Ik heb eindelijk eventjes de moed en energie om hier op wat dingen te reageren... Daarna ga ik weer lief voor mijzelf zijn, dat heb ik nu even heel hard nodig...
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:45 schreef Ami80 het volgende:: ik heb er best weleens over nagedacht waarom de anorexia is doorgekomen juist op het moment dat wij wat met elkaar kregen. Waarom kon ze geen kracht putten uit de relatie, waarom gaf het geen afleiding, waarom ging het juist toen mis? Een van de mogelijkheden is dat ze bang was (is) voor de liefde. Dat zou wel behoorlijk kut zijn.
Een relatie is ergens eng. Ze zat al onder spanning, en dan komt er nog zoiets bij als een relatie, weer een onzekerheid waar je weinig controle over hebt. Het kan net de druppel zijn geweest om dus met het eten te gaan kloten... Maar let op, de druppel is neit de oorzaak, die zit daaronder in die hele emmer, maar juist die druppel zorgt ervoor dat het overloopt...
Je doet me trouwens met opmerkingen hier soms aan mijn vriend denken, en ik ben nog steeds blij met hoe hij het heeft aangepakt... Soms laat ie me aanmodderen, totdat ik zelf de conclusie trek, maar ondertussen is hij er wel steeds als steuntje.....
quote:
Weet je de reden waarom de groep nog niet is begonnen? Misschien is de begeleider weggevallen of zo? Op zich is het natuurlijk wel belangrijk dat er een capabele begeleider wordt aangesteld: liever even langer wachten dan met half bakken zooi opgescheept zitten.
er zijn wat mensen die erin zouden uitgevallen, vanwege opleiding en verhuizing enzo... Dus de groep zit nog niet vol genoeg, en nu moeten ze er eerst weer een paar bijzoeken.. De begeleiding zit verder wel goed..
Ik moet het deze weken maar even zonder zien te redden, en lukt het echt niet, dan bel ik weer naar een van de begeleiders van de eetgroep, die wil ook vast nog wel eens luisteren...
quote:
Teigan, is het dan een nazorggroep waar puur oud-eetstoornis patiënten deel vanuit maken?
ja, het is als het goed is echt alleen oud-eetstoornis patienten, een paar dikke, een paar dunneren, wat normaleren....
Ami80 Wat vervelend dat het zo kut gaat met je vriendin.... wat zal ze zich ook alleen voelen, in het wereldje waarin het alleen maar om eten draait, je eigenlijk niet meer goed voor jezelf zorgt, en ook niet toe durft te geven dat dit nergens toe leidt..
ik wens je sterkte de komende tijd, en ik hoop voor haar dat ze snel in zal zien dat ze zo echt niet verder kan...
Btw, op de site van ziezozelfhulp staat bij publicaties een dagboek van een meisje die opgenomen is voor anorexia, misschien dat dat iets voor je vriendin is om door te lezen..
Ik heb deze week het contact met de dietiste afgesloten, ik kon er te weinig uithalen... Misschien dat ik de dietiste van de eetgroep nog bel, aan haar had ik wel wat..... (en ik ben nu alweer 2 kilo zwaarder dan mijn lichtste gewicht, dat moet niet......
![]()
)
Ik heb de afgelopen maand best wel mijn kop in het zand gestoken, ik zorgde niet goed voor mijzelf... Vanmorgen dus maar besloten dat ik weer wat liever voor mezelf ging zijn, en tot nu toe lukt het wel... Ik had absoluut geen zin om te koken, maar ik heb het toch gedaan, en er zelfs nog wat extra aandacht aan besteed, en net ben ik even lekker wezen douchen, scrubben, maskertje enzo...
Ik had vanmiddag een gesprek met mijn studieadviseur en dat deed mij ook wel goed.... Ik probeer maar weer vol te houden, en mijn signaleringsplan maar eens te verbeteren....
Dat was hem weer eventjes...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"