abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30864039
Ik vind het wel een leuk nummer, wel weer typisch fok dat iedereen die het nummer niet goed vindt dit topic toch weer weet te vinden
٩๏̯͡๏)۶
pi_30866981
Tja, geen heel slecht nummer, maar toch..

Frans en Baas brengen het op een manier alsof het een enorm zware en beladen tekst is. Alleen dat mooie intro al.. Maar eigenlijk zijn het gewoon allemaal opgesomde feitjes over Nederland en gaat het helemaal niet zo diep. Maar ze spelen het goed, brengen het dramatisch, elkaar omhelzen.. Ze doen alsof het een triest nummer is, maar ik vind het eerder iets hebben van "15 miljoen mensen" (zoals ik hier ook al ergens las). Gewoon leuke feitjes en af en toe iets negatiefs. Doe dus niet zo dramatisch op dat podium en neem jezelf niet zo ontzettend serieus want zo'n ontzettend hoogstaande rijm is dit niet (dit is trouwens een boodschap voor het merendeel van de rappers).
pi_30867076
je zult jezelf maar in 1 keer zien in die clip dan baal je pas
pi_30867117
Aardig nummer.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_30867139
Graftyfusherrie.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_30867142
Ik vind het wel een goed nummer... Maar goed, op Fok! ben je alleen maar stoer als je alles afkraakt..
Heb de clip nog niet gezien, zal wel ff zoeke... Maar het klinkt iig lekker en de tekst is ook niet verkeerd..

PS:
quote:
waar ze je kraken op het moment dat je het groot gaat maken
Toepasselijk voor veel Fok!users
Hoi.
pi_30867645
Wat een verschrikkelijk slecht nummer en zeer slecht uitgevoerd. Ze rappen op een "stoere" monotome manier, terwijl dat helemaal niet bij de tekst en muziek past. Ze lullen veel maar zeggen eigelijk helemaal niks. Geen climax of moraal. Een goed nummer weet je te raken met een boodschap, maar daar slagen deze 2 clowns niet in.
pi_30867812
Heb ff een groot gedeelte van het topic gelezen...en ik moet wel lachen zeg. . Wat veel geweldige "goed beargumenteerde" reacties. .
Hoi.
pi_30867958
De tekst is wel leuk hoor, maar een beetje te makkelijk om het een geweldige tekst te noemen. Pluk wat feitjes over nederland bij elkaar, plak er wat rijmwoorden aan en hoppa.
Daarnaast vind ik de uitvoering die je in de clip op tv ziet niet echt geweldig. Er had zegmaar beter wat meer muzikale ondersteuning bij kunnen zitten...
pi_30869571
Als je die clip ziet, echt na elke zin die ze zeggen zo dramatisch naar beneden kijken
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_30888037
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 20:10 schreef pekel het volgende:
Heb ff een groot gedeelte van het topic gelezen...en ik moet wel lachen zeg. . Wat veel geweldige "goed beargumenteerde" reacties. .
quote:
Maar het klinkt iig lekker en de tekst is ook niet verkeerd
.
pi_30889802
En toch vind ik het een mooi liedje.. en zelfs het vaderlandslievende gevoel wordt bij mij opgewekt
Somebody help me cause I'm falling
pi_30889889
De muziek lijkt trouwens wel op een nummer van Sting.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 24 september 2005 @ 16:57:25 #164
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_30890732
Het is echt jammer dat er geen Kopspijkers meer op tv is nu, want de act van deze 2 pipo's schreeuwt gewoon om een parodie.. Lamme Frans en Dwaas B.
quote:
Dit is het land waar ik zal overwinnen aan het einde
Totdat je deze meezingt aan de ArenA lijnen
zinspeelt hij er in deze zin nou op dat hij een zelfde uitvaart ceremonie wil krijgen net als Andre Hazes? pffff dream on..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_30891336
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 20:10 schreef pekel het volgende:
Wat valt er meer te beargumenteren aan: "Ik vind het een slecht nummer" dan aan "ik vind het een goed nummer"?

