hebben?
Waarom is dat zo'n goede tip dan? Waarin verschilt dit boek van de boeken die ik al heb gelezen?quote:Op maandag 5 september 2005 09:58 schreef Ripley het volgende:
Hoi
Ik wil even een boek aanbevelen: "De geheime taal van eetstornissen van Peggy Claude-Pierre".
Heb verder geen behoefte om over dingen te gaan uitwijden, maar wil jullie deze tip niet onthouden
True.quote:Op maandag 5 september 2005 09:48 schreef Ami80 het volgende:
Ja, maar dat heeft mijn vriendin toch echt ook al hoor! Het geeft een gevoel van veiligheid, ze vertelde me dat het fijn voelde dat de nare emoties niet meer zo door komen. Bang voor wat komen gaat als ze weer herstelt, en dat maakt het beginnen ook zo moeilijk.
Peggy Claude-Pierre is een moeder met twee dochters die anorexia hebben gehad. Ze heeft haar dochters geholpen en vevolgens een kliniek opgericht waar ze een vrij hoog "genezings"percentage heeft.quote:Op maandag 5 september 2005 10:00 schreef Ami80 het volgende:
[..]
Waarom is dat zo'n goede tip dan? Waarin verschilt dit boek van de boeken die ik al heb gelezen?
Dát ga ik aan mijn vriendin vertellen! Die is namelijk ook nogal angstig dat haar leventje zoals ze dat nu heeft ('controle' over eetgedrag, leuke activiteiten, cursus) van haar worden afgenomen en ze er niks voor terugkrijgt behalve een moeilijke periode. Hoe lang heb je bij Ursula gezeten?quote:Op maandag 5 september 2005 10:03 schreef Toeps het volgende:
[..]
True.
De eerste twee maanden werd het bij mij alleen nog maar kutter. Klooien met eten gaf me nog een beetje "macht" (althans dat dacht ik), en dan wordt ineens alles van je afgepakt. Maargoed, wat je er voor terugkrijgt is 100x beter.
een jongen waar ik een tijdje goed mee omging heeft een eetprobleem gehad (nu niet meer)quote:Op maandag 5 september 2005 10:02 schreef hijgend_hert het volgende:
Is iemand hier toevallig bekend met eetziektes bij mannen?
Ik heb boulimia gehad, en voor mezelf vond ik boulimia een mislukte vorm van anorexia, dus wat haatte ik mezelf.quote:Op maandag 5 september 2005 10:07 schreef Angel20 het volgende:
Ik lees helaas niks over boulimia in het topic..
Ik heb 4daagse behandeling gehad bij Rintveld in Zeist
en nee (nog) niet 'genezen'....
8 maanden. En dan nog de nazorg. Als het goed is heb ik volgende maand mijn laatste gesprekje met mijn psych. Maar al na een maand of 3 ging het echt stukken beter.quote:Op maandag 5 september 2005 10:07 schreef Ami80 het volgende:
[..]
Dát ga ik aan mijn vriendin vertellen! Die is namelijk ook nogal angstig dat haar leventje zoals ze dat nu heeft ('controle' over eetgedrag, leuke activiteiten, cursus) van haar worden afgenomen en ze er niks voor terugkrijgt behalve een moeilijke periode. Hoe lang heb je bij Ursula gezeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |