Heb ik nou niet goed gekeken of ben ik beetje gek?
Iig mag een Duitse politieke verkiezingsstrijd niet missen hiero op het o zo gezellige Politiek forum.
Ik denk dat Schröder net op het laatst zover terug zal komen en dat Merkel met de SDP verder zal moeten regeren ipv het haar zo geliefde FDP. Dat is stukken beter dan het SDP met de groenen lijkt mij, want nu wordt alles geblokkeerd in de Bondsraad door het oppermachtige CDU/CSU daaro. Voor een daadkrachtig regeringsbeleid is dus de christelijke partij nodig. Hoewel een groen/rode coalitie mijn voorkeur geniet, moet je wel realistisch blijven.
Ik ben verder niet zo weg van de algemene wereld- en EU-politiek van Schröder. Hij zet eigenlijk vooral grootmachten op zijn agenda, terwijl de kleinere landen daar de dupe van zijn. Vroeger was Duitsland juist een kleine-landen-vriendelijke reus. Het had wat goed te maken na de oorlog en om vertrouwen te kweken, communiceerde het veel met kleinere landen. Wat dat betreft hebben de christelijke partijen een puntje bij mij voor.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Kanselier zal zijn... (Merkel, de nieuwe Thatcher...?)