Inderdaad, en genoeg nieuw talent. Check BNN.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:07 schreef Halldar het volgende:
Achja, hij heeft wel genoeg shows gemaakt. Die laatste werden toch minder.
quote:Hans Teeuwen stopt met cabaret maken
Van onze verslaggever Eric Arends
AMSTERDAM - Hans Teeuwen houdt het cabaret voorlopig voor gezien. Of hij nóóit meer op een podium zal staan, durft de cabaretier niet te zeggen, maar de komende jaren zal hij in elk geval geen nieuw programma maken. De voorstellingen matten hem ‘zo verschrikkelijk’ af, dat hij ‘gewoon even klaar’ is met cabaret.
‘Ik heb tien jaar cabaret gedaan, vijf programma’s gemaakt die eigenlijk allemaal wel succesvol waren, er is veel gelachen, ik heb veel applaus gekregen, maar als ik eraan terugdenk, is het eerste dat me te binnen schiet toch die ongelooflijke vermoeidheid’, zegt Teeuwen zaterdag in een interview met Volkskrant magazine.
‘Een cabaretprogramma moet je, zeker als je het goed wilt krijgen, toch minstens honderd keer spelen. Daar ben je dus wel anderhalf jaar zoet mee.’ Zo’n lange tour ziet hij zichzelf de komende tijd niet meer maken - ook al omdat zijn voorstellingen buitengewoon veel energie vergen.
‘Een van de attracties is dat het allemaal zo hyper is’, aldus de cabaretier. ‘Dus dat moet het ook steeds zijn. Ik wíl ook niet anders. Maar je kunt niet elke avond bevlogen op het podium staan.’
Dankzij zijn absurdistische en soms grove humor groeide Teeuwen onder jongeren uit tot een soort cult-held. Horden twintigers en dertigers kunnen complete scènes uit zijn werk naspelen.
Over twee weken debuteert Teeuwen met de film Masterclass als filmregisseur op het Nederlands Filmfestival. ‘Als je het me nu vraagt’, zegt Teeuwen, ‘dan vind ik filmen leuker en haal ik daar veel meer plezier en voldoening uit dan uit weer een nieuw cabaretprogramma. Cabaret is toch eentonig. In film zit meer variatie. Er gebeurt meer. Het geeft mij in elk geval het gevoel dat ik, voordat ik mezelf als cabaretier ga herhalen of in routine verval, een nieuw speeltje heb gevonden waar ik iets mee kan.’
Ik vind bagger eigenlijk nog best postief voor iets wat zo beroerd wasquote:Op donderdag 15 september 2005 15:24 schreef Halldar het volgende:
Nouja bagger is overdreven. Maar wel voorspelbaar.
Twee shows mijns inziens...quote:Op donderdag 15 september 2005 15:19 schreef nietzman het volgende:
Dit nieuws komt een show te laat, helaas.
...ik had soms wel het idee dat hij als een knarsentandende Speedfreak op het podium stond (Trui, Dat dan weer wel)quote:‘Ik heb tien jaar cabaret gedaan, vijf programma’s gemaakt die eigenlijk allemaal wel succesvol waren, er is veel gelachen, ik heb veel applaus gekregen, maar als ik eraan terugdenk, is het eerste dat me te binnen schiet toch die ongelooflijke vermoeidheid’, zegt Teeuwen zaterdag in een interview met Volkskrant magazine.
Je bedoelt, het maakt niet uit wat die man zegt...er wordt toch wel gelachenquote:Op donderdag 15 september 2005 15:40 schreef DiabloSam het volgende:
Wel jammer want het maakt niet uit wat die man zegt...het is toch wel grappig...nu maar hopen dat hij heel snel afkickt van dit idee zodat hij me weer kan entertainen![]()
Ik doelde op z'n spreuk tussen de naam en de avatarquote:Op donderdag 15 september 2005 15:39 schreef DoctorB het volgende:
@Robbie1979
Natuurlijk niet.
