abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52527830
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:19 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hij speelde verdomd goed idd.

Alleen dat billenmaatjes gedrag tov Aissatti vind ik maar niks ....
Dat heet 'cultuur' joh!
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:03:40 #102
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_52530891
De middenvelder van PSV meldde zich vandaag weliswaar gewoon bij de selectie van het Nederlands elftal, maar uit enkele medische tests is gebleken dat Affellay toch niet fit genoeg is. De jonge technicus raakte gisteren in het duel met Heracles Almelo geblesseerd aan zijn enkel en blijkt nog teveel last van het gewricht te hebben.

Die enkel ook altijd.. al valt hij op zijn heup dan nog blesseert hij zijn enkel.. echt een man van glas. Erg Jammer, anders was hij de beste speler in Nederland.
pi_52530943
Wat is het toch jammer dat een jongen als Affelay zo gevoelig is, als hij gewoon een seizoen mee kan spelen betekend dat imho veel punten voor PSV...
pi_52531177
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:03 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
De middenvelder van PSV meldde zich vandaag weliswaar gewoon bij de selectie van het Nederlands elftal, maar uit enkele medische tests is gebleken dat Affellay toch niet fit genoeg is. De jonge technicus raakte gisteren in het duel met Heracles Almelo geblesseerd aan zijn enkel en blijkt nog teveel last van het gewricht te hebben.

Die enkel ook altijd.. al valt hij op zijn heup dan nog blesseert hij zijn enkel.. echt een man van glas. Erg Jammer, anders was hij de beste speler in Nederland.
Nou,nou. Beste speler van NL. is gaat wel er ver. Is zeker een talent maar is er nog lang niet. Goed dat hij bij de selectie zit van Oranje maar een basisspeler is het nog lang niet. Vraag me overigens ook af of hij de absolute top aan kan. Eerst maar is 1 a 2 seizoenen waarmaken en dan praten we verder.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:13:27 #105
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_52531232
Dat gevoelig zijn valt ook wel mee. Als je iedere wedstrijd een paar van die trappen krijgt, is het meer een wonder als je niet geblesseerd bent.
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
pi_52531952
Hopelijk krijgt ie snel een dik contract tot 2012 met een jaarsalaris van een miljoen euro .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52532021
Ik denk ook niet dat hij het bij een europese topclub kan gaan maken op deze manier. Hij is zo'n beetje na elke 3 wedstrijden geblesseerd. Ondanks dat hij goed kan voetballen zal hij zich niet elke keer weer terug kunnen vechten in de basis elf van een europese topclub.
pi_52532062
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:33 schreef cultheld het volgende:
Hopelijk krijgt ie snel een dik contract tot 2012 met een jaarsalaris van een miljoen euro .
Ik dacht dat jij nooit zo'n grote fan was van Afellay?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52532230

Hopelijk zal hij de absolute top halen.
pi_52532249
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:36 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij nooit zo'n grote fan was van Afellay?
Ik vond hem vorig jaar nog te blessuregevoelig en zeker aan het begin van het jaar vertraagde hij het spel te vaak. Hij heeft de afgelopen maanden echter een enorme groei meegemaakt. Zowel fysiek als qua spel (handelingssnelheid) is ie flink vooruit gegaan.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52533585
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:13 schreef PinhoSouza het volgende:
Dat gevoelig zijn valt ook wel mee. Als je iedere wedstrijd een paar van die trappen krijgt, is het meer een wonder als je niet geblesseerd bent.
Zal dan toch waarschijnlijk met zijn manier van voetballen te maken hebben. Daar zal hij zich tegen moeten wapenen anders gaat hij het niet redden.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_52940736
Afellay

pi_53069860
Is er al ooit een speler van talent van het jaar naar voetballer van het jaar gegaan?

Zo nee, dan wordt dat hoog tijd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_53069970
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is er al ooit een speler van talent van het jaar naar voetballer van het jaar gegaan?

Zo nee, dan wordt dat hoog tijd
Dennis Bergkamp en Mark van Bommel hebben beide prijzen gewonnen.
pi_53070004
Achter elkaar?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_53070022
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Achter elkaar?
Bergkamp wel
Bij Van Bommel zat er 1 jaar tussen.
pi_53415478
En weer geblesseerd
pi_53415643
De overtreding zag er opzich niet heel ernstig uit, toch weer vervelend voor die jongen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_53417109
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:18 schreef RayMania het volgende:
De overtreding zag er opzich niet heel ernstig uit, toch weer vervelend voor die jongen.
Zijn lichaam zal misschien gewoon ongeschikt zijn voor topsport.
pi_53420660
Dit moet toch echt het laatste seizoen zijn waarin hij dit krijgt, anders heeft hij een probleem.
Sneijder had het overigens tot vorig jaar ook, daarom koos ik hem nooit voor profcoach ed
pi_54393418
quote:
Afellay mist vertrouwen van PSV

PSV is gistermiddag zonder Ibrahim Afellay afgereisd naar Istanbul voor het cruciale Champions League-duel met Fenerbahçe. De middenvelder voelt zich nog niet fit genoeg na een teenbreuk. Wat nog belangrijker is: Afellay wil best bijtekenen in Eindhoven, maar is niet tevreden over de aanbieding van PSV.

Zodra PSV terug is uit Istanbul, waar het morgen tegen Fenerbahçe speelt, zal directeur Jan Reker om de tafel zitten met Ibrahim Afellay. De middenvelder is al een paar maanden in onderhandeling met de landskampioen over het openbreken van zijn contract. Afellay zegt echter aan de kant van PSV een gebrek aan vertrouwen te voelen.

