abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30588204
Heb ik nou niet goed gekeken of ben ik beetje gek?

Iig mag een Duitse politieke verkiezingsstrijd niet missen hiero op het o zo gezellige Politiek forum.

Ik denk dat Schröder net op het laatst zover terug zal komen en dat Merkel met de SDP verder zal moeten regeren ipv het haar zo geliefde FDP. Dat is stukken beter dan het SDP met de groenen lijkt mij, want nu wordt alles geblokkeerd in de Bondsraad door het oppermachtige CDU/CSU daaro. Voor een daadkrachtig regeringsbeleid is dus de christelijke partij nodig. Hoewel een groen/rode coalitie mijn voorkeur geniet, moet je wel realistisch blijven.

Ik ben verder niet zo weg van de algemene wereld- en EU-politiek van Schröder. Hij zet eigenlijk vooral grootmachten op zijn agenda, terwijl de kleinere landen daar de dupe van zijn. Vroeger was Duitsland juist een kleine-landen-vriendelijke reus. Het had wat goed te maken na de oorlog en om vertrouwen te kweken, communiceerde het veel met kleinere landen. Wat dat betreft hebben de christelijke partijen een puntje bij mij voor.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Kanselier zal zijn... (Merkel, de nieuwe Thatcher...?)
  woensdag 14 september 2005 @ 22:58:37 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  woensdag 14 september 2005 @ 22:59:50 #3
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_30588297
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
caps
INDERDAAD, anyway.

Het gaat zeer lastig worden. Mensen zijn Schröder beu, daarom stemmen ze op Mërkel, echter heeft zij ook niet echt boeiende capaciteiten á la Wouter Bos (mist uitstraling).
Alhoewel beide niet met elkaar willen reageren (hebben ze bekend gemaakt) ziet het er toch naar uit dat dat de enige oplossing is, aangezien Schröder weer terrein wint
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_30589561
De CDU heeft op het moment een lichte voorsprong in de peilingen.
Echter Schroder ligt ver voor als men een Kanselier mocht kiezen. Merkel mist te veel om echt als grote leider gezien te worden.

Een regering zonder de Christelijke partijen is echter bijna zinloos. Omdat inderdaad in de duitse eerste kamer de meerderheid CDU/DSU is. Dus is een SPD regering redelijk hulpeloos.
pi_30590542
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')