Ik zie nou ook niet echt de voorstanders van dit nummer zulke geweldige onderbouwingen geven.
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 19:44 schreef pekel het volgende:
Ik vind het wel een goed nummer... Maar goed, op Fok! ben je alleen maar stoer als je alles afkraakt..
Heb de clip nog niet gezien, zal wel ff zoeke... Maar het klinkt iig lekker en de tekst is ook niet verkeerd..

PS:
[..]

Toepasselijk voor veel Fok!users
Wat is dit nu weer voor onzin.... wat heeft stoer nu te maken met afkraken?
pi_30894570
Lekker nummer, ik hoorde het vanmiddag voor het eerst. Dit wordt een nummer 1 hit.
pi_30895381
Nah, 't is niet echt mijn ding, zeg maar

Maja, ik heb dan ook een gitaar-meneer in mijn avatar.
pi_30896300
Het is opzich wel een goed nummer. Goede muziek en tekst enzo.
Maar in de clip zie je dat nadat ze klaar zijn met rappen een diepe zucht nemen.
Dat is best wel nichterig eigenlijk.
  ESF Reporter zaterdag 24 september 2005 @ 21:54:39 #169
87554 Cee
Welluk?
pi_30899804
Afgelopen week iedere keer dat 't 16-miljoen-mensen-rapje voorbij kwam op 3fm eerst weer dat gezever van Giel Beelen over dat er 'iets ontplofte in Nederland' bij het uitzenden van 't nummer. Blegh. Vond 't haast nog irritanter dan 't 3 minuten durende monotone gedreun van simpele rijmpjes op sentimentele pingel-muziek dat erop volgde.

Neuj, ben geen fan van 't nummer.
  zondag 25 september 2005 @ 09:50:33 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_30909549
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 19:38 schreef Stampie22 het volgende:
Tja, geen heel slecht nummer, maar toch..

Gewoon leuke feitjes en af en toe iets negatiefs.

Ik vind het nummer anders een aaneenschakeling van negatief gebral. Zo van "Wat hebben we het hier slecht en wat is het toch kut hier". Bovendien wordt het op een toon verteld dat zo'n beetje alles wat typisch Nederlands is belachelijk wordt gemaakt. En er staan ook quotes in die pure bullshit zijn.

15 Miljoen mensen had nog wel wat. Ook daar worden wel negatieve punten aangehaald maar niet op een manier dat ze het hele nummer overheersen en doen of we in een soort bananenrepubliek wonen.
pi_30918746
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:48 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik wordt schijtziek van dat nummer. Wordt 400 keer per dag op 3FM gedraaid (wat verplicht aanstaat hier op het werk), en elke keer krijg ik meer zin om "lange" frans (die gast is één meter poep) en "baas" b (waar is hij de baas van? de kleuterschool?) in hun bek te schijten.

Nederhop is onder aanvoering van deze twee jodocussen afgegleden tot het niveau K3. Extince, Def P, Osdorp Posse, Brainpower, Raymzter dat zijn gasten die het WEL kunnen.
D-Men is een serie wannabe-rappers, die alles van de Amerikaanse scene jatten en niets toevoegen aan welke muziek dan ook. Maar ja, het verkoopt (14-jarige sletten zijn gek op dit soort muziek), en dus zal het wel goed zijn.....

Als je hiermee aankomt bij Shady Records, DeathRow of AfterMath wordt je keihard uitgelachen en naar huis gestuurd met de boodschap "kom maar terug als je weet wat hiphop is."
Ik heb eens even een accountje aangemaakt om op je te reageren. Je wilt toch niet beweren dat shady records, death row en de hele rampentamp geen commerciele troep uitbrengen? Per week komen er weer 10 platen uit over vrouwen, guns, feesten, drank, drugs....Ik vind dit nummer nog meer inhoud hebben dan die rotzooi waarmee de eerder genoemde studio's in 50% van de gevallen komen.