De 21-jarige international heeft nog een verbintenis bij PSV tot de zomer van 2010. Sinds het einde van vorig seizoen onderhandelt de clubleiding met Afellay over een verbeterd en langer contract. PSV zou graag zien dat de talentrijke middenvelder zijn handtekening zet onder een verbintenis tot 2013.

Afellay staat niet onwelwillend tegenover zo’n verlenging, maar dan zal PSV vooral in financieel opzicht met een beter voorstel moeten komen dan dat er nu op tafel ligt. ,,Ik heb het hier hartstikke naar mijn zin,’’ zegt Afellay. ,,Ik wil ook best blijven, maar dan moet daar ook wel iets tegenover staan. Er moet wel vertrouwen spreken uit de aanbieding van PSV.’’

Het laatste gesprek dateert alweer van zo’n twee maanden geleden. ,,We zijn er niet uitgekomen en dat is jammer,’’ aldus de speler. ,,Ik heb ook niet het gevoel dat we opgeschoten zijn, daar ben ik wel een beetje teleurgesteld in. Of er een moment komt dat je zegt ‘van mij hoeft het niet meer?’ Ja, natuurlijk komt dat een keer.’’

Jan Reker, de algemeen-directeur van PSV, is verrast door de woorden van Afellay. ,,Ik sprak hem vorige week nog, toen ging het goed met hem,’’ meldt Reker. ,,Ibrahim is in potentie één van onze topspelers, we hebben hem ook een heel goede aanbieding gedaan. Ik kan je zeggen: de liefde komt wel degelijk van twee kanten.’’

De Brabander is dan ook vast van plan zo spoedig mogelijk met Afellay te gaan praten. Reker: ,,Dit betekent in elk geval dat hij weer wil praten. Wij hadden het idee dat hij nu liever even wilde wachten. Ik zal hem vrijdag als we terug zijn uit Turkije direct aanschieten. Ik wil Afellay heel graag houden. Hij moet bij ons zijn absolute top halen en dan naar de Europese top. Ik vind dat je altijd als vedette moet vertrekken.’’

Afellay mist morgen in Istanbul de afspraak met Fenerbahçe. De middenvelder voelt zich nog niet volledig hersteld van de teenbreuk die hij vorige maand opliep in het duel met CSKA Moskou. ,,Ik ben er gewoon nog niet klaar voor,’’ luidt de simpele verklaring.

,,Het gaat op zich best vrij aardig. Maar ik ben niet in staat zodanig te trappen dat ik de pijn kan hebben. En als je een wedstrijd speelt, heb je geen tijd om voortdurend naar je linkerbeen te draaien. Nee, een verdoving is voor mij geen optie. Nooit! Ik ben 21 en moet nog langer mee.’’

Bij PSV hopen ze dat Afellay beschikbaar is in de topper tegen AZ, komende zondag in het Philips-stadion. De speler zelf weigert zich echter vast te pinnen op een datum. ,,Het herstel verloopt vrij spoedig,’’ vindt Afellay. ,,Ik heb dezelfde blessure een paar jaar geleden aan mijn andere voet gehad. Toen duurde het acht weken, ik zit nu in week zes. Ik bekijk het van dag tot dag. Het gaat steeds wat beter.’’

Hij traint deze dagen gewoon in Eindhoven. Samen met de geschorste Eric Addo en wat andere achterblijvers. Morgenavond zit Afellay thuis voor de buis, omringd door zijn naaste familie. ,,We kijken met een mannetje of tien en ik ben dan echt niet de enige die gespannen is,’’ lacht hij. ,,Ik vind het zelf altijd heel erg om te kijken. Je kunt niks doen, bent totaal machteloos.’’
pi_54393467
Altijd grappig wanneer speler vertrouwen gelijkschakelen aan salaris.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54395053
Lekker is dat.
pi_54395126
Afellay had toch vorig jaar zijn contract nog opengebroken?

Daarnaast mis ik een beetje vertrouwen in zijn fysieke gesteldheid, hoe een geweldige voetballer het ook is.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_54395166
Zijn broer zal hem wel gek hebben gemaakt, die is gek op geld. Dat is ook de reden dat Afellay voor Nederland heeft gekozen.
pi_54396300
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:14 schreef cultheld het volgende:
Zijn broer zal hem wel gek hebben gemaakt, die is gek op geld. Dat is ook de reden dat Afellay voor Nederland heeft gekozen.
Zijn broer? Vertel eens meer ?
pi_54403422
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 01:19 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Zijn broer? Vertel eens meer ?
Ali Afellay; dat is zo ongeveer zijn zaakwaarnemer. Afellay wilde eigenlijk voor Marokko spelen, maar zijn broer "dwong" hem om voor Nederland te kiezen vanwege financiële redenen (niet alleen vanwege de grotere kansen op Europese topclubs, maar ook vanwege de hogere gage bij Oranje t.o.v. Marokko).
pi_54403623
Bron?
Ik typ straat.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:29:09 #129
196494 JanVanHalst
Weet het wel.
pi_54403726
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:19 schreef mcyodogg het volgende:
Altijd grappig wanneer speler vertrouwen gelijkschakelen aan salaris.
"Ik mis het vertrouwen" is inderdaad een mooie manier om te zeggen "ik ga te weinig verdienen".
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_54403788
pi_54403913
quote:
Dank u. Zo eens die Sportweek opzoeken met daarin een interview met Ali Afellay.
Ik typ straat.
pi_54567297
Is er tegen Excelsior weer bij?
pi_54818062
quote:
Liefhebber op weg naar de top
Door PETER VAN DUYL

EINDHOVEN - Op de dag dat Nederland zich via een schamele zege op Luxemburg plaatste voor het EK, liep Ibrahim Afellay met een bal onder zijn arm naar de Rode Kooi, een voetbalpleintje in Utrecht. Daar speelde de international een paar partijtjes drie tegen drie. Want Afellay is dan op weg naar de absolute top, het hart van de liefhebber in hem klopt nog net zo hard als vroeger.