Sjef Hoelenpapers is een ras nederlander. En aangezien hij altijd op de camping in Biezenmortel zit en daar nooit duitsers komen kan Sjef niet eens duits.
De arme knul had het over mijn ondertitel, niet mijn signature.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:39 schreef DoctorB het volgende:
@Robbie1979
Natuurlijk niet.
Sjef Hoelenpapers is een ras nederlander. En aangezien hij altijd op de camping in Biezenmortel zit en daar nooit duitsers komen kan Sjef niet eens duits.
Wederom off-topic: de spaanstalige variant 'madre me quiero une frikandel!' is anders ook een toppertjequote:Op donderdag 15 september 2005 15:45 schreef BrauN het volgende:
[..]
De arme knul had het over mijn ondertitel, niet mijn signature.
Ja Robbie1979, het moge duidelijk zijn dat 'Moeder, ik lust een frikandel' de titel is van een van Sjef's grootste hitsingles.
quote:Op donderdag 15 september 2005 15:09 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Inderdaad, en genoeg nieuw talent. Check BNN.
Wim Helsen.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:38 schreef Halldar het volgende:
Weet iemand hier heeeeeel toevallig hoe die belgische cabaretjee met muts heet? (nee niet urbanus oid)
Nou, dat vind ik dan weer iets te cru gesteld, maar ik vond wel dat hij maar weinig 'groeide' als cabaretier. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Theo Maassen, bij hem zie je wel een duidelijke ontwikkeling in z'n shows. Teeuwen bleef m.i. een beetje hangen op het poep en plas niveau.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
Werd tijd, er was ook geen greintje originaliteit meer in z'n shows te ontdekken... alleen de eerste 2 waren leuk.
Juist, de eerste show was geweldig, de tweede was meer van hetzelfde maar leuk. De rest werd meer van het zelfde en niet meer leukquote:Op donderdag 15 september 2005 16:35 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik dan weer iets te cru gesteld, maar ik vond wel dat hij maar weinig 'groeide' als cabaretier. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Theo Maassen, bij hem zie je wel een duidelijke ontwikkeling in z'n shows. Teeuwen bleef m.i. een beetje hangen op het poep en plas niveau.
Die grappen van Hans over Henk vd Tillaart waren anders ge-wel-dig!quote:Op donderdag 15 september 2005 15:05 schreef PDOA het volgende:
Hoor ik net op het (radio)nieuws dat Hans Teeuwen genoeg heeft van theatershows en zich op het maken van films gaat concentreren! Dit omdat hij het 'niet kan volhouden' om steeds weer iets nieuws te bedenken en op de planken te staan. Het slechte nieuws schijnt ook op zijn site te staan.
Argh!
Dat was Theo Maassen volgens mij.quote:Op donderdag 15 september 2005 17:23 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Die grappen van Hans over Henk vd Tillaart waren anders ge-wel-dig!![]()
Klopt.quote:Op donderdag 15 september 2005 17:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat was Theo Maassen volgens mij.
Nee opzouten met die sukkel, tijd voor iemand met talent.quote:Op donderdag 15 september 2005 17:25 schreef ondeugend het volgende:
Hij deed al wel een beetje inkakken met de laatste shows.
Even een paar jaar er tussenuit zal hem vast goed doen......als hij maar wel weer terugkomt !
Me too.quote:Op donderdag 15 september 2005 18:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vond ALLE shows leuk, dus erg jammer. Maar goed, zo gaat het in het leven.
Ik eigenlijk ook, ben bang dat de massa zijn sarcasme en absurdisme niet zo goed begreep... in die zin is het maar goed dat we gewoon doorgaan met de ontzettend leuke lariekoek van arie & sylvester of guido wijers.. dát zijn de meesterkomiekenquote:Op donderdag 15 september 2005 18:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
quote:Op donderdag 15 september 2005 19:21 schreef SunChaser het volgende:
En dan heb je mensen die je moeten laten weten dat ze Hans Teeuwen quotjes kennen, doen ze de stem ook nog na
Zeg !quote:Op donderdag 15 september 2005 18:44 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Nee opzouten met die sukkel, tijd voor iemand met talent.