Dan over het nummer. Hoe je het ook wend of keert er zit een kern van waarheid in met daarbij een zeer gevoelig pianostuk. Dat het niet helemaal dichten zonder je hemd op te lichten is, is tot daaraan toe. Jongens, commercie, commercie is het woord. Ook voor death row etc.

Trouwens, als internet net als bier niet te krijgen was voor personen onder de 16, dan was dit forum voor 1/2e leeg. Hoe ik dat weet? Hiervoor hoef ik alleen maar die ontzettend goed beargumenteerde reacties te lezen. Meteen eventjes een lekkere binnenkomer.

[ Bericht 6% gewijzigd door FreakerS op 25-09-2005 16:45:18 ]
  zondag 25 september 2005 @ 17:07:18 #172
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30920019
Zeer gevoelig pianostuk? Een brok kitscherig muzikaal behang waar James Last zich nog voor zou schamen, zul je wel bedoelen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 25 september 2005 @ 18:37:54 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_30922287
quote:
Op zondag 25 september 2005 17:07 schreef Zanderrr het volgende:
Zeer gevoelig pianostuk? Een brok kitscherig muzikaal behang waar James Last zich nog voor zou schamen, zul je wel bedoelen.
Juist en het zal me niets verbazen als het nog ergens van is gejat ook.
  zondag 25 september 2005 @ 18:57:57 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_30922744
quote:
Op zondag 25 september 2005 16:25 schreef FreakerS het volgende:

Trouwens, als internet net als bier niet te krijgen was voor personen onder de 16, dan was dit forum voor 1/2e leeg. Hoe ik dat weet? Hiervoor hoef ik alleen maar die ontzettend goed beargumenteerde reacties te lezen. Meteen eventjes een lekkere binnenkomer.
Goed hoewel ik mn posts al redelijk wat heb beargumenteerd zal deze 22-jarige forumbezoeker het nog even extra uitleggen waarom hij dit nummer driedubbel ruk vind.

1. De tekst slaat nergens op. De relativeren nergens, lopen enkel te zeiken en praten gewoon bullshit. Maatschappijkritiek is prima. Maar niet op deze manier. In het nummer breken ze Nederland gewoon compleet af en dat is imo zeer respectloos. Een goed maatschappijkritisch nummer brengt het met enige humor en laat ook zien wat het werkelijk is zonder dingen uit hun verband te rukken.
2. Geloofwaardig zijn ze niet. Frans en Baas zijn juist zelf stukken gespuis die je beter kan lozen Bovendien zij ze gewoon een stel verwende paupers die hiermee ff willen scoren en er volgens mij verder geen vcerstand van hebben en het ze volgens mij ook weinig kan schelen
3. Muzikaal is het niks. Die pianomelodie is zo standaardb als het maar kan.
4. Qua taalkunstigheid is de tekst ook 3x niks. Kleuterschoolrijmpjes.
5. De stemmen van Frans en Baas zijn zeer irritant. Zo quasi stoer. Zo fake en zo opdringerig. En dat stomme gesnuif is al helemaal om te kotsen.

Genoeg redenen om te zeggen dat ik dit nummer mateloos bagger vind en het hoge ogen zla gooien in een lijst meest irritante nummers ooit?

Mijn idee is dat Frans en Baas gewoon even wilde laten zien hoe zogenaamd bevlogen ze wel niet zijn met maatschappij en hebben daarom even dat stuk ellende in elkaar geflanst. Met de achterliggende gedachte om hun eigen imago/ego/banksaldo op te krikken. En natuurlijk zijn er weer heel wat luitjes die er met open ogen intrappen. Waarschijnlijk denkt negatief sprekend iemand ieder in dit topic er zo over maar heeft niet iedereen er zin in het zo haarfijn uit te leggen.
pi_30923601
Hoeveel kutnummers moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')