Als het even kan, voetbalt hij nog altijd graag op straat. Samen met Ismail Aissati, zijn boezemvriend met wie hij zo veel deelt.

,,We spelen met PSV veel wedstrijden, zijn veel weg, dan komt het er niet altijd van. Maar afgelopen weekeinde hadden we weer eens tijd. Dan spreken we af met vrienden, jongens uit de wijk.’’

Die partijtjes, vindt Afellay, zijn niet alleen leuk maar ook bijzonder leerzaam. ,,Je merkt gewoon dat je techniek er beter van wordt,’’ legt hij uit. ,,De bal kort bij je houden en het korte wenden en keren, dat soort dingen. Ik ben ook zeker niet de beste. Er zijn echt jongens met veel talent, heel balvaardig. Je moet scherp zijn, er staat veel prestige op het spel.’’

Als Afellay niet geblesseerd was geraakt, had hij zaterdag verstek moeten laten gaan in de Rode Kooi. Dan was hij met het Nederlands elftal in de Kuip geweest.

Het is een minuscuul voordeel bij een vervelende blessure, die door de buitenwacht aanvankelijk wat smalend werd begroet. Want Afellay, zo heeft hij de naam, is veel te blessuregevoelig.

De middenvelder (21) heeft vaak moeite gehad met de mening van anderen, maar vaart inmiddels zo veel mogelijk zijn eigen koers.

,,Ook deze keer heb ik gehoord ‘Joh, hij heeft weer wat’. Maar het bot in mijn teen was volledig door. Waar praten we dan nog over? Ach, het heeft me vroeger wel gestoord, maar tegenwoordig ga ik er niet meer op in. Mensen hebben toch altijd wat te zeuren.’’

Na het vertrek van Phillip Cocu en Alex uit Eindhoven was wel duidelijk dat er bij PSV meer gewicht op de ranke schouders van Ibrahim Afellay zou komen te rusten.

Tot aan zijn blessure speelde hij een aantal sublieme wedstrijden. Voordat hij tegen CSKA Moskou een teen brak, overleefde hij ook een aantal stevige aanslagen op zijn ledematen.

Volgens critici vráágt het talent om de schoppen die hij krijgt. Omdat hij, altijd op zoek naar een actie die ruimte creëert, de bal vaak lang aan de voet heeft.

,,Ach, dat is ook weer zoiets,’’ kaatst Afellay terug. ,,Als een wedstrijd op slot zit en de bal gaat terug, breed en weer terug, dan hoor je: ‘er was geen creativiteit, niemand die een actie durfde te maken’. Maar máák je een actie en word je neer geschopt, dan houd je de bal te lang bij je. Wat willen ze nou?’’

Al die schoppen, Afellay wordt er wel eens moedeloos van.

,,Soms is er niet eens een bal in de buurt en krijg je opeens een beuk. Of er gaat iemand op je voet staan. En als je dan naar de scheidsrechter gaat, krijg je een gele kaart. Sorry hoor, maar dat zijn wel eens moeilijke momenten.’’

Na acht weken revalideren is hij weer volwaardig voetballer. Normaal gesproken maakt hij vanavond in Rotterdam tegen Excelsior zijn rentree. Met PSV vervolgt hij de verdediging van de landstitel, aan de horizon gloort voor de eenmalig international een plek in de EK-selectie van Marco van Basten.

,,Het is een mooi vooruitzicht, want het is prachtig om bij het Nederlands elftal te zitten. Als iemand als Clarence Seedorf aan het woord is, dan luister ik aandachtig. Die vertelt hoe hij als jonge speler dingen aanpakte. Op, maar ook buiten het veld. Daar steek je veel van op. Het EK is nu nog ver weg, maar ik ga er alles aan doen om erbij te zijn.’’

Als hij in juni mee mag naar het Europees kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland is dat weer zo’n moment dat hij zo graag had willen delen met zijn overleden vader.

Afellay praat met het diepst mogelijke respect over zijn moeder (‘Zij is alles voor mij’), maar bekent dat hij zijn vader nog altijd mist.

,,Ik laat het niet snel merken, maar soms is het wel moeilijk,’’ klinkt het. ,,Bij andere jongens komt hun vader kijken. Dan vind je het wel eens jammer dat jij die ondersteuning niet hebt. Maar op een bepaalde manier heb ik toch nog contact met hem. Hij heeft me altijd voorgehouden dat je hard moet werken, dat neem ik altijd mee op het veld. Het is gewoon wel eens moeilijk. Klaar.