Oh, ik was vorig jaar met iemand mee naar Guido Wijers, en dat was echt VRESELIJK slecht. Manmanman, er zijn er om minder gestenigd.quote:Op donderdag 15 september 2005 20:13 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook, ben bang dat de massa zijn sarcasme en absurdisme niet zo goed begreep... in die zin is het maar goed dat we gewoon doorgaan met de ontzettend leuke lariekoek van arie & sylvester of guido wijers.. dát zijn de meesterkomieken![]()
Toch wint ie sterk aan populariteit, en de door jou verheven Hans T. niet....quote:Op vrijdag 16 september 2005 00:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Oh, ik was vorig jaar met iemand mee naar Guido Wijers, en dat was echt VRESELIJK slecht. Manmanman, er zijn er om minder gestenigd.
En mijn stelling wordt immer bewezen hier...quote:Op donderdag 15 september 2005 20:13 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook, ben bang dat de massa zijn sarcasme en absurdisme niet zo goed begreep... in die zin is het maar goed dat we gewoon doorgaan met de ontzettend leuke lariekoek van arie & sylvester of guido wijers.. dát zijn de meesterkomieken![]()
Ja, en Jan Smit is ook nog steeds populairder dan Drs. P, en daar trek ik me ook niks van aan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:46 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Toch wint ie sterk aan populariteit, en de door jou verheven Hans T. niet....
En als we gaan....dan gaan we met z'n allen!
Mee eens.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:24 schreef Kolkus het volgende:
Jammer, ook ik vond zijn laatste show wat minder, maar ook die show blijft met kop en schouders boven de concurrentie uitsteken.
Theo Maassen is de enige op een vergeljkbaar niveau zit.
Jammer dus...
Idd, wat een drogredenatie...als iedereen in de sloot springt..je vat 'm hequote:Op zaterdag 17 september 2005 13:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, en Jan Smit is ook nog steeds populairder dan Drs. P, en daar trek ik me ook niks van aan.
Wat hij zegtquote:Op zaterdag 17 september 2005 15:24 schreef Kolkus het volgende:
Jammer, ook ik vond zijn laatste show wat minder, maar ook die show blijft met kop en schouders boven de concurrentie uitsteken.
Theo Maassen is de enige op een vergeljkbaar niveau zit.
Jammer dus...
welke posts?quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:38 schreef zoalshetis het volgende:
wtf zijn mijn posts gebleven?
in dit topic.quote:
Dealen is verboden op Fok!.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:39 schreef zoalshetis het volgende:
in dit topic.
Die man is een natuurtalent inderdaad! Zo'n kop en motoriek hebben niet veel mensenquote:Op zaterdag 17 september 2005 15:50 schreef The_Great_Cornolio het volgende:
Ik denk dat Hans Teeuwen één van de weinige cabaratiers is met veel talent, groot gelijk dat ie er even uit gaat. Zoveel shows in zo'n kort tijdsbestek, alsof je uitgeknepen wordt. Ik denk dat ie nog terugkomt, hij zal eerst nieuwe inspiratie op gaan doen verwacht ik..
Maassen is mij te aardig. Alleen de voorstellingen van André Manuel kunnen het superieure niveau van Teeuwen enigszins benaderen. Verder niks of niemand. Maar goed, humor kan mij dan ook niet zwart genoeg zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:24 schreef Kolkus het volgende:
Jammer, ook ik vond zijn laatste show wat minder, maar ook die show blijft met kop en schouders boven de concurrentie uitsteken. Theo Maassen is de enige op een vergeljkbaar niveau zit.
quote:Op donderdag 15 september 2005 18:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
quote:Op woensdag 21 september 2005 13:02 schreef Draakje1980 het volgende:
He he eindelijk van die lapzwans af
Ja, die!quote:Op donderdag 15 september 2005 15:58 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wim Helsen.
Dat is idd wel een van de weinige nieuwe cabaretiers die zich met Teeuwen kan meten ja..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |