* Syriana![]()
Robert Baer (Clooney), a 21-year veteran of the CIA, spent his entire career investigating terrorists around the globe. As the dangers of terrorism increased, Baer watched as the CIA's funding was cut, politics overtook judgment, and warning signs were ignored. But the struggle becomes personal when an oil executive (Damon) and his wife (Peet) are faced with a family tragedy...
![]()
![]()
![]()
De hoofdrollen zijn dus voor Damon, Clooney en Peet. Clooney en Damon kunnen weinig verkeerd doen in mijn ogen, bij Peet weet ik niet meteen wat ik er van moet verwachten. Verder zullen we ook nog fijne mensen zoals Gina Gershon, Greta Scacchi, Tim Blake Nelson, Ali Larter en Chris Cooper terugzien in deze film.
Regisseur Stephen Gaghan is me minder bekend, hij regisseerde Abandon (niet gezien, maar lijkt me niet echt een topfilm), maar is ook verantwoordelijk voor het script van Traffic, dus we zullen wel zien wat het wordt.
Deze film zal waarschijnlijk voor de nodige controverse zorgen, want het gaat uiteraard over een erg relevant onderwerp. Het is gebaseerd op een boek van een voormalig CIA-agent. Conservatieven zitten nu al te roepen dat het een anti-Bush (of anti-Republikeinen) film wordt, aangezien Clooney en Damon meedoen, die beschouwd worden als 2 liberals. Wederom: we zullen wel zien.
Er is nog geen trailer
![]()
.
Hij komt op 26 januari in de Nederlandse zalen (18 januari in de Belgische).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.