,,Ik zeg ook vaak tegen anderen: geniet van je ouders nu ze er nog zijn. Omdat ik uit ervaring weet wat het betekent als het anders is. Ik mis hem nog steeds, ik draag mijn vader altijd bij me.’’
  zaterdag 24 november 2007 @ 04:16:11 #134
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_54818083
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 04:05 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Goed bezig hoor BS zo vroeg op de ochtend
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  zaterdag 24 november 2007 @ 04:27:19 #135
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54901538
Als Simons er niet bij is is hij veruit de beste voetballer van PSV
pi_55039793
quote:
Contract Afellay opengebroken en verlengd tot 2011
04 december 2007 10:30

PSV MEDIA - Het contract van Ibrahim Afellay (21) is opengebroken, opgewaardeerd en verlengd tot de zomer van 2011. Dat meldt algemeen directeur Jan Reker dinsdagochtend. Afellay is bezig aan zijn twaalfde seizoen bij PSV en zal dus voorlopig nog in Eindhoven te zien blijven. "PSV is hier hartstikke blij mee."

Sinds 1996-1997
Middenvelder Afellay speelde sinds 1996-1997 in de jeugdopleiding van PSV, waarna hij in 2003-2004 debuteerde in het eerste elftal. Daarna groeide hij uit tot basisspeler en haalde hij ook het Nederlands elftal, waarvoor hij tot nu toe eenmaal uitkwam. Het contract van Afellay is verlengd tot 30 juni 2011. ";PSV is hier hartstikke blij mee. Afellay is een belangrijke speler die nóg belangrijker gaat worden. Dit is goed voor heel PSV" aldus Reker.
quote:
Afellay blij met contractverlenging bij PSV
04 december 2007 16:00

Ibrahim Afellay liet na het bekendmaken van zijn contractverlenging weten het fijn te vinden nog langer bij PSV te mogen spelen. "Ik het heel goed naar mijn zin bij PSV en leer nog elke dag bij"aldus de 21-jarige middenvelder voor PSV. "Voor mij blijft het belangrijkste dat ik gewoon fit blijf."

Ondanks zijn leeftijd wordt er al veel verwacht van de jongeling die bezig is aan zijn twaalfde seizoen in Eindhoven. "Als voetballer wordt er veel van je verwacht, ik ben pas 21 maar ik loop niet weg van mijn verantwoordelijkheid en probeer het altijd zo goed mogelijk in te vullen. De ene wedstrijd moet je het wat anders invullen dan de andere. Maar ik ga er gewoon voor."
pi_55048589
Dat Isi en Gomes maar snel mogen volgen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 december 2007 @ 01:42:45 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55049102
en Salcido!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55989327
En omhoog.

Wat speelde hij een geweldige wedstrijd vandaag. Beste man van het veld, niemand die in zijn schaduw mocht staan. Wat een dribbels, acties. Pure klasse.
Ik typ straat.
pi_55989425
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:46 schreef LudoSanders het volgende:
En omhoog.

Wat speelde hij een geweldige wedstrijd vandaag. Beste man van het veld, niemand die in zijn schaduw mocht staan. Wat een dribbels, acties. Pure klasse.
Idd, leuke voetballer om naar te kijken.
Al liep ie wel de halve wedstrijd te trekkebenen.
Toch geen blessure?
pi_55989566
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:50 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Idd, leuke voetballer om naar te kijken.
Al liep ie wel de halve wedstrijd te trekkebenen.
Toch geen blessure?
Is me niet opgevallen en verder ook niets over gehoord als dat jij het nu zegt? Enkel ff kramp aan het einde van de wedstrijd en ff een paar pijntjes na weer een legio schoppen omdat hij anders niet af te stoppen was.
Ik typ straat.
pi_55989854
Hij is even eruit geweest, maar ondanks dat zal hij toch nog redelijk hoog staan onder 'fouls suffered'. Gemiddeld zullen er niet veel spelers boven zitten.
pi_55990712
quote:
En omhoog.

Jammer dat hij die 2 kansen voorlangs schoot
pi_55991126
quote:
En omhoog.

geweldige speler ja, en nog een toffe gast.
AFC AJAX
pi_56814896
quote:
Afellay komt belofte aan zichzelf na

EREDIVISIE, Van onze verslaggever Charles Bromet
gepubliceerd op 18 februari 2008 02:46, bijgewerkt op 02:46

tilburg - Vrijwel altijd zijn de ogen van Ibrahim Afellay naar de grond gericht. Als hij al besluit zijn hoofd op te richten, is zijn blik wat bozig. Het is een houding, de pose van een ietwat verlegen 21-jarige voetballer die in potentie de beste van de eredivisie is.

Soms, als hij het zichzelf toestaat, legt hij zijn masker af. Dan is hij weer even het jochie dat zo intens geniet van een geslaagde actie. Zaterdagavond, als PSV in Tilburg lijkt af te koersen op een gelijkspel tegen Willem II, dient dat moment zich aan. Afellay balt de vuisten en schreeuwt het uit, in de 83ste minuut.

Doelman Aerts heeft hem ten val gebracht in het strafschopgebied, waarna scheidrechter Jol fluit voor een penalty. Woeste Willem II-spelers belagen de arbiter. Opgeluchte PSV’ers omarmen hun redder. Als Simons een minuut later scoort en de koploper daarmee de zeventiende overwinning van het seizoen schenkt, is daar opnieuw die gebalde vuist van Afellay.

Precies zoals hij het zichzelf voorafgaand aan het seizoen heeft voorgesteld, is hij belangrijk voor PSV als de ploeg hem het hardste nodig heeft. PSV behoudt, met nog 9 wedstrijden te gaan, de voorsprong van 9 punten op achtervolgers Ajax, Feyenoord en NAC. Coach Vergoossen spreekt van een gelukkige ontsnapping.

In het waterkoude Tilburg gaan de gedachten haast automatisch terug naar bijna een half jaar geleden – 19 augustus 2007 om precies te zijn – als PSV het seizoen opent met een uitwedstrijd tegen Heracles. Met de blik naar de grond gericht staat Afellay het groepje vaste PSV-volgers na afloop van de wedstrijd te woord. Als een van hen zijn pen laat vallen, raapt de voetballer deze, zonder er bij na te denken, voor hem op. Ook dat kenmerkt hem.

Afellay had de landskampioen in Almelo voor puntenverlies behoed door in de 83ste minuut toe te slaan met een geplaatst schot. In blessuretijd stelt hij de opkomende back Zonneveld ook nog in staat een tweede treffer te maken.

Terwijl coach Koeman ingaat op de progressie van de offensieve middenvelder, wijst Afellay zelf op de extra arbeid die hij in de zomer heeft verricht. Hij heeft onder meer aan krachttraining gedaan.

Als het vertrek van zijn leermeester op het middenveld, Cocu, ter sprake komt, spreekt Afellay de hoop uit dat ook hij belangrijk kan zijn voor PSV. ‘Ik heb geleerd door te bijten en zo lang mogelijk door te gaan’, zegt hij strijdbaar.

Een half jaar later is het juist die eigenschap van Afellay die Vergoossen roemt. De Limburger wijst op de vele wedstrijden die zijn spelers sinds begin januari hebben moeten spelen en zegt dan, met iets van vreugde in zijn stem, dat Afellay niettemin tot de laatste minuut heeft gestreden.

Als er dan toch iets moet zijn dat hem op deze verder treurige avond hoopvol moet stemmen, is het de ontwikkeling van zijn centrale middenvelder.

Te vaak is Afellay de enige initiator van beloftevolle aanvalsopzetten. Dan draait hij weg en demarreert en creëert hij. Geen wonder dat hij zichzelf blootstelt aan zo veel overtredingen.

Tegen Willem II wordt opnieuw pijnlijk duidelijk dat PSV voor creativiteit op te weinig spelers een beroep kan doen. Bovendien maken enkelen een vermoeide indruk en helpt het niet dat scheidsrechter Jol een aantal onbeschofte overtredingen onbestraft laat.

Als Willem II-aanvaller Mourad kort voor rust met twee benen vooruit inkomt op PSV-verdediger Marcellis, blijven de kaarten wonderlijk genoeg op zak. Als Salcido daarop reageert door Mourad in het volgende luchtduel te vellen met een woeste uithaal van de arm, komt ook de Mexicaan daarmee weg.

Sterk is het optreden van Jol op deze avond toch al niet. Hij weigert na 29 minuten een strafschop toe te kennen als Mourad een kopbal van Marcellis met de hand tegenhoudt. ‘Dat was zelfs van buiten Tilburg te zien’, aldus Vergoossen.

Maar goed, in de 83ste minuut is er alsnog gerechtigheid als Jol een strafschop toekent na de te late ingreep van doelman Aerts, die Afellay ten val brengt. ‘Als iemand tegen je been tikt, op een moment dat je in volle vaart bent, is het moeilijk in balans te blijven’, legt Afellay rustig uit.

Over een aanstaand kampioenschap wil hij het niet hebben. ‘Ik hoef niet te vertellen wat er vorig jaar is gebeurd.’

Dat hoeft Afellay inderdaad niet. Hij staat namelijk op precies dezelfde plek waar toenmalig Ajax-coach Henk ten Cate op de slotdag van het vorige seizoen tot de conclusie kwam dat PSV de landstitel met één doelpunt verschil had gegrepen.
pi_56818393
Volgend seizoen komt de internationale doorbraak en over 2 seizoenen de doorbraak bij een buitenlandse Europese topclub
pi_56819152
Laat hem eerst maar eens werken aan zijn fysieke gesteldheid.
pi_56819462
Is dit seizoen toch niets mis mee? Ja, een keer een gebroken teen omdat een Turk daar als een gek op ging stampen.
pi_56819573
Dit seizoen wat minder ja maar hij heeft regelmatig in wedstrijden de neiging gehad om het veld bijna te verlaten. Het is en blijft nog een speler met een lage pijngrens heb ik altijd het idee.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 februari 2008 @ 18:52:21 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56819799
hij heeft zich het afgelopen jaar gewoon fysiek goed onwikkeld hoor
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56821640
Hij valt alleen vrij snel als ie tegen keepers oploopt, dat puntje fysiek moet ie nog verbeteren.

Als Oranje trouwens 4-2-3-1 blijft spelen is dat voor hem ook wel gunstig. Zou goed kunnen spelen met Sneijder en Van der Vaart, al zal Van Persie eerste keus zijn. Babel kon in dat systeem minder uit de voeten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_57029638
quote:
Afellay ‘veroorzaakt’ meeste gele kaarten
Geschreven op donderdag, 28 februari om 08:19

Geen enkele speler in de Eredivisie krijgt zoveel schoppen die tot een gele kaart leiden als Ibrahim Afellay, zo onderzocht het Algemeen Dagblad. Al zeventien spelers kregen een gele kaart na een overtreding op de middenvelder van PSV en daarmee blijft hij spelers als Anouar Hadouir, Nordin Amrabat en Romano Denneboom ruim voor.

Het idee dat Afellay bewust wordt gezocht, wordt niet gedeeld door coach Sef Vergoossen. “Ik heb niet zozeer het gevoel dat ze Ibi echt zoeken”, vertelt de Limburger in de ochtendkrant. “Het is meer dat een tegenstander bij hem de dreiging ziet en daar op inspeelt. Zo’n statistiekje met die gele kaarten bewijst in elk geval dat hij veel aan de bal is én dat tegenstanders hem belangrijk vinden.”

Afellay maakte zich eerder deze week zorgen om de ‘aanslagen’ die hij te verwerken krijgt, maar volgens Vergoossen moet hij vooral slim zijn. “En ik vind hem in dat opzicht erg gegroeid. Misschien was het eerder zo dat hij tegenstanders te veel de kans gaf om hem te raken, maar dat is nu absoluut niet meer het geval.”

“Hij moet juist gebruik blijven maken van zijn dribbel, dat is zo’n sterk wapen. Als je jong bent, doe je dat te pas en te onpas. Daarin moet je de gulden middenweg zien te vinden. Ik zeg vaak tegen hem: Probeer de bal in het begin van de wedstrijd direct te kaatsen en loop dan meteen weg.”

“Dan geeft een tegenstander automatisch wat meer ruimte. Op dat moment moet je juist weer de vrijheid nemen voor een dribbel. Eigenlijk kun je zelf bepalen wat een tegenstander doet”, aldus Vergoossen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_57037813
tegen de Graafschap was het die mongool Frankel al met een tackle op Afellay in de 1e minuut
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:18:16 #155
123545 DatMeenJeNiet
pi_57037954
Niet echt verassend ofzo, hoort bij de betere dribbelaars van Europa, denk ik.
pi_57038080
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:12 schreef AminBen het volgende:
tegen de Graafschap was het die mongool Frankel al met een tackle op Afellay in de 1e minuut
Slimmer dan er een te maken naar 5 minuten
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:49:27 #157
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_57219617
Strooide gister bij vlagen met meesterlijke passes.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 13:00:38 #158
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57219825
Wel matig in de afwerking. Maarja dat komt nog wel.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_57220132
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:49 schreef Zwansen het volgende:
Strooide gister bij vlagen met meesterlijke passes.
pi_57221383
Zn passes waren prima inderdaad.. maar toch vond ik hem toch weer teveel dribbelen ipv snel het spel verleggen.. maar dat is ook al meerdere malen aangegeven dat hij dat moet verbeteren..
Brett Holman
  Moderator vrijdag 7 maart 2008 @ 15:35:18 #161
138438 crew  Pizzakoppo
pi_57222745
goede middenvelder kan alleen niet scoren.
pi_57222867
Zoals ik in een ander topic al zei: Een type voetballer die ik zeer kan waarderen, momenteel de beste speler in de eredivisie. Afwerking moet eigenlijk nog wel wat beter inderdaad.
pi_57834641
Gisteren weer een goede wedstrijd. Heb de tweede helft bij de belg gekeken en daar waren ze lyrisch over hem. Echt een speler waar je de tv nog voor aan zet.
pi_57840713
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 19:20 schreef Solstice het volgende:
Gisteren weer een goede wedstrijd. Heb de tweede helft bij de belg gekeken en daar waren ze lyrisch over hem. Echt een speler waar je de tv nog voor aan zet.
Is toch gek, eigenlijk is hij zo ongeveer de enige op de Nederlandse velden die nog kan passen.
pi_57840763
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:41 schreef Blawh het volgende:
Zoals ik in een ander topic al zei: Een type voetballer die ik zeer kan waarderen, momenteel de beste speler in de eredivisie. Afwerking moet eigenlijk nog wel wat beter inderdaad.
De beste speler in de eredivisie, je drijft een beetje over niet Zelfs Sjaak Polak heeft nog meer topics dan hij, dat mag wat zeggen. Miralem Sulejmani
pi_57845209
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 23:37 schreef okee6 het volgende:

[..]

Is toch gek, eigenlijk is hij zo ongeveer de enige op de Nederlandse velden die nog kan passen.
Dat valt ook wel weer mee hoor. Pranjic, Engelaar, El Ahmadi en zo zijn d'r vast nog wel meer. Dat Sjaak Polak meer topics heeft zegt weinig over de kwaliteit van Afellay. Is wel een van de weinige spelers die ook in Europa nog geregeld weet uit te blinken. Je moet nog maar zien of Sulejmani dat ook gaat redden.
pi_57847059
Als 'ie fit is is 'ie inderdaad een van de besten van Nederland. Jammer genoeg is 'ie niet vaak fit.
pi_57847272
Dit seizoen had hij aan het begin wat klachten, maar volgens mij speelt hij toch bijna alles de laatste tijd. Zonder klachten.
pi_57848206
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:27 schreef Solstice het volgende:
Dit seizoen had hij aan het begin wat klachten, maar volgens mij speelt hij toch bijna alles de laatste tijd. Zonder klachten.
22 competitiewedstrijden dit seizoen, meer dan ik verwacht had maar toch 9 minder dan mogelijk, terwijl hij niet geschorst of gepasseerd is geweest.
pi_57850112
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

22 competitiewedstrijden dit seizoen, meer dan ik verwacht had maar toch 9 minder dan mogelijk, terwijl hij niet geschorst of gepasseerd is geweest.
Afellay deelt met Salcido het gele record, met 6 kaarten. Hoe zou hij dat zonder schorsing gedaan hebben? Elke gele kaart nu, kost hem weer een wedstrijd.
pi_57850242
Ok, dan is hij 1 (?) wedstrijd geschorst geweest .
pi_57852120
Hij pakte vijfde geel bij Excelsior, tegen Ajax geschorst, omdat "dat de meest leerzame wedstrijd is", zo kon hij die goed bekijken.
pi_57880065
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:58 schreef Blawh het volgende:
De meest complete speler imo. Techniek, inzicht, snelheid, actie. Hij is fysiek alleen nog niet goed genoeg en zou wat meer mogen scoren. Verder vind ik dat er op het middenveld van de clubs in Nederland veel middelmaat rondloopt (dan heb ik het vooral over de aanvallend ingestelde middenvelders), dat soort types hebben altijd mijn sympathie.
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:41 schreef Blawh het volgende:
Naast de lovende kritieken ben ik vergeten om 1 kritische noot te plaatsen, hij overdrijft zo enorm vaak. Zo zonde, want hij heeft het helemaal niet nodig. Op dat soort momenten bewijst hij helaas dat hij nog niet rijp is voor de echte grote stap.

Bovendien pakte hij vandaag weer een onnodige gele kaart, ik dacht zelfs dat hij daardoor de mogelijke kampioenswedstrijd tegen FC Twente moet gaan missen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 6 april 2008 @ 23:30:48 #174
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57880243
domme gele kaart, weer geschorst voor een belangrijke wedstrijd
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57880277
Hij leert ze ook nog niet echt ontwijken, die tackles. De échte groten kunnen dat meestal wel.
  zondag 6 april 2008 @ 23:37:53 #176
123545 DatMeenJeNiet
pi_57880393
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:32 schreef Sloggi het volgende:
Hij leert ze ook nog niet echt ontwijken, die tackles. De échte groten kunnen dat meestal wel.
Mwah, vaak onmogelijk om ze te ontwijken hoor. Bovendien lok je zo gele kaarten en vrije trappen uit. Maar een feit is dat hij moet gaan leren, na elke tackle een keer niet te janken. Altijd grijpt ie naar zijn enkel alsof die enkel in drie stukken ligt, terwijl hij helemaal niets mankeert. Misschien is het de schrik ofzo, want een andere verklaring heb ik er niet voor.
pi_57880580
Hij is mentaal makkelijk uit balans te brengen, tja dat drukt zijn vraagprijs wel.
pi_57885792
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Mwah, vaak onmogelijk om ze te ontwijken hoor. Bovendien lok je zo gele kaarten en vrije trappen uit. Maar een feit is dat hij moet gaan leren, na elke tackle een keer niet te janken. Altijd grijpt ie naar zijn enkel alsof die enkel in drie stukken ligt, terwijl hij helemaal niets mankeert. Misschien is het de schrik ofzo, want een andere verklaring heb ik er niet voor.
Dat komt omdat hij de neiging heeft te lang en te veel met de bal te draven.
Dan komen de tackles vanzelf wel ja.

Maar die jongen komt er wel.
pi_57885991
En toch ondanks al zijn kwaliteiten zijn het bizar lage aantallen qua goals en vooral assists voor zo'n speler.
  maandag 7 april 2008 @ 11:49:59 #180
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_57886123
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
En toch ondanks al zijn kwaliteiten zijn het bizar lage aantallen qua goals en vooral assists voor zo'n speler.
Het rendement is inderdaad nog veel te laag.
Dit geeft ook aan dat hij (in mijn optiek) ook nog niet klaar is voor een overstap naar het buitenland.
pi_57886153
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tegen Fiorentina had hij best een fraaie op Koevermans, maar het is inderdaad erg erg laag. Zeker als je het vergelijkt met dezelfde type aanvallende middenvelders als Sneijder (nu weg dan), Lovre, Schöne, Bradley. Hebben qua statistieken echt een grote voorsprong op Afellay. Zou opzich niet mogen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 7 april 2008 @ 13:30:08 #182
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57888095
PSV scoort ook niet echt bizar veel, zeker neit in verhouding met Ajax en Heerenveen. Verder heefct PSV ook sterkere vleugels waardoor daar ook veel assist van komen. Maar blijft overeind dat zijn rendement omhoog moet.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57889258
Hij geeft ook vaak de assist op de assist. Waardoor bijvoorbeeld Bakkal, Farfan of Dzsudzsak de eindpass kan geven. Maar om nog wat meer te scoren moet hij iets rustiger voor de goal worden. De echte toppers kijken in het strafschopgebied even welke hoek de keeper staat en spelen hem er dan langs. Afellay blijft dan op volle toeren doordrijven om de bal dan op vol tempo naast te spelen. Terwijl als hij iets remt, even kijkt, en dan rustig in een hoek speelt al een stuk meer goals maakt.
pi_57889827
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:37 schreef Solstice het volgende:
Terwijl als hij iets remt, even kijkt, en dan rustig in een hoek speelt al een stuk meer goals maakt. hij wordt neergeschopt.
pi_57890192
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:10 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Penalty, Simons scoort en klaar . Maar serieus, als je kijkt naar goede dribbelaars, die houden vlakbij de goal bijna altijd even iets in, om de bal vervolgens in de hoek te leggen, te stiften, keeper uit te spelen of wat dan ook. Afellay dendert dan gewoon in een tempo door, waardoor je de controle toch iets kwijtraakt.
pi_57890387
Wat een negativiteit .
pi_57890495
Gewoon nog minstens een jaartje eredivisie. Ik denk dat Stevens hem nog wel wat dingen kan bijbrengen.
Money won is twice as sweet as money earned.
  maandag 7 april 2008 @ 17:21:12 #189
123545 DatMeenJeNiet
pi_57892345
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:28 schreef Solstice het volgende:

[..]

Penalty, Simons scoort en klaar . Maar serieus, als je kijkt naar goede dribbelaars, die houden vlakbij de goal bijna altijd even iets in, om de bal vervolgens in de hoek te leggen, te stiften, keeper uit te spelen of wat dan ook. Afellay dendert dan gewoon in een tempo door, waardoor je de controle toch iets kwijtraakt.
Dat dribbelen is dan ook een nieuwe rol voor hem volgens mij. Ik heb hem dat in eerdere seizoen veel minder zien doen. (ik kan er naast zitten hoor) Als hij gewoon nog 1 of 2 jaar PSV doet, die tijd heeft hij namelijk, zal hij zich vanzelf wel ontwikkelen tot iemand met veel goals en assists. En alleen zijn aanwezigheid/dreiging zorgt natuurlijk al voor veel ruimte en mogelijkheden voor PSV.
pi_57950309
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Dat dribbelen is dan ook een nieuwe rol voor hem volgens mij. Ik heb hem dat in eerdere seizoen veel minder zien doen. (ik kan er naast zitten hoor) Als hij gewoon nog 1 of 2 jaar PSV doet, die tijd heeft hij namelijk, zal hij zich vanzelf wel ontwikkelen tot iemand met veel goals en assists. En alleen zijn aanwezigheid/dreiging zorgt natuurlijk al voor veel ruimte en mogelijkheden voor PSV.
Hij is er wel elk jaar sterker in geworden. Maar vorig jaar dribbelde hij ook al geregeld, maar was het door bijvoorbeeld de aansturing van Cocu wat effectiever, en wat minder nodig. Maar bijvoorbeeld in de EC-wedstrijd tegen Arsenal maakte hij een aantal mooie solo's, waardoor de druk op de goal van PSV een stuk afnam. Verder ben ik het helemaal met je eens trouwens.
  donderdag 10 april 2008 @ 12:13:08 #192
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_57954447
Ik denk dat als Afellay nog wat meer overzicht krijgt en wat eerder de bal afspeelt, Arsenal de perfecte club is voor hem na PSV.
pi_58121507
Van voetbalprimeur:

Fiorentina volgt verrichtingen Afellay

Ibrahim Afellay staat in de belangstelling van Fiorentina. Oefenmeester Cesare Prandelli is zeer gecharmeerd van de PSV-middenvelder geraakt na de twee UEFA Cup-duels die beide ploegen onlangs tegen elkaar afwerkten.

De oefenmeester denkt dat Afellay het in zich heeft om uit te groeien tot een topspeler. De international past daarmee precies in het plaatje van Fiorentina, dat veel jonge spelers aantrekt op het moment dat ze nog niet bij een Europese topclub spelen.

Viola nam met het oog op dat beleid eerder dit seizoen Manuel Da Costa al over van PSV. Op dezelfde manier versterkte Fiorentina zich de laatste jaren al met Zdravko Kuzmanovic, Osvaldo, Arturo Lupoli en Antony Vanden Borre.

De transfersom van Afellay ligt naar verwachting wel een stuk hoger dan die van bovengenoemde spelers. Controcampo meldt dat een bod van twintig miljoen euro nodig is om de middenvelder los te weken.

Overigens lijkt Fiorentina de komst van Nikola Jovetic eindelijk rond te hebben. Het supertalent van Partizan Belgrado verhuist naar verluidt voor zo'n acht miljoen euro naar Italië.

Ik vind hem best wel bij Fiorentina passen.
Is ook een grote stap hoger dan PSV. (Adrian Mutu )

Maar ik zie hem veel liever naar Engeland gaan want bij Fiorentina verneem je nooit meer iets van hem... bij Engeland kan je tenminste nog naar Match Of The Day kijken.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_58121822
Hij moet naar Engeland zodat jij hem op tv kan zien?
pi_58121875
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:17 schreef Dj_Day-V het volgende:
Hij moet naar Engeland zodat jij hem op tv kan zien?
Volgens mij speelt hij dan juist helemaal niet.

De massagetafel/ het revalidatiecentrum is dan zijn plek in plaats van het trainingsveld.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 april 2008 @ 21:40:12 #196
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58122488
Overal waar PSv komt in Europa is meteen interesse voor één of meer spelers na de wedstrijd
DeLuna vindt me dik ;(
pi_58123036
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:40 schreef rubbereend het volgende:
Overal waar PSv komt in Europa is meteen interesse voor één of meer spelers na de wedstrijd
Vond Vogel niet zo heel erg denk ik
pi_58124934
20 miljoen euro is natuurlijk wel een prachtig bedrag voor Afellay.
pi_58193042
Heeft een geweldig seizoen gedraaid met te weinig rendement.

Die opmerkingen richting Amsterdam siert hem niet des te meer omdat hij altijd te boek staat als een keurige jongen.
Maar hij is nog jong
pi_58193194
Hoorde ik nou goed dat hij maar 3 doelpunten en 2 assists had